beste mensen van Tweakers ik ben van plan een nieuwe pc te gaan kopen, ik heb momenteel onderstaande componenten in gedachte. misschien kunnen jullie hier nog iets aan toevoegen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag youtube video's gaan maken over gamen en andere dingen, dus gamen, recorden, editen, browsen. verder heb ik hem ook nog voor school nodig (ik zit in 4vwo en ga volgend jaar naar 5 vwo) dus ook word een powerpoints edg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mijn dvd drive (zo heet t toch?) en mijn muis (pricewatch: Logitech G300s) en headset (pricewatch: Razer Kraken Pro Groen) ik neem mijn toetsenbord(basic logitech ding) en monitor (1440x900 resolutie ughh) mee maar ben wel van plan deze later te gaan upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
fatsoenlijke processor voor t recorden en eigenlijk alles. 8gb ram redelijk normaal imo. basic gpu ga gaan high end games spelen. genoeg opslag voor al mijn video's. ik hoef nog geen ssd, vind het het gewoon niet waard momenteel. en dan een moederbord, case en voeding die alles ondersteund.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik ben niet zo'n fan van amd dus heb liever een intel en nVidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt, verder heb ik t volgens mij al wel beschreven hierboven.
ik wil wel bij ATX blijven
Ga je overklokken?
Als het kan binnen de prijs. de vergelijking is dan 4460 vs 4690k en dat word rond de 100 euro duurder ivm mobo, aftermarket cooler en sws de meerprijs van dde cpu.
mijn lijstje:
dit komt op momenteel op 800 euro uit bij afuture.
ik twijfel eigenlijk alleen nog over de behuizing en de voeding, de rest weet ik eigenlijk al zeker en heb ik genoeg over nagedacht.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag youtube video's gaan maken over gamen en andere dingen, dus gamen, recorden, editen, browsen. verder heb ik hem ook nog voor school nodig (ik zit in 4vwo en ga volgend jaar naar 5 vwo) dus ook word een powerpoints edg.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mijn dvd drive (zo heet t toch?) en mijn muis (pricewatch: Logitech G300s) en headset (pricewatch: Razer Kraken Pro Groen) ik neem mijn toetsenbord(basic logitech ding) en monitor (1440x900 resolutie ughh) mee maar ben wel van plan deze later te gaan upgraden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
fatsoenlijke processor voor t recorden en eigenlijk alles. 8gb ram redelijk normaal imo. basic gpu ga gaan high end games spelen. genoeg opslag voor al mijn video's. ik hoef nog geen ssd, vind het het gewoon niet waard momenteel. en dan een moederbord, case en voeding die alles ondersteund.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik ben niet zo'n fan van amd dus heb liever een intel en nVidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt, verder heb ik t volgens mij al wel beschreven hierboven.
ik wil wel bij ATX blijven
Ga je overklokken?
Als het kan binnen de prijs. de vergelijking is dan 4460 vs 4690k en dat word rond de 100 euro duurder ivm mobo, aftermarket cooler en sws de meerprijs van dde cpu.
mijn lijstje:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 182,- | € 182,- |
1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 82,95 | € 82,95 |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 100ME | € 217,95 | € 217,95 |
1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 72,- | € 72,- |
1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 111,01 | € 111,01 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 47,- | € 47,- |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 62,80 | € 62,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 775,71 |
dit komt op momenteel op 800 euro uit bij afuture.
ik twijfel eigenlijk alleen nog over de behuizing en de voeding, de rest weet ik eigenlijk al zeker en heb ik genoeg over nagedacht.