LIDL IP Camera

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:26
In de folder van de LIDL staat deze week een IP-camera voor 44,95.
Heeft iemand misschien meer info over deze IP-Camera?
http://www.lidl.nl/nl/Off...ction=showDetail&id=14854
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ptcxld.png

Is dit een beetje een leuke ip-cam voor dit geld? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Punkbuster op 20-07-2015 19:37 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Lastig te beoordelen zonder typenummer oid, het is waarschijnlijk een rebrand van een (goed) Chinees merk maar welke? Die krengen zien er allemaal hetzelfde uit :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kopen, proberen en als het niet bevalt: terugbrengen. Doen ze bij de LIDL (en Aldi) nooit zo moeilijk over.

Het zal waarschijnlijk een of andere Foscam kloon o.i.d. uit China zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Ja, ik ga het denk maar eens proberen, kijken of mijn synology hem slikt in het surveillance center :P

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:07

timovd

Voorsprong door techniek

Je Synology pakt 'm wel, waarschijnlijk is het zoals eerder genoemd een Foscam.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Heeft het PoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Dat weet ik niet, beetje weinig info op de site zelf van lidl.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:55
Ik vermoed dat het deze is: http://www.dx.com/p/stand...motors-26358#.Va3jJ_ntlBc.

Die heb ik. Werkt prima met Synology en is voor het geld een goede camera. Ik heb er alleen wel vrij snel een ander lensje bij gekocht. Zodoende is het blikveld wat ruimer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik ga deze ook proberen, kijken of Surveillance Center wil accepteren.
Rimave, waar koop je zo'n lensje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
LIjkt verdacht veel op de Medisana babymonitor (http://www.medisana.nl/nl...r/Smart-Baby-Monitor.html)
Ik heb m te koop staan omdat ik, voor een babymonitor, wat zaken mis. Maar met beeld,geluid is niets mis, zeker niet voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platenspeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik zie dat hij 300k pixels heeft. Hoe is het beeld, zijn er voldoende details te zien of gaat het meer om een globale indruk (van de baby 😀 of de kamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-02 14:55
Ligt er wel een beetje aan hoe licht het is in de kamer. Als er voldoende licht was kon ik redelijk zien of zijn ogen open of dicht waren. Stond op een meter of 4. Als het donkerder is wordt het wat meer globaal.

[ Voor 0% gewijzigd door BiggyB op 22-07-2015 12:35 . Reden: Tenenkrommende spelfout aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• platenspeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Dank BiggyB,

Ik denk dat ik een camera met een hogere resolutie ga zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:00
Een gelijke camera heb ik 3 jaar geleden aangeschaft en hang bij mij buiten onder het overstek van het dak. Werkt goed op wifi. Zelfs als het pikdonker is, reikt het beeld tot 15 m ver. Als je de camera achter glas opsteld, werkt night vision niet. Voor mij een goede koop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059

Onder welk camera merk heb je hem geinstalleerd op je synology?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 685331

Deze IP camera is compatible met Wanscam JW0002 of JW0004 of JW0008 of JW0009 o.a.
IR en audio werken ook prima.
Op iPhone kan je de gratis app baby monitor kopen. Audio moet daarin wel apart aangeschaft worden alsmede multiple camera's.
Het is een uitstekende camera voor het geld en voor het bewaken van ons tweede kind in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685331

Je kan de camera het beste benaderen met Internet Explorer en dan in compatibiliteitsmodus aan gezet voor het IP van de camera. Of in de iOS app natuurlijk. In Firefox of Chrome geeft de camera uiteindelijk een crash en herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buldogwtf
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:24
Ben vooral benieuwd naar de push-mededeling hoe dat gaat.

2x280 panelen | Bosch HRC35II met zonneboiler | Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Anoniem: 15059 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:24:
Onder welk camera merk heb je hem geinstalleerd op je synology?
Een Foscam 8910w. Dat is de Foscam variant.
In de versie van dx.com is ook Foscam software te zetten waardoor het roteren oa sneller gaat.
Of dat bij deze Lidl cam ook kan durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15059

En als ik de foscam 8910w selecteer in surveilence software van synology dan zou deze hem moeten vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben er een beetje mee aan het spelen, op zich is het geen naar camera'tje maar het installeren is wat lastig via windows.
Het boekje laat opties zien die het programma niet heeft dus dat is erg lastig.
Ik probeer het camera'tje te laten werken met IP Cam Viewer Pro op mijn android tablet, die vindt een hele range aan compatible merken maar tot nu toe werkt dat niet goed,de Foscam heb ik nog niet geprobeerd.
Bij de ene driver krijg je perfect beeld maar werken de opties om te bewegen niet, bij de ander wel maar blijft daarna het beeld lopen.
Hoewel ik de camera met windows onder Chrome direct benaderde op ip en poort (standaard gooit hij hem om de een of andere vreemde reden op poort 81) deed ie daar niets, nadat ik hem met internet explorer benaderde deed opeen Chrome het maar die verliest steeds het kontakt qua bewegen.
Het lensje moet je handmatig scherp stellen.
Als programma voor windows wordt IUK Viewer geleverd, ik heb gezocht op updates omdat dan mogelijk de opties die in het boekje staan tevoorschijn zouden komen,maar nog geen update kunnen vinden.
Het dingetje heeft wel een 2 weg richting intercommetje aan boord.
En er zit een heel kort powersnoertje aan de adapter,die is USB dus die kan je dan wel verlengen.

Ik twijfel er een beetje over, qua prijs is het niet duur,maar het continue verliezen van de verbinding met Chrome zit me een beetje dwars.
De app voor android die je moet downloaden is ook de IUK viewer,maar omdat ik meerdere camera's hep probeer ik het aan de praat te krijgen met de genoemde Ip cam viewer pro maar zoals gezegd,als je niet exact het type kent blijft dit een beetje knoeien.
Zodra ik thuis ben zal ik de Foscam proberen, maar meer info over dit dingetje is graag gewenst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb zojuist ook deze camera gekocht, best een leuk ding voor weinig geld. Echter het installeren gaat vrij lastig. Ik had het probleem dat het IP Camera Finder programma de cam niet kon vinden en hierdoor kon ik niet kijken via de browser. Dit is opgelost door mijn PC met kabel te verbinden, dan vind hij hem wel. Het opnemen van beelden en snapshots maken gaat ook aardig goed. Echter krijg ik het niet voor elkaar om automatisch een mail met bijlage te versturen bij beweging. Bij het testen krijg ik steeds de melding Test failed.....Connection to the server not possible. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

dannyke01 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:18:
Ik heb zojuist ook deze camera gekocht, best een leuk ding voor weinig geld. Echter het installeren gaat vrij lastig. Ik had het probleem dat het IP Camera Finder programma de cam niet kon vinden en hierdoor kon ik niet kijken via de browser. Dit is opgelost door mijn PC met kabel te verbinden, dan vind hij hem wel. Het opnemen van beelden en snapshots maken gaat ook aardig goed. Echter krijg ik het niet voor elkaar om automatisch een mail met bijlage te versturen bij beweging. Bij het testen krijg ik steeds de melding Test failed.....Connection to the server not possible. :?
Doe eens een voorbeeld opname posten om de kwaliteit te kunnen beoordelen.. :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiashoegen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-04 22:50
Ik heb de camera in Synology Surveilance station toegevoegd als Foscam FI8908W, bij het testen van de verbinding krijg je netjes beeld te zien, maar na het opslaan blijft de camera in Disconnected status staan.
Heeft iemand dit al werkend? En welke seeting gebruik je dan?
Ook FI8610W, FI8618W en andere types doen hetzelfde, dus alleen bij test connection beeld geven.....

Edit: ook de INSTAR -IN-3010 geeft alleen beeld bij de test knop, maar daarna blijft die ook disconnected.

[ Voor 12% gewijzigd door tobiashoegen op 23-07-2015 15:31 . Reden: toevoeging camera type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 685331 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:35:

Het is een uitstekende camera voor het geld en voor het bewaken van ons tweede kind in de maak.
Offtopic.. dan ben ik erg benieuwd naar de positie van de camera >:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 22:08
Hi,

Ik heb ook de camera van de Lidl gekocht. Ik kan niet goed achterhalen welk type het is. De Foscam I8910w in IP Cam Viewer Pro werkt niet super. Als je aan het contrast zit dan staat de instelling op zijn uiterst helder en krijg je hem alleen via de webbrowser terug.
De kwaliteit van de camera is goed en de opnames gaan vloeiend.
Helaas kan ik ook geen firmware upgrade voor de camera vinden, alleen type nr IAN 48807 en IUK 5 A1
iemand een idee hoe ik hem het best kan bedienen in IP Cam Viewer Pro? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Busy-Today-88 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:58:
Hi,

Ik heb ook de camera van de Lidl gekocht. Ik kan niet goed achterhalen welk type het is. De Foscam I8910w in IP Cam Viewer Pro werkt niet super. Als je aan het contrast zit dan staat de instelling op zijn uiterst helder en krijg je hem alleen via de webbrowser terug.
De kwaliteit van de camera is goed en de opnames gaan vloeiend.
Helaas kan ik ook geen firmware upgrade voor de camera vinden, alleen type nr IAN 48807 en IUK 5 A1
iemand een idee hoe ik hem het best kan bedienen in IP Cam Viewer Pro? 8)
Ik ben hem regelmatig kwijt, allereerst moet je hem bijna verplicht bedraad aansluiten anders kan je hem niet configureren.
Ga je over naar draadloos dan heeft het ding een nieuw ip.
Het is qua driver zeker niet de genoemde Foscam en ook de Wanscan's doen het niet.
Zoom werkt ook niet.
De windows software werkt goed maar qua instellingen is het ding regelmatig de boel kwijt, en ook met de knoppen "bijwerken" en "instellen" lig ik steeds in de knoei.
Mijn oude D-Linkjes doen het heel wat beter.
In Ip Cam Viewer kun je ook scannen naar nieuwe apparaten,hij reageert enthousiast maar geen enkele driver werkt echt goed.
Terwijl mijn andere camera's het daar allemaal goed doen.
Iedere keer als je een setting verandert gaat de camera een rondje draaien en is hij niet bereikbaar.
Vergeleken met de D-links is het beeld matig, korrelig en ook de autofocus ontbreekt.
Bol.com heeft er ook een die bijna identiek is: De Skytronic maar ook hier zijn geen drivers te vinden.
Software/firmware upgraden is er dus gewoon niet bij.
De beste driver die ik heb kunnen vinden in Ip Cam Viewer is de Easyn type F-M1BF
Geef een paar tientjes meer uit... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Ik vond een link: http://www.hvcam.com/
De software is identiek dan die van de IUK 5 A1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Busy-Today-88 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:16:
Ik vond een link: http://www.hvcam.com/
De software is identiek dan die van de IUK 5 A1.
De beste driver voor IP Cam Pro (die ik heb kunnen vinden) is de Easyn type F-M1BF
Maar draadloos werkt het toch nog niet grandioos..
Het zou dan bij jouw link om de HV-30PIC gaan,maar daar zie ik zo even weer geen software van..

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 23-07-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busy-Today-88
Too late! Ik heb hem al terug gebracht. Ik ga op zoek naar een degelijkere IP camera. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Busy-Today-88 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:51:
Too late! Ik heb hem al terug gebracht. Ik ga op zoek naar een degelijkere IP camera. :-)
Jammer dat je ff niet vertelt welke software op die andere page was.. ik heb hem nu op Ip Camview Pro goed met genoemde driver voor de Easyn.
De kamer is wat donker (zonneschermen), mijn buro is een troep maar goed:
De camera kan trouwens alleen bmp foto's maken:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25rmc5d.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 28-07-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Dat disconnected in surv. st. heb ik ook gehad, maar na een paar keer verwijderen en opnieuw toevoegen was dat weg.

Waarom instaleren jullie de drivers? Deze camera heeft een ingebouwde webpage. Hij heeft geen drivers nodig. Je hoeft alleen een ip cam find tool te instaleren om z'n ip adres te achterhalen.

Mijn kloon variant ligt werkloos niets te doen. Ik heb nu een echte foscam met ir-cut zodat het beeld niet meer zo'n vage paarse gloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Beeldkwaliteit in bovenstaande post valt mij nogal tegen voor de prijs moet ik zeggen, voor minder geld kun je beter beeld kopen: http://eud.dx.com/product...24-ir-led-white-844323144

DJSmiley in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
YouTube: ESCAM QD520 Peashooter HD IP CAM Review Day&Night

Maar die heeft geen audio en PTZ... maarja hoe vaak verstel je het beeld vanaf afstand? Ik niet iig. en audio ook niet nodig. Oja en geen URL om direct een enkel plaatje (snapshot) terug te krijgen. Spuugt alleen RTSP-stream uit. Maar als je handig bent met Raspberry dan kun je dat probleem zelf fiksen zodat je alsnog een snapshot kunt verkrijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 23-07-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:10:
Dat disconnected in surv. st. heb ik ook gehad, maar na een paar keer verwijderen en opnieuw toevoegen was dat weg.

Waarom instaleren jullie de drivers? Deze camera heeft een ingebouwde webpage. Hij heeft geen drivers nodig. Je hoeft alleen een ip cam find tool te instaleren om z'n ip adres te achterhalen.

Mijn kloon variant ligt werkloos niets te doen. Ik heb nu een echte foscam met ir-cut zodat het beeld niet meer zo'n vage paarse gloed heeft.
In IP Camviewer Pro heb ik al mijn camera's in een app, deze app laat in een deelvenster alle verbonden camera's zien ongeacht merk,(matrixbeeld) waarna je ze kan aanklikken om fullscreen naar de desbetreffende camera te kijken, het nadeel is dat als je een camera wil toevoegen,je moet opgeven welke camera dat is.
Natuurlijk kan ik in Chrome een browser setting openen,maar dan zie ik alleen de geselecteerde cam en krijg ik niet de andere camera's te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik gebruik tinyCam Monitor PRO, en die slikte de volgende instellingen:
Anoniem: 685331 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:35:
Deze IP camera is compatible met Wanscam JW0002 of JW0004 of JW0008 of JW0009
Ik heb gekozen voor de JW0009 en presto!

[ Voor 7% gewijzigd door rwa66 op 23-07-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheapcake
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-10-2017
Ik heb er 2 gekocht en ben er zeer tevreden mee.
Installeren was goed te doen voor een vrouw. ;)
Kwaliteit is genoeg waar ik ze voor ga gebruiken. Namelijk observeren slapende baby.
Kreeg alleen de app UIK viewer niet werkend op de iPhone 6. Op een iPhone 5 werkt het wel. Nu de app baby monitor in gebruik. Geen camera merk kiezen. Hij ziet ze gewoon! Keuze voor meerdere camera's tegen betaling. Ook betalen voor geluid.
Adapter wat aan de korte kant.
Zeer tevreden voor deze prijs, goed beeld ook in het donker, bewegen op afstand en met microfoon. :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img661/3986/HMx8Qj.jpg
Donker met lamp aan.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img905/873/yzrrqS.jpg
Donker.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img909/9122/GzUhHi.jpg
Met daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 20:52
Ik heb deze camera ook gekocht. beeld is goed voor dat geld. alleen krijg hem niet op Synology wel met de test inderdaad maar dan blijft Synology aangeven dat verbinding verbroken is.
hoop dat iemand deze werkend heeft en aan kan geven welk merk en type in de Synology moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
werkt die niet met Wanscam JW0009?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
Volgens mij word deze IP camera in Frankrijk verkocht onder de naam Heden V2.2 IP Cam. Hier is de link naar bijbehorende software en zelfs nieuwe firmware! (wie durft? :P)

http://www.heden.fr/41-18...e-a-jour-du-firmware.html

En hier een how to.... http://www.heden.fr/image...irmware%20-%2011-2013.pdf

De VisionCam software werkt en is ook nog in het Nederlands :)F

[ Voor 10% gewijzigd door dannyke01 op 24-07-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DengKao
  • Laatst online: 26-06-2020
Hai,

De camera id in de IUK viewer is: HVC-xxxxxx

Zou dus heel goed de Heden VisionCam kunnen zijn.

Durf het eigenlijk wel met zekerheid te stellen.

Installatie ging goed. Zowel op IOS als op Windows.
Vooraf ingestelde camera posities werken prima!

Maar heb idd nog wel dat de camera af en toe wegvalt..

grtz
DengKao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
dannyke01 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:
Volgens mij word deze IP camera in Frankrijk verkocht onder de naam Heden V2.2 IP Cam. Hier is de link naar bijbehorende software en zelfs nieuwe firmware! (wie durft? :P)

Mijn Frans is bagger... Ik weet niet wat de VisionCam software eventueel toevoegt... de bijgeleverde software (IUK) is ook gewoon Nederlands.. Flashen doe ik maar niet.. straks is alles Frans... mijn huidige firmware is 73.2.0.24, de nieuwe zou 81.3.0.144 zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 24-07-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DengKao
De Heden software VisionCam, werkt beter op zowel PC als Iphone.
Beide apps Nederlandstalig.

De firmware update is very tempting. Mede de hoop dat de camera wat stabieler in het netwerk komt....

Gevoel zegt dat het wel klopt..Mijn firmware van de camera is 73.2.0.24
De laatste versie beschikbaar is 81.3.0.144
Das een behoorlijk gat...als ze degelijk release mgt voeren... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451550

Ik kan ook niet veel frans, maar "produit en fin de vie" betekend volgens mij "end of life" in goed engels. Ik heb overigens wat problemen met de UIK android software indien het programma van achtergrond naar voorgrond terugschakeld. Dan is het beeld bevroren. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DengKao schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:15:
De Heden software VisionCam, werkt beter op zowel PC als Iphone.
Beide apps Nederlandstalig.

De firmware update is very tempting. Mede de hoop dat de camera wat stabieler in het netwerk komt....

Gevoel zegt dat het wel klopt..Mijn firmware van de camera is 73.2.0.24
De laatste versie beschikbaar is 81.3.0.144
Das een behoorlijk gat...als ze degelijk release mgt voeren... >:)
Ik heb geen probleem met het wegvallen in het netwerk, wat me wel opvalt is dat de camera andere menu's heeft als je hem met Chrome of met I.E. benadert.
Met I.E. krijg je een prompt voor een plugin die blijkbaar uit de camera software zelf komt,als je die installeert heb je onder de zogenaamde tv meer opties dan in Chrome..
Het is dat de Lidl mij even te ver weg zit,anders had ik hem geflashed..
Ook apart, in de IUK software zit geen optie om de infra rood in of uit te schakelen (ik heb hem niet kunnen vinden) maar als je hem met de browser benadert dan is die optie er wel.
handmatig af laten gaan van de sirene werkt bij mij ook niet.
Ik heb het ding gisteren in het netwerk gezet en daar werkt hij nog steeds..
Anoniem: 451550 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:23:
Ik kan ook niet veel frans, maar "produit en fin de vie" betekend volgens mij "end of life" in goed engels. Ik heb overigens wat problemen met de UIK android software indien het programma van achtergrond naar voorgrond terugschakeld. Dan is het beeld bevroren. Iemand een idee?
Hier ook iets raars.. in ip cam viewer en in de IUK.. bij een draadloos apparaat zoals de tablet of laptop, valt het beeld weg/trekt scheef/out of sync.. als ik vanaf een andere pc bedraad de interface benader,maar alleen in Chrome.
Benader ik de camera via I.E. via een bedrade aansluiting dan gebeurt er niets.
Sluit ik Chrome af vanaf de bedrade pc, dan komt op de tablet en op de laptop het beeld weer goed terug.

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 24-07-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DengKao
Ik heb hem in de paardenstallen hangen, dus het alarm/sirene testen doe ik maar even niet. }:O

Ik zie ook geen mogelijkheden om een back-up te maken ofzo van de huidige firmware.

Anyway de camera komt in vele gedaanten terug op het internet. En de software lijkt ook in vele gedaanten beschikbaar te zijn.
De VisionCam is voor mij nu de beste optie...

DengKao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
DengKao schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:38:
Ik heb hem in de paardenstallen hangen, dus het alarm/sirene testen doe ik maar even niet. }:O

Ik zie ook geen mogelijkheden om een back-up te maken ofzo van de huidige firmware.

Anyway de camera komt in vele gedaanten terug op het internet. En de software lijkt ook in vele gedaanten beschikbaar te zijn.
De VisionCam is voor mij nu de beste optie...

DengKao
Aan die backup heb je niet zoveel IMHO, als de flash niet werkt lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk dat je de oude terug kunt flashen..
Kun je in de visioncam app voor de pc wel de i.r. led switchen ?? in de IUK zit op die plek waar hij in de browser zit,een OSD knop in plaats van een I.R. knop..

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 24-07-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtriessen
  • Laatst online: 02-12-2016
Ik heb de camera ook gekocht en hij werkt goed.
Ik kan hem Wireless benaderen met de PC, Tablet en Smartphone (Android)
Besturing gaar vlekkeloos via alle apparaten, ook vanaf buitenaf is hij goed te benaderen
aangezien ik in mijn Ziggo router hem open heb gezet op poort 81.
Vanaf mijn Smartphone kan ik nu mijn woning in de gaten houden als ik weg ben.
Voor zo'n lage prijs heb je een behoorlijke IP Cam voor. :)

Groet,
Markus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
mtriessen schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:25:
Ik heb de camera ook gekocht en hij werkt goed.
Ik kan hem Wireless benaderen met de PC, Tablet en Smartphone (Android)
Besturing gaar vlekkeloos via alle apparaten, ook vanaf buitenaf is hij goed te benaderen
aangezien ik in mijn Ziggo router hem open heb gezet op poort 81.
Vanaf mijn Smartphone kan ik nu mijn woning in de gaten houden als ik weg ben.
Voor zo'n lage prijs heb je een behoorlijke IP Cam voor. :)

Groet,
Markus
Ik hoop dat je wachtwoorden hebt ingesteld met een andere gebruikersnaam als admin anders kijkt de hele wereld gratis bij je naar binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtriessen
Tuurlijk, Dat is het eerste wat je moet doen, en natuurlijk niet vergeten WPA/WPS beveiliging in te stellen!
Nick39 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Ik hoop dat je wachtwoorden hebt ingesteld met een andere gebruikersnaam als admin anders kijkt de hele wereld gratis bij je naar binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
mtriessen schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:53:
Tuurlijk, Dat is het eerste wat je moet doen, en natuurlijk niet vergeten WPA/WPS beveiliging in te stellen!

[...]
Die beveiliging is voor je draadloos netwerk intern, als je poort 81 hebt geforward kan de hele wereld bij je naar binnen met de gebruikersnaam en wachtwoord die in de camera is ingesteld (pas op,er is ook een visitor account) daar heeft je wps/wpa beveiliging niets mee te maken, die gebruikt je camera om gebruik te kunnen maken van je verbinding.
Niemand heeft je wpa/wps wachtwoord nodig zodra je je poort hebt geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtriessen
Correct, ik heb het gast account ook ingesteld aangezien deze velden leeg zijn.
Nick39 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Die beveiliging is voor je draadloos netwerk intern, als je poort 81 hebt geforward kan de hele wereld bij je naar binnen met de gebruikersnaam en wachtwoord die in de camera is ingesteld (pas op,er is ook een visitor account) daar heeft je wps/wpa beveiliging niets mee te maken, die gebruikt je camera om gebruik te kunnen maken van je verbinding.
Niemand heeft je wpa/wps wachtwoord nodig zodra je je poort hebt geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-05 13:11
dannyke01 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:18:
Ik zat ook te pielen met de mail instellingen, zelfde foutmelding.
Je moet zorgen dat de DNS ingesteld is in de camera, ik heb 8.8.8.8 gebruikt. Daarna kan de camera de mailserver vinden!
Daarna even googlen op de smtp instellingen van je mail provider.

succes.... :)

Frank

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 28kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Het is aan te raden om hiervoor een ander mailadres te gebruiken dan je primaire mailadres. Als er net een spinnetje voor de camera hangt en de camera verstuurd honderden mailtjes omdat er beweging gedetecteerd zou zijn, dan heb je kans dat je e-mailaccount geblokkeerd wordt omdat ze denken dat je spam verstuurd.

Niet iets wat je met je primaire e-mailadres wilt hebben lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685712

Punkbuster schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:37:
In de folder van de LIDL staat deze week een IP-camera voor 44,95.
Heeft iemand misschien meer info over deze IP-Camera?
http://www.lidl.nl/nl/Off...ction=showDetail&id=14854
[afbeelding]

Is dit een beetje een leuke ip-cam voor dit geld? :P
ik heb hem gister ook gekocht en na wat handelingen is het een goede camera voor zijn geld
ik heb hem eerst gereset onderaan nokje daarvoor
toen de search tool gestart die op het bijgeleverde cd staat
verder niks veranderen rechts staat open waarmee je naar de brouwser gaat en daar voor chrome gekozen
niet zoals er in het boekje staat ga naar ie toestemming blabla niks daarvan als je het met chrome doet
inlog admin kan je allemaal veranderen ook dat rode lichtje uit zetten

succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:43:
Het is aan te raden om hiervoor een ander mailadres te gebruiken dan je primaire mailadres. Als er net een spinnetje voor de camera hangt en de camera verstuurd honderden mailtjes omdat er beweging gedetecteerd zou zijn, dan heb je kans dat je e-mailaccount geblokkeerd wordt omdat ze denken dat je spam verstuurd.

Klopt, Ziggo heeft zelfs een keer mijn mail adres buiten bedrijf gesteld omdat er teveel werd gemaild. (Spamscript) Was in mijn geval een klimop waarvan de blaadjes in het blikveld bewogen.

Overigens al iemand die de camera heeft durven flashen ??
Anoniem: 685712 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:58:
[...]

toen de search tool gestart die op het bijgeleverde cd staat
Gelukkig vertelt mijn router dat er een nieuw apparaat is,en welk ip dat heeft.
ook dat rode lichtje uit zetten
Maar ff makkelijk het infra rode lichtje aan en uit zetten ga ik niet vinden, helemaal in het donker gaat ie nu automatisch staan schakelen en dat is ook hoorbaar..

[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 25-07-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425414

Eerder gemeld dat ik wat problemen had met de mail notificaties ondergelijke, nu alles werkende met email notificatie en alles. ( synology surveillance station )

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 425414 op 25-07-2015 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685744

Ook ik heb de ipcamera Iuk bij Lidl gekocht. Wat betreft app: zet in IOS 8 in het berichtencentrum instellingen anders, bijv. bij Iphone 5 berichten instellen op 1 ipv 5 hielp om app te laten werken. En dit evenzo op Ipad (air). Zijn er mensen nu in geslaagd om deze Ipcamera in het surveillancestation van Synology goed te laten werken? Bij mij kies ik als merk Heden (Frans filmpje op youtube) en dan krijg ik bij testen mijn cam in beeld, maar daarna als ik de stappen verder doorwerk verbinding verbroken. En verder werkt dat dus niet. Foscam enz. werken niet. Mijn NAS is 213+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunsinane1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-12-2024
Ook ik heb gisteren één van deze camera's aangeschaft.

Het instellen van de WIFI-verbinding ging wat lastiger dan ik gewend was bij eerder aangeschafte (Elro) camera's. De truc bleek om in de router een nieuw apparaat aan te melden met het WIFI-MAC-adres van de cam, en een ander IP-adres dan wat al aan het LAN-MAC-adres van de camera was toegewezen, en ervoor te zorgen dat dit IP-adres altijd aan de wifi van de camera wordt toegewezen.

De volgende uitdaging was om de cam werkend te krijgen via de Blue Iris software, die ik gebruik om alle IP-camera's te bekijken, op te nemen, en om alarmen bij beweging mee te registreren. Deze software werkt namelijk beter dan alle losse apps/webinterfaces die de verschillende camerafabrikanten aanbieden.
Dat lukte, dankzij deze forum-thread, door te kiezen voor de standaardinstellingen die horen bij de "Wanscan HW0025/28, JW0005". Ook de PTZ is nu te besturen vanuit Blue-Iris. Alleen de audio krijg ik (nog) niet hoorbaar via Blue Iris.

Verder heb ik ontdekt dat het beeld ook direct in de Firefox-browser zichtbaar te krijgen is via deze link:

http://IPADRES:POORT/videostream.cgi?loginuse=admin&loginpas=PASSWORD

Waarbij uiteraard de hoofdletterwoorden vervangen moeten worden door de lokale instellingen.
Hiermee hoop ik de camerabeelden ook nog zichtbaar te krijgen via de "camoFS"-plugin voor ENIGMA2-settopboxen. Als dat lukt, meldt ik dat uiteraard ook hier... :)

EDIT 30-07-2015:

Ik heb beeld via de "camoFS"-plugin voor ENIGMA2-settopboxen (een VuPlus Duo2 in mijn geval) door bij "JPG-pad" dit in te vullen:

/snapshot.cgi?user=admin&pwd=PASSWORD

waarbij PASSWORD uiteraard door je lokale password vervangen moet worden.

Ook in Firefox krijg ik een actuele snapshot door dit in de adresbalk te zetten:

http://IPADRES:POORT/snapshot.cgi?user=admin&pwd=PASSWORD

Wellicht is dit ook handig in andere software... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dunsinane1971 op 30-07-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Dunsinane1971 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:15:

Verder heb ik ontdekt dat het beeld ook direct in de browser zichtbaar te krijgen is via deze link:

http://IPADRES:POORT/videostream.cgi?loginuse=admin&loginpas=PASSWORD
Doet niets in chrome (uiteraard vervangen door de juiste gegevens) ik gebruik standaard poort 80 dus dat verandert hij in 192.168.1.***/videostream.cgi?loginuse=admin&loginpas=***** en dan gebeurt er gewoon niets..

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 25-07-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leewh
  • Laatst online: 11-03 08:55
Heb ook een gekocht werkt verder prima, zo voor niet veel geld als je dee goed instelt heb je een goede camera.
Maa ik blijf met een probleem zitten met deze cam.
Wil hem namelijk via internet laten lopen maar krijg dit niet voor elkaar.
heh mijn router geforward met de gegevens van mijn camera heb een gefixed ip aangemaakt niet beginend met 192.168.*.* maar met 86.80.***.***:81 en dit ook in mijn router aangegeven.
DMZ op on, UpNp en alle mogelijke zaken aangezet.
Maar kan de camera nog steeds niet benaderen via internet.
Weet iemand ook een oplossing.
Doormiddel van uik viewer kan ik hem wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Leewh schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:51:
Heb ook een gekocht werkt verder prima, zo voor niet veel geld als je dee goed instelt heb je een goede camera.
Maa ik blijf met een probleem zitten met deze cam.
Wil hem namelijk via internet laten lopen maar krijg dit niet voor elkaar.
heh mijn router geforward met de gegevens van mijn camera heb een gefixed ip aangemaakt niet beginend met 192.168.*.* maar met 86.80.***.***:81 en dit ook in mijn router aangegeven.
DMZ op on, UpNp en alle mogelijke zaken aangezet.
Maar kan de camera nog steeds niet benaderen via internet.
Weet iemand ook een oplossing.
Doormiddel van uik viewer kan ik hem wel zien.
Normaliter gaat dit niet werken, stel dat je ip adres 86.80.81.182 is (extern,even controleren met watismijnip.nl oid) en je camera werkt via 192.168.1.102 via poort 80, dan moet je poort forwarding zo instellen dat deze inkomende verzoeken op poort 80 dus forward naar ipnummer 192.168.1.102, dus je ip van je camera moet gewoon op 192.168.1.102 blijven.
Op het moment dat je dan dus van buitenaf connect naar 86.80.81.182 dan wordt dit door je router doorgestuurd naar 192.168.1.102
Registreer je bij dyndns oid als je een dynamisch ip adres hebt dat veel wisselt.
Je mag dus nooit je camera een adres geven dat in de range van je externe ip adres ligt.
Bij poort 81 forward je in je router dus poort 81 naar het interne ip van je camera.
Buitenaf gebruik je dan http://externadres:81

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 25-07-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leewh
  • Laatst online: 11-03 08:55
Deze reeks had ik ook al geprobeerd, maar op was ook geen toegang op.
zal eens bij dyndns kijken bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Leewh schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:34:
Deze reeks had ik ook al geprobeerd, maar op was ook geen toegang op.
zal eens bij dyndns kijken bedankt alvast.
Als het bovenstaand niet werkt is er mogelijk een firewall actief,gebruik je een router achter het apparaat van Ziggo ?
Kloppen de dns settings en de gateway ??
Als je een enkele portforward (dus geen range) doet moet het gewoon zo lukken,het makkelijkst is het als je geen servers hebt draaien en poort 80 gebruikt,de standaard poort voor html verkeer.
Poort forward is simpel, inkomend verkeer op poort 80 doorsturen naar intern ip op poort 80.
Als je met je browser het ipnummer van de camera invult (intern dus) krijg je dan wel je camera te zien ?
Dus niet via je IUK onder windows of android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheapcake
Wat betreft app: zet in IOS 8 in het berichtencentrum instellingen anders, bijv. bij Iphone 5 berichten instellen op 1 ipv 5 hielp om app te laten werken.
Dit klopt helemaal. Hij klapte er steeds uit bij mijn iPhone 6, maar door dit gedaan te hebben werkt de app wel!

En inderdaad fijn dat het rode knipperlichtje ook uit kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78126

Ik heb de camera geinstalleerd zonder al te veel moeite. Maar nu wil ik hem verplaatsen naar de woonkamer en daarvoor moet de stroomtoevoer even worden onderbroken. Worden daarmee alle instellingen gewist en kan ik dan dus weer van vooraf aan beginnen? Of gebeurt er niets en doet-ie het dadelijk gewoon weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheapcake
Ik heb hem al verschillende keren verplaatst en hij vind hem steeds opnieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685823

Gisteren 2 stuks gekocht bij Lidl. Installatie verliep na wat kloten (digibeet), goed (1 x wifi / 1 x UTP).

Na motion (of audio) detection krijg ik keurig een mailtje met foto, maar video kan ik nergens terug kijken.

Heb als video path m'n NAS ingevoerd; geen resultaat, ook gewoon op C schijf geen registratie.

Waar moet ik zoeken/controleren/instellen/aanvinken/wijzigen? (heb voor installatie de meegeleverde CD gebruikt)

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Syst.instellingen van het programma. (onder de getalletjes van de posities) of op het wieltje drukken en dan bij Syst.instellingen.
Video gaat default naar: C:\Program Files (x86)\IUK Viewer\IUK Viewer\Record

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 25-07-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685823

Nick39 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:14:
Syst.instellingen van het programma. (onder de getalletjes van de posities) of op het wieltje drukken en dan bij Syst.instellingen.
Video gaat default naar: C:\Program Files (x86)\IUK Viewer\IUK Viewer\Record
Nick,

dank voor reactie

C:\Program Files (x86)\IUK Viewer\IUK Viewer\Record ... had ik gewijzigd naar een locatie op m'n NAS (had ik wat duidelijker over kunnen zijn in voorgaande reactie), maar zodra er een detectie geweest is (met email) staat er geen video in betreffende map. |:( |:(

EDIT: weer de fabrieksinstelling (..../Record) ingesteld: vanuit viewer een video opname maken middels button wordt wel in betreffende map opgeslagen (en te zien met VLC)...maar na detectie nog altijd geen opnames te zien 8)7 8)7 ...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 685823 op 25-07-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
Na veel proberen is het eindelijk gelukt om een mail te krijgen met foto via mijn Hotmail account. Bij mijn Ziggo en Gmail account werkt het niet bij mij..... Heeft iemand het wel werkend met een van deze servers? Zo ja dan zou ik graag willen weten hoe het ingesteld moet worden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685851

Heb ook zo'n ip camera bij de LIDL gehaald.
Idd installatie kostte wat moeite (en ik ben toch wel handig in dit soort dingen).

Heb nu de camera helemaal draadloos werken: de 'standaard' app op mn iphone 5, in de webbrowser via Chrome (geen uitval).
Alarminstellingen werken, 'led uit' ook, FTP-en werkt, maar krijg alleen met geen mogelijkheid email notificatie werkend.
Heb een vast ip-adres MET dns, maar 'geen verbinding met de server'-error (zowel gmail, als xs4all, als ziggo)

Hoe zijn de instellingen met Hotmail gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-04 22:27
ThinkPadd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 09:43:

Dit klopt deels. Ja; er is een kans dat men je ziet als verstuurder van spam, maar dat heeft niks te maken met het account waarnaar je het stuurt. Slechts het IP adres waarvandaan je mailt zal eventueel worden geblokkeerd. After all; als jij spam naar persoon X verstuurd, wordt niet die persoon als spammer gemarkeerd, maar jij; als in, jouw IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricksel
Anoniem: 685851 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 00:34:
Idd installatie kostte wat moeite (en ik ben toch wel handig in dit soort dingen).

Heb nu de camera helemaal draadloos werken: de 'standaard' app op mn iphone 5, in de webbrowser via Chrome (geen uitval).
Alarminstellingen werken, 'led uit' ook, FTP-en werkt, maar krijg alleen met geen mogelijkheid email notificatie werkend.
Heb een vast ip-adres MET dns, maar 'geen verbinding met de server'-error (zowel gmail, als xs4all, als ziggo)

Wordt poort 25 (SMTP) door je provider geblokkeerd? Is bij de meeste providers het geval, ter voorkoming van spam via slecht geconfigureerde SMTP-servertjes bij mensen thuis.
Je zult hoogstwaarschijnlijk de SMTP-server van je provider moeten gebruiken om te kunnen versturen, of (minder gebruikelijk) over een andere poort dan 25 moeten SMTP'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
tricksel schreef op zondag 26 juli 2015 @ 01:19:
[...]

Dit klopt deels. Ja; er is een kans dat men je ziet als verstuurder van spam, maar dat heeft niks te maken met het account waarnaar je het stuurt. Slechts het IP adres waarvandaan je mailt zal eventueel worden geblokkeerd. After all; als jij spam naar persoon X verstuurd, wordt niet die persoon als spammer gemarkeerd, maar jij; als in, jouw IP adres.
Dat is precies wat ik zeg toch ;) ? Dat je niet je normale e-mailadres voor zoiets moet gebruiken omdat je dan kans hebt dat hij door zoiets ongelukkigs wordt geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
Anoniem: 685851 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 00:34:

Werkende instellingen voor Hotmail:

SMTP Server: smtp.live.com
SMTP Port: 587
Need Authentication
SSL
Sender's account: ****@hotmail.com
Account password: wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tricksel
ThinkPadd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 08:50:
[...]

Dat is precies wat ik zeg toch ;) ? Dat je niet je normale e-mailadres voor zoiets moet gebruiken omdat je dan kans hebt dat hij door zoiets ongelukkigs wordt geblokkeerd.
Nee. Jij hebt het over e-mailadres, ik over IP adres. Best een wezenlijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nn1eB
  • Laatst online: 08-08-2015
Heel frustrerend: heb inmiddels alle accounts geprobeerd (Ziggo, gmail, hotmail) en ondanks de instellingen die ik succesvol gebruik op mijn MacBook, iPad, iPhone en vaste PC, blijft de camera geen mail verzenden met de melding "Test ... Failed
Connection to the server not possible"................
DNS binnen de camera is gelijk aan de DNS binnen mijn W-Fi-router

[ Voor 9% gewijzigd door r0nn1eB op 26-07-2015 13:38 . Reden: regel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
r0nn1eB schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:36:
Heel frustrerend: heb inmiddels alle accounts geprobeerd (Ziggo, gmail, hotmail) en ondanks de instellingen die ik succesvol gebruik op mijn MacBook, iPad, iPhone en vaste PC, blijft de camera geen mail verzenden met de melding "Test ... Failed
Connection to the server not possible"................
DNS binnen de camera is gelijk aan de DNS binnen mijn W-Fi-router
Je klikt toch wel eerst op Set voordat je op Test klikt?
Ik had "Please submit before testing" ook over het hoofd gezien. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rwa66 op 26-07-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nn1eB
Yep, RWA66: "Set" is inmiddels de meest gebruikte optie bij Instellingen :-)
Werkt dit bij andere Ziggo gebruikers wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melones
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 09:15
dannyke01 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:06:

Ik durf niet, de Lidls bij mij in de buurt hebben geen vervanger meer op voorraad als ik m defect terugbreng. Iemand?

Edit: In Synology (1511+) met HEDEN en Type CAMHEDP5IPWB werkt alles, het merk Wanscan kan ik niet kiezen met nieuwste device driver pack. Geeft wel vermoeden dat fw update zou moeten kunnen....
Bewegingsdetectie 'vanuit camera' heb ik nog geen melding van mogen ontvangen. Laten jullie de Syno het analyseren doen?

[ Voor 18% gewijzigd door Melones op 26-07-2015 14:08 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwa66
@r0nn1eB
Met Gmail heb ik het werkende met onderstaande settings
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/shll5xbqx/lidlcam.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 685918

Als er iemand een camera over heeft wil ik hem graag over nemen.

Groet Siebren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
rwa66 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:05:
@r0nn1eB
Met Gmail heb ik het werkende met onderstaande settings
[afbeelding]
Heb dezelfde instellingen gebruikt maar het werkt nog steeds niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nn1eB
@rwa66, zijn inderdaad de instellingen die ik ook gebruik, maar helaas........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
Heb het eindelijk gevonden...! Je moet even naar je account instellingen bij Gmail gaan en dan naar Apparaatactiviteit en meldingen. Daar stond bij mij dat er een inlogpoging door een minder veilige app werd geblokkeerd.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/hs6oba.png
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1z4a4vd.png

[ Voor 47% gewijzigd door dannyke01 op 26-07-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 23:22
Anoniem: 685918 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:24:
Als er iemand een camera over heeft wil ik hem graag over nemen.

Groet Siebren.
Aangezien ik de mijne niet gekoppeld krijg aan m'n Synology, kun je die van mij tegen kostprijs + verzendkosten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nn1eB
@dannyke01: knap gevonden. Bij mij blijft de mail echter niet verzonden worden. Sowieso vreemd dat het bij geen van mijn mailproviders lukt.........gmail lijkt het meest logische, daar is ook behoorlijk wat in te stellen......:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ondanks dat de infra rood instellingen op uit staan,gaat het ding elke avond staan schakelen als het donker wordt, een duidelijk klik geluid,en het beeld wordt wat paars achtig.. geen idee wat het is,je hoort het ding duidelijk kilkken,maar het infra rood systeem lijkt uit.. ir-cut off filter ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 13:53

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ir-cut zou kunnen, normaal gesproken schakelt hij dan ook op Z/W beeld maar misschien gebeurt dat niet als je de IR leds uitschakelt.
Overdag zou je correcte kleuren moeten zien van met name het groen in de omgeving.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:19:
Ir-cut zou kunnen, normaal gesproken schakelt hij dan ook op Z/W beeld maar misschien gebeurt dat niet als je de IR leds uitschakelt.
Overdag zou je correcte kleuren moeten zien van met name het groen in de omgeving.
Oh met de beeld kwaliteit is niets mis, alleen als het donker gaat worden in de kamer hoor je duidelijk de camera schakelen, het beeld krijgt dan een beetje een rare kleur maar Infra Rood is dan nog uit.
Als je infra rood inschakelt dan krijg je een behoorlijke lichtbundel,dus je ziet echt wel of het licht aan of uit staat, alleen het klikken snap ik niet,het werkt als een soort schemer schakelaar.
Het relais staat uit, dus ik heb echt geen idee wat hij staat te doen, zodra het echt helemaal donker is, of overdag dan stopt hij...

Ik heb er geen slapeloze nachten over, ik snap alleen niet wat ie staat te doen.. (ze doen het beiden trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 13:53

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat filter wordt voor de lens geplaatst of niet, er beweegt dus iets als het schemert.
Bij mijn Foscam werkt dit beter, hij klikt een keer en dan niet meer.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Is deze ip camera nog ergens te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
r0nn1eB schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:42:
@dannyke01: knap gevonden. Bij mij blijft de mail echter niet verzonden worden. Sowieso vreemd dat het bij geen van mijn mailproviders lukt.........gmail lijkt het meest logische, daar is ook behoorlijk wat in te stellen......:-)
Misschien heb je deze instelling niet goed staan?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2qtzsqv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nn1eB
dannyke01 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:59:
[...]

Misschien heb je deze instelling niet goed staan?

[afbeelding]
Hoi dannyke01, allereerst reuze bedankt voor al je moeite. Dit is inderdaad de instelling die ik aangepast heb. Ik heb binnen gmail geen melding gevonden dat er verdacht verkeer plaats gevonden zou hebben. Het feit dat ik bij alle providers exact dezelfde melding krijg, doet mij vermoeden dat het bericht niet eens naar buiten gaat. Heb de dns binnen de camera ook reeds aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4, maar ook dat bood geen oplossing.........Wellicht moet ik maar eens gaan kijken naar de instellingen binnen de eigen router..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melones
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 09:15
PietM schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:43:
[...]

Aangezien ik de mijne niet gekoppeld krijg aan m'n Synology, kun je die van mij tegen kostprijs + verzendkosten overnemen.
Ik heb mijne bedraad aangesloten. De poort staat op 80, gebruik merk HEDEN en model CAMHED5IPWB. Heb eigen username en password aangemaakt. Hiermee werkt alles correct. IP adres wel handmatig ingevuld en natuurlijk even in de DHCP als fixed gezet.

Motion detection is alleen nog te gevoelig maar dat is alleen beetje rommelen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686283

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zie door de bomen het bos niet meer.
Ook ik heb deze LIDL IP-Camera aangeschaft. Het is niet bepaald 'Plug&Play', anders dan de handleiding bijna durft te beweren.

Op dit moment heb ik beeld. Dit heb ik voor elkaar gekregen door de camera aan te sluiten op de router en door instellingen in de router aan te passen (leve Tweakers!). Pas toen kreeg ik beeld.
Het lukt me om via het externe IP-adres inclusief poortnummer de camera, bijvoorbeeld op mijn telefoon (op het 4G-netwerk), te zien.

Nu wil ik echter de camera zonder bekabeling ophangen, want deze moet via WiFi benaderbaar zijn.
Zodra ik de kabel uit de camera/router haal, dan valt de camera uit c.q. is hij niet meer in 'My IP Cam Viewer' te zien. Ook is hij niet meer benaderbaar via bijv. het externe IP-adres.
Kortom: aan de bekabeling (camera<-->router) werkt prima, zonder bekabeling geeft hij geen beeld.

Mijn vraag richting jullie; hoe krijg ik het voor elkaar dat de camera ook via WiFi werkt / vindbaar is?

Ik hoop dat mijn verhaal/vraag een beetje helder is/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
Ik neem aan dat je wel de wifi instellingen van je netwerk in de camera hebt gezet? Je IP Cam heeft een nieuw intern IP adres gekregen omdat je hem nu via wifi aan hebt gesloten. Dan in de router bij port forwarding het nieuwe IP adres invullen van je cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Anoniem: 686283 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:11:

Nu wil ik echter de camera zonder bekabeling ophangen, want deze moet via WiFi benaderbaar zijn.
Zodra ik de kabel uit de camera/router haal, dan valt de camera uit c.q. is hij niet meer in 'My IP Cam Viewer' te zien. Ook is hij niet meer benaderbaar via bijv. het externe IP-adres.
Kortom: aan de bekabeling (camera<-->router) werkt prima, zonder bekabeling geeft hij geen beeld.

Mijn vraag richting jullie; hoe krijg ik het voor elkaar dat de camera ook via WiFi werkt / vindbaar is?

Ik hoop dat mijn verhaal/vraag een beetje helder is/zijn.
Zoals dannyke01 al zegt, op het moment dat je deze camera draadloos in je netwerk gaat loslaten,verandert je ip nummer, wat je kan doen is je ip nummer bekabeld op fixed zetten, dus niet via de dhcp, dan krijgt ie draadloos ook dat ip nummer.
Als je dat niet doet dan krijg je het volgende probleem: het ding staat een paar uur/dagen uit (afhankelijk van je dhcp renew) en een ander apparaat dat aangesloten wordt krijgt dat ip.
Dan werkt de boel niet meer als je daarna je camera weer aan zet.
Ik gebruik altijd fixed ip nummers.. in de directory waar op de pc het IUK programma is neergezet staat ook een programma'tje wat je ip vindt als hij draadloos is..
Wat ik zelf dus doe,bij installatie bedraad aansluiten,DHCP staat dan nog aan,het apparaat krijgt een vrij ip adres.
Na alle instellingen te hebben gedaan zet ik dat op fixed zodat het apparaat altijd dat ip nummer houdt.
Pagina: 1 2 Laatste