Niet toestaan uitchakelen reacties bij ads nieuwe users

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 23:04
Ik hoop dat ik in het goede topic zit.

NU weet ik dat jullie erg alert zijn op verkopers die de bende belazeren. Ik ben daar ook redelijk alert op en meld soms ads die ik vind stinken en idd, soms worden ze ook verwijderd.

En zo zat ik te denken, hoe kun je dat nou vermijden, diat soort aads. Natuurlijk nooit volledig.
De sugestie dat neiwuelingen geen ads mogen plaatsen is natuurlijk al vaker gedaan. En dat heeft voor en tegens.
Maar ik zat me ook het volgende te bedenken.

Iemand die de boel wil belazeren probeert meestal meerdere slachtoffers in 1 keer te maken. Daartoe is de optie om geen reacties toe te staan op je ads zeer handig.
Als je nou niet de mogelijkheid hebt deze optie te selecteren, dan kan er ook in de ad worden gereageerd. De kans om dan meerdere slachtoffers in 1 go te maken zou daarmee worden verkleind.

Nou, dat is mijn ideetje. Is het iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja de ervaring leert dat het dan elke keer een heksenjacht wordt met tweakers die eigen rechter gaan spelen ;)
(Zijn een aantal klaagtopics over te vinden dat de comments volledig volgespamt worden)
Lijkt me dat het tegen houden van oplichters betere kansen heeft dan het voorkomen van slachtoffers, vooral als je bedenkt dat je als potentieel slachtoffer sowieso al 2 tot 3 waarschuwingen in beeld krijgt, waarvan iig 1 elke keer dat je berichten ontvangt/verstuurd, en ook dit genegeerd wordt...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Startpost is afgesplitst uit Shopping Forum - Feedbacktopic, vandaar de eerste zin :)

Je krijgt inderdaad dan een heksenjacht, zelfde als dat we niet willen dat mensen in een topic een andere user de les gaan lezen; daar is nou net de TR voor. Bij elke advertentie heb je bovenaan "Meld misbruik", wat hetzelfde doel heeft als een TR :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je een vraag add online hebt en een nieuwe gebruiker reageert erop kun je er bijna van uit gaan dat het zaakje stinkt :+
Ook als de user in een uithoek woont en er niet opgehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 23:04
Aha, snapt hem. Moet idd geen heksenjacht worden. Krijg je FB effecten.
En toch vind ik mijn idee een aanvulling, alleen hoe dan te realiseren?
Een hokje bij een ad met ; gekocht door (en dan de mogenlijkheid naam te zetten).
En ja, natuurlijk weet ik van de TR button (gebruik hem regelmatig) en common sense, maar het gebeurt nog te vaak. En vergeet niet, de boefjes vertonenen steeds normaler gedrag, ze zijn er dus op voorhand lastiger ui te pikken.
Ik ga eens verder denken.

Maar denk niet aan wat niet moet kan, maar juist aan wat er wel zou kunnen om het voor de ttweakers veiliger te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 22-07-2015 10:21 ]