Karmastore features toch weg bij donatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 21:39

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Goeiemorgen altesaam :)

Vanmorgen kreeg ik per mail bericht dat mijn abonnement over een maand gaat verlopen. Maar niet getreurd, de karmastore features zijn voor abonnees for life vrijgegeven (hoezee!). Dus ook bij het stopzetten van mijn abonnement zal ik gewoon alle features kunnen blijven gebruiken (topic 1401396)

Ondanks dat ik de site een stuk onrustiger een schreeuweriger vind geworden, blijf ik toch een kleine bijdrage wel op z'n plaats vinden. Dan maar een €15,- donatie, het gaat om het idee.

iDeal afgerond, betaling gedaan, terug naar de site. Weg is m'n custom CSS (en uiteraard geen backup)... karmastore features staan allemaal uit en ook niet aan te vinken. Ik ben benieuwd, hoe werkt dit nu?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat klinkt als een bug. :)

Schop een Modje => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:38

crisp

Devver

Pixelated

Daar is denk ik bij het omzetten naar het nieuwe abonnementen systeem geen rekening (meer) mee gehouden... Ik ga hier een ticket voor maken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Geen idee hoe dit proces normaliter loopt, maar ik wil graag m'n karmastore features terug... dat er onderzocht moet worden hoe dit technisch in elkaar steekt snap ik, maar mag m'n abonnement status ondertussen weer even aan? :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Daar zal ook een devver naar moeten kijken of en hoe dat kan... Ik ben helaas voor jou momenteel op vakantie ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
We zijn druk bezig met het uitdenken van een goede oplossing en zijn er bijna. Nog heel even geduld ajb :).

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben benieuwd, maar als het na een 'druk bezig' en 'zijn er bijna' twee weken stil blijft heb ik eigenlijk niet veel hoop. Wat is de verwachting?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
We hebben nog meer dingen op de rit staan. Het probleem is tamelijk complex en kost veel tijd. De onderzoeksronde is geweest dus ik verwacht dat het de volgende iteratie of die daarop zit.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Is een tussentijdse oplossing mogelijk? Als je voor mij het 'abbo' vinkje aan kunt zetten, al is het voor eventjes, ben ik weer helemaal blij en hebben jullie alle tijd om een mooie oplossing te bedenken/implementeren zonder dat ik blijf zeuren om updates ;)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Goed, inmiddels zijn we wederom meer dan een maand verder. Er zitten alweer twee ontwikkel iteraties op en in het geval van deze toch duidelijke bug is er niets veranderd. Geen features, geen (tussentijdse) oplossing, geen communicatie. Slechte zaak, teleurstellend... leuk zo'n donatie, man!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het ticket bij deze gewoon in de komende iteratie gezet zodat deze sowieso op de planning langskomt. Helaas is het assignen aan de productower blijkbaar niet genoeg voor dit soort zaken :(

Intentionally left blank

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dank, ik hoop op iets moois :)

• zeef
Er zijn meer topics over deze materie, heb ergens anders wel gereageerd. Zal de boel eens mergen. Excuses voor het lange wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En bij deze dan een update :)

Het klopt dat bij het revampen van het Full-abonnement (naar aanleiding van de introductie van de karmastore) in maart 2009 de belofte is gedaan dat degenen die op dat moment een full abonnement hadden de karmafeatures "for life" zouden krijgen. Bij de introductie van de vernieuwde abonnementsvormen dit jaar is er geen rekening gehouden met die belofte.

Dat hebben we nu opgelost door een zogenaamde 'veteraan'-status te introduceren die recht geeft op alle karmafeatures. De gebruikers die het 'slachtoffer' zijn geworden van deze omissie bij het introduceren van de nieuwe abonnementen krijgen bij deze de 'veteraan' status. Als het goed is heb je daarmee binnen 24 uur (vanwege caching) weer toegang tot alle karmafeatures.

De grote 'maar' in dit verhaal is echter dat de topicstarter (Kaastosti) op het moment van de introductie van de karmastore helemaal nog geen abonnement had (volgens onze gegevens), en dus ook geen recht heeft op de karmafeatures 'for life'. Voor de volledigheid zal ik de belofte (waar zeef in Reminder: verlies van features bij niet of te laat verlengen ook naar refereerde) hier nog even aanhalen:
Maar... We zijn niet blind voor "al" die "schrijnende" ;) verhalen - en ook zeker niet vergeten dat de abonnees er voor ons waren op het moment dat we ze nodig hadden. We hebben de hier gegeven feedback tijdens het MT besproken en daar zijn we tot een andere oplossing gekomen:

Iedere actieve* Full-abonnee krijgt van ons de karma features gratis.
Niet voor geld, niet voor karma, wel for life.

* actief als in: actief full-abonnee op het moment van de aankondiging.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dank voor de update, echter wordt daar in de verstuurde mail niets over gemeld.
"Alle karmastore features zijn voor abonnees voor altijd vrijgegeven. Ook bij het stopzetten van je abonnement blijven ze voor altijd voor je beschikbaar."
Geen woord dat dit alleen zou gelden voor specifieke abonnementen en dan alleen als je een abonnement zou hebben op het moment van introduceren van de karmastore.

Conclusie: jammer joh.

Neemt niet weg dat ik na het ontvangen van de 'over een maand verloopt je abonnement' direct een donatie heb gedaan, waarmee mijn abonnement per direct werd beëindigd. En zo werd me in ieder geval een maand abbo door de neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Don't shoot the messenger ;)

Hier mag onze community manager zich verder over buigen. Mij was de inhoud van de huidige abo-mail niet bekend...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

crisp schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:30:
Don't shoot the messenger ;)

Hier mag onze community manager zich verder over buigen. Mij was de inhoud van de huidige abo-mail niet bekend...
Het feit dat bij een verlenging met een ander type abonnement het recht op het vorige abo direct word weggegooid lijkt mij wel een bug trouwens. Dat is hier een beetje ondergesneeuwd, maar lijkt me als je downgrade je pas het nieuwe abo in laat gaan op de dag dat de oude verloopt en niet per direct.

Bij upgrades kan het discutabel zijn, idealiter geef je men gewoon de optie te kiezen wat men wil.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Zo snel schiet ik niet in de rondte hoor :) Maar dat ik er kennelijk geen recht op heb, was ook 3,5 maand geleden al een antwoord geweest. Scheelt hopen.

Als het aan de community manager is, prima... staat het deze nu dan ook bij hem/haar op de TODO list? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hooglander1 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:36:
[...]

Het feit dat bij een verlenging met een ander type abonnement het recht op het vorige abo direct word weggegooid lijkt mij wel een bug trouwens. Dat is hier een beetje ondergesneeuwd, maar lijkt me als je downgrade je pas het nieuwe abo in laat gaan op de dag dat de oude verloopt en niet per direct.

Bij upgrades kan het discutabel zijn, idealiter geef je men gewoon de optie te kiezen wat men wil.
Daar staat (nog steeds) een ticket voor uit, die ik bij deze nog maar eens een schop heb gegeven om hem onder de aandacht van de product owner te brengen ;)
Kaastosti schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:37:
Zo snel schiet ik niet in de rondte hoor :) Maar dat ik er kennelijk geen recht op heb, was ook 3,5 maand geleden al een antwoord geweest. Scheelt hopen.

Als het aan de community manager is, prima... staat het deze nu dan ook bij hem/haar op de TODO list? ;)
uiteraard :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Kaastosti schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:37:

Formeel heb je nog recht op een maand plus. Die omrekening rekent je huidige tegoed om naar de lagere status, maar dat is niet wat je wilde. Heb daarom de gewenste 'donatie 15 termijn' omgezet naar 'Plus' als geste van onze kant. In de verwachting dat als het weer tijd wordt om te verlengen alles wel gefixt is. De tekst van de mail wordt aangepast. Die onduidelijkheid gaan we ook beëindigen.

Zo hoop ik alles zo toch een positieve afsluiting te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat vind ik erg netjes, sluiten we 'm inderdaad positief af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
Even een crosspost (Kan opeens niet meer in abonneeforum?): ik kan het niet in het abonneeforum checken (want geen toegang meer), maar als ik nu een donateur word, heb ik dan mijn features weer?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je hebt de 'veteraan'-status, daarmee heb je automatische alle (toenmalige?) karmafeatures, zoals beloofd. Het abo-forum hoort daar niet bij, bannervrij ook niet. Bannervrij krijg je wel als donateur, het abo-forum niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
OK, helder, ik had nergens gezien dat die veteraan status inmiddels "af" was, heb een dev update gemist gok ik :) Ik word snel donateur!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
posttoast schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:10:
OK, helder, ik had nergens gezien dat die veteraan status inmiddels "af" was, heb een dev update gemist gok ik :) Ik word snel donateur!
Even voor de duidelijkheid: Ook met donateur heb je geen ABO forum toegang. Dat is alleen voor 'plus' en 'elite'. Het aboforum is nooit een karmafeature geweest.
Pagina: 1