Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Recentelijk heeft de eindtrap van mijn Onkyo HT-R548 (familie van de SR313) het na 3 jaar begeven. Reparatie kostte me meer dan de helft van de nieuwprijs doordat alles in deze receiver is geïntegreerd.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe receiver om mijn relatief simpele Jamo S426 incl SUB210 aan te sturen.

Hoewel ik de afgelopen 3 jaar veel plezier heb gehad van mijn Onkyo, is het natuurlijk zuur dat het eerste beste defect gelijk een dermate hoge kostenpost is dat hij als het ware financieel total loss is, maar ik ben bang dat je in dit segment niet heel veel andere opties hebt.

Momenteel is mijn oog gevallen op de:
Denon AVR X1100W
Pioneer VSX-529

Zijn deze intern wat beter opgebouwd, of zullen deze uiteindelijk hetzelfde euvel hebben, maar is dat simpelweg de prijs die je betaald om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten?

Voornaamste wensen die ik aan mijn nieuwe receiver heb zijn, minstens 5.1, 5 HDMi aansluitingen, bij voorkeur Banenplug aansluitingen en Apple Airplay en Spotify Connect zouden een aangename toevoeging vormen. Overige suggesties zijn naturlijk van harte welkom.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:23:
Zijn deze intern wat beter opgebouwd, of zullen deze uiteindelijk hetzelfde euvel hebben, maar is dat simpelweg de prijs die je betaald om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten?
Goh, dat is een beetje persoonlijk maar ik moet ook geen Onkyo meer hebben. Na 4 jaar was die ook doorgefikt, en dat lees je hier en op andere plaatsen wel vaker met Onkyo. Laat staan de grote uitval met hun HDMI borden. Die Denon is een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57
Intern beter opgebouwd zou ik die Denon en Pioneer ook niet noemen, dit is de X1100w van binnen en links op deze foto de Pioneer. Als je mooi opgebouwde receivers wilt hebben zal je eerder naar een Denon AVR-X7200W moeten kijken (puur als voorbeeld)

Maar goed, dat zegt ook niets aangezien iets als een Onkyo PR-SC5509 (ook mooi qua opbouw) ook last heeft van het HDMI-probleem. Onkyo had de voorgaande jaren gewoon issues met warmte waardoor het HDMI-board (veel) sneller sterft dan gemiddeld. Warmte kwam onder andere door de eindtrappen, maar ook Audyssey XT32 scheen een heethoofd te zijn (en daarmee de reden dat Onkyo nu voor AccuEQ kiest).

Jouw vorige topic sprak over defecte eindtrappen, dat is toch andere koek. Al durf ik met redelijke zekerheid te zeggen dat het niet komt omdat je speakers niet aan konden worden gestuurd en de receiver daardoor is overleden. Zo lastig is die Jamo-set niet. Opbouw van de receiver zou ik dan ook niet naar kijken. Onkyo's van vorig jaar doen het over het algemeen een stuk beter, je zou daar nog naar kunnen kijken. Onkyo biedt over het algemeen wel de beste kwantiteit/prijs-verhouding.

Topictitel vat ik overigens niet, welke deel van het "geïntegreerd circuit" zou je dan op willen offeren?

Verder trapje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Beetje offtopic. Mijn Onkyo receiver stopte er ook na 3,5 jaar mee. Er kwam geen geluid meer uit. Na wat speuren op forums wees iemand mij op deze service van Onkyo: http://www.eu.onkyo.com/e...rvice-program-118747.html
Mijn receiver werd kosteloos gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:57
Dat is voor de problemen met HDMI-boards, TS heeft een ander issue:
JunkieXP schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:58:
Helaas was het inderdaad de eindtrap die het begeven had, reparatie bij deze geïntegreerde versterker zou €120,- kosten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
Eventueel een losse eindversterker, kan dat, wil je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon terug gaan naar je leverancier en je beroepen op je consumentenrecht. Je mag er bij normaal gebruik van uit gaan dat je apparaat langer dan 3 jaar meegaat. Ik heb een Marantz en die speelt al 15 jaar en dat ding staat bijna dag en nacht aan.

Van een wetten site:

Heb ik nog ergens recht op als de garantietermijn verstreken is?

Ja, meestal wel. Veel mensen denken dat ze geen rechten meer hebben als de (fabrieks)garantie verstreken is. Dat is niet waar. U heeft in feite altijd recht op een goed werkend product.

Wel kan de verkoper soms van u verlangen dat u een deel van de reparatiekosten of een nieuw product voor uw rekening neemt. Dit is bijvoorbeeld het geval als u het product al langere tijd op een normale manier heeft kunnen gebruiken.

Een voorbeeld.

Uw stofzuiger gaat na vier jaar kapot. U gaat terug naar de winkel. De stofzuiger blijkt niet meer te repareren. De verkoper biedt u een nieuwe stofzuiger aan voor de helft van de prijs. U heeft de stofzuiger immers vier jaar zonder problemen kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Als toevoeging 2 pagina's van scheer en foppen.
De door hun gehanteerde termijnen: http://www.scheerenfoppen...uiksduurverwachtingen.pdf

en de pagina met tekst http://www.scheerenfoppen...tie/consumentenrecht/1083

Misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Had er graag iets mee willen proberen Jopie, waarvoor dank. Echter is de verwachting voor een apparaat in ene dergelijke prijsklasse juist precies 3 jaar waardoor hier niks te halen valt ;).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Prijsklasse relateren aan verwachte levensduur is ook grote onzin. Iets simpels kan prima jaren mee gaan terwijl het niet duur is. Terwijl aan de andere kant iets uitgebreids en duurs kwetsbaar is en niet lang mee gaat.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1