Heb afgelopen weekend deze camera kunnen kopen bij Lidl. Van installeren tot kijken op mijn smartphone was letterlijk in 5 minuutjes gepiept. Het beeldkwaliteit vind ik nog behoorlijk goed voor dit prijs. Echter wil ik hem als beveiligingscamera gebruiken voor wanneer ik uit huis ben, maar ik krijg de push-meldingen niet aan de praat. Optie 'alarm door bewegingsdetectie' staat aan en heb 'Toon in berichtencentrum' terug gebracht naar 1. In de app wordt wel alle bewegingsdetectie keurig weergeven onder de tab 'Alarm' Ik gebruik een iPhone 5C met iOS 8.3. Wat ik ook doe voor camera, ik krijg geen push melding dat er een beweging is gedetecteerd. Is er iemand die zijn ervaringen hiermee wilt delen?
Anoniem: 279653
Net vlug door de reacties bij dit onderwerp gebladerd.
Ik heb deze IP-cam gisteren bij de Lidl gekocht en kreeg em ook in een paar minuten op mijn android-smartphone aan de praat.
Ook op mijn pc's werkt het en dat is (wellicht) bijzonder omdat ik de IUK Viewer draai op Linux. Gewoon het msi-installatiebestand van de bijgeleverde CD-ROM (!) door Wine laten installeren en beheren en het werkt gewoon. Intussen gebruik ik eigenlijk vooral de browserversie van de cam zelf die ik d.m.v. portforwarding van buitenaf aanroep.
Al met al ben ik prima tevreden met de prijs/kwaliteit-verhouding. Een leuk beveligingscameraatje voor als we de deur uitgaan, maar ook geschikt als babyfoon (wel thuis blijven natuurlijk..)
Ben wel benieuwd naar goede open source ip cam software. Ik zie iSpy overal als beste uit de bus komt, maar dat draait dan weer alleen onder dat vermaledijde Windows. (en (nog) niet onder Wine).
Ik heb deze IP-cam gisteren bij de Lidl gekocht en kreeg em ook in een paar minuten op mijn android-smartphone aan de praat.
Ook op mijn pc's werkt het en dat is (wellicht) bijzonder omdat ik de IUK Viewer draai op Linux. Gewoon het msi-installatiebestand van de bijgeleverde CD-ROM (!) door Wine laten installeren en beheren en het werkt gewoon. Intussen gebruik ik eigenlijk vooral de browserversie van de cam zelf die ik d.m.v. portforwarding van buitenaf aanroep.
Al met al ben ik prima tevreden met de prijs/kwaliteit-verhouding. Een leuk beveligingscameraatje voor als we de deur uitgaan, maar ook geschikt als babyfoon (wel thuis blijven natuurlijk..)
Ben wel benieuwd naar goede open source ip cam software. Ik zie iSpy overal als beste uit de bus komt, maar dat draait dan weer alleen onder dat vermaledijde Windows. (en (nog) niet onder Wine).
Als je achter de juiste RTSP / ONVIF stream kunt komen dan kun je het zo'n beetje met alles wel afspelen. Onder Linux kan het dan waarschijnlijk prima met iets als VLC.
Anoniem: 686880
Vandaag ook lidl camera gekocht. Nu heb ik eerst alles via het boekje alles gedaan. Camera bedraad aangesloten op router. Alles ingevoerd. Daarna ook wlan ingevuld met keysleutel. Daar na via pc naar 192.168.2.2:81 gegaan. Dan kom ik bij gebruikersnaam en wachtwoord en dan krijg ik camera beeld. Dat is tot dusver top. Maar haal ik stekker weg...wat moet ik dan doen. Ik vulmdan namelijk weer 192.168.2.2:81 in maar dan kom ik er niet meer in. Ik ben niet erg goed in dit soort dingen. Ik heb het gevoel dat ik iets niet goed doe met ip adres. Daarnaast zat ik vandaag op een andere plaats en wilde weer via internet via IP-adres 192.168.2.2:81 inloggen op mijn camera maar ook dit werkt niet. Het bovengenoemde adres werkt alleen als ik thuis ben en dat de camera bedraad is aangesloten. Wie kan mij uitleggen wat ik verkeer doe en hoe ik dit kan oplossen
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Via WiFi zal hij een ander op adres hebben. Als je hem via internet wil bereiken zal je je externe ip adres moeten gebruiken en poort 81 in je router moeten openzetten.
Waar kan ik dit externe ip adres vinden? Staat deze ook ergens als je het volgens het programma doorloopt? En hoe zet ik poort 81 in mijn router open......ik dacht dat het zo even gedaan was
Ik snap er echt de balle van
Ik snap er echt de balle van
Ok ik weet nu hoe ik een externe IP-adres kan vinden. Maar moet ik deze nog ergens invullen bij het programmaatje van de camera?
Hoe stel ik dit in?
Hoe stel ik dit in?
nee, die hoef je niet in te stellen, krijg je gratis van je internet provider
automation fanboy
Maar hoe ziet mijn camera dan dat ik met mijn externe ip adres inlog
Komt dat omdat ik eerst met mijn computer de camera hebt ingesteld?
Hoe moet ik dAt zien?
Komt dat omdat ik eerst met mijn computer de camera hebt ingesteld?
Hoe moet ik dAt zien?
Wat is de maximale resolutie van de camera?
Zelf heb ik de Maginon IPC-10AC vorige maand bij de Aldi gekocht voor €34,95. Ik ben hier zeer tevreden over. Ik gebruik hem met Windows 8.1, 10 en de Apple iPhone 6. Nu zoek ik iets insgelijks met een hogere resolutie.
Edit: Volgens mij gevonden: http://www.lidl.co.uk/en/...ction=showDetail&id=25606. Deze is 640 x 480 pixels.
Zelf heb ik de Maginon IPC-10AC vorige maand bij de Aldi gekocht voor €34,95. Ik ben hier zeer tevreden over. Ik gebruik hem met Windows 8.1, 10 en de Apple iPhone 6. Nu zoek ik iets insgelijks met een hogere resolutie.
Edit: Volgens mij gevonden: http://www.lidl.co.uk/en/...ction=showDetail&id=25606. Deze is 640 x 480 pixels.
[ Voor 20% gewijzigd door Jumpman op 31-07-2015 00:14 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja die heb ik gekocht.
Aleen weet ik niet hoe ik die moet instellen als ik hem draadloos wil gebruiken.
Bedraad lukt me wel...HELP
Aleen weet ik niet hoe ik die moet instellen als ik hem draadloos wil gebruiken.
Eerst via UTP aansluiten, dan bij de Wi-Fi instellingen alles instellen. Vervolgens de UTP kabel eraf halen en via de nieuwe Wi-Fi IP naar de camera gaan.Anoniem: 686880 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:39:
Ja die heb ik gekocht.
Goedemiddag jumpman, dat bovenstaande dat heb ik ook gedaan en dat werkt, alleen dan moet je me helpen, waar kan ik de nieuwe wifi ip vinden, hoe kom ik daarna of waar staat dit vermeld in het programma als je de camera mee instelt............misschien kun je me dit laten zien dmv afbeelding of zo
htttp://devicename (waar devicename de naam van je camera is) of door in de Router te gaan en daar naar de Wi-Fi connecties te kijken, hier zie je een aantal IP's daar zit hij sowieso tussen als je de Wi-Fi instellingen goed gezet hebt, toen de LAN kabel er nog inzat. Helaas ben ik momenteel niet in de gelegenheid screenshots te uploaden. Ook heb ik de zelf Lidl IP camera zelf ook niet.
Misschien kan iemand je helpen hier, vaak pakt de camera zelf een default IP adres in de range, dus bijvoorbeeld XXX.XXX.XXX.40 voor Wi-Fi.
Andere optie alle IP's in je netwerk scannen met bijvoorbeeld: http://www.advanced-ip-scanner.com/nl.
Misschien kan iemand je helpen hier, vaak pakt de camera zelf een default IP adres in de range, dus bijvoorbeeld XXX.XXX.XXX.40 voor Wi-Fi.
Andere optie alle IP's in je netwerk scannen met bijvoorbeeld: http://www.advanced-ip-scanner.com/nl.
[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 31-07-2015 15:17 ]
Bedankt..ik hoop dat iemand me kan helpen die ook deze camera heeft...en me kan laten zien waar deze wifi ip te zien is
Heb je wel het bijgeleverde softwarepakketje geïnstalleerd? Daarmee kun je in ieder geval ook de poort instellen (81 wordt meestal gekozen).
Door in te loggen op je router kun je de twee ip-adressen van je cam achterhalen. (Kan via 192.168.2.254 of iets dergelijks). Daar kun je de lokale ip-adressen ook 'vastzetten' en eventueel openzetten voor verkeer van buitenaf (portforwarding/mapping). Kun je bijvoorbeeeld 192.168.1.20 gebruiken voor je vaste LAN-verbinding en 192.168.1.21 gebruiken voor WLAN. Denk wel aan de beveiliging.
Door in te loggen op je router kun je de twee ip-adressen van je cam achterhalen. (Kan via 192.168.2.254 of iets dergelijks). Daar kun je de lokale ip-adressen ook 'vastzetten' en eventueel openzetten voor verkeer van buitenaf (portforwarding/mapping). Kun je bijvoorbeeeld 192.168.1.20 gebruiken voor je vaste LAN-verbinding en 192.168.1.21 gebruiken voor WLAN. Denk wel aan de beveiliging.
Ik had het softwareprogramma niet geïnstalleerd , dus ga ik daar wel mee beginnen.
Ik zie dat ik in mijn router moet zijn om de ip adres te vinden...dus ga ik ook binnenkort maar doen
Ook daar ben ik een leek in...ik kan de router inkomen maar dan koet ik zien te vinden waar het ip adres van de camera is
Ik zie dat ik in mijn router moet zijn om de ip adres te vinden...dus ga ik ook binnenkort maar doen
Ook daar ben ik een leek in...ik kan de router inkomen maar dan koet ik zien te vinden waar het ip adres van de camera is
Bij sommige aparaten weet je het misschien al (computer, printer, telefoons, etc.), en er staat mogelijk al een omschrijving bij. In mijn geval heb ik het even moeten afleiden uit het MAC-adres (uniek soort apparaat-adres) van de cam. Mijn router houdt een handig logboekje bij waar elke verbinding in wordt bijgehouden, ook DHCP-handelingen.maar dan koet (sic) ik zien te vinden waar het ip adres van de camera is
Succes!
Ik heb een kpn experiabox V8.
Zoals ik al aangaf kan ik mijn camera bedraad via het ip adres 192.168.2.2:81 bekijken.
Nu wil ik weten hoe ik hem draadloos mijn camera kan bereiken.
Is er iemand die mij stap voor stap kan helpen om mijn camera zo in te stellen dat ik hem draadloos via een andere computer kan bereiken. Ik ben er al achter dat je dit niet met het genoemde ip adres kan doen want dat is je ip adres waar je hem bedraad mee bereikt.
Help
Zoals ik al aangaf kan ik mijn camera bedraad via het ip adres 192.168.2.2:81 bekijken.
Nu wil ik weten hoe ik hem draadloos mijn camera kan bereiken.
Is er iemand die mij stap voor stap kan helpen om mijn camera zo in te stellen dat ik hem draadloos via een andere computer kan bereiken. Ik ben er al achter dat je dit niet met het genoemde ip adres kan doen want dat is je ip adres waar je hem bedraad mee bereikt.
Help
Probeer gewoon eens 192.168.2.3:81 of 192.168.2.4:81
Even ter info...op dit moment is hij thuis bedraad aangesloten. Als ik thuis ben dan kan ik hem met ip adres bekijken.........nu zit ik op de camping waar ik internet heb wil ik hem bekijken......welk ip adres moet ik nu ingeven.......bovengenoemde werkt niet of ieder geval kom ik er niet in
Dat gaat niet als je poort 81 niet gemapt hebt aan het ip adres van je camera in je router.
Je zult in je router thuis moeten instellen dat aanroepen op een bepaalde poort van je externe IP doorgemapped worden naar één van je interne IP's op een bepaalde (vaak dezelfde) poort.
Portforwarding of portmapping.
Als je nu op de camping zit, zou je toch echt even naar huis moeten gaan om de boel goed in te stellen. Of hopen dat je de router-webinterface ook extern kan benaderen, wat ik tot een kleine kans acht.
Portforwarding of portmapping.
Als je nu op de camping zit, zou je toch echt even naar huis moeten gaan om de boel goed in te stellen. Of hopen dat je de router-webinterface ook extern kan benaderen, wat ik tot een kleine kans acht.
[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 01-08-2015 22:42 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Inderdaad en voor de 2e keer.
Het Grote Poortmappingsverhaal
Het Grote Poortmappingsverhaal
Voor linux is er motion, maar dat is een gedoe met config files. Tegenwoordig is er een mooi frontend voor, motioneye. Ziet er goed uit, en is een stuk makkelijker in te stellen.Anoniem: 279653 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:52:

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Welk externe ip adres heb ik nu nodig? Ik ga er toch vanuit het externe IP-adres van mijn camera?
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 686880 op 02-08-2015 09:01 ]
Laatste vraag...thuis kan ik met ip adres opgekregen van kpn inloggen.
Hoe kan ip adres vinden van deze experiabox als ik ergens anders wil inloggen. Dus het externe ip adres van de router
Ik zag nl dat ik als ik buitenhuis mijn camera wilt zien het ip adres moet gebruiken van mijn router en dan de eventuele poort
Hoe kan ip adres vinden van deze experiabox als ik ergens anders wil inloggen. Dus het externe ip adres van de router
Ik zag nl dat ik als ik buitenhuis mijn camera wilt zien het ip adres moet gebruiken van mijn router en dan de eventuele poort
Ok dus als ik thuis ben en ga naar www.icanhazip.com dan is dat de het ip adres van de router?
Dan moet ik alleen de poort waar de camera opzit openzetten?
Dat moet ik dan in de router zelf doen? In de router kan ik dus zien waar mijn camera op zit
Als ik de poort openzet is dit dan alleen de poort van de camera?
Dat moet ik dan in de router zelf doen? In de router kan ik dus zien waar mijn camera op zit
Dat is je externe IP-adres, die jij van je provider krijgt.Anoniem: 686880 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:09:
Ok dus als ik thuis ben en ga naar www.icanhazip.com dan is dat de het ip adres van de router?
Voorbeeld:
Zie het als een telefooncentrale die je van de KPN hebt. Zij geven je een telefoonnummer om bereikbaar op te zijn, en als je meerdere telefoons hebt, wil je graag één specifieke laten overgaan. Die stel je dan in in je centrale.
Verander in dit geval je telefoon in je IP-adres, en je interne nummers in je interne IP's (vaak 192.168.x range) en de centrale in je router.
Nu moet het wel duidelijk zijn mag ik hopen
Nee helaas, komt wel als ik thuis ben en het ga uitzoeken.
Zoals ik al zei...bedraad kan ik thuis mijn camerabeelden bekijken.
Als ik hem afkoppel dan blijkt dat ik een externe ip adres moet invullen en iets van een poort...daar gaat het mij al te ver...ben daar echt een leek in. Ik heb een kpn experia box .
En ik kan in deze kpn experia box komen maar waar moet ik dan heen, wat moet ik veranderen of openzetten of hoeft dat niet eens
Zoals ik al zei...bedraad kan ik thuis mijn camerabeelden bekijken.
Als ik hem afkoppel dan blijkt dat ik een externe ip adres moet invullen en iets van een poort...daar gaat het mij al te ver...ben daar echt een leek in. Ik heb een kpn experia box .
En ik kan in deze kpn experia box komen maar waar moet ik dan heen, wat moet ik veranderen of openzetten of hoeft dat niet eens
Je zult het IP-adres van de camera moeten weten. Dát IP-adres moet je dan in je Experiabox bij Portforwarding invullen.
Zie ook dit filmpje, gebruik de juiste IP's en dan moet het vast wel lukken.
Wel IP benader je nu thuis voor je camera?
Zie ook dit filmpje, gebruik de juiste IP's en dan moet het vast wel lukken.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHoe moet je je port forwarden met de kpn experia box [Dutch] HD
Wel IP benader je nu thuis voor je camera?
Nee, dat is je interne IP. Kan net zo goed ook voor draadloos gebruik zijn. Maar goed...Anoniem: 686880 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:50:
Ik probeerde 192.168.2.2:80... Maar dat is als je hem bedraad aansluit
192.168.2.2 moet je dus portforwarden, dan kan je uiteindelijk via je externe IP-adres (zie ook watismijnip.nl of http://canihazip.com/ ) je webcam benaderen.
Anoniem: 687596
Ben zelf ook aan het stoeien met de IP camera.
Het duurt inderdaad even voor je e.e.a. goed werkend hebt, maar ik heb alles met de standaard meegeleverde software en de IUK apps voor elkaar kunnen krijgen.
Op mijn (Ziggo) router heb ik een NAT regel ingesteld, waardoor ik 'm prima kan benaderen op afstand.
Werkt op zicht hartstikke leuk. Kan 'm benaderen en bedienen via browser en apps op iphone, android toestel en samsung tablet. De vooringestelde camera posities is zeker een voordeel.
Ook de QR code aan de onderkant werkt fantastisch. Scheelt een hoop instelwerk
Ik krijg het echter niet voor elkaar om te mailen en beelden te uploaden naar een FTP site.
Zelf heb ik niet de beschikking over een stukje FTP opslag, maar ik heb begrepen dat dit ook via dropbox icm dbinbox.com kan.
Heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand een ander alternatief om beelden (extern) op te slaan?
Voor de mail heb ik op dit forum wat tips gevonden, daar ga ik nog even mee aan de slag.
Het duurt inderdaad even voor je e.e.a. goed werkend hebt, maar ik heb alles met de standaard meegeleverde software en de IUK apps voor elkaar kunnen krijgen.
Op mijn (Ziggo) router heb ik een NAT regel ingesteld, waardoor ik 'm prima kan benaderen op afstand.
Werkt op zicht hartstikke leuk. Kan 'm benaderen en bedienen via browser en apps op iphone, android toestel en samsung tablet. De vooringestelde camera posities is zeker een voordeel.
Ook de QR code aan de onderkant werkt fantastisch. Scheelt een hoop instelwerk
Ik krijg het echter niet voor elkaar om te mailen en beelden te uploaden naar een FTP site.
Zelf heb ik niet de beschikking over een stukje FTP opslag, maar ik heb begrepen dat dit ook via dropbox icm dbinbox.com kan.
Heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand een ander alternatief om beelden (extern) op te slaan?
Voor de mail heb ik op dit forum wat tips gevonden, daar ga ik nog even mee aan de slag.
Om de een of andere reden wil een van de twee niet meer uit de infra rood modus.. het groen van de bomen in mijn park is paars/grijs.. uiteraard de boel al gereset.. infra rood lamp aan of uit maakt niet uit...
De firmware werkt niet: B R I C Kdannyke01 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:
Volgens mij word deze IP camera in Frankrijk verkocht onder de naam Heden V2.2 IP Cam. Hier is de link naar bijbehorende software en zelfs nieuwe firmware! (wie durft?)
http://www.heden.fr/41-18...e-a-jour-du-firmware.html
En hier een how to.... http://www.heden.fr/image...irmware%20-%2011-2013.pdf
De VisionCam software werkt en is ook nog in het Nederlands
Ik heb dit ook eens gehad met een ip-camera, toen bleek het filter te blijven hangen (bij die camera werd het filter voor de sensor geschoven door een soort servotje). Keertje hard met de camera op m'n bureau gebonkt en het was weer goed.Nick39 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:11:
Om de een of andere reden wil een van de twee niet meer uit de infra rood modus.. het groen van de bomen in mijn park is paars/grijs.. uiteraard de boel al gereset.. infra rood lamp aan of uit maakt niet uit...
Maarja eerst je camera maar eens zien te debricken

Dat gaat niet lukken,software update lukte gewoon,daarna gaf hij in eerste instantie beeld met de nieuwe firmware,maar hij ging toen resetten.ThinkPadd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:19:
[...]
Ik heb dit ook eens gehad met een ip-camera, toen bleek het filter te blijven hangen (bij die camera werd het filter voor de sensor geschoven door een soort servotje). Keertje hard met de camera op m'n bureau gebonkt en het was weer goed.
Maarja eerst je camera maar eens zien te debricken
Dan maakt ie zijn gangetje af (lastig,bij elke wijziging gaat ie eerst helemaal rondjes draaien en tot die tijd reageert hij niet) en ging het rode lampje knipperen.
Daarna kreeg hij een nieuw ip,maar geen beeld meer.
De camera software vond hem netjes op de nieuwe ip en gaf als versie de nieuwe firmware.
Tijdens het instellen van de diverse settings draaide hij weer zijn rondje en stopte halverwege,geen ip nummer meer, de zoektool vond hem niet meer,de router was hem ook kwijt.
Reset knopje gebruikt, noppes.. stroom er af, netwerk lampje gaat branden maar normaal geeft hij dan een "kerm" uit het speakertje en gaat dan weer ronddraaien.
Nu niet.
Zowel bedraad als draadloos geen ip meer, geen ronddraaien na stroomloos maken,geen lampje meer knipperend.
Helaas biedt de software ook geen mogelijkheid om settings te bewaren en de oude firmware bestaat gewoon niet.
De camera wordt op de markt gebracht door kompernass.com maar die hebben geen firmware,ik heb ze al gesproken.
Maar ook al zouden ze die firmware wel hebben,dan heb je er niets aan als je de camera niet kan benaderen.
Firmware versie 81.3.0.144.bin lijkt het dus eerst te doen,maar nadat het ding zich gereset heeft niet meer.
Na de eerste reset is er dus geen beeld maar reageert hij nog op commando's,nadat je de instellingen wilt veranderen reset ie nog een keer en dan is het finito..deze gaat op de schroothoop.
Vaak kun je met JTAG de firmware nog wel uploaden via een seriële kabel, wordt bij routers ook wel eens gedaan. Maar dan moet je wel een firmware hebben. Maar je hebt twee camera's zeg je, wellicht kun je de firmware van de werkende camera dumpen en dan op de gebrickte flashen.
Stap 1 is dan om de camera open te schroeven en te kijken of je op de printplaat een pinheader kan vinden met de aanduiding 'JTAG' / 'debug' of aanduiding 'rx/tx' kan vinden.
TFTP is misschien ook nog mogelijk.
Allemaal best ingewikkeld, maar we zitten immers wel op Tweakers
Zoek eens op Google op 'debrick ipcam' / 'ipcam unbricking'.
Stap 1 is dan om de camera open te schroeven en te kijken of je op de printplaat een pinheader kan vinden met de aanduiding 'JTAG' / 'debug' of aanduiding 'rx/tx' kan vinden.
TFTP is misschien ook nog mogelijk.
Allemaal best ingewikkeld, maar we zitten immers wel op Tweakers
Zoek eens op Google op 'debrick ipcam' / 'ipcam unbricking'.
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 11:46 ]
Dat idee had ik zelf ook eerst,en ik heb een seriële kabel en een usb<>seriële poort adapter.ThinkPadd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:45:
Vaak kun je met JTAG de firmware nog wel uploaden via een seriële kabel, wordt bij routers ook wel eens gedaan. Maar dan moet je wel een firmware hebben. Maar je hebt twee camera's zeg je, wellicht kun je de firmware van de werkende camera dumpen en dan op de gebrickte flashen.
Maar ik heb niet zoveel zin om mijn werkende cam te openen en te benaderen,als dat mis gaat heb ik 2 gebrickte camera's.
Als ik een werkende firmware had had ik dat op de "kapotte" cam nog wel geprobeerd.
Wat ik zelf denk is dat er al iets was met de camera omdat ook dat ir-filtertje niet goed was.
De "nieuwe" firmware doet het op software nivo maar de interne camera driver is niet goed,je hebt er niets aan dus je brickt hem in elk geval deels als je hem gebruikt omdat het beeld het niet meer doet.
Volgens mij heeft de camera het gewoon begeven door het vele rondgedraai,ik denk zelf niet dat hij door de firmware echt mechanisch kapot is gegaan..
Maar terugbrengen onder garantie kan ook niet, je hebt hem zelf gesloopt door die firmware erop te flashen, wat resulteerde in een brick.
Als hij niet benaderbaar is dan valt dat moeilijk vast te stellen
En denk maar niet dat een supermarkt met zo'n prijs moeite gaat doen om hem te repareren ...
En denk maar niet dat een supermarkt met zo'n prijs moeite gaat doen om hem te repareren ...
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Heb deze camera, een tijd terug, ook een dag getest. Meteen terug. Slecht/matig beeld met rottige kleuren.
Naar buiten filmen ging slecht (onscherp), want hij stelde scherp op het raam en niet op de tuin.
Naar buiten filmen ging slecht (onscherp), want hij stelde scherp op het raam en niet op de tuin.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik ben er mee naar de Lidl gegaan en heb eerlijk uitgelegd wat er aan de hand was, dat eerst al dat lensje er voor bleef staan en dat de camera 's avonds bleef staan klikken (heb ik ergens vooraan in dit draadje al gemeld) en dat ik heb gekeken of nieuwe software dat oploste en dat hij het daarna helemaal niet meer deed.Speedy-Andre schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:09:
Als hij niet benaderbaar is dan valt dat moeilijk vast te stellen![]()
Van de 40 had hij er 12 in de loop van de dagen terug gekregen die het in eerste instantie wel deden maar later de geest hadden gegeven met een reeks van klachten,klikken,beeld niet goed,uit zichzelf spontaan gaan draaien.
Dit was nummer 13.
Hij had nog 1 nieuwe maar wilde hem niet omruilen omdat hij er niet zo op vertrouwde,en gaf gewoon cash geld terug.
Dat dacht ik al, elke minuut die ze erin moeten steken is weggegooid geld.
Zo is goedkoop toch weer duurkoop
Zo is goedkoop toch weer duurkoop
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik zou wat geld bijleggen en dan een Foscam / Hikvision ofzo kopen, dat is beter spul.
Dat was al het idee,dit waren gewoon leuke hebbedingetjes, deze staat op het verlanglijstje:ThinkPadd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:51:
Ik zou wat geld bijleggen en dan een Foscam / Hikvision ofzo kopen, dat is beter spul.
http://www.bol.com/nl/p/f...cht-wit/9200000026629755/
Anoniem: 685918
Graag als je hem nog heb, ik woon in Hoofddorp, waar jij? mss kan ik hem ophalen.PietM schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:43:
[...]
Aangezien ik de mijne niet gekoppeld krijg aan m'n Synology, kun je die van mij tegen kostprijs + verzendkosten overnemen.
Laat maar weten.
Groet Siebren.
Anoniem: 688141
Beste mensen.. Waarom zou je dit apparaat willen flashes met 'vage ' software??
Als gevolg dus een mogelijke brick, en dan kapot terug brengen naar `lidl' terwijl het je eigen schuld is..
Voor die prijs vind je er nergens een die wel 'alles' kan.
Ik heb hem met ISPY ,open source, goed werkende onder Windows 8…
Je kunt met allerlei software de live feat laten opnemen
Heb er 2 onder windows 8 draaien, en die zijn vanaf dag 1 niet meer of line geweest …
Onder Apple is het wat moeilijker,maar niet flashen.!!
Greetrz….
Als gevolg dus een mogelijke brick, en dan kapot terug brengen naar `lidl' terwijl het je eigen schuld is..
Voor die prijs vind je er nergens een die wel 'alles' kan.
Ik heb hem met ISPY ,open source, goed werkende onder Windows 8…
Je kunt met allerlei software de live feat laten opnemen
Heb er 2 onder windows 8 draaien, en die zijn vanaf dag 1 niet meer of line geweest …
Onder Apple is het wat moeilijker,maar niet flashen.!!
Greetrz….
Hier staat er één van de Aldi, de Maginon IPC-10AC, top apparaat voor € 34,99. Met dezelfde functies en kwaliteit, nog niet gevonden voor de zelfde prijs.
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 06-08-2015 23:35 ]
*knip*, doe eens niet
ik heb er 2 in de thuis opzetting staan en ze werken gewoon. Via de Lan bereikbaar en ook via de Wan kant.. Lan kant is je thuis netwerk, Wan kant is via je provider IP adres.aan de voorkant waar je kabel binnen komt in je modem.
Google is je beste vriend in deze!!
Ziigo b.v geeft je een WAN IP adres,en dat ben jij zelf op hun abo..Gewoon hun adres en netwerk verbinding aan en met jou . Tis jouw huis adres voor je provider….
Dus via 'buiten' de deur meekijken ,naar je camera thuis:, http://je ip adres van je provider:81( bij een camera.. de andere ,als je er meer hebt geef je een ander poort nr..b.v. 82)
Ze doen het gewoon en niet dom gaan flashen…
Je provider IP adres kun je op internet vinden via b.v. watsmyip ..etc..
Succes….
ik heb er 2 in de thuis opzetting staan en ze werken gewoon. Via de Lan bereikbaar en ook via de Wan kant.. Lan kant is je thuis netwerk, Wan kant is via je provider IP adres.aan de voorkant waar je kabel binnen komt in je modem.
Google is je beste vriend in deze!!
Ziigo b.v geeft je een WAN IP adres,en dat ben jij zelf op hun abo..Gewoon hun adres en netwerk verbinding aan en met jou . Tis jouw huis adres voor je provider….
Dus via 'buiten' de deur meekijken ,naar je camera thuis:, http://je ip adres van je provider:81( bij een camera.. de andere ,als je er meer hebt geef je een ander poort nr..b.v. 82)
Succes….
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 10-08-2015 18:31 ]
Nog effe, poort 81, zoals deze cam standaard gebruikt, mag dus niet voor een ander apparaat zijn aangemeld in je thuis net werk cq in gebruik zijn… Dan vind hij hem nooit als je via je buiten lokatie via je HTTP://je ziggo ip adres:81 aanmeld in je b.v outlook ,safari etc… .. Dus …poort 81 is de standaard poort voor je webcam als start up……
Succes mensen ,,, greetz ...
Succes mensen ,,, greetz ...
Is de iBook camera technisch niet veel beter, voor dezelfde prijs?
http://www.ibood.com/extra-nl/nl/
[ Voor 11% gewijzigd door pacificocean op 09-08-2015 00:23 ]
De ervaringen zijn niet echt best zo te lezen. 720p is mooi, maar alles moet wel goed blijven werken.pacificocean schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:10:
Is de iBook camera technisch niet veel beter, voor dezelfde prijs?
Zelfs op de Philips website zelf: http://www.philips.nl/c-p...uismonitor/reviewenawards.
[ Voor 15% gewijzigd door Jumpman op 09-08-2015 00:36 ]
Anoniem: 688577
Ik heb ook een IP camera en netjes de instructies gevolgd. Maar op een of andere manier krijg ik de Wifi niet te pakken. Als ik mijn wachtwoord op ingegeven en de camera laten resetten kan ik deze nergens vinden. Ook niet op mijn router.
Weet iemand wat ik fout doe?
Eerst bedraad aansluiten en alles ingeven.Anoniem: 688577 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:49:
Ik heb ook een IP camera en netjes de instructies gevolgd. Maar op een of andere manier krijg ik de Wifi niet te pakken. Als ik mijn wachtwoord op ingegeven en de camera laten resetten kan ik deze nergens vinden. Ook niet op mijn router.
Apparaat reboot vervolgens een paar keer, dan bedraad weer naar de wifi instellingen.
Bij SSID kun je het best een bestaand ssid gebruiken anders gaat ie de verkeerde zoeken,hij gaf uit mijn hoofd eerst iets van dlink aan.
Netwerk type op infra
wpa2-psk personal kiezen.
Netwerk code ingeven.
De rest gewoon laten staan.
Dan op instellen drukken en daar minimaal 60 seconden wachten.
Nog steeds bedraad kijk je of er opties veranderd zijn,bij mij gaf ie de eerste keer weer de netwerkcode niet aan.
Dan scannen indrukken ,er moet dan in het venstertje rechts een overzichtje getoond worden met aanwezige netwerken, klik op het netwerk waarvan je de ssid al had ingevoerd en klaar ben je.
Bedenk wel dat het apparaat 2 IP nummers kent,een draadloze en een bedrade.
Linke boel als dat gewoon zo bij jou werkt, bij mij blokkeert de firewall in de router dit direkt.Anoniem: 688141 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 22:51:
Succes….
Je zal toch echt moeten poortmappen.
Als je via UPnP gaat toestaan dat apparaten uit zichzelf extern poorten gaan openen waardoor je van buitenaf zo naar binnen kan,dan is er even iets heel erg fout gegaan.
Ook al vraagt de camera om een wachtwoord dan is dit echt een onwenselijke situatie, als de firewall in je router dit toestaat kan elk software pakketje buiten je om een poort openen en in het slechtste geval maak je onwetend deel uit van een botnet als ergens een stukje malware zelf een poortje heeft geopend.
Als je zonder dat de firewall een aan/uitschakelbare rule heeft zomaar dit toestaat dan zet je in princiepe de voordeur open.
Bij mij moet ik toch echt instellen dat verkeer van buitenaf dat vraagt om toegang van poort (voorbeeld) 81 wordt doorgestuurd naar het interne ip en poort van de camera en dat dit mag.
Bij veel mensen die een goede router met firewall hebben,ongeacht of ze dat zo hebben ingesteld want het zou default zo moeten zijn,werkt jouw methode gelukkig niet zo.
Aan de andere kant zorgt dat dus wel voor vragen als "ik kan mijn camera niet zien".
Terecht wordt dan ook in dit topic op diverse punten gewezen naar het grote poortmap verhaal.
[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 10-08-2015 19:10 ]
De router is ziggo en staat op slot. Wie zegt dat ik niet gepoortmapped heb?? Nick 39
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 688141 op 11-08-2015 13:22 ]
Voor mensen met een Ziggo Cisco EPC modem misschien de volgende link wel handig betr. portmapping.
Kijk dan bij hoofdstuk 7, applications and gaming....
https://static.ziggo.nl/i...ifimodem+_tcm14-20618.pdf
Groet....
Kijk dan bij hoofdstuk 7, applications and gaming....
https://static.ziggo.nl/i...ifimodem+_tcm14-20618.pdf
Groet....
Anoniem: 685918
Als er iemand een camera over heeft wil ik hem graag over nemen.
mail me maar
siebrenloomen@hotmail.com
mail me maar
siebrenloomen@hotmail.com
Anoniem: 688577
Nick39, dank voor je bericht. Bij mij kreeg ik de wifi niet aan de praat ivm de wpa2-psk personal code. Die heb ik op AES gezet ipv TKIP en nu ben ik online.
Werken goed die camera's (ik heb er 3) kan ik iedereen aanbevelen.
Werken goed die camera's (ik heb er 3) kan ik iedereen aanbevelen.
"Linke boel als dat gewoon zo bij jou werkt, bij mij blokkeert de firewall in de router dit direkt.
Als je via UPnP gaat toestaan dat apparaten uit zichzelf extern poorten gaan openen waardoor je van buitenaf zo naar binnen kan,dan is er even iets heel erg fout gegaan.
Ook al vraagt de camera om een wachtwoord dan is dit echt een onwenselijke situatie, als de firewall in je router dit toestaat kan elk software pakketje buiten je om een poort openen en in het slechtste geval maak je onwetend deel uit van een botnet als ergens een stukje malware zelf een poortje heeft geopend.
Als je zonder dat de firewall een aan/uitschakelbare rule heeft zomaar dit toestaat dan zet je in princiepe de voordeur open.
Bij mij moet ik toch echt instellen dat verkeer van buitenaf dat vraagt om toegang van poort (voorbeeld) 81 wordt doorgestuurd naar het interne ip en poort van de camera en dat dit mag.
Bij veel mensen die een goede router met firewall hebben,ongeacht of ze dat zo hebben ingesteld want het zou default zo moeten zijn,werkt jouw methode gelukkig niet zo.
Aan de andere kant zorgt dat dus wel voor vragen als "ik kan mijn camera niet zien".
Terecht wordt dan ook in dit topic op diverse punten gewezen naar het grote poortmap verhaal."
Wat je zegt betr. de firewall is niet helemaal van zelf sprekend…. Ik heb gisteren van Ziggo i.p.v. mijn defecte Cisco modem een nieuwer type van Technicolor gekregen….
Nadat alles door een monteur was nagekeken en ik de webcam via mijn WAN i.p. adres in mijn browser probeerde te benaderen kon ik hem gewoon vinden… Firewall staat standaard aan en ik heb een poort test van 'buiten naar binnen' gedaan..Alles zou dicht moeten staan..Blijkbaar komt het door UPnP….geen idee verder…
Maar goed, portforwarden heb ik uiteraard nu ook gedaan en UPnP uitgezet in het Ziggo modem….
Vanavond nog effe kijken welk progje om de uitgeschakelde UPnP gaat zeuren..
Groet….
Terecht wordt dan ook in dit topic op diverse punten gewezen naar het grote poortmap verhaal."
Wat je zegt betr. de firewall is niet helemaal van zelf sprekend…. Ik heb gisteren van Ziggo i.p.v. mijn defecte Cisco modem een nieuwer type van Technicolor gekregen….
Nadat alles door een monteur was nagekeken en ik de webcam via mijn WAN i.p. adres in mijn browser probeerde te benaderen kon ik hem gewoon vinden… Firewall staat standaard aan en ik heb een poort test van 'buiten naar binnen' gedaan..Alles zou dicht moeten staan..Blijkbaar komt het door UPnP….geen idee verder…
Maar goed, portforwarden heb ik uiteraard nu ook gedaan en UPnP uitgezet in het Ziggo modem….
Vanavond nog effe kijken welk progje om de uitgeschakelde UPnP gaat zeuren..
Groet….
*knip*
Dat de firewall automatisch de poorten opengooit is bij de Ziggo Cisco het geval dat doen die Ziggo dingen inderdaad, de firewall is slecht.
Ook vergeten ze heel vaak de rules, je forward een poort en een uur later is hij dicht.
Dat is beter dan open maar ook ongewenst.
Wat overigens ook gebeurt bij die Ziggo dingen is dat ze het ip adres resolven, je externe ip wordt automatisch omgezet naar je interne ip, zodat als je je externe ip ingeeft je gewoon beeld krijgt.
Jij denkt dan: het werkt, maar iemand van buitenaf ziet niets.. het beste kun je via een proxy even testen of je camera echt beeld geeft naar buiten.
Je kan UPNP gewoon uitzetten in de camera software.
Het lijkt handig dat upnp maar dat is het niet, programma's of apparaten die uit zichzelf beslissen of er een poort in je firewall open mag en een firewall die dat blindelings opvolgt is bloedlink, dan kun je net zo goed DMZ open gooien.
Leuk voorbeeld is bv Utorrent..die gooit default zelf je router open,moet je eens een iplogger aangooien (Peerblock bv..) en dan Utorrent helemaal af gooien... de Ubee en Cisco van Ziggo laten het verkeer op de Utorrent poort zeker nog een half uur doorgaan naar je pc, dat wil je niet.
Hier is het simpel.. het Ziggo modem staat in bridge, dan gaat de boel eerst naar een hardware firewall (netgear FVS-318) en van daaruit naar de Asus interne router.
Het interne verkeer wordt door de firewall software in de router gefilterd,alles wat naar buiten wil gaat eerst door de router en dan naar de Netgear.
Zonder poortmappen komt er niets door...
Wat cam 2 en 3 betreft, cam 2 heeft nu zo'n week of 3 aangestaan en begint nu ook te klikken, het ir-filter wordt met een server motortje bediend en die klapt er steeds voor net als bij de eerste.
Resultaat,rare kleuren en de ir-verlichting wil niet aan.. ik verwacht dat die binnen een week ook de geest gaat geven.
Ook vergeten ze hun positie..door het vele gebruik willen ze niet helemaal meer naar boven,beneden,links of rechts gaan.
Door de stroom er af te halen en er weer op te zetten gaat de cam eerst zichzelf calibreren,rondje naar links en rechts maken,dan naar boven en beneden en stopt dan in de midden positie,dan klopt het weer.
Overigens.. je kan de camera scherpstellen door aan het lensje te draaien (lenskapje..).dan kun je hem handmatig op buiten scherpstellen.
Dat de firewall automatisch de poorten opengooit is bij de Ziggo Cisco het geval dat doen die Ziggo dingen inderdaad, de firewall is slecht.
Ook vergeten ze heel vaak de rules, je forward een poort en een uur later is hij dicht.
Dat is beter dan open maar ook ongewenst.
Wat overigens ook gebeurt bij die Ziggo dingen is dat ze het ip adres resolven, je externe ip wordt automatisch omgezet naar je interne ip, zodat als je je externe ip ingeeft je gewoon beeld krijgt.
Jij denkt dan: het werkt, maar iemand van buitenaf ziet niets.. het beste kun je via een proxy even testen of je camera echt beeld geeft naar buiten.
Je kan UPNP gewoon uitzetten in de camera software.
Het lijkt handig dat upnp maar dat is het niet, programma's of apparaten die uit zichzelf beslissen of er een poort in je firewall open mag en een firewall die dat blindelings opvolgt is bloedlink, dan kun je net zo goed DMZ open gooien.
Leuk voorbeeld is bv Utorrent..die gooit default zelf je router open,moet je eens een iplogger aangooien (Peerblock bv..) en dan Utorrent helemaal af gooien... de Ubee en Cisco van Ziggo laten het verkeer op de Utorrent poort zeker nog een half uur doorgaan naar je pc, dat wil je niet.
Hier is het simpel.. het Ziggo modem staat in bridge, dan gaat de boel eerst naar een hardware firewall (netgear FVS-318) en van daaruit naar de Asus interne router.
Het interne verkeer wordt door de firewall software in de router gefilterd,alles wat naar buiten wil gaat eerst door de router en dan naar de Netgear.
Zonder poortmappen komt er niets door...
Wat cam 2 en 3 betreft, cam 2 heeft nu zo'n week of 3 aangestaan en begint nu ook te klikken, het ir-filter wordt met een server motortje bediend en die klapt er steeds voor net als bij de eerste.
Resultaat,rare kleuren en de ir-verlichting wil niet aan.. ik verwacht dat die binnen een week ook de geest gaat geven.
Ook vergeten ze hun positie..door het vele gebruik willen ze niet helemaal meer naar boven,beneden,links of rechts gaan.
Door de stroom er af te halen en er weer op te zetten gaat de cam eerst zichzelf calibreren,rondje naar links en rechts maken,dan naar boven en beneden en stopt dan in de midden positie,dan klopt het weer.
Overigens.. je kan de camera scherpstellen door aan het lensje te draaien (lenskapje..).dan kun je hem handmatig op buiten scherpstellen.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2015 15:50 ]
Nick 39.. je laatste reactie was een reactie op wie zijn post?
Je hebt het over Ziggo dingen ala cisco etc die niet goed werken klakkeloos poorten open laten etc etc..
Heb jij dit al eens aangekaart bij Ziggo?
Waarom zou iedereen nu een hardware firewall moeten gaan aansluiten achter het Ziggo WAN modem?
Ik begrijp dat jij dit wel gedaan hebt…
Mijn Ziggo Technicolor modem ,laatste uitlevering,staat als doorgeef luik in de door Ziggo ingestelde bridge mode via mijn profiel bij Ziggo.
Heb er zelf van alles achter hangen.
UPnP staat uit in het modem:)
Bij de camera,s kan ik de uitzet functie niet zo snel vinden.
Mar wat dan met die Playstations,Xboxen etc. bij de gewone gebruiker dit dit allemaal niet weet qua gevaren en UpnP etc.?? Zouden die dan de 'BOT' netten zijn die nu reeds 3 dagen Ziggo platleggen?
Men koopt een PLUG en PLAY spel computer,die zich vervolgens gewoon laat bedienen via 'ON LINE'
Dat doet deze camera toch ook, inside ,outside net zoals de Xbox en de Sony playstations.
Als ik je verhaal lees dan zouden al de niet wetende met deze spel dozen dus erg vatbaar zijn voor zooi,mits ze jou oplossing gebruiken,,,hard ware firewall…
Dus alle PLUG & PLAY is dangerous??
Ik weet het niet…:))
Groets…. H….
Je hebt het over Ziggo dingen ala cisco etc die niet goed werken klakkeloos poorten open laten etc etc..
Heb jij dit al eens aangekaart bij Ziggo?
Waarom zou iedereen nu een hardware firewall moeten gaan aansluiten achter het Ziggo WAN modem?
Ik begrijp dat jij dit wel gedaan hebt…
Mijn Ziggo Technicolor modem ,laatste uitlevering,staat als doorgeef luik in de door Ziggo ingestelde bridge mode via mijn profiel bij Ziggo.
Heb er zelf van alles achter hangen.
UPnP staat uit in het modem:)
Bij de camera,s kan ik de uitzet functie niet zo snel vinden.
Mar wat dan met die Playstations,Xboxen etc. bij de gewone gebruiker dit dit allemaal niet weet qua gevaren en UpnP etc.?? Zouden die dan de 'BOT' netten zijn die nu reeds 3 dagen Ziggo platleggen?
Men koopt een PLUG en PLAY spel computer,die zich vervolgens gewoon laat bedienen via 'ON LINE'
Dat doet deze camera toch ook, inside ,outside net zoals de Xbox en de Sony playstations.
Als ik je verhaal lees dan zouden al de niet wetende met deze spel dozen dus erg vatbaar zijn voor zooi,mits ze jou oplossing gebruiken,,,hard ware firewall…
Dus alle PLUG & PLAY is dangerous??
Ik weet het niet…:))
Groets…. H….
Anoniem: 692896
krijg tweede camera niet geïnstalleerd. hij ziet steeds die andere en kan dan geen lan verbinding zoeken
hoe moet ik dat oplossen. kan iemand me helpen
hoe moet ik dat oplossen. kan iemand me helpen
Anoniem: 711063
Ik heb 2 vragen over de instellingen van deze camera.
1) Weet iemand hoe ik de e-mail settings in orde krijg..?
Standaard staat er de smtp.gmail.com maar die wordt niet meer gebruikt.
Kan ik ergens ook een eigen server ingeven..?
En zo ja, waar..?
Dan zit ik ook met het pw probleem; mijn password is meer dan 20 characters lang en ik kan niet meer dan 12 characters kwijt in het veldje.
2) Ik heb alle netwerk settings goed ingegeven. Ik zie de camera via het netwerk zolang de draad aan de router zit.
Er blijft staan:"wifi disconnected" terwijl ik "use wifi" aangevinkt heb staan.
Wat ik ook probeer; ik krijg de camera NIET op wireless aangestuurd. Alleen en uitsluitend via het netwerkkabeltje.
Wat kan ik hieraan doen..?
1) Weet iemand hoe ik de e-mail settings in orde krijg..?
Standaard staat er de smtp.gmail.com maar die wordt niet meer gebruikt.
Kan ik ergens ook een eigen server ingeven..?
En zo ja, waar..?
Dan zit ik ook met het pw probleem; mijn password is meer dan 20 characters lang en ik kan niet meer dan 12 characters kwijt in het veldje.
2) Ik heb alle netwerk settings goed ingegeven. Ik zie de camera via het netwerk zolang de draad aan de router zit.
Er blijft staan:"wifi disconnected" terwijl ik "use wifi" aangevinkt heb staan.
Wat ik ook probeer; ik krijg de camera NIET op wireless aangestuurd. Alleen en uitsluitend via het netwerkkabeltje.
Wat kan ik hieraan doen..?
[ Voor 230% gewijzigd door Anoniem: 711063 op 25-11-2015 15:23 ]
Anoniem: 731825
de versie 81.3.0.144 werkt ook op de liddl camera.
beeld is beter
helaas nog geen pad toe te voegen voor ftp (weet iemand hoe dat moet)
ik op ftp niets in de root opslaan.
lukt nog niet om met google op de webpagina van de cam beeld te krijgen.
via de meegeleverde software en de visioncam software wel.
ook vie de app op mijn mobiel werkt alles goed (beter zelfs met de nieuwe firmware
beeld is beter
helaas nog geen pad toe te voegen voor ftp (weet iemand hoe dat moet)
ik op ftp niets in de root opslaan.
lukt nog niet om met google op de webpagina van de cam beeld te krijgen.
via de meegeleverde software en de visioncam software wel.
ook vie de app op mijn mobiel werkt alles goed (beter zelfs met de nieuwe firmware
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 731825 op 03-02-2016 16:13 ]
Is er iemand in de gelegenheid om de CD die hierbij geleverd werd als een iso ergens te uploaden? Of iig het installatieprogramma ergens beschikbaar te zetten?
Wegens een verhuizing is de CD zoek en ik krijg em met de kabel aan mijn laptop niet ingesteld op het nieuwe WIFI netwerk...
Ik heb wel een versie van het instel programma wat ook in de manual staat (online opgezocht) geprobeerd. Daar wordt de camera wel in gevonden maar dan valt ie ook steeds weer weg. Als ik dan het IP adres wil aanpassen naar de nieuwe range en opsla dan wordt er gevraagd naar de user/pass. Die vul ik in en dan gebeurt er niets. De instellingen worden ook niet veranderd, of ik nou dynamisch IP of fixed IP kies.
Wanneer ik de camera met een UTP kabel rechtstreeks aan mijn router hang en dan via de IUK viewer app op mijn android telefoon toevoeg geeft ie aan dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet juist is. Terwijl ik die niet eens instel, ik laat em zoeken in het LAN en ik heb ook geprobeerd om hem met de QR code onderop de camera in te stellen in de app maar ik krijg het niet werkend...
Edit: nvm... Via de kabel rechtstreeks aan de router werkt wel alleen stond admin blijkbaar ook als ww ingevuld. Alles werkt weer!
Wegens een verhuizing is de CD zoek en ik krijg em met de kabel aan mijn laptop niet ingesteld op het nieuwe WIFI netwerk...
Ik heb wel een versie van het instel programma wat ook in de manual staat (online opgezocht) geprobeerd. Daar wordt de camera wel in gevonden maar dan valt ie ook steeds weer weg. Als ik dan het IP adres wil aanpassen naar de nieuwe range en opsla dan wordt er gevraagd naar de user/pass. Die vul ik in en dan gebeurt er niets. De instellingen worden ook niet veranderd, of ik nou dynamisch IP of fixed IP kies.
Wanneer ik de camera met een UTP kabel rechtstreeks aan mijn router hang en dan via de IUK viewer app op mijn android telefoon toevoeg geeft ie aan dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet juist is. Terwijl ik die niet eens instel, ik laat em zoeken in het LAN en ik heb ook geprobeerd om hem met de QR code onderop de camera in te stellen in de app maar ik krijg het niet werkend...
Edit: nvm... Via de kabel rechtstreeks aan de router werkt wel alleen stond admin blijkbaar ook als ww ingevuld. Alles werkt weer!
[ Voor 6% gewijzigd door __REMCO__ op 12-05-2016 20:31 ]
Ik heb deze camera nu net iets langer dan een jaar en de sensor voor het infrarood heeft het begeven. Garantie voorbij, geld weg dus maar weer een nieuwe kopen. Gelukkig hebben we nu Alie Express. Goedkoper en met creditcard betaald heb je ook nog aankoopbescherming. Lidl camera's dus niet aan te raden.
Lidl geeft normaal toch 3 jaar garantie op hun non-food produkten.LelyTekkel schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:48:
Ik heb deze camera nu net iets langer dan een jaar en de sensor voor het infrarood heeft het begeven. Garantie voorbij, geld weg dus maar weer een nieuwe kopen. Gelukkig hebben we nu Alie Express. Goedkoper en met creditcard betaald heb je ook nog aankoopbescherming. Lidl camera's dus niet aan te raden.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
Ik weet dat dit al een heel oud topic is maar ik hoop dat er toch iemand is die mij kan/wil helpen. Ik heb deze camera zeer sporadisch gebruikt (en dat werkte redelijk) en wil hem nu - na een paar jaar niet gebruikt te hebben - weer in gebruik nemen. Ik kom er echter maar niet 'in', hij geeft steeds aan dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet goed is. Nou is het best plausibel dat ik ooit het wachtwoord ingesteld heb maar die weet ik niet meer dus ik heb de camera gereset. Helaas heeft dat ook niet het gewenste effect want de gebruikersnaam en wachtwoord die onderop de camera staan worden nog steeds niet geaccepteerd. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Wat ik gedaan heb:
- reset van de camera
- camera bekabeld aangesloten op de router
- de software ''Search Tool'' op mijn laptop geïnstalleerd en zo de camera gevonden
- de software IUK Viewer op mijn laptop geïnstalleerd en die vindt de camera netjes, geeft echter geen beeld. In de device settings heb ik de user name en het password opgegeven zoals onderop de camera vermeld staan. Als ik vervolgens echter settings wil veranderen en die wil bevestigen dan krijg ik de melding 'Not Authorized, it requires administrator privileges to set parameters'. Maar ik heb geen idee hoe/waar ik die authorisatie kan regelen.
- als ik via mijn browser naar het ip-adres van de camera wil krijg ik de melding ''[ip-adres:poort] vraagt om uw gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: ‘GoAhead’'' en dan vul ik dus netjes de gebruikersnaam en het wachtwoord in, maar wat ik ook probeer, ik kom er niet doorheen.
- ook als ik geen settings wil wijzigen maar gewoon op mijn mobiel via de app probeer te connecten krijg ik de foutmelding dat de gebruikersnaam/het wachtwoord niet juist zijn.
Zie ik iets heel simpels over het hoofd? Andere tips?
Wat ik gedaan heb:
- reset van de camera
- camera bekabeld aangesloten op de router
- de software ''Search Tool'' op mijn laptop geïnstalleerd en zo de camera gevonden
- de software IUK Viewer op mijn laptop geïnstalleerd en die vindt de camera netjes, geeft echter geen beeld. In de device settings heb ik de user name en het password opgegeven zoals onderop de camera vermeld staan. Als ik vervolgens echter settings wil veranderen en die wil bevestigen dan krijg ik de melding 'Not Authorized, it requires administrator privileges to set parameters'. Maar ik heb geen idee hoe/waar ik die authorisatie kan regelen.
- als ik via mijn browser naar het ip-adres van de camera wil krijg ik de melding ''[ip-adres:poort] vraagt om uw gebruikersnaam en wachtwoord. De website meldt: ‘GoAhead’'' en dan vul ik dus netjes de gebruikersnaam en het wachtwoord in, maar wat ik ook probeer, ik kom er niet doorheen.
- ook als ik geen settings wil wijzigen maar gewoon op mijn mobiel via de app probeer te connecten krijg ik de foutmelding dat de gebruikersnaam/het wachtwoord niet juist zijn.
Zie ik iets heel simpels over het hoofd? Andere tips?