Toon posts:

Nieuwe GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
[i]Videokaart /i]

Wat is je budget?
300 euro, minder mag. Heb ook nog een 30 euro Alternate bon.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia heeft toch wel mijn voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek een upgrade t.o.v. mijn huidige 280X. Ik wil betere prestaties (Meer FPS) omdat ik bijv. GTA V op Medium moet zetten om capped 60 te krijgen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX 6300€ 116,-€ 116,-
1MSI 970A-G46€ 76,50€ 76,50
1Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC€ 287,50€ 287,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Corsair Carbide SPEC-03 Red Led€ 61,71€ 61,71
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 664,61

Voeding is een G650 van Cooler Master.

Ik dacht zelf aan een 390 of een GTX 970 (valt helaas net buiten budget)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Voordat we hier de mist in gaan, hoeveel RAM heb je momenteel en is het niet het geheugengebruik en/of de CPU load die de boel hier nekt?

Mocht dat niet het geval zijn zou ik je oude kaart verkopen en het bedrag wat je overhoud bij je budget optellen, met je huidige budget zal je er nauwelijks op vooruit gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 17-07-2015 03:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• raoulv12
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Die kaart is zeker in staat gta 5 op high 1080p 60fps te runnen. Problem msaa eens uit te zetten.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Kijk ook voor de gein eens naar de grass quality (density?), die vreet schijnbaar erg veel aan je GPU als ik andere topics hier mag geloven.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik sluit mij aan bij de anderen. In jouw huidige setup is waarschijnlijk de GPU niet de bottleneck. Een beetje tweaken van de instellingen en drivers zal je waarschijnlijk een betere FPS geven, in de tussentijd zou je kunnen proberen een 2ehands FX-8350 op de kop te tikken. Zou houd je dik 150 euro in je zak die je wellicht kan investeren in RAM, hierover lezen we niets in je openingspost.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Fanta schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 07:27:
Ik sluit mij aan bij de anderen. In jouw huidige setup is waarschijnlijk de GPU niet de bottleneck. Een beetje tweaken van de instellingen en drivers zal je waarschijnlijk een betere FPS geven, in de tussentijd zou je kunnen proberen een 2ehands FX-8350 op de kop te tikken. Zou houd je dik 150 euro in je zak die je wellicht kan investeren in RAM, hierover lezen we niets in je openingspost.
Nou, dat vind ik een zeer gevaarlijk advies. Leesvoer. Niet genoeg en ongekoelde powerphases + FX8350 = poef, bbqen op VRM's en nieuw moederbord kopen.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik heb eerlijk gezegd niet naar het mobo gekeken, alleen naar de chipset. Dan nog, voor 4 tientjes heb je een 990xa mobo waar een 8350 prima op draait.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Fanta schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:35:
Ik heb eerlijk gezegd niet naar het mobo gekeken, alleen naar de chipset. Dan nog, voor 4 tientjes heb je een 990xa mobo waar een 8350 prima op draait.
Klopt :) Hoewel ik 4 tientjes een optimistische schatting vind :P

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Als je toch het moederbord en een hexacore gaat kopen dan kan je net zo goed upgraden naar een intel quadcore:)

Anyway: Gta 5 is best een intensieve game zodra je de graphics omhoog gaat schroeven: geen enkele gpu kan die game atm op zijn hoogst draaien. That said: een gtx 970 is uiteraard wel sneller dan de 280X. Ik zou persoonlijk eerst kijken of de bottleneck bij de CPU of GPU ligt, mijn vermoeden is dat de CPU eerder de bottleneck is dan de GPU

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal.

Vergeten mijn RAM erbij te zetten... Daar is niets mis mee denk ik. pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

De CPU kan onmogelijk de bottleneck zijn. Een vriend draait met de FX6300 en een R9 290 alles op ultra op capped 60.. Ik blijf maar FPS drops hebben. Soms komt het gewoon 5 minuten lang niet boven de 35 uit en ik gebruik maar 1800MB VRAM. Drivers heb ik laatsts nog naar gekeken. Maar ik zal eens in de advances graphics kijken dan, en MSAA uitzetten. Bedankt voor de tip.

Zou trouwens een tweedehands 970 niet iets zijn? Die 300 euro is dus het bedrag wat ik kan uitgeven met de verkoop van mijn huidige kaart. Zou inderdaad wel naar Intel willen switchen maar dat zit er momenteel gewoon niet in.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 12:25 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:23:
Bedankt voor de reacties allemaal.

Vergeten mijn RAM erbij te zetten... Daar is niets mis mee denk ik. pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

De CPU kan onmogelijk de bottleneck zijn. Een vriend draait met de FX6300 en een R9 290 alles op ultra op capped 60.. Ik blijf maar FPS drops hebben. Soms komt het gewoon 5 minuten lang niet boven de 35 uit en ik gebruik maar 1800MB VRAM. Drivers heb ik laatsts nog naar gekeken. Maar ik zal eens in de advances graphics kijken dan, en MSAA uitzetten. Bedankt voor de tip.

Zou trouwens een tweedehands 970 niet iets zijn? Die 300 euro is dus het bedrag wat ik kan uitgeven met de verkoop van mijn huidige kaart. Zou inderdaad wel naar Intel willen switchen maar dat zit er momenteel gewoon niet in.
Grappig: tweakers zelf redt niet eens met een AMD octa en een r9 290X een steady 60 fps op ultra op 1080P. Ik weet niet wat je vriend doet, maar iets aan je verhaal klopt niet helemaal: reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

Ik blijf bij mijn standpunt dat alles boven een 7950 je pc extreem uit balans trekt: sommige games zullen wel werken, maar sommige games zal je echt 0,0 prestatiewinst zien.

Om maar weer terug op topic te komen: Waarom niet atm een r9 290 kopen? die zijn atm erg leuk qua prijs/prestatie (al vanaf 275 euro te vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:30:
[...]

Grappig: tweakers zelf redt niet eens met een AMD octa en een r9 290X een steady 60 fps op ultra op 1080P. Ik weet niet wat je vriend doet, maar iets aan je verhaal klopt niet helemaal: reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

Ik blijf bij mijn standpunt dat alles boven een 7950 je pc extreem uit balans trekt: sommige games zullen wel werken, maar sommige games zal je echt 0,0 prestatiewinst zien.

Om maar weer terug op topic te komen: Waarom niet atm een r9 290 kopen? die zijn atm erg leuk qua prijs/prestatie (al vanaf 275 euro te vinden)
Dit vertelde hij aan mij. Hij zit verder niet aan de advanced graphics. Ik weet dat hij de kaart gigantisch heeft geklokt maar nu ik die testresultaten zie lijkt dat mij inderdaad heel sterk.

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar 30 euro meer voor GTX 970 eerlijk gezegd.

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Wat Ardje zegt. Prima GPU, maar voor jouw systeem een beetje té prima. Als een FX-8350 in de tests van Tweakers al wordt bestempeld als bottleneck, wat verwacht je dan van je huidige CPU? Na wat ik heb gelezen over je mobo zit een nette OC er waarschijnlijk ook niet in.

Ga voor de gein eens op Youtube zoeken naar 1080p GTA5 benchmarks op een 280X, bijvoorbeeld in combinatie met een i5-4460. Ik denk dat je je 300 euro beter daar aan uit kan geven. Sterker nog, voor 260 heb je een nieuw mobo en CPU:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Dit vertelde hij aan mij. Hij zit verder niet aan de advanced graphics. Ik weet dat hij de kaart gigantisch heeft geklokt maar nu ik die testresultaten zie lijkt dat mij inderdaad heel sterk.

Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar 30 euro meer voor GTX 970 eerlijk gezegd.
ultra is nog al makkelijk ook op de 280x. zet alles in advance grahics uit en jij komt zeker te weten veder als medium.

en draai eens msi afterburner. tijdens een potje gta5. dan kunnen we misschien achterhalen wat er mis gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Fanta schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:46:
Wat Ardje zegt. Prima GPU, maar voor jouw systeem een beetje té prima. Als een FX-8350 in de tests van Tweakers al wordt bestempeld als bottleneck, wat verwacht je dan van je huidige CPU? Na wat ik heb gelezen over je mobo zit een nette OC er waarschijnlijk ook niet in.

Ga voor de gein eens op Youtube zoeken naar 1080p GTA5 benchmarks op een 280X, bijvoorbeeld in combinatie met een i5-4460. Ik denk dat je je 300 euro beter daar aan uit kan geven. Sterker nog, voor 260 heb je een nieuw mobo en CPU:

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015
Die 300 euro is mijn budget met verkoop van mijn huidige kaart, zoals ik had aangegeven.
loki504 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:47:
[...]

ultra is nog al makkelijk ook op de 280x. zet alles in advance grahics uit en jij komt zeker te weten veder als medium.

en draai eens msi afterburner. tijdens een potje gta5. dan kunnen we misschien achterhalen wat er mis gaat.
Alle advanced graphics stonden blijkbaar al uit en MSAA ook. Ik zal eens MSI Afterburner laten lopen dan..

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat is nu het nut van een "upgrade" van een 280X naar een 290?
We zijn het erover eens dat zijn GPU hier niet de bottleneck is, waarom wordt er dan 290 geroepen?

Dat die vriend van jou constant 60FPS haalt op ultra met een AMD Octa (mijn part op 5.2Ghz) en een 290X is echt grote onzin, ik heb ook zo'n vrienden die menen met dezelfde setup als mij 100 FPS te halen op ultra terwijl ik op ultra net aan 30 FPS kom. Ik zou dan eens bij die vriend gaan kijken, want die van mij zeggen dat o.a. bij Arma III multiplayer en daar ben je 80% afhankelijk van de server :+

Ik zou ofwel je CPU en moederbord verkopen en een FX8320 + Gigabyte 970A-UD3P halen, ofwel een Intel 4460 + *insert random Intel B-bord*. Je verliest dan wel de mogelijkheid tot onbeperkt overclocken, maar de performance zal her en der wel een stukje beter zijn.
loki504 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Medium =/= ultra :)

Mijn voorlopig oordeel:
- FX8320 + nieuw moederbord
- i5 4460 + nieuw B moederbord
- Paar maanden genoegen nemen met medium op 60FPS en sparen voor een nieuwe GPU en CPU combo

Maar: doe eerst maar eens Afterburner draaien tijdens GTA, misschien komt daar iets onverwachts uit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

CPU en moederbord verkopen om vervolgens een andere processor te halen die de boel ook nekt. De TS heeft het budget om nu een i5 kit te halen, met de verkoop van z'n huidige CPU + Mobo kost dit hem hooguit een keer 100 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Vooruit, jullie hebben mij overgehaald. :p Maar als ik het gewenste bedrag krijg voor mijn 280X ga ik ook maar een 970 halen.

Wat zou ik krijgen voor mijn huidge CPU+Mobo?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 13:31 ]

Verwijderd

D4NG3R schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:19:
CPU en moederbord verkopen om vervolgens een andere processor te halen die de boel ook nekt. De TS heeft het budget om nu een i5 kit te halen, met de verkoop van z'n huidige CPU + Mobo kost dit hem hooguit een keer 100 euro.
Precies.

Waarom word constant de amd 8 core aangeraden? Wat denken jullie daarmee te bereiken? Als een amd 6 core gebottlenecked word, een 8 core ook.
De 6 core is in games net zo snel als de 8 core, dus een amd 8 core gaat de bottleneck niet weghalen. Die 8 cores worden toch niet benut. 6 cores ook niet. Dus meer cores heeft helemaal geen zin. Zou voor een intel setje gaan. Dan haal je de bottleneck wel weg. Er zou voor een 8 core ook al een nieuw moederbord moeten komen, dan zit je aan de prijs van een i5 met mobo. Waarom in godsnaam amd aanraden? Van de regen in de drup.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 13:55 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:30:
Wat zou ik krijgen voor mijn huidge CPU+Mobo?
Howto: prijsbepaling (oude) hardware
Geef het bij elkaar een keer €120,- als er nog garantie op zit.

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed i.c.m. de pricewatch: ASRock B85M Pro4 is een vrij standaard aangeraden set hier op het forum.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 17-07-2015 13:58 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

D4NG3R schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:19:
Ik had het anders moeten verwoorden, met dit moederbord kan hij niet overclocken (VRM's), hij zou voor AMD sowieso een nieuw moederbord moeten halen dus waarom niet ineens voor 30 euro extra naar een 8-core CPU upgraden? Waarom die 8 core beter zou zijn? Tja, hogere snelheid standaard, en toch aardig meer power in games/programma's die wel profijt van meer cores hebben.

Was ook meer bedoeld als: in het geval je per-see bij AMD zou willen blijven en je WELLICHT een bottleneck wat meer kan wegwerken. Daarnaast kun je wel budget hebben voor iets nieuws, maar nu ga je naar Intel overstappen op het moment dat zo over een maand of 2? iets nieuws gaan uitbrengen op een nieuw procede en een nieuwe socket. Denk niet dat zoiets een geweldig stukje advies is, waarom zeg ik het zelf dan ook? Als TS per-see wil upgraden, dan zou dit een van de betere opties op dit moment zijn.

Bijgestelde mening: wacht gewoon helemaal met upgraden tot nieuwe reeksen CPU's worden vrijgegeven, nu geld uitgeven gaat je gewoon geen zelfvoldoening geven en kost je op zowel korte als lange termijn meer geld.

Daarbij, wat verwacht je van een inmiddels "mid-end" GPU? Je zit bij GTA V al aan de 980Ti of Fury X wil je een beetje leuk spelen met alles op ultra. Deze kaarten kosten ruim het dubbele van je budget..
Ter onderbouwing: reviews: Grand Theft Auto V Benchmark: de pc-versie nader bekeken

Met een 970 en i5 4460 kom je ook echt niet veel verder dan je nu zit, het gaat je wel flink wat duiten kosten mocht je het wel willen doen. Volgens Tweakers is het verschil tussen een 280X op Intel en AMD maar liefst 2,6 FPS gemiddeld, bij een 970 loopt dat wat uit naar 7,9 FPS, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

http://nl.hardware.info/r...el-core-i3-revisited-test
En dat is vergeleken met een i3, een i5 zal het nog wat beter doen.
Het scheelt in de ene game meer als de ander, maar 7-8 fps is best veel.
De nieuwe generatie processors gaat waarschijnlijk niet veel meer prestaties brengen, en zal aan het begin duur zijn, maar ik zou ook even wachten.
Met een 280x moet je hem op 1080 toch best hoog kunnen zetten in gta.
Bovendien werd er gevraagd over een upgrade. Je zou hier wel een 290 in kunnen zetten, maar dat geeft niet meer prestaties omdat je gewoon tegen een bottleneck aan zit. Die die 8 core ook niet op gaat lossen, dus zal je dan een intel processor moeten nemen. Daarna kan je een dikkere videokaart nemen als dat nog nodig is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2015 16:51 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Niemand die hier misschien denkt dat het helemaal niet aan de setup hoeft te liggen?

Met een 280X moet je Ultra/High makkelijk kunnen redden op 60fps.

Voor de Ill Gotten Gains update...

Rockstar heeft sinds die update om de online hackers te weren steeds meer checks ingevoerd. Op veel systemen leidt dat tot inkakkende framerates en stuttery gedrag van de game.

Met mijn i7 920 en GTX960 kon ik de game op launch en de daaropvolgende weken perfect spelen. Na die Ill Gotten Gains updates drop ik soms ineens naar 40 fps, terwijl het daarvoor steady 60-70 fps was.

(Je vriend die op Ultra draait lult trouwens overduidelijk uit zijn nek, of hij heeft alleen de textures op Ultra staan, en denkt dat dat betekent dat de hele game dan op "Ultra" staat...
)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:56
Ik vind amd processors sowieso al crack met games hoor.. Dat hele vrm gebeure neem lekker een i5 4460 die doet het 30-40% beter in games.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik speel zelf GTA5 op very high (op 2560x1600 resolutie) met een R9 280X en dat gaat perfect op 60fps. Je kaart is zeker geen bottleneck en zou ik ook niet upgraden. Alle andere onderdelen van je PC zijn meer het upgraden waard (CPU/memory/SSD). Ik zou (als je het kan missen) een Intel i5 processor met een B85 moederbordje kopen, dit kost je minder dan een 970GTX (die met jouw CPU niet enorm veel verschil gaat maken). Die SSD is niet de snelste, maar elke SSD is in principe snel genoeg voor gaming.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1