Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12
Ik zoek een?
nieuwe telefoon. Sinds vanmorgen vroeg is mijn Lumia 925 kaput (moederbord stuk vermoedelijk, doet helemaal niets meer). Ik ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon.

Wat is je budget?
Gezien de onverwachtheid van het overlijden heb ik niet zo veel budget, max ongeveer 200 euro. Evt een klein beetje meer als dat echt nodig is

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik vind het belangrijk dat mijn telefoon een stabiel gebruiksmiddel is waar ik op kan bouwen. (ik vond 1 keer resetten van mijn 925 al erg vervelend) Basisfuncties zijn dus ook belangrijk voor mij. Smsen, mailen, internetten, whatsappen, goede batterij duur, smooth in gebruik (, bellen). Apps vind ik minder relevant, ik heb WP met tevredenheid gebruikt.

Daarnaast maar ik graag fotos, een degelijke camera (niet alleen in foto-kwaliteit, maar ook in gebruik) is dus ook belangrijk voor mij.

Ik ben ook een beetje onhandig, ik zoek dus een stevige telefoon. Mijn 925 heeft heel wat klappen gehad en daarmee enkel schade opgelopen aan de hoeken.

Dus, belangrijk:

• Betrouwbaar
• Goede basisfunctionaliteiten
• Goede batterij
• Vlot in gebruik
• Degelijke camera (met flits!)
• Stevige duurzaam ontwerp, moet wat klappen kunnen hebben

Verder nog wat puntjes:

• Qua apps gebruik ik voornamelijk Whatsapp, Reddit client, bankieren, soundcloud en buienradar
• Ik merk dat ik op mijn lumia 925 tegen minder geheugen aan loop (door fotos en videos) dus microSD slot is een pre
• GPS gebruik ook
• Goede wifi-antenne is ook pre (slecht wifi bereik thuis)
• Het liefste niet wit

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik heb goede ervaringen met WP, maar overweeg ook android.

WP:
Nieuwe Lumia 925
Pro's: goede ervaringen mee, mooie degelijke telefoon qua uiterlijk, WP, goede camera
Con's: is nu stuk gegaan, is behoorlijk duur, batterijduur is niet super
Lumia 735
Pro's: Goede review, goede batterij duur, goedkoop
Con's: Geen glimp/glance (super toffe WP feature), schijnbaar redelijk traag met apps opstarten

Android:
Je hebt tegenwoordig allemaal china-phones, ik heb daar weinig ervaring mee, ben wel bekend met custom-roms. Maar china-phones lijken niet hoog te scoren op betrouwbaarheid.

OneplusOne
Pro's: Accu, specs,
Con's: iets meer dan budget, slecht leverbaar, groot

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben aan het kijken of ik nog garantie heb op mijn 925, maar ik wil niet te lang zonder telefoon zitten. Vandaar dat ik al zoekend ben naar een vervanger.

Verwijderd

De 1+1 is wel prima leverbaar via china, en zelfs europese distributie. Maar ik zou gaan voor de kwaliteit, betrouwbaarheid van de Nokia 640,925 of 735.

Of kiezen voor een jong-gebruikte Nokia 930.
Die laatste zijn in V&A voor ongeveer 220 op de kop te tikken.

Het bespaart je de afhankelijkheid van een Chineze RMA, En het verschil tussen de snapdragon 800/801 is niet zo groot.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:44
640 lijkt me dan een goede optie :) Ben zelf ook van de 925 naar de 640 gegaan. Zeer goede beslissing geweest.

De 640 is sneller dan de 925. Met 170 euro goedkoop te noemen, uitstekende review hier op t.net, goede batterijduur, verwisselbare batterij en microSD-slot is aanwezig, Glance, etc

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Icyzer
De 640 had ik nog niet uitgebreid bekeken, ziet er ook uit als een goede optie.

@Ramon:
Hoe is de camera ivm de 925? En hoe bevalt de bouwkwaliteit je? Welke afwegingen heb je gemaakt tussen de 640 en andere toestellen?

Ik waardeer jullie input! Ik merk dat ik toch erg blijf kijken naar WP ;)

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04:00
Om de opties te vergroten: Wat dacht je van een Lumia 830? Ik herken me erg in je wensenlijstje en ben voor dit model gegaan. Stevig (metaal met kunststof verwijderbare achterklep), , goede accuduur, uitbreidbaar geheugen, glance (uitgebreidere functionaliteit dan bij de 640) dedicated camera button (als 925), goede camera ook. De 930 is wel sneller en heeft een betere camera maar doordat de 830 glance en uitbreidbaar geheugen heeft, ben ik toch voor dit toestel gegaan. Qua prijs scheelt het nieuwerhands een paar tientjes denk ik.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:44
Voor mij was het vooral omdat ik de blauwe backcover van de 640 erg mooi vind. Plus dat er een Microsoft logo opstaat en dat de 640 nieuwer is en dus (schijnbaar) alle toekomstige updates als één van de eerste gaat krijgen. Camera van de 640 tov de 925 is prima, alleen in lowlight situaties is de 925 merkbaar beter. Bouwkwaliteit is uitstekend. De 640 is minder glad dan de 925 (die had nog wel eens de neiging om gewoon uit je hand te glijden.)

Daarnaast wilde ik iets goedkoops omdat er grote kans is dat ik straks een nieuwe Windows 10 telefoon ga kopen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
De lumia 640 is momenteel slechts €155 bij bol.com. heb hem zojuist zelf ook besteld.

• Icyzer
Vandaag langs de Mediamarkt geweest na mijn werk om de telefoons allemaal eens vast te kunnen houden en ik ben er nog niet uit.

640: Erg goedkoop nieuw te krijgen. Het ontwerp/ergonomie staat me echter niet zo aan, daarnaast is de frontcamera nogal brak. Wel goede batterij-duur.

735: 200e,- nieuwprijs (tenzij grijsimport). Beter design wmb. Ik hoorde aardig wat klachten over beschadigingen aan de lens. Lijkt verder niet veel van de 640 te verschillen.

930 (tweedehands): Aan de grote kant. Niet zo goede batterijduur. Wel erg goede specs tov 640/735. Goede camera

Het lijkt dus het eeuwige dilemma te zijn dat je steeds voor een klein beetje meer geld iets net beters krijgt. Jammer dat het moeilijk is goede informatie te vinden over de degelijkheid van het ontwerp en de batterijduur. Dat zijn toch wel dingen die ik erg belangrijk vind.

• Flitz76
Mag ik dan nog 1 keer de Lumia 830 noemen?
Past volgens mij precies in het plaatje..

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Flitz76 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:38:
Mag ik dan nog 1 keer de Lumia 830 noemen?
Past volgens mij precies in het plaatje..
Toch weer 100€ duurder voor grofweg dezelfde specs.

• Flitz76
Kasj schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 07:22:
[...]

Toch weer 100€ duurder voor grofweg dezelfde specs.
Nieuw wel inderdaad, maar een nette tweedehands zou voor rond zijn budget moeten lukken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Wat is er mis met je huidige 925 dat je een reparatie daarvan niet overweegt? Waterbad gehad?

Even googlen en een moederbord reparatie komt op 29 Euro bij de eerste die ik aantrof, en binnen 30 minuten klaar:
http://www.phonedokter.nl.../moederbord-reparatie-34/

• dutchman1979
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 21:44
Wat is het verschil in de Glance functionaliteit van de Lumia 640 en 830 ?
Pagina: 1