Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Videobewerking & beetje gamen - Budget 2600eu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

School(Videobewerking en fotografie) & Guild Wars 2 en wat shooters.

Wat is je budget?

2600

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
max 2600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja maar dat maakt niet uit.

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik dacht aan apple maar wist niet zeker of die wel goed games kan runnen.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb geen idee! ik hoop dat jullie mij wat helderder kunnen maken. Ik zat zelf eerst te denken aan de XPS 15 of Macbook pro 15 inch met AMD R9

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zal je alvast melden dat een Macbook niet echt bedoeld is om op te gamen, al zou het met de 15" AMD GPU wel kunnen. Verwacht niet dat je de laatste games op high etc kan afspelen. Hetzelfde geldt voor de XPS 15, met zijn GT 750m GPU. Lichte games zou echter geen probleem moeten zijn.

Voor andere dingen zoals videobewerking/fotografie en dat soort dingen, zijn deze laptops wel erg goed voor. De vraag is nu alleen, op welk OS je het liefst werkt. Als Apple gebruiker heb ik virtueel nog altijd Windows draaien als dat nodig is, maar OSX is ook erg fijn om te werken, zeker met de nieuwe update die eraan komt (El Capitan).

hi!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Dikste van het dikste qua specs in een laptop in jouw budget? Clevo p751zm met 4790k.

De vraag is echter of je dat nodig hebt. Waarschijnlijk heb je een een clevo p650se genoeg, waarschijnlijk trekt de cpu het daarin ook gewoon prima. :)

Inb4 mensen die gaan melden dat ik alleen maar clevo aanraad..

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:10
Voordeel van de macbook is wel dat het ideaal is om mee te nemen naar school, batterijduur en het gewicht.
Zo'n clevo gaat nooit lang mee op de batterij..

• test_slang_776
Camo schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:16:
Voordeel van de macbook is wel dat het ideaal is om mee te nemen naar school, batterijduur en het gewicht.
Zo'n clevo gaat nooit lang mee op de batterij..
Heb je gelijk in. Een clevo zou ongeveer 2 uur moeten trekken op de accu, maar meestal is dat genoeg.

Een MacBook heeft vaak een slechte dedicated gpu waardoor gamen met mooie settings niet echt een optie is..

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03

MazeWing

The plot thickens...

Als je de laptop vaak mee wil nemen zijn gewicht en een goede accuduur erg belangrijk.
Een echte "game" laptop gaat vaak niet goed samen met bovenstaande eisen, al zijn er wel een paar uitzonderingen op deze regel.

Een MacBook pro (15 inch) heeft verreweg de beste accuduur van ALLE 15 inch quadcore laptops. Daarbij is het ook 1 van de dunste met deze specs. Helaas is de optie met dedicated GPU duur en bovendien is deze ook nog eens niet voorzien van een erg snelle GPU.

Als je nog even kan wachten zou ik dat doen. De verwachting is dat er ergens in augustus een boel Skylake (nieuwe architectuur en opvolger van Broadwell) laptops aangekondigd worden, waaronder een nieuwe Dell XPS15. Deze zal, net zoals zijn kleine broertje de XPS13, voorzien van een een "infinity display" wat resulteert in erg dunne schermranden. Waarschijnlijk zal deze laptop ook voorzien worden van een GTX950 waarmee je toch wel een spelletje kan spelen.

Mocht gewicht, accuduur en vormgeving je allemaal niet zo heel veel uitmaken dan zou je inderdaad voor iets van Clevo kunnen gaan en misschien zelfs wel een volwaardige desktop CPU er in zetten.
Nadeel is wel dat de accuduur belabberd slecht is, het ding gigantisch veel weegt (voor een laptop) en dat hij ook nog eens lomp dik is...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
MazeWing schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:58:
Als je de laptop vaak mee wil nemen zijn gewicht en een goede accuduur erg belangrijk.
Een echte "game" laptop gaat vaak niet goed samen met bovenstaande eisen, al zijn er wel een paar uitzonderingen op deze regel.

Een MacBook pro (15 inch) heeft verreweg de beste accuduur van ALLE 15 inch quadcore laptops. Daarbij is het ook 1 van de dunste met deze specs. Helaas is de optie met dedicated GPU duur en bovendien is deze ook nog eens niet voorzien van een erg snelle GPU.

Als je nog even kan wachten zou ik dat doen. De verwachting is dat er ergens in augustus een boel Skylake (nieuwe architectuur en opvolger van Broadwell) laptops aangekondigd worden, waaronder een nieuwe Dell XPS15. Deze zal, net zoals zijn kleine broertje de XPS13, voorzien van een een "infinity display" wat resulteert in erg dunne schermranden. Waarschijnlijk zal deze laptop ook voorzien worden van een GTX950 waarmee je toch wel een spelletje kan spelen.

Mocht gewicht, accuduur en vormgeving je allemaal niet zo heel veel uitmaken dan zou je inderdaad voor iets van Clevo kunnen gaan en misschien zelfs wel een volwaardige desktop CPU er in zetten.
Nadeel is wel dat de accuduur belabberd slecht is, het ding gigantisch veel weegt (voor een laptop) en dat hij ook nog eens lomp dik is...
Eind aug moet ik wel een laptop hebben :O!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-11 23:58
portable laptop = hitte (gaming laptop)
laptops met weinig/geen problemen met hitte = lomp/zwaar(desktop replacement)

Laptops met weinig hitte(afhankelijk van gebruik) en licht gewicht leveren altijd in op performance.

Accuduur is natuurlijk belangrijk maar hoe dan ook een laptop met goeie performance voor bewerking/games zullen niet lang mee gaan!! Daarom gewoon op voeding meenemen altijd.

Vraag is, wat heeft een grotere prioriteit?

anders raadt ik aan te kijken in Pricewatch en sorteer dan ook GTX970m/GTX980m GPU
http://tweakers.net/categ...JVtJKFqZG5kg6IslCKra2tBQA

[ Voor 12% gewijzigd door weszz op 20-07-2015 12:45 ]

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Verwijderd

Topicstarter
weszz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:44:
portable laptop = hitte (gaming laptop)
laptops met weinig/geen problemen met hitte = lomp/zwaar(desktop replacement)

Laptops met weinig hitte(afhankelijk van gebruik) en licht gewicht leveren altijd in op performance.

Accuduur is natuurlijk belangrijk maar hoe dan ook een laptop met goeie performance voor bewerking/games zullen niet lang mee gaan!! Daarom gewoon op voeding meenemen altijd.

Vraag is, wat heeft een grotere prioriteit?

anders raadt ik aan te kijken in Pricewatch en sorteer dan ook GTX970m/GTX980m GPU
http://tweakers.net/categ...JVtJKFqZG5kg6IslCKra2tBQA
Naja het gamen eigenlijk niet sonds het voor school is maar vind het zo duur een macbook voor oets wat niet zoveel kan iig

• weszz
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:55:
[...]

Naja het gamen eigenlijk niet sonds het voor school is maar vind het zo duur een macbook voor oets wat niet zoveel kan iig
pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2QE-233NL Stealth Pro ?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• test_slang_776
OP geeft 15 inch aan.. Dus OP: check de GS60 van MSI of de P650SE van Clevo?

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:19

masauri

aka qwybyte

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:40:
[...]

Eind aug moet ik wel een laptop hebben :O!
En een tijdelijke replacement lenen ofzo totdat ge een versie van El Capitan kan kopen?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Verwijderd

Topicstarter
masauri schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:02:
[...]

En een tijdelijke replacement lenen ofzo totdat ge een versie van El Capitan kan kopen?
Niemand in mijn nabije omgeving heeft een laptop die dit aan kan, allemaal bagger laptops alleen destkops

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik gezien, en hij is wel ergergerg mooi, maar weet niet hoe portable en meeneembaar 17 inch is, lijkt me niet al te handig.

Verwijderd

Topicstarter
Opinions op deze : pricewatch: MSI GS60-2QEUi716SR51G (Ghost Pro 4K Gold Edition) ? Ik wil trouwens wel een soortgelijk scherm zoals een macbook pro.

• weszz
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:33:
Opinions op deze : pricewatch: MSI GS60-2QEUi716SR51G (Ghost Pro 4K Gold Edition) ? Ik wil trouwens wel een soortgelijk scherm zoals een macbook pro.
Geen ervaing met Macbook Pro(algmeen ook overigens) Kan je dus niet zeggen wat daar in de buurt komt kwa scherm. Wel iMac jaren mee gewerkt maar dat zou waarschijnlijk niks uitmaken :+

4K is wel leuk mits de programma's het ook volledig ondersteunen! Anders heb je er nog weinig aan...zeker windows wil ook nog wel eens lastig doen.

Maar kwa specs is het gewoon een erg goeie laptop(mijn asus is alleen wel 600 euro goedkoper maar dan mis je wel 256ssd en 8GB ram. en hij weegt 4,8kg). Oog wil ook wat en dan ben ik ook voorstander van de laptop die ik liet zien en de jouwe :+ Bedoel je moet er wel jaren naar kijken

Verwijderd

Topicstarter
weszz schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:42:
[...]

Geen ervaing met Macbook Pro(algmeen ook overigens) Kan je dus niet zeggen wat daar in de buurt komt kwa scherm. Wel iMac jaren mee gewerkt maar dat zou waarschijnlijk niks uitmaken :+

4K is wel leuk mits de programma's het ook volledig ondersteunen! Anders heb je er nog weinig aan...zeker windows wil ook nog wel eens lastig doen.

Maar kwa specs is het gewoon een erg goeie laptop(mijn asus is alleen wel 600 euro goedkoper maar dan mis je wel 256ssd en 8GB ram. en hij weegt 4,8kg). Oog wil ook wat en dan ben ik ook voorstander van de laptop die ik liet zien en de jouwe :+ Bedoel je moet er wel jaren naar kijken
Ja hij moet minstens 3 jaar kunnen lopen. :D maar ja, nou ik denk het dan een keus word tussen deze, of de macbook pro :)

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ229H wat vinden jullie van deze voor deze benodigheden? :)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
Lees de review zou ik zeggen. Tweakers is er iig niet kapot van. Matig scherm, matige bouw kwaliteit, tegenvallende accu...

Voor mij zou dat een no go zijn.

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-11 08:24
Met de bouwkwaliteit is niets mis mee (zelf vergeleken en ook op andere reviews op zowel youtube (bv mobiletechreview) en notebookcheck). Ik maak me alleen ook zorgen om het scherm. Je leest veel problemen over het Samsung panel dat gebruikt wordt (zit ook in andere laptops, ook daar dezelfde problemen) en dat zou mij gaan storen na een tijdje...

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:26:
[...]

Lees de review zou ik zeggen. Tweakers is er iig niet kapot van. Matig scherm, matige bouw kwaliteit, tegenvallende accu...

Voor mij zou dat een no go zijn.
GGdiArgos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:15:
Met de bouwkwaliteit is niets mis mee (zelf vergeleken en ook op andere reviews op zowel youtube (bv mobiletechreview) en notebookcheck). Ik maak me alleen ook zorgen om het scherm. Je leest veel problemen over het Samsung panel dat gebruikt wordt (zit ook in andere laptops, ook daar dezelfde problemen) en dat zou mij gaan storen na een tijdje...
Toch maar vervelend, zon groot budget is ook niet handig want nu heb ik best veel keuze, maar wil steeds terugvallen op de macbook. Alleen daarvan is dus het probleem dat ik 2600 betaal voor iets waar je alleen de school dingen op kan doen :(

• WouterL
Daarentegen staat wel weer dat de resell value van een macbook enorm is(: wat is er eigenlijk mis met een msi gs ghost pro? Stuk goedkoper en krachtiger. Ook verkrijgbaar met een mooi ips paneel.

[ Voor 45% gewijzigd door WouterL op 21-07-2015 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:18:
Daarentegen staat wel weer dat de resell value van een macbook enorm is(:
Fair enough! maar, ik wil Guild wars 2 spelen! :| :/ :X

• WouterL
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:19:
[...]

Fair enough! maar, ik wil Guild wars 2 spelen! :| :/ :X
Neem lekker een msi ghost pro. Zelf in het bezit geweest en daar zul je mijn inziens geen spijt van krijgen. 3H haalt de accu ook wel met huis tuin en keuken gebruik. Bij emuleren en andere heavy taken lijkt me netstroom sws handig. En gamen erop. Das een feestje hoor.

• WouterL
Wouter lucassen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:21:
[...]

Neem lekker een msi ghost pro. Zelf in het bezit geweest en daar zul je mijn inziens geen spijt van krijgen. 3H haalt de accu ook wel met huis tuin en keuken gebruik. Bij emuleren en andere heavy taken lijkt me netstroom sws handig. En gamen erop. Das een feestje hoor. Laptop weegt ook nog geen 2kg.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.laptopshop.nl/...-2qe-226nl-ghost-pro.html

Deze dan :D? kan ik daar ook goed mee photoshoppen en videobewerken voro school dan? heeft die niet zon plastic frame/body?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 16:30 ]

• WouterL
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:27:
[...]

Deze dan :D? kan ik daar ook goed mee photoshoppen en videobewerken voro school dan?
[/quote

Ja nauurlijk kan dat :P Ruim zat.
Je kan je zelf wel afvragen of dat 3K scherm meerwaarde voor jou heeft. Scaling onder windows is nou niet bepaald een pretje.

Ik ben zelf voor de FHD variant gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:30:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:27:
[...]

Deze dan :D? kan ik daar ook goed mee photoshoppen en videobewerken voro school dan?
[/quote

Ja nauurlijk kan dat :P Ruim zat.
Je kan je zelf wel afvragen of dat 3K scherm meerwaarde voor jou heeft. Scaling onder windows is nou niet bepaald een pretje.

Ik ben zelf voor de FHD variant gegaan.
Ah oke. maar is die van plastic? of neit

• WouterL
Zeker niet. Mooi brushed aluminium. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:33:
Zeker niet. Mooi brushed aluminium. :)
Het hele frame?

• WouterL
Er zitten ook plasic onderdelen bij, maar het leeuwendeel van het frame is gemaakt van gebrushed aluminium. Het geheel doet in ieder geval niet goedkoop aan. Misschien omdat de laptop zo licht is. :) (1,96kg)

[ Voor 16% gewijzigd door WouterL op 21-07-2015 16:35 ]

• LevKovacs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:15
Kijk anders even YouTube: MSI GS60 Ghost Pro 2QE 4K Review. Deze review gaat ook deels over de build quality.

• WouterL
Dan zie je ook direct het probleem van de resolutie :P

Verwijderd

Topicstarter
Promilius schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:36:
[...]

Kijk anders even YouTube: MSI GS60 Ghost Pro 2QE 4K Review. Deze review gaat ook deels over de build quality.
Wouter lucassen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:43:
Dan zie je ook direct het probleem van de resolutie :P
Zit er dan nou zon plastic laag voor het beeldscherm ? want zo is het bij mijn laptop, daar zijn de rande plastic met van zachte bobbeldingen erop en zon plastic laag voor het scherm.

• WouterL
ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld haha

• LevKovacs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:15
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:53:
Zit er dan nou zon plastic laag voor het beeldscherm ? want zo is het bij mijn laptop, daar zijn de rande plastic met van zachte bobbeldingen erop en zon plastic laag voor het scherm.
Zo te zien is de rand om het scherm heen wel plastic. Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met "plastic laag voor het scherm".

Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor laptop heb je nu?

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:59:
ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld haha
Promilius schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:00:
[...]

Zo te zien is de rand om het scherm heen wel plastic. Ik snap niet helemaal wat je bedoel met "platic laag voor het scherm".

Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat voor laptop heb je nu?
Acer Aspire 5750, ik denk dat ze dat bedoelen met coating, maar kijk als ik op mijn scherm druk krijg je van die vingervlekker en je kan hem ook een beetje doordrukken, en het voelt als plastic. Op die manier dus. Het enige fijne aan een macbook is dus ja de resell value, over 3 jaar kan ik er nog steeds veel voor krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 17:13 ]

• WouterL
Hij is mat ja, maar dat is geen plastic.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben alsnog voor de macbook gegaan sinds via school, ik hem voor 2100 heb
kunnen kopen!
Pagina: 1