Tweedehands 5.1 surround set aankoop vraag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 16:26
Ik zoek een?
5.1 surround luidspreker set (in het zwart)

Wat is je budget?
max ca €150,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
om muziek/geluid via de mini-pc, TV, ps3 en telefoon af te spelen via een Marantz nr1504 of Pioneer VSX-S510

Wat heb je zelf al gevonden?
heb verschillende sets gezien van jbl, onkyo en harman kardon maar heb geen idee wat nu echt een goede keus is

Welke vragen heb je hier nog over?
- is dit budget toereikend voor een goede tweedehands set?
- hebben jullie tips waarop ik moet letten?
- hebben jullie eventueel links naar mooie setjes?
- welke merken kan ik het beste vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voor dat geld valt er weinig te vermijden. Zorg vooral dat je even kunt luisteren als je ergens wat tegenkomt. Het budget is wel erg beperkt en ik zou de Marantz NR1504 van iets betere speakers voorzien, maar ik kan niet in je portemonnee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Wellicht dat ik het nog 2-3 tientjes op kan rekken maar dan zit ik al over mijn max eigenlijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Voor dit budget kan en mag je eigenlijk niet veel verwachten. Merken als Skytec en Marquant zou ik wel vermijden, maar verder kan het niet veel mis gaan. Ik heb laatst een Magnat Motion 990 5.1 set verkocht voor 175 euro, denk dat je geluk hebt als je zoiets kan vinden. Anders kom je al snel uit op kleine satellieten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je nu staan aan speakers? Is er spul dat je evt in kunt zetten zodat je gefaseerd kunt upgraden? :)

Edit: en waarom twee topics? Marantz nr1504 vs Pioneer VSX-S510, welke is beter? Hier vraag je om een versterkeradvies. Maar ook daar heb je eigenlijk het geld niet ;)
Nofi, maar is verder sparen een optie? :)

[ Voor 52% gewijzigd door The Eagle op 18-07-2015 22:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Voor dat budget haal je bijvoorbeeld een jbl scs 200.5 in huis.

Eventueel kun je ook kijken voor een z5500 van logitech, echter hebt je dan geen receiver nodig.

Kijk gerust is op marktplaats, komen geregeld leuke jbl, magnat, jamo setjes voorbij.

Zo lang je de skytech en life setjes maar links laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
The Eagle schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:37:
Wat heb je nu staan aan speakers? Is er spul dat je evt in kunt zetten zodat je gefaseerd kunt upgraden? :)

Edit: en waarom twee topics? Marantz nr1504 vs Pioneer VSX-S510, welke is beter? Hier vraag je om een versterkeradvies. Maar ook daar heb je eigenlijk het geld niet ;)
Nofi, maar is verder sparen een optie? :)
Ik had een Philips HTS5561 of zo maar deze is defect geraakt. Coulance halve heb ik onder garantie een andere compleet nieuwe set gekregen, omdat ik de oude al vaker had laten repareren, maar de nieuwe set heeft grote zuilen en dat past qua ruimte niet. Uiteraard geven wat grotere luidsprekers over het geheel genomen wat mooier geluid dan kleinere, maar ik moet het helaas met wat kleiner satelliet luidsprekers doen.

Ik zit nu dus zonder set en vandaar dat ik met beperkt budget een andere set zoek.

De reden van het aanmaken van 2 topics was omdat ik het toch 2 heel verschillende vragen vond, maar die uiteindelijk toch wel veel overlap hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Iemand toevallig ervaring met de Yamaha ns-p40 luidspreker set? Kost ca €160,- nieuw en ziet er zeer netjes uit. Wel een wat kleine sub zo op het eerste gezicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
onnaj schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:06:
Iemand toevallig ervaring met de Yamaha ns-p40 luidspreker set? Kost ca €160,- nieuw en ziet er zeer netjes uit. Wel een wat kleine sub zo op het eerste gezicht
http://www.trustedreviews...-page-3#tr-review-summary
We gave it a baptism of fire with our favourite test scene from Hellboy II in DTS HD Master Audio (the Elemental tearing up the city), and were left underwhelmed. It struggles to convey the required sense of scale, making this chaotic scene sound thin and contained. Effects could also do with a bit more snap to drive up the adrenalin levels further.

It’s also lacking midrange clarity – the sound is either treble-heavy or overly bassy, there seems to be a void in between. Speech sounds clear though, so at least you won’t miss any important dialogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Dat is de review van de P20, de iets goedkopere set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Ik zou van die P40 niet heel veel meer verwachten, maar wat wil je voor dat geld? 160 euro voor 5 satellieten en een actieve subwoofer. Voor 160 euro heb je binnen de HiFi met wat geluk één speaker en low-budget één paar. Die subwoofer is helemaal een lachertje: 6,5" is al geen subwoofer te noemen en dan ook nog 50 Watt met 10% THD. Nu zou ik zo geen alternatief weten, de Consono 25 Mk3 van Teufel is ook onder de 200 euro, maar ook niet de meest brute subwoofer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Het hoeft overigens niet helemaal weg te blazen bij mij thuis, want woon in een appartementje. Maar toch maar zoeken voor een leuk 2e handsje dan met net iets meer pit

[ Voor 58% gewijzigd door onnaj op 22-07-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb een 2e hands JBL SCS200.5 set weten te scoren in het zwart. Dus topic mag sluiten
Pagina: 1