Onlogische emails van bol.com na bestelling laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 19:38
Hallo Tweakers!

Ik zit met een heel vreemde situatie ivm de bestelling van een laptop namelijk de MSI GE70 2QD-800be Apache gaming laptop. Deze laptop heb ik afgelopen zaterdag 18 juli 2015 besteld op bol.com. Een paar minuten later kreeg ik een mail van bol.com dat deze bestelling met succes geplaatst werd. Echter na nog eens een paar minuten tot half uur later kreeg ik een email van bol.com met de vermelding dat mijn bestelling werd geannuleerd omdat de bank niet terug kan koppelen dat er geld van mijn rekening afgehaald mag worden. Volgens mij komt dit door een of andere geld transactie limiet die berust op mijn bankrekening (ik heb hier nooit erg in gehad, maar dit is nog van toen ik jonger was en niet oud genoeg om met geld om te gaan). Om het nog vreemder de maken kreeg ik vandaag een email van PostNL dat de bezorger onderweg is met mijn pakketje, maar dat het pakket slechts 1 KG zwaar is. Volgens de specificaties van de laptop die ik bestelde weegt de laptop zonder verpakking op zich al 3 KG (met batterij).

Bol.com stuurde mij dus meteen na bestelling een emailtje dat de bestelling succesvol plaats had gevonden maar een tijdje (een paar minuten tot een half uurtje) later kreeg ik een nieuwe email van bol.com dat de bestelling was geannuleerd en dit stond er in de mail:
Beste <mijn naam>,

Onderstaande bestelling kunnen wij jammer genoeg niet verwerken, omdat je bank niet aan ons heeft teruggekoppeld dat de betaling met succes heeft plaatsgevonden.

Heb je voor de betaling ook een cadeaubon gebruikt, dan wordt deze binnen 24 uur opgewaardeerd. Als je hebt betaald met Air Miles dan storten wij deze binnen 24 uur terug. Je kunt je saldo checken op www.airmiles.nl.

Als je wilt, kun je de artikelen opnieuw bestellen.

Titel: MSI Workstation GE70 2QD-800BE - Gaming Laptop / Azerty Aantal: 1 Prijs: € 1199.00

Is er toch een bedrag van je rekening afgeschreven, dan krijg je dit op dezelfde dag terug. Houd hierbij rekening met de verwerkingstijd van de verschillende banken.

Met vriendelijke groet,

bol.com
Men heeft wel het geld van mijn bankrekening gehaald terwijl de bank niet kan terugkoppelen aan bol.com dat de betaling met succes heeft plaatsgevonden. En dat is niet eens het probleem van dit hele verhaal, want ik kreeg zonet een email van PostNL dat de koerier onderweg is naar hier met mijn pakketje, maar dat het pakketje wel slechts 1 KG weegt.

Wat moet ik hier nu van denken? Ik wou deze laptop 'cadeau doen' aan mezelf maar nu heb ik ongeveer €2400 euro zien verdwijnen van mijn bankrekening en nog heb ik geen laptop. De bol.com website is vandaag onbereikbaar en op de klantendienst bellen heeft ook niet veel zin want zij adviseren mij enkel om 'straks of morgen nog eens terug te bellen'.

Ik vraag me af of mijn laptop nu daadwerkelijk toch onderweg is of dat het gewoon gebakken lucht is? Volgens de verzendstatus via PostNL track and trace is de bezorger onderweg sinds 8:39 vanmorgen (zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pITRrMc.png

Ik heb liever gewoon het geld terug, zodat ik hem hier in de buurt wel bij een winkel ofzo kan bestellen.

PS: mijn excuses als dit in het verkeerde forum terecht is gekomen.

[ Voor 23% gewijzigd door fANAT1C op 20-07-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:44

Garyu

WW

Gewoon pakketje openmaken, laptop uitpakken, klaar? Of komt er nog iets anders met de post wat je niet verwacht?

PS: Wazig verhaal, zie niet in wat Coolblue met het hele gebeuren te maken heeft, daar kan bol.com toch niks aan doen?

[ Voor 35% gewijzigd door Garyu op 20-07-2015 14:50 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht eerst maar eens wat er in dat pakket van 1KG zit, voor hetzelfde is het de laptop.

Je zou de eerste niet zijn, die iets anders dan hetgeen besteld ontvangt, bij bol.com. Maar laten we daar niet van uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Kun je niet beter eerst even afwachten wat er in dat pakketje zit voordat je gaat retourneren/topics gaat posten? Wellicht is die mooie ronde 1,00 kg wel een foutje, en heb jij vandaag of morgen zonder problemen je nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Het coolblue gebeuren vertelde ik er slechts bij omdat het om dezelfde laptop gaat. Ik heb van hen ook het geld nog steeds niet ontvangen, maar dat zal wel aan het verlengde weekend naar aanleiding van de nationale feestdag in België op dinsdag 21 juli liggen.

Het is gewoon zeer vreemd dat bol.com geld van mijn rekening haalt, even erna een mail stuurt dat de aankoop geannuleerd is wegens hierboven vermelde reden en dan een dagje later krijg ik een mail van PostNL dat de bestelling onderweg is.

EDIT: mij lijkt het immers ook het beste van gewoon af te wachten wat er in de doos zit die PostNL mij zal bezorgen, ik vroeg het me gewoon af of er nog mensen zijn die iets soortgelijks al ooit meegemaakt hebben bij bol.com

[ Voor 32% gewijzigd door fANAT1C op 20-07-2015 15:01 . Reden: enkele typfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben bang dat je gewoon slachtoffer gaat worden van het waardeloze logistieke centrum van Bol.com.

Zie ook hier: Bol.com benadeelt mij na eerder niet nakomen levering.

Naar verwachting zal die 1KG gewoon correct zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fANAT1C
Glashelder schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:06:
Ik ben bang dat je gewoon slachtoffer gaat worden van het waardeloze logistieke centrum van Bol.com.

Maar wat zal er dan in die doos zitten? Ik heb een laptop besteld, niks meer en niks minder! Dit wilt dus zeggen dat ik 1199 euro gewoon kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
Ik zou in eerste instantie het Coolblue stuk weghalen, totaal irrelevant mbt je vraag.
In tweede instantie zou ik gewoon afwachten tot jij je pakket hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ow nee natuurlijk niet, over geld zou ik mij geen zorgen maken, dat komt heus wel terug. Maar als jij zeker weet dat die laptop zwaarder is dan 1KG, dan kan je er wel vanuit gaan dat die laptop niet in het pakketje zal zitten :)

Bol.com zal het verder wel oplossen, het kan alleen even duren voor 't geregeld is :)

In die doos zal een willekeurig product zitten dat bestemd is voor een andere klant.

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 20-07-2015 15:19 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:12
fANAT1C schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:16:
[...]
Maar wat zal er dan in die doos zitten? Ik heb een laptop besteld, niks meer en niks minder! Dit wilt dus zeggen dat ik 1199 euro gewoon kwijt ben?
Nee, die ben je niet kwijt. Alles in dit topic is speculatie. Je hebt het pakket nog niet ontvangen en je gaat er nu al van uit dat je geen laptop geleverd krijgt en je je geld kwijt bent?

Wacht het pakket nog even af. Als het niet de laptop is dan neem je gewoon contact op met de klantenservice. Pas dan heeft het zin om na te denken over eventuele vervolgstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Allerlei nachtmerrie-scenario's zijn zinloos, het zal misschien even tijd kosten maar even geduld en er gewoon achteraan bellen zodra het pakket binnen is.

Ik laat het nog even open, maar dus alleen voor updates, niet voor bedenken wat er allemaal mis kan gaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik ben benieuwd wat er in het pakketje van 1KG zat? Deze heb je inmiddels binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Zou leuk zijn als de TS nog een update kan geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.

Laptop zal wel gewoon bezorgt zijn, anders had de ts wel meer gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Glashelder schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:06:

Sorry, maar wat een onzin reactie dit. Persoonlijk heb ik nog nooit een betere webwinkel meegemaakt dan Bol.com. Dat men soms een slechte ervaring heeft, en dat direct in een forum gooit, wil echt niet zeggen dat het bedrijf waardeloos is.
Als de bestelling goed gaat laat men niet van zich horen, zo zijn wij nu eenmaal. Klagen wanneer mogelijk maar als het goed gaat.. dan hoor je niemand.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
DonJunior schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:40:
[...]

Sorry, maar wat een onzin reactie dit. Persoonlijk heb ik nog nooit een betere webwinkel meegemaakt dan Bol.com. Dat men soms een slechte ervaring heeft, en dat direct in een forum gooit, wil echt niet zeggen dat het bedrijf waardeloos is.
Als de bestelling goed gaat laat men niet van zich horen, zo zijn wij nu eenmaal. Klagen wanneer mogelijk maar als het goed gaat.. dan hoor je niemand.
Ben je serieus of gewoon een troll?
Sorry, ik kan me absoluut niet voorstellen dat je met Bol.com de beste webwinkel ervaring hebt. Ik zeg niet dat ze slecht zijn, problemen worden eigenlijk altijd opgelost, alleen er wordt daar wat aangeklooid, man man man.

Ik bestelde laatst een stang ergens voor, van 3 meter lang. Ipv volgende dag in huis duurde het 5 dagen. Op de verpakking een pakbon van DHL, die bezorgde hem. Onder die verpakking nog een verpakking, met een UPS pakbon. Daaronder het product, met originele verpakking, met een pakbon van PostNL. De stang was inmiddels helemaal verbogen, dus kon linea recta weer terug. Voordat die volgens het volgsysteem teurg was, waren we weer 5 dagen verder.
Bij diezelfde bestelling had ik nog een aantal accessoires mbt die stang. Waaronder 4 haakjes, welke volledig uit de verpakking waren. Deze werden overigens wel op tijd afgeleverd. Omdat ik er geen vertrouwen meer in had, wilde ik geen nieuwe stang. Die accessoires konden dus ook terug. Deze accessoires waren 2 á 3 dagen later verwerkt, op 1 haakje na. Die is uiteindelijk kwijt geraakt door hun, wel m'n geld terug gehad, maar dat duurde ook weer erg lang.

Alle bovenstaande problemen hebben puur te maken met hun logistiek. Glashelder heeft dus absoluut wel een punt dat Bol.com een logistiek drama kan zijn. Dus omdat jij persoonlijk nooit problemen gehad hebt is de reactie van Glashelder meteen onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ach laat maar gaan. Sommige mensen kunnen het nou eenmaal niet laten om alleen maar vanuit hun eigen perspectief te redeneren. Terwijl er genoeg voorbeelden op internet te vinden zijn van het logistieke drama dat Bol.com heet.

Daarbuiten gaat er natuurlijk ook een hoop wel goed bij Bol.com. Maar de signalen waren in dit geval zó duidelijk dat mijn reactie mij gepast leek :)

Maar tot een update van fANAT1C volgt weten we nog niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit topic is NIET bedoeld als "deel je ervaringen/frustraties over Bol.com", dus svp on-topic blijven. En als je vind dat iemand over de schreef gaat, dan plaats je een TR.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
*knip* de modbreak is het laatste woord.

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 22-07-2015 13:40 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En ik doe het topic daaropvolgend dicht. Als de TS zich geroepen voelt nog met een update te komen dan kan het topic weer open. Maar iets zegt me dat het allemaal goed is gekomen omdat we nog geen update hebben.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.