Macht(smisbruik) moderators (NIET Tweakers)

Pagina: 1
Acties:

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 17:30
Dames én heren (én Redactie),

graag jullie mening over het volgende.

Ik noem nog even niet de website waar dit momenteel speelt, maar volgens mij is er sprake van machtsmisbruik door een (super)moderator. Hij (ik ga er gemakshalve maar vanuit dat het een hij is) heeft voor één specifiek topic opeens extra regels bedacht voordat je daar een bericht mag posten.Het rare is, hij houdt zich niet aan zijn eigen regels! Dat is/was aantoonbaar! Kun jij, als simpel member van de site, daar nog iets aan doen? Hem op zijn eigen regels wijzen lijkt mij de enige juiste methode. Echter, wat te doen als hij daar niet op reageert en je dus compleet negeert?

Groeten uit het Hooge Noorden

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waar heb je het over ?

Je doet je beklag over Tweakers ?
Wees dan duidelijk welke afdeling / subforum

Gaat het over een ander forum .....
Wat moeten 'wij' daarmee ?
Neem je verantwoording als gebruiker, en spreek de leiding aldaar aan.
Luisteren ze niet, kies dan een manier die voor jou rechtvaardig is.

Ik had ooit wat 'gedoe" op het ziggo forum, vals beschuldigd en ongefundeerde vingerwijzingen tot aan "we gaan aangifte mbt hacken doen"

Mijn account gestopt, en de rug toegekeerd.
Dat ze lekker langzaam wegzakken in hun eigen rommel dan .... Zij hebben gebruikers nodig, ik kan mijn info wel ergens anders vinden.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De redactie gaat over het schrijven van nieuws, niet over forumtopics. Ik verplaats je topic even naar Lieve Adjes.

Wat je kan doen:
  1. Als je het niet eens bent met een moderator, dan neem je natuurlijk eerst even contact met hem op.
  2. Kom je er met de moderator niet uit, of betreft het geen moderator maar een admin zoals ik, dan neem je contact op met de admin van het subforum. Admins zijn de directe verantwoordelijke voor de moderators onder hen.
  3. Kom je er met de admin ook niet uit en ben je nog steeds overtuigd dat er iets niet in de haak is, dan kun je met de bemiddelaar praten via bemiddelaar@tweakers.net.
Gaat dit over Goedkeuringssysteem forum Radar? Dat is zo'n beetje de enige aanleiding die ik voor dit topic kan terugvinden en ik vind het niet heel vreemd dat dat topic dicht zit? Ik kan verder ook nergens terugzien dat je contact met een moderator hebt gezocht. Hoe heb je dat gedaan?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als iemand (een gewoon persoon of bijv. een bedrijf) een website in de lucht houdt, mag hij daar binnen de geldende wetten alles mee doen wat hij wilt. Als diegene een forum heeft, en graag alle posts delete die tussen 15:25 en 16:10 gepost worden, mag hij dat natuurlijk gewoon doen. Het is immers zijn website, en niets verplicht hem een openlijk toegankelijk platform aan te bieden.

Als je het gevoel hebt dat een specifieke medewerker zijn boekje te buiten gaat, kan je proberen contact op te nemen met de website om dat aan te kaarten. Maar knoop goed in je oren dat jij absoluut geen (wettelijk)recht hebt om op hun website content te mogen posten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• be3a18
Bedankt voor de snelle reacties. Het gaat niet over Tweakers, daar heb ik geen problemen mee! De website waar het wel over gaat laat ik nog even achterwege.
Het stellen van specifieke regels voor één topic (van de honderden waar dit niet voor geldt), wat vinden jullie daar van?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

be3a18 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:02:
Bedankt voor de snelle reacties. Het gaat niet over Tweakers, daar heb ik geen problemen mee! De website waar het wel over gaat laat ik nog even achterwege.
Het stellen van specifieke regels voor één topic (van de honderden waar dit niet voor geldt), wat vinden jullie daar van?
Als ze dat doen zullen ze daar wel een reden voor hebben. Wat jij en ik daarvan vinden doet er niet toe. Als ze hele gekke dingen doen jagen ze hun bezoekers weg, dus ze zullen wel net dat doen wat ze goed achten om hun forum/publiek happy te houden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik vind dat niet netjes. Als escalatie verder niet helpt zou ik in het vervolg wegblijven van dat forum... Spannender is het niet echt...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• be3a18
Oh nog één punt, wat ik al genoemd had. Even een vraag voor fsfikke; je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Echter, regels opstellen én je er daarna ZELF niet aan houden; is dat niet een beetje hypcriet?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zou zeggen: Zoek een ander forum die vergelijkbaar qua inhoud.
Ikzelf ben ook eens tegen een forum aangelopen waar ik als pispaal werd gebruikt door de mods, en daarna heb ik gewoon mijn wachtwoord en mailadres veranderd in een random iets, en de deur daarmee dichtgetrokken.

[ Voor 73% gewijzigd door AW_Bos op 15-07-2015 18:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat doen wij ook. In Centraal aanbiedingen topic. V2.0 gelden andere regels (veel strenger) dan in andere topics in dat forumdeel. Dat noemen ze maatwerk. Als user van een forum zul je met je voeten moeten stemmen: er niet meer komen als je het er niet mee eens bent.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

be3a18 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:06:
Oh nog één punt, wat ik al genoemd had. Even een vraag voor fsfikke; je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Echter, regels opstellen én je er daarna ZELF niet aan houden; is dat niet een beetje hypcriet?
Dat is zeker hypocriet, daarom zou ik je aanraden om als het lijkt op een enkele moderator die de eigenlijke regels van het forum niet volgt, buiten zijn bevoegdheid om, contact op te nemen met andere moderatoren/mensen hoger op daar. Maar alleen om aan te kaarten dat een medewerker mogelijk onhandige dingen doet, niet om je recht te halen. De vraag is natuurlijk in hoeverre je zelf objectief bent in een zaak die jou zelf betreft.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het ligt aan het onderwerp, sommige onderwerpen liggen erg gevoelig. Waardoor er extra oplettendheid nodig is om het topic gezellig te houden zonder onnodige bashes en trolls etc...
Hier op GoT worden dergelijke topics vaak aangeduid met een [ZT] van Zero-tolerance.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 15-07-2015 18:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wij hebben ook de Zero Tolerance [ZT] topics waar er veel strenger gemodereerd wordt. Ik krijg bij de topicstarter een beetje een kruistochtgevoel en vermoed dat de objectiviteit nogal ontbreekt. Zonder voorbeelden zullen de claims dan ook met een korreltje zout moeten worden genomen.

Alleen, waarom dat hier bespreken? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• be3a18
Het gaat hier dus om iemand die, zoals ik al zei, aantoonbaar, zijn eigen gestelde voorwaarde, niet navolgt. Het gaat helaas ook om een supermoderator. Hoger opzoeken wordt dan een beetje lastig...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
be3a18 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:14:
Het gaat hier dus om iemand die, zoals ik al zei, aantoonbaar, zijn eigen gestelde voorwaarde, niet navolgt.
Ik mag niet door rood rijden, de politie/ambulance/brandweer wel. Wat is je punt? Als een moderator dingen moet doen om z'n taak goed uit te voeren die gebruikers niet mogen dan is dat gewoon onderdeel van en inherent aan z'n taak en rol.

Zolang je niet speciek(er) bent in wat dan zijn "gestelde voorwaarde" is die hij/zij niet zou navolgen blijft het hier koffiedik kijken en lijkt me weinig zinnigs te zeggen anders dan dat de regels soms niet voor *iedereen* gelden.

Verder schop ik dit topic even van LA naar AZ.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 15-07-2015 18:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• be3a18
Aan gambieter: waar moet ik dit dan bespreken? En zoals ik al meldde, er is objectief, niet subjectief vast te stellen dat de gestelde regel niet nagevolgd wordt. Om terug te komen op Robll, de hulpdiensten stellen ook regels aan hun eigen optreden (alarmsignalen, enz). Als zij zich daar niet aan houden is er toch sprake van willekeur.

Verwijderd

Tja, admins en mods zijn ook niet heilig. Zo kwam ik er eens een tegen die willens en wetens iemand waarmee ik aan het handelen was blokkeerde, dat niet aan mij liet weten, en vervolgens op basis daarvan mij neer wilde zetten als volslagen idioot ( met de nodige beledigingen.) Later nog contact opgenomen met degene waarmee ik handelde, en het bleek dat die mod niet alleen mij aan het uitschelden was, maar ook degene waarmee ik handelde. Ik denk dat je er bar weinig aan kan doen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

be3a18 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:18:
Aan gambieter: waar moet ik dit dan bespreken? En zoals ik al meldde, er is objectief, niet subjectief vast te stellen dat de gestelde regel niet nagevolgd wordt. Om terug te komen op Robll, de hulpdiensten stellen ook regels aan hun eigen optreden (alarmsignalen, enz). Als zij zich daar niet aan houden is er toch sprake van willekeur.
Klopt, maar die regels waar ze zich zelf aan moeten houden zijn wél mogelijk anders dan de regels waar jij je als gewone inwoner/forumgebruiker aan moet houden. Jij mag niet door rood, de politie onder bepaalde voorwaarden wel. Zonder de specifieke details te kennen is het lastig om te zeggen of dat in dit geval vergelijkbaar is.

Daarnaast is er niet zo bijster veel wat we hierover kunnen zeggen. Het is niet heel handig om regels op te stellen en ze zelf niet na te leven. Hier op Tweakers zul je dat niet snel zien en als je het wel ziet zal er over het algemeen een verantwoording bij staan. Maar het is niet verboden, andere fora hebben andere regels en als zij dat graag willen dan passen ze die heel oneerlijk toe. Als je je daarin niet kan vinden moet je er inderdaad gewoon wegblijven of het aankaarten bij zijn collega's. Andere opties zijn er gewoon niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vrijheid gelijkheid blijheid als één of meerdere missen dan hou je een trieste bende over.

Ff serieus, ik vind het ook niet leuk als mods ingrijpen maar soms is het gewoon nodig om het leefbaarder te houden.
En mods houden de policy er op na.

Als daar staat "geen v&a op got" dan halen ze ook berichten weg die dat wel doen.
Ook al lijkt het soms op machtsmisbruik, het is het vaak niet.

ora et labora

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En zoals ik al meldde, er is objectief, niet subjectief vast te stellen dat de gestelde regel niet nagevolgd wordt.
Dat is zonder voorbeelden niet zomaar aan te nemen, omdat je je hier ontzettend druk om maakt en dat is nou net een conditie waar objectiviteit het eerste verdwijnt. Jij weet ook niet wat de afspraken achter de schermen zijn. Uberhaupt: wat is de regel die overtreden wordt? Je zult specifiek moeten zijn, nu ga je mensen echt niet overtuigen.

Maar goed, wat ga je bereiken met een topic hier? Er gaat op die andere site niets veranderen als jij hier klaagt. En mogelijk kun je veel meer gedaan krijgen als je niet zo hoog van de toren blaast over onrecht en zo, maar eerst gewoon gaat vragen hoe de vork in de steel zit :)
Om terug te komen op Robll, de hulpdiensten stellen ook regels aan hun eigen optreden (alarmsignalen, enz). Als zij zich daar niet aan houden is er toch sprake van willekeur.
Ja, daar kan men over klagen. Moet je wel bij de juiste instantie doen, en op een manier die resultaten boekt.

Verwijderd

Simpel gezegd, mijn forum mijn regels. Bevalt het je niet? GTFO. Er zijn geen wetten of regels die daar iets voor regelen en gelukkig maar.
Het gaat hier dus om iemand die, zoals ik al zei, aantoonbaar, zijn eigen gestelde voorwaarde, niet navolgt. Het gaat helaas ook om een supermoderator. Hoger opzoeken wordt dan een beetje lastig...
Wat wil je nu bereiken dan met je open deuren?

Als hij dat zo wil doen dan is dat zijn goed recht. Stem zoals eerder gezegd met je voeten en laat de boel de boel. Een forum word gemaakt door zijn gebruikers en als er meer mensen zijn zoals jij dan verliest het vanzelf zijn bestaansrecht.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
de hulpdiensten stellen ook regels aan hun eigen optreden (alarmsignalen, enz). Als zij zich daar niet aan houden is er toch sprake van willekeur.
Als je dan gaat klagen bij de ANWB heb je hetzelfde effect als wat jij nu hier doet.

Leuk om je hart te luchten, maar uiteindelijk nutteloze moeite, omdat een buitenstaander het niet kan oplossen.
Of wil je een 9gag optocht organiseren en via tweakers een legertje medestanders optrommelen om de betreffende mod te gaan belagen ?
Dat is dan ook weer het verkeerde doel, op het verkeerde forum

• be3a18
Dank voor jullie reacties, ik weet genoeg. Mijn doel was gewoon een discussie uitlokken en dat is gelukt. Ik verwachtte ook niet van Tweakers dat zij het kunnen oplossen. De meningen zijn aardig verdeeld. Ik ga doen wat hier ook gezegd is. Zijn collega supermods aanspreken op zijn inconsequente gedrag. Als dat niet helpt, houdt het.

Nogmaals dank!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:24

Typhone

Who Dares Wins

De vrij serieuze reacties op een vrij onzinnige openingspost spreken in het voordeel van Tweakers toch? Zelden heb ik zo'n nietszeggende vraag gezien. De meningen zijn aardig verdeeld? Volgens mij valt dat wel mee.
Iedereen wil weten waar het om gaat en jij bent weer met de noorderzon vertrokken. Google eens VPN, change je username + e-mail en voila. Vergeet daarbij de balans tussen real life & internet niet. Dat kan je verder helpen. Als je doel een discussie uitlokken was dan is de openingspost niet helemaal juist. Daar was het doel een oplossing voor een door jou geconstateerd probleem...

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:12
tja als het een website van die persoon is, mag hij zelf regels opstellen zoals hij dat wilt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, een forum is niet een democratisch iets ofzo. Het heeft een eigenaar of supermoderator en die bepaald de regels en hoe streng die moeten worden nageleefd (zolang het binnen de wet blijft natuurlijk)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1