Toon posts:

VM's icm games op 1 desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Toppers,

Dit zal waarschijnlijk een vreemd verzoek zijn, maar ik ben opzoek naar de juiste onderdelen om een pc samen te stellen waar ik minimaal 8 VMs kan draaien, met daarin een simpele game in elke VM. (ik weet dat gaming in VMs niet hoort maar het is een stukje hobby :+ )

Requirments voor de Game:
CPU pentium 4 1.8GH
RAM 1GB
VGA 3D Acceleration

Momenteel draai ik met de onderstaande configuratie waarmee ik 5 en met moeite 6 kan draaien (incl game). Bij mijn upgrade zou ik graag willen dat ik met gemak 8 VMs kan draaien en daarnaast lokaal ook nog gewoon een beetje wat kan internetten.

Huidige desktop:
Kast ; CoolerMaster HAF922
Voeiding ; CoolerMaster Silent Pro M 700W
Moederbord ; Asus M4A89TD PRO/USB3
Processor ; AMD Phe II X6 1100T 3300 [ 6x 3.3Mhz ]
Processor Koeler ; EKL Alpenföhn Brocken
Werkgeheugen ; 16GB DDR 3 1333-777 RipjawsX [ 16gb geheugen ]
HDD1 ; SSD 120GB 510/555 HyperX + SSD 2,5 Rack [ Flash schijf ]
HDD2 ; SSD 64GB 145/250 V 100 SA2 KIN + SSD 2,5 Rack [ Flash schijf ]
HDD3 ; 1,5TB Seagate
Videokaart ; MSI 2GB DDR5 X R6970 Lightning R [ 2x DVI / 1x HDMI ]
DVD-ROM ; Lite iHDP118 18x AT bk B
DVD-Brander ; LG GH22NP21 22x AT bk B

Kosten voor nieuwe pc:
1000-1500 euro

Overige wensen:
Zo stil mogelijke desktop
Geen waterkoeler (slechte ervaring)
Niet overclocken
Voorkeur gaat dit keer naar een intel processor. :9~
Ik wil alles nieuw, geen componenten op voorraad
Geen voorkeur voor merken

Graag jullie advies 8)7 _/-\o_

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?? Eigen inzet is en blijft verplicht op het forum :)

Tip: kijk bij de best buy guides (pas uitgekomen), deze vind je onder het kopje "Reviews"

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

Dit topic is gesloten.