Marantz nr1504 vs Pioneer VSX-S510, welke is beter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 16:26
Ik twijfel tussen:
Pioneer VSX-S510 of Marantz NR1504

Wat is je budget?
tussen de 200-300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Mijn TV, mini(xbmc)-PC, ps3 op aan te sluiten en muziek af te spelen via mijn Android. Ik wil persé hdmi ingangen, dat hebben ze allebei en verder gewoon een net geluid, weet dat ik voor dat geld niet alles mag verwachten.

Welke vragen heb je hier nog over?
-Marantz staat bij mij bekend als topkwaliteit, maar is het ook zoveel beter als Pioneer?
- wat adviseren jullie mij, wellicht door onderbouwing van het ontbreken of juist aanwezig zijn van bepaalde specs?

NB: de Marantz kan ik ca €30,- goedkoper aankomen dan de Pioneer overigens, wellicht dat dat nog mee kan helpen in de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Waarom niet kijken naar een tweedehands model? HDMI en netwerk zit al meerdere jaren op receivers, dus zo lastig zal dat niet zijn. Je hebt ook geen spannende eisen als 3D, 4K, Spotify, et cetera.

Heb je meteen meer budget voor dr speakers, want 150 euro voor een 5.1 setje is echt heel krap.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27

DjVe

Hatsaflats!

Moet het echt een slimline model zijn (laag)? Ik ken beide receiver wel, aangezien ze bij twee vrienden in de kast staan. Beide prima apparaten, maar de Marantz wordt wel een stuk warmer (klasse AB) en kan je niet echt inbouwen. De Pioneer is efficiënter door de klasse D versterking en blijft lekker koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik wil sowieso een 2e hands omdat ik een beperkt budget heb. Ik twijfel tussen een nieuwe 5.1 home cinema set of dus een tweedehands receiver en een tweedehands set 5.1 boxen. Mijn budget is ca €425,- voor beide. Ik denk dat ik als ik voor tweedehands ga meer kwaliteit krijg dan een nieuwe home cinema.

Het moet wel echt een slimline zijn agv ruimtegebrek. Heb eerst een HK AVR135 gehad icm JBL SCS200 luidsprekers (tenminste dat model was het dacht ik) en dat was heel anders qua geluid dan een nieuwere home cinema set. Echter heb ik deze door het ruimtegebrek moeten verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Waarom heb je die JBL set dan weg gedaan? Die had je toch prima kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De marantz klinkt warmer en heeft een betere voeding dan de Pioneer. De pioneer heeft dan weer wat meer features. Ik zou voor geluidskwaiteit gaan en de Marantz pakken en een extern media app als je ook netwerk functies etc wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:13:
De marantz klinkt warmer en heeft een betere voeding dan de Pioneer. De pioneer heeft dan weer wat meer features. Ik zou voor geluidskwaiteit gaan en de Marantz pakken en een extern media app als je ook netwerk functies etc wilt gebruiken.
Sorry dat ik het zeg, maar wat een complete BS kraam je hier uit. De Marantz heeft een zwaardere voeding omdat deze klasse AB versterkt is. De Pioneer gebruikt een versterking met modulatie (klasse D) en verbruikt daardoor veel minder energie en heeff dus geen zwaardere voeding nodig. Daarnaast zal kan zowel de Pioneer als Marantz "warm" klinken. Het verschil in klankkleur zit in de DSP en kan dus naar smaak aangepast worden. Op Pure Direct klinken beide versterkers hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
DjVe schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:30:

Sorry dat ik het zeg, maar wat een complete BS kraam je hier uit. De Marantz heeft een zwaardere voeding omdat deze klasse AB versterkt is. De Pioneer gebruikt een versterking met modulatie (klasse D) en verbruikt daardoor veel minder energie en heeff dus geen zwaardere voeding nodig.
Eens, de Pioneer heeft in 5(6).1 ook nog eens meer vermogen.
DjVe schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:30:
Daarnaast zal kan zowel de Pioneer als Marantz "warm" klinken. Het verschil in klankkleur zit in de DSP en kan dus naar smaak aangepast worden. Op Pure Direct klinken beide versterkers hetzelfde.
Niet mee eens ;)
Op pure direct zouden ze in theorie gelijk moeten zijn maar dat is in de praktijk echt wel anders.
Verschillen in calibratie heb je ook nog, daarin kun je bij Audyssey handmatig niks aanpassen.
Ook de MCACC variant van de S510 heeft niet de optie om hier handmatig aanpassingen te doen.

Aanpassingen in de DSP zijn surround programma's, daarin pas je geen freq equalizers aan.
Daarbij heb je nog de gebruikte DAC's die wat verschillend klinken.

Heb de S510 en de 1602 voorbij zien komen en dat klonk echt wel heel anders.
Een keuze tussen de 2 zou je moeten baseren op de specs die je wel of niet nodig hebt.
Beide zijn slimline apparaten met x features en x aansluitingen, qua geluid heb ik de Marantz ook als wat warmer ervaren en heb ik een voorkeur voor de iets frissere Pioneer voor surround, in stereo zou ik een lichte voorkeur geven aan de Marantz.

Pioneer heeft ook een uitstekende staat van dienst als het op receivers aan komt.
De Topklasse LX modellen staan dan ook naast/boven de Marantz 7000 series.

[ Voor 18% gewijzigd door Double-X-L op 19-07-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
DjVe schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:06:
Waarom heb je die JBL set dan weg gedaan? Die had je toch prima kunnen gebruiken?
Ik had toen een complete 5.1 set gekocht van Philips en de HK met JBL als complete set verkocht. Achteraf had ik natuurlijk gewoon beter een nieuwe receiver kunnen kopen en de JBL luidsprekers kunnen houden.

Het belangrijkste aan de receiver vind ik de surround sound. Tenminste dat vind ik iets onder geschikt aan het afspelen van gewone muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik ben er wel uit dat het de Pioneer VSX-S510 gaat worden. Heeft toch wel wat betere specs en opties én de mindere warmteontwikkeling is ook een grote pré aangezien er niet gigantisch veel ruimte omheen zit.

In ieder geval dank voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik ga deze Pioneer receiver nu toch nieuw kopen. 2e hands wordt deze nauwelijks aangeboden en bij klein.nl is de afhaalprijs nu €258,-! Erg scherp en toevallig kom ik volgende woensdag toch in Zeist en omgeving :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
FYI:

Ik heb de Pioneer VSX-S510 en ben er uitermate tevreden mee. Klinkt erg goed icm de JBL SCS200.5 en zal zeker nog beter klinken met wat andere luidsprekers, maar dat komt in de toekomst wel.

Enige minpuntjes zijn het missen van bluetooth of NFC en dat je voor Spotify een premium abonnement nodig hebt. Dat was me vooraf niet duidelijk. Gelukkig had ik nog een Logitech bluetooth adapter liggen dus daarmee is het probleem opgelost.
Pagina: 1