Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanger voor de MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 14:03

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Hij zal voor school gebruikt gaan worden. Er gaat Adobe software op draaien, voornamelijk Adobe Photoshop, Illustrator, After Effects en Premiere Pro.

Wat is je budget?
Aangezien een MBP met studentenkorting 2250 Euro kost is dat ook mijn budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij zal iedere dag naar school moeten en daarna terug naar huis. Hij hoeft geen hele dag op een accu te doen wat op school ligt hij toch aan de lader. Maar hij moet wel een aantal uurtjes mee gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals hierboven aangeven zal hij voor school gebruikt gaan worden, Adobe software.

In dit topic staat precies aangegeven waarom ik een andere laptop zoek.
MacBook Pro 15'' Retina - Traag

Dan nog een vraag, kan ik mijn laptop binnen 14 dagen retourneren met een volledige vergoeding? Ik wil geen tegoedbon, gewoon het geld terug op de rekening.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Boost9898 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:48:
[...]
Dan nog een vraag, kan ik mijn laptop binnen 14 dagen retourneren met een volledige vergoeding? Ik wil geen tegoedbon, gewoon het geld terug op de rekening.
Als je de laptop van mij hebt gekocht kan je fluiten naar je geld. Bij een winkel zal het verschillend zijn. Misschien handig om dat erbij te posten? Of überhaupt de winkel gewoon eens te vragen? Als de winkel nee zegt kom je ook niet veel verder met "Ja maar op GoT zeiden ze dat het wel kon." :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Heb je hem dan in de winkel gekocht of online? Wat zegt de winkel? Wat zeggen hun voorwaarden?

De reden om die macbook maar meteen af te ketsen komt overigens wat bijzonder over. Als ik zure melk koop dan besluit ik ook niet meteen om nooit meer melkproducten te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 21-07-2015 22:56 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 14:03

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Waar slaat dit nou weer op? Als je gewoon de link naar het andere topic had bekeken zou je lezen dat ik hem wil retourneren omdat het gewoon trage stront prestaties zijn voor een dikke 2000 Euro. Eerst ga ik er nog mee langs de Genius Bar bij Apple zelf. Hij is aangeschaft bij de A Mac. Zij zeggen dat hij niet te retourneren valt als hij gebruikt is. De verkoper heeft mij gewoon keihard voorgelogen. De verkoper overtuigde mij ervan dat ik met deze laptop kan doen wat ik wil doen. En dat het model erboven een overkill zou zijn...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Boost9898 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:59:
Waar slaat dit nou weer op? Als je gewoon de link naar het andere topic had bekeken zou je lezen dat ik hem wil retourneren omdat het gewoon trage stront prestaties zijn voor een dikke 2000 Euro. Eerst ga ik er nog mee langs de Genius Bar bij Apple zelf. Hij is aangeschaft bij de A Mac. Zij zeggen dat hij niet te retourneren valt als hij gebruikt is. De verkoper heeft mij gewoon keihard voorgelogen. De verkoper overtuigde mij ervan dat ik met deze laptop kan doen wat ik wil doen. En dat het model erboven een overkill zou zijn...
Ik snap dat je boos bent omdat je een defecte laptop hebt gekregen en een shit support krijgt van de Amac. Maar boos in het rond gaan schreeuwen en overhaaste beslissingen maken (het beeld wat je posts afgeven) helpt het probleem niet verder. Dus relax even en denk goed na over wat je als volgende stappen gaat doen, de laptop bij hun door de voorruit gooien is namelijk niet de beste optie.

Als je de laptop in een fysieke winkel gekocht hebt, heb je inderdaad geen recht om het product om te ruilen als het je niet bevalt. Wel heb je recht op een deugdelijk product. Leveren ze dit niet moeten ze je dat natuurlijk alsnog doen, anders kan je ze in gebreke stellen en de koop ontbinden. Een diagnose van bijv. Apple helpt in dat geval. Maar Apple zal als de laptop idd defect is zelf al zorgen dat je een nieuwe laptop krijgt die het gewoon goed doet. Hoe dan ook is de kans dat je je geld cash terug krijgt vrij klein als je hem niet online gekocht hebt

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 21-07-2015 23:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Die heb ik gelezen, vandaar. Mijn 2009 macbook pro kan die taken prima. Als die 2015 dat niet kan, dan is er iets mis. Maar dan val ik een beetje in herhaling wat er meerdere keren in dat topic is gezegd...

Je hebt hem dus in de winkel zelf aangekocht. Dan heb je pech.
Of je moet aantonen dat het product inderdaad niet functioneert(vergelijken met een aantal MacBooks die in de winkel staan?); of je zal op coulance van de verkoper af moeten gaan.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

MazeWing

The plot thickens...

Balen dat je problemen hebt met je MacBook. Toch zou hij het gewoon fatsoenlijk moeten doen. Heb je al die pram-reset en nvram-reset gedaan zoals aangegeven staat in je andere topic?

Wat betreft de nieuwe laptop: heel veel succes met het terugkrijgen van je geld. Als ik lees hoe belabberd de service van aMac is, is he beste waar je op kunt hopen een andere MacBook is.

Hebben de demo modellen trouwens ook last van scrollproblemen bij Facebook? Pf download een trial van Photoshop en kijk eens hoe het op het demo model draait. Als het daar wel allemaal goed loopt, lijkt het me duidelijk dat het echt aan jouw MacBook ligt.

Mocht er toch een wonder gebeuren en je je geld terug krijgt zou ik persoonlijk wachten tot de skylake laptops beschikbaar komen (zal wel nog een aantal maanden duren). De vernieuwde Dell XPS15 zou dan interessant zijn.
Mocht je per sé nu een nieuwe laptop nodig hebben zou je eens kunnen kijken naar de Dell M3800.
Helaas zal geen enkele quadcore laptop het design, dikte en batterijduur van de MacBook pro kunnen evenaren...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1