Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goedkeuringssysteem forum Radar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.127 views

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-09 21:57
Geachte redactie,

ik vraag jullie mening (en ook van anderen) over iets wat ik vandaag heb meegemaakt. Ik wilde een vraag stellen op het Forum van Radar, jeweetwel, die consumenten organisatie. Ik registreerde mezelf keurig (alles ging goed, na de bevestigingsmail kon ik een nieuw topic starten) en plaatste mijn vraag. Alles leek goed te gaan, alleen kon ik mijn vraag niet terug vinden. Vreemd, ik snapte er niks van, alles was toch goed gegaan. Ik besloot om weer een topic aan te maken met als onderwerp het verdwijnen van mijn eerste vraag. Alles leek weer goed te gaan, maar deze keer keek ik even wat langer op het scherm wat daarna verscheen. Zag ik opeens het woordje goedkeuring staan. Wat blijkt nou, een nieuw topic dient eerst door iemand te worden goedgekeurd voor het geplaatst wordt...
Dit heb ik nooit eerder mee gemaakt in al die jaren dat ik al op internet zit. Bij Tweakers kun je gewoon een topic plaatsen en het komt er te staan. Als dat een heel raar, goor of respectloos topic is, wordt het neem ik aan door jullie verwijderd (door een moderator).
Nu is de situatie bij het Radar zo, dat mijn eerste topic wel is goed gekeurd, maar de andere twee niet (ze zullen mijn taalgebruik wel niet gewaardeerd hebben). Ok, dacht ik, dan kijk ik even naar mijn eerste topic. Dat kon dus niet meer, ik had geen rechten meer op het forum.
Hebben jullie het ooit zo zout meegemaakt? Zoals ik al zei, dit is de eerste site ter wereld waar ik een goedkeuringssysteem tegen kom. Ik heb al bij Radar geklaagd, maar ben vooral benieuwd naar wat jullie hier van vinden.

Vriendelijke groeten uit het verre Wolvega,

Hielko Luimstra

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:52
Op zich niet heel raar om een nieuw topic eerst te keuren. Het kan het niveau een beetje op peil houden en het voorkomt waarschijnlijk ook dubbele topics.
Wat dan weer wel 'raar' is, is dat het niet (of dan in ieder geval erg onduidelijk) in de forum voorwaarden is vermeld.

Wat overigens wel duidelijk in de voorwaarden staat is dat je je een beetje moet gedragen, en omdat je zelf al aangeeft dat je tweede reactie wellicht niet netjes was, kijk ik er niet van op dat ze je de toegang hebben ontzegt.

Bij Radar klagen is in mijn ogen niet nuttig, de moderator(s) zullen waarschijnlijk gelijk hebben.
Bij Radar het voorval uitleggen, je excuses maken en vragen om je ban op te heffen is nog een optie.

(al weet ik niet waarom je dit topic hier in 'geachte redactie' opent)

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:17
Had ik bij het synologyforum ook. Daar werd alleen mijn eerste topic ter goedkeuring aangeboden. Waarschijnlijk om te voorkomen dat allerlei onverlaten van alles spuien.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:24
Het is wel de beste manier om een schoon forum te behouden,
maar een beetje betere voorlichting zou beter zijn.

zolang er maar geen censuur op toegepast wordt :)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:18
Dus wacht even, even voor de duidelijkheid:

Jij post een topic, en leest niet goed. Ding wordt niet geplaatst, gaat dus met (in je eigen woorden) niet normaal taalgebruik nog 2 topics posten, en leest dan pas! wat er eigenlijk staat. En het is de schuld van het forum? Lijkt me niet.

Overigens lijkt me ook de kans dat je het forum totaal niet meer kan bezoeken vanwege dit zeer, zeer klein. Ik kom er zelf al enige tijd als lurker, en als je ziet wat sommige mensen posten, moet je wel hele erge dingen in je andere 2 topics hebben gezet.

En voordat de standaard Radar forum reactie begint: NEE ik ben geen medewerker.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Het lijkt mij een wenselijk iets dat je op een forum/programma wat consumenten problemen aan de kaak stelt, wel met enige voorzichtigheid omgaat met hoe een eventule veroorzaker van consumentenleed met de grond gelijk wordt gemaaid!

Er zijn 1001 voorbeelden waarbij gebruikers een account aanmaken om vervolgens een forum als open riool te gebruiken. Let op, een kritische toon zal altijd kunnen op zo'n forum, maar beschaafd taalgebruik en een stukje onderbouwing zullen ze graag willen zien in een topic.

Overigens zo'n goedkeuringsfunctie ken ik wel van Autoscout, maar dit is dan weer om fraude tegen te gaan.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:18
Ik ken genoeg fora waar het zo werkt, en waarom niet? Je zorgt toch dat je een bepaald niveau aanhoudt ipv alle rotzooi.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-09 21:48
Geen topic voor Geachte Redactie maar voor Algemene Zaken.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:04

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Maar wat moeten wij bij AZ ermee? :P

Goedkeuringsscreening bij zero-day users die gelijk topics aanmaken is in de regel een anti-spam maatregel. Vele fora kennen dit principe. Aangezien TS nu zijn hart gelucht heeft, kan het topic ook wel dicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• be3a18
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23-09 21:57
Sorry hoor, maar ik open dit topic weer.

Ik kan op dit moment bij geen enkel forum op de Radar site. Ik krijg dan de melding

Er zijn geen forums beschikbaar.

Tweakers.net draait volgens mij gewoon zonder "goedkeuringssysteem". En zijn daar problemen...
Als je over vakbekwame moderators beschikt (zoals Tweakers.net), heb je deze "censuur" niet.

Ik draai al vanaf het begin van het huidige internet mee (ik ben 48 jaar) en nérgens ter wereld heb ik ooit zo'n goedkeuringssysteem gezien!

Dit topic zal wel direct worden gesloten door een moderator (zoals het dus hoort!), maar ik wilde toch nog even mijn ei kwijt.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 00:04

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Inderdaad is de kans ongeveer 100% op sluiting. Wil je je ergernissen kwijt, schrijf dan een artikel in bijvoorbeeld de Tweakblogs. Daar kan je je hart luchten. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True