Hallo iedereen,
Ik zoek een?
Televisie + muurbeugel + accessoires (bekabeling etc.)
Wat is je budget?
Voor het geheel is 1500 euro mijn budget. Voor uitzonderlijk grote kwaliteitswinsten wil ik nog wel een extra inspanning doen maar dan moet het prijs/kwaliteit echt een grote winst opleveren.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Modaal televisiegebruik (nieuwsberichten, soaps, voetbal,...)
- Films en series. Bronmateriaal zal voor 95 procent bestaan uit digitale bestanden (vooral .mkv) en Netflix.
- Gaming. Bronmateriaal zal bestaan uit PC en PS4.
Bijkomende info?
- 3D interesseert me geen moer
- Het moet een plat model betreffen, geen curved toestanden.
- Hij moet aan de muur te bevestigen zijn (muurbeugel)
- Ik ga me ook een A/V Receiver kopen waarop alles wordt aangesloten
- Geluidskwaliteit is bijkomstig, ik ga me zelf een 2.1 setje samenstellen.
Grootte?
Hieromtrent heb ik al uren research gedaan en de conclusie is: 55inch. Mijn vriendin gaat gillen als ze zo'n tv plots ziet hangen in onze kleine woonkamer maar dat is een prijs die ik wil betalen.

Dat wordt de situatie. De afstand van TV tot zetel bedraagt dus ongeveer zo'n 3 meter. Gelet op de grootte van de woonkamer lijkt 55inch me wel de absolute maximum. Nog groter wordt gewoon een stom zicht. En bovendien wordt het dan ook meteen weer een stuk duurder.
Full HD of 4K?
Omtrent dit onderwerp heb ik eveneens al wat research gedaan, conclusie: 4k gaat voor mij - gelet op de grootte van de TV en de kijkafstand - het verschil niet maken qua scherpte. Daarom dat een Full HD volstaat. Dit neemt echter niet weg dat ik de 4k-modellen buiten beschouwing laat. Een tv is nu eenmaal meer dan enkel zijn resolutie...
Wat heb je zelf al gevonden?
Qua merk gaat mijn voorkeur uit naar Panasonic, Sony of Samsung. Philips wil ik liever niet en met LG heb ik totaal geen ervaring maar ik sta er wel voor open.
Momenteel zijn er drie modellen die mijn voorkeur wegdragen. Ik heb me hierbij laten leiden door Tweakers Reviews en Tweakers forum.
Panasonic Viera TX-55C700
- Erg mooi design (enkel had ik hem NOG mooier gevonden in het zwart)
- 4K (voor wat het waard is)
- Naar verluid erg mooie kleuren
- Firefox OS lijkt me een zeer gebruiksvriendelijk OS te zijn
Sony Bravia KDL-55W80B Zwart
- Erg mooi design
- Full HD
- Voetsteun die ook als muurbeugel gebruikt kan worden
Samsung UE55HU6900S Zwart
- Niet zo'n mooi design
- 4K
- Enkel te verkrijgen bij Pixmania???
Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de Panasonic maar dat is dan ook by far de duurste uit het lijstje. Ik sta open voor andere merken/types, zoals ik al eerder aangaf.
Welke vragen heb je hier nog over?
- Die Panasonic, is die nog bekend onder een ander typenummer ook? Naar verluid hanteert Mediamarkt enzo vaak zijn eigen type-aanduidingen...
- Wij verhuizen pas eind september. Is het aan te raden nog even te wachten met de aankoop? Prijsdalingen, nieuwe modellen etc.?
Alvast bedankt voor jullie hulp! Prettige dag nog iedereen!
B.T.
Ik zoek een?
Televisie + muurbeugel + accessoires (bekabeling etc.)
Wat is je budget?
Voor het geheel is 1500 euro mijn budget. Voor uitzonderlijk grote kwaliteitswinsten wil ik nog wel een extra inspanning doen maar dan moet het prijs/kwaliteit echt een grote winst opleveren.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Modaal televisiegebruik (nieuwsberichten, soaps, voetbal,...)
- Films en series. Bronmateriaal zal voor 95 procent bestaan uit digitale bestanden (vooral .mkv) en Netflix.
- Gaming. Bronmateriaal zal bestaan uit PC en PS4.
Bijkomende info?
- 3D interesseert me geen moer
- Het moet een plat model betreffen, geen curved toestanden.
- Hij moet aan de muur te bevestigen zijn (muurbeugel)
- Ik ga me ook een A/V Receiver kopen waarop alles wordt aangesloten
- Geluidskwaliteit is bijkomstig, ik ga me zelf een 2.1 setje samenstellen.
Grootte?
Hieromtrent heb ik al uren research gedaan en de conclusie is: 55inch. Mijn vriendin gaat gillen als ze zo'n tv plots ziet hangen in onze kleine woonkamer maar dat is een prijs die ik wil betalen.

Dat wordt de situatie. De afstand van TV tot zetel bedraagt dus ongeveer zo'n 3 meter. Gelet op de grootte van de woonkamer lijkt 55inch me wel de absolute maximum. Nog groter wordt gewoon een stom zicht. En bovendien wordt het dan ook meteen weer een stuk duurder.
Full HD of 4K?
Omtrent dit onderwerp heb ik eveneens al wat research gedaan, conclusie: 4k gaat voor mij - gelet op de grootte van de TV en de kijkafstand - het verschil niet maken qua scherpte. Daarom dat een Full HD volstaat. Dit neemt echter niet weg dat ik de 4k-modellen buiten beschouwing laat. Een tv is nu eenmaal meer dan enkel zijn resolutie...
Wat heb je zelf al gevonden?
Qua merk gaat mijn voorkeur uit naar Panasonic, Sony of Samsung. Philips wil ik liever niet en met LG heb ik totaal geen ervaring maar ik sta er wel voor open.
Momenteel zijn er drie modellen die mijn voorkeur wegdragen. Ik heb me hierbij laten leiden door Tweakers Reviews en Tweakers forum.
Panasonic Viera TX-55C700
- Erg mooi design (enkel had ik hem NOG mooier gevonden in het zwart)
- 4K (voor wat het waard is)
- Naar verluid erg mooie kleuren
- Firefox OS lijkt me een zeer gebruiksvriendelijk OS te zijn
Sony Bravia KDL-55W80B Zwart
- Erg mooi design
- Full HD
- Voetsteun die ook als muurbeugel gebruikt kan worden
Samsung UE55HU6900S Zwart
- Niet zo'n mooi design
- 4K
- Enkel te verkrijgen bij Pixmania???
Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de Panasonic maar dat is dan ook by far de duurste uit het lijstje. Ik sta open voor andere merken/types, zoals ik al eerder aangaf.
Welke vragen heb je hier nog over?
- Die Panasonic, is die nog bekend onder een ander typenummer ook? Naar verluid hanteert Mediamarkt enzo vaak zijn eigen type-aanduidingen...
- Wij verhuizen pas eind september. Is het aan te raden nog even te wachten met de aankoop? Prijsdalingen, nieuwe modellen etc.?
Alvast bedankt voor jullie hulp! Prettige dag nog iedereen!
B.T.