• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Mojo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:58:
[...]

Ja, dat is een gewone standaard maat. (Kleinste). Je hoeft niet te meten, kleiner wordt niet gebruikt in nieuwbouw. Zorg dat je met 2 man bent, dan is het echt geen enkel probleem. Doordat iemand in de meterkast de kabel rustig in de leiding duwt, hoef je in de woonkamer veel minder hard te trekken. Gewoon rustig naar beneden trekken en proberen een 180 graden hoek te houden tussen het buisje en de trekveer.

Je experiabox werkt overigens niet over de powerline heen omdat de verbinding tussen je glasvezelmodem en de experiabox een hogere MTU heeft en die snapt de powerline niet. :z
180 graden? Dus je bedoelt dat ik een U-bocht moet maken? De pvc-buis komt in de woonkamer op zo'n 20cm van grondhoogte van boven naar beneden (als je vanuit de woonkamer dus iets erin wilt stoppen, moet je dus naar boven erin).

De PowerLine had ik tussen ExperiaBox en IPTV-kastje, niet tussen FTU en ExperiaBox, dat zou ik sowieso niet willen. ;)
wimmel_1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:00:
Voordat je UTP kabel gaat trekken door de al aanwezige PVC leidingen: Weet vooraf 100% zeker dat er géén flexibele PVC leiding gebruikt is in het "traject".

Flexibele PVC leidingen zijn ideaal om tijdens de bouw snel aan te leggen (incl. bekabeling). Achteraf kabels vervangen in zo'n leiding is.....
"Flexibel" is zo simpel als "als je de pvc buis ook maar iets kan buigen"? Het is namelijk wel een geribbelde vrij dunne buis, niet zoals een solide pvc-pijp die ik uit de bouwmarkt wel ken. Ik ga even voelen.

Edit:
Volgens mij zit ik met de spreekwoordelijke gebakken peren:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/k388xf.jpg

Zo soepel als het maar kan. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door MooDyBLueS op 22-07-2015 21:10 ]

Pagina: 1