AVG PC TuneUP ravage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685254

Topicstarter
Gisteren ben ik zo dom geweest om het AVG programma PV TuneUp op mijn laptop (ASUS X53E met Windows 7 SP1) lost te laten.

Naast allerlei rommel die andere scanners over het hoofd zien heeft dit programma ook alle door verschillende browsers opgeslagen wachtwoorden verwijderd en, wat nog veel erger is: ook de links tussen mijn email clients (eMail Client en Thunderbolt) geblokkeerd.

Het 'servicenummer' van deze firma moet wel heel duur betaald worden: 90 cent per minuut plus de startarieven van je provider (Telfort = 50 ct) en AVG (4,5 ct), 'met een maximum van (schrik niet!) 45 euro!

Daardoor is dit 'goedkope gebruikersvriendelijke programma' verworden tot een ordinaire money maker!

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

Mystikal

It never hurts to help!

Je kunt toch gewoon je windows terugzetten? (Systeemherstel).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je verhaal is niet heel duidelijk. Je noemt:

- Ravage
- Browser wachtwoorden verwijderd
- Links tussen email clients geblokkeerd (wtf zijn links tussen email clients :p )

Wat ik denk is dat je TuneUp zonder te kijken uitgevoerd hebt. Standaard doet het ongeveer wat CCleaner doet als je niet oplet, wat inclusief het wissen van alle temporary en temporal data is (caches, opgeslagen invoer voor automatisch aanvullen enz). Dat is wat eigenlijk alle 'opruim' en 'versnel' programma's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58
Uhhh... volgens mij moet je van te voren al aangeven wat er gecleaned moet worden en wat niet. Dat hij dus zaken heeft verwijderd die jij achteraf toch nodig had, ligt dus (volgens mij) aan jezelf....

Als de tool een backup optie heeft, dan kan je wellicht het eea terug zetten. Heeft de tool deze niet, dan heb je pech en zal je alles opnieuw moeten instellen...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De wachtwoorden kan ik allemaal nog wel opnieuw invoeren en/of opnieuw instellen, maar hoe herstel ik het link mechanisme tussen email en mijn browser (Chrome)?

En veel keuze over wat er verwijderd wordt (zoals bij CCleaner) kan ik mij niet herinneren.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 685254 op 22-07-2015 17:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58
Welke link mechanisme bedoel je precies? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Denk dat je bedoelt als er op een webpagina een e-mail link staat en je die aanklikt, het mailprogramma wordt gestart en een nieuw e-mailbericht geopend met het e-mailadres van de link op die pagina.

Klopt dit? In Windows aangeven dat Thunderbolt je standaard mailprogramma is.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:01
Tune-UP utilities.., verleden altijd gebruikt en never nooit niet problemen mee gehad. Ik heb een vermoeden dat m1chel ergens in advanced heeft zitten spelen en daar de cookies en opgeslagen wachtwoorden heeft verwijderd.

Met de links bedoelt hij volgens mij dat als hij op een link klikt het automatisch opent met firefox.
Dit kun je zelf doen via start-defaultprograms-set your default programs en vanuit daar zet je firefix als standard..

Wat je zegt van "Daardoor is dit 'goedkope gebruikersvriendelijke programma' verworden tot een ordinaire money maker!" is gewoon BS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Wat is dat "link mechanisme tussen email en mijn browser" waar je het over hebt? Google login op Chrome ofzo? Want dat is basically... 1. Ga naar chrome, 2. Log in op je google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klikken op een externe link in eMail Client of Thunderbolt geeft als reactie: 'Google Chrome reageert niet. Opnieuw opstarten (Ja - Nee)', waarna er niets meer gebeurt.

Ik denk dat ik inderdaad 'Advanced' mode heb gebruikt, maar weet dat niet zeker, maar de optie 'wachtwoorden verwijderen' ben ik heel zeker niet tegengekomen, en ik ben ook heel zeker geen optie 'koppeling tussen email en browser verbreken' tegengekomen.
En van 'Verwijderde bestanden terugzetten' word je ook geen spat wijzer omdat de functie van al die duizenden enrties die je dan voorbij ziet komen volkomen onduidelijk is.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 685254 op 22-07-2015 21:00 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

Mystikal

It never hurts to help!

Nogmaals, zet gewoon je Windows versie terug, zoals al aangeven in de 2e post?

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1