Voeding stuk, nieuwe pc of wachten op Skylake

Pagina: 1
Acties:

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Recent is de voeding van mijn (hoogbejaarde) pc kapot gegaan, nu vraag ik me af of het slim is om nu even een nieuwe voeding te kopen en te wachten op oa. de Skylake processoren of gaat dat geen grote stap vooruit zijn en kan ik net zo goed nu een Broadwell kopen?

Huidige pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core 2 Quad Q9300 Tray€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-EP35-DS3€ 0,-€ 0,-
1MSI N9600GT Zilent 1G€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1MS-Tech LC-190 (Zilver)€ 0,-€ 0,-
1Mtek P1 (ATX, 450W, Zwart)€ 0,-€ 0,-
3Adata 1GB DDR2-800----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat is je budget?
700-1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
voorkeur gaat uit naar Intel-Nvidia

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen (moet vooral de games van de komende jaren kunnen draaien hoeft niet op hoge kwaliteit), programmeren, photoshop

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09

Thomg

Aww yiss

Als je met je huidige setup nog aardig uit de voeten kan zou je inderdaad kunnen overwegen om een SSD en nieuwe voeding aan te schaffen, deze zijn relatief tijdloos en kan je zonder problemen meenemen naar je nieuwe build.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
Nieuwe voeding. En ssd. En die dan eventueel meenemen naar je nieuwe skylake build.

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:17
Gaat Skylake echt zo'n grote verbetering zijn tov. Broadwell? Hashwell naar Broadwell voor laptop was dat wel voornamelijk qua zuinigheid.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
Hetgeen wat het Skylake platform mijn inziens het wachten waard maakt is niet zo zeer de (verwachtte) performance winst (het zou mij verbazen als het meer is dan een paar procent), maar het feit dat het a) een nieuwe socket (s1151) is en dat deze b) gebruik maakt van DDR4. Naar verluid zal AMD's nieuwe highend platform (AM4) ook gebruik gaan maken van DDR4, dus DDR3 zal (eindelijk) eens end of life gaan.

En zoals hierboven al aangegeven wordt, je kunt nu al prima de voeding vervangen en deze later meenemen naar een nieuw systeem. Als je het nog kunt/wilt uitzitten met het huidige systeem voor 3 tot 6 maanden, dan kun je eind dit jaar de rest upgraden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• loki504
Moi_in_actie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:53:
Hetgeen wat het Skylake platform mijn inziens het wachten waard maakt is niet zo zeer de (verwachtte) performance winst (het zou mij verbazen als het meer is dan een paar procent), maar het feit dat het a) een nieuwe socket (s1151) is en dat deze b) gebruik maakt van DDR4. Naar verluid zal AMD's nieuwe highend platform (AM4) ook gebruik gaan maken van DDR4, dus DDR3 zal (eindelijk) eens end of life gaan.

En zoals hierboven al aangegeven wordt, je kunt nu al prima de voeding vervangen en deze later meenemen naar een nieuw systeem. Als je het nog kunt/wilt uitzitten met het huidige systeem voor 3 tot 6 maanden, dan kun je eind dit jaar de rest upgraden.
en vergeet de nieuwe usb standaard niet. en grote kans dat er m.2 aansluiting op zit. wat weer beter is om later een m.2 ssd te kopen(als deze goedkoper worden).

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 10:32
Moi_in_actie schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:53:

Want DDR4 heeft zoveel voordelen tov DDR3? Skylake heeft best voordelen naast de prestatiewinst maar DDR4 is er geen van. Het enige voordeel van DDR4 is dat het iets zuiniger is, maar dat is eigenlijk alleen belangrijk voor laptops. Bekijk deze video voor meer uitleg: YouTube: DDR4 vs DDR3 - Apples to Apples Comparison

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
sticx schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:23:
[...]

Want DDR4 heeft zoveel voordelen tov DDR3? Skylake heeft best voordelen naast de prestatiewinst maar DDR4 is er geen van. Het enige voordeel van DDR4 is dat het iets zuiniger is, maar dat is eigenlijk alleen belangrijk voor laptops. Bekijk deze video voor meer uitleg: YouTube: DDR4 vs DDR3 - Apples to Apples Comparison
Nee, maar bij elk hierna volgende upgrade kan je DDR3 geheugen niet meer meenemen, DDR4 wel. DDR3 gaat EOL, DDR4 zal vast wel weer 5 of meer jaar de standaard blijven en kun je het dus ook, bij een volgende upgrade, gewoon meenemen naar die build in plaats van dat je wederom nieuw geheugen moet kopen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 10:32
Moi_in_actie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:27:
[...]

Nee, maar bij elk hierna volgende upgrade kan je DDR3 geheugen niet meer meenemen, DDR4 wel. DDR3 gaat EOL, DDR4 zal vast wel weer 5 of meer jaar de standaard blijven en kun je het dus ook, bij een volgende upgrade, gewoon meenemen naar die build in plaats van dat je wederom nieuw geheugen moet kopen.
Wellicht, maar niet iedereen zal zijn pc elke 2-3 jaar upgraden. En gezien de staat van de huidige pc van TS denk ik niet dat hij snel zijn pc opnieuw zal upgraden nadat hij een nieuwe heeft aangeschaft. Bovendien gaan pc's tegenwoordig langer mee aangezien de prestatiestappen tussen verschillende generaties componenten minder groot zijn. Daarnaast vind ik dat een component kiezen omdat je deze in de toekomst wellicht mee kan nemen altijd koffiedik kijken, aangezien het vaak anders loopt dan je verwacht, en het daardoor vaak geld verspilling blijkt. ;)

@TS: Probeer is wat componenten bij elkaar te zoeken die je zelf geschikt lijken, lees bijvoorbeeld dit topic, lees een Best Buy Guide of kijk is in de pricewatch. Vervolgens kan je dan je beginpost aanpassen door het systeem wat aan jouw wensen voldoet erin te zetten. Dan kan iedereen je wat beter helpen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:35
Ook dan is het vast goedkoper om DDR4 aan te schaffen om je PC een upgrade te geven. Een nieuwe PC iedere 2 3 jaar misschien niet. Maar mensen die lang met een PC gaan willen nog wel eens na 3 of 4 jaar het geheugen verdubbelen aangezien het wel wat helpt en goedkoop en makkelijk is. Dus ja, wachten op skylake. Zeker omdat je juist lang met een computer lijkt te doen!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:03:
en vergeet de nieuwe usb standaard niet. en grote kans dat er m.2 aansluiting op zit. wat weer beter is om later een m.2 ssd te kopen(als deze goedkoper worden).
Zoveel meer performance hebben m.2 SSD's ook niet, die communiceren (AFAIK) gewoon over het SATA-protocol, alleen de aansluiting is anders. De NVME SSD's zijn dan veel interessanter, maar hebben weer een andere aansluiting, geloof ik.

Voor de TS maakt het niet uit wat hij doet imo, de voeding kan gewoon over naar een andere PC strakjes. Al hoef je niet voor de performance te upgraden naar Skylake. Wellicht is het dan voor de prijs van de huidige CPU's interessanter, omdat die vast in prijs zullen dalen, waardoor je wat meer bang for the buck krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 01-08-2015 12:08 ]

• loki504
CptChaos schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:08:
[...]
Zoveel meer performance hebben m.2 SSD's ook niet, die communiceren (AFAIK) gewoon over het SATA-protocol, alleen de aansluiting is anders. De NVME SSD's zijn dan veel interessanter, maar hebben weer een andere aansluiting, geloof ik.

Voor de TS maakt het niet uit wat hij doet imo, de voeding kan gewoon over naar een andere PC strakjes. Al hoef je niet voor de performance te upgraden naar Skylake. Wellicht is het dan voor de prijs van de huidige CPU's interessanter, omdat die vast in prijs zullen dalen, waardoor je wat meer bang for the buck krijgt.
http://nl.hardware.info/p...3773&specId=8932&tcId=258

zit toch echt wel veel verschil in. en het is ook nog betaalbaar in tegenstelling tot de intel

m.2 maakt gebruik van pci-e protocool. en zal ook iets van je pci-e bandbreedte snoepen.(je heb toch genoeg). en ze worden steeds goedkoper.(zeg niet data verdwijnt) maar gaat steeds interessanter worden. en met dx12 gaat je CPU steeds langer mee.
Pagina: 1