Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:19
Hallo iedereen,

Ik zoek een?
Televisie + muurbeugel + accessoires (bekabeling etc.)

Wat is je budget?
Voor het geheel is 1500 euro mijn budget. Voor uitzonderlijk grote kwaliteitswinsten wil ik nog wel een extra inspanning doen maar dan moet het prijs/kwaliteit echt een grote winst opleveren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Modaal televisiegebruik (nieuwsberichten, soaps, voetbal,...)
- Films en series. Bronmateriaal zal voor 95 procent bestaan uit digitale bestanden (vooral .mkv) en Netflix.
- Gaming. Bronmateriaal zal bestaan uit PC en PS4.

Bijkomende info?
- 3D interesseert me geen moer
- Het moet een plat model betreffen, geen curved toestanden.
- Hij moet aan de muur te bevestigen zijn (muurbeugel)
- Ik ga me ook een A/V Receiver kopen waarop alles wordt aangesloten
- Geluidskwaliteit is bijkomstig, ik ga me zelf een 2.1 setje samenstellen.

Grootte?

Hieromtrent heb ik al uren research gedaan en de conclusie is: 55inch. Mijn vriendin gaat gillen als ze zo'n tv plots ziet hangen in onze kleine woonkamer maar dat is een prijs die ik wil betalen.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/kansloos/Render_02.jpg

Dat wordt de situatie. De afstand van TV tot zetel bedraagt dus ongeveer zo'n 3 meter. Gelet op de grootte van de woonkamer lijkt 55inch me wel de absolute maximum. Nog groter wordt gewoon een stom zicht. En bovendien wordt het dan ook meteen weer een stuk duurder.

Full HD of 4K?

Omtrent dit onderwerp heb ik eveneens al wat research gedaan, conclusie: 4k gaat voor mij - gelet op de grootte van de TV en de kijkafstand - het verschil niet maken qua scherpte. Daarom dat een Full HD volstaat. Dit neemt echter niet weg dat ik de 4k-modellen buiten beschouwing laat. Een tv is nu eenmaal meer dan enkel zijn resolutie...

Wat heb je zelf al gevonden?

Qua merk gaat mijn voorkeur uit naar Panasonic, Sony of Samsung. Philips wil ik liever niet en met LG heb ik totaal geen ervaring maar ik sta er wel voor open.

Momenteel zijn er drie modellen die mijn voorkeur wegdragen. Ik heb me hierbij laten leiden door Tweakers Reviews en Tweakers forum.

Panasonic Viera TX-55C700

- Erg mooi design (enkel had ik hem NOG mooier gevonden in het zwart)
- 4K (voor wat het waard is)
- Naar verluid erg mooie kleuren
- Firefox OS lijkt me een zeer gebruiksvriendelijk OS te zijn

Sony Bravia KDL-55W80B Zwart

- Erg mooi design
- Full HD
- Voetsteun die ook als muurbeugel gebruikt kan worden

Samsung UE55HU6900S Zwart

- Niet zo'n mooi design
- 4K
- Enkel te verkrijgen bij Pixmania???

Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de Panasonic maar dat is dan ook by far de duurste uit het lijstje. Ik sta open voor andere merken/types, zoals ik al eerder aangaf.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Die Panasonic, is die nog bekend onder een ander typenummer ook? Naar verluid hanteert Mediamarkt enzo vaak zijn eigen type-aanduidingen...
- Wij verhuizen pas eind september. Is het aan te raden nog even te wachten met de aankoop? Prijsdalingen, nieuwe modellen etc.?

Alvast bedankt voor jullie hulp! Prettige dag nog iedereen!

B.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mooie uitgebreide openingspost. Eerste advies dat ik je wil geven: schrap de genoemde Samsung direct van je shortlist aangezien dit één van de slechtste tv's is van 2014. Niet kopen dus.

Wachten wat de prijzen gaan doen, is altijd lastig. Ja, de 2015 modellen zullen vast langzaam aan iets goedkoper worden. Aan de andere kant kun je zo lang de voorraden strekken nog erg goede deals maken met een 2014 model. En als je te lang wacht, ga je misschien wel weer stiekem fantaseren over een 2016 model en heb je nooit een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
een ding waar je bij de sony tv goed rekening mee moet houden is dat indien je de voet gebruikt als muurbeugel de tv behoorlijk ver van de muur komt.

Ik heb hem laatst bij een vriend opgehangen en dit was een erg lelijk gezicht, we hebben daarom direct een normele muurbeugel gekocht en de gebruik gemaakt van de gratis afstandsbusjes. De tv kwam daardoor een heel stuk strakker tegen de muur! Voor de rest een zeer mooie tv met zeer mooi beeld. Smart TV valt tegen, echter kun je dit erg gemakkelijk verbeteren door een chromecast te pakken.

Voor het geluid zou ik een paar mooie vloerstaanders pakken met een 5.1 receiver, deze receivers doen het vaak prima in stereo geluid en je kunt vervolgens in de toekomst uitbreiden naar surround.

Geluid komt heel persoonlijk, de één vindt speaker A heel mooi klinken terwijl de ander het niets vindt. Het beste is dus luisteren in de winkel, een receiver komt minder secuur, als hij maar aan je wensen voldoet en de speakers kan aansturen.

Voorbeeldje wat wel binnen je budget past en waarschijnlijk aan je wensen voldoet:

Tv Sony KDL-50W828B a € 699,95
Muurbeugel +- € 35,00
Luidsprekers: Teufel Ultima 40 MK2 a € 399,95
Kabels: =- € 75,00
Receiver: Yamaha RX V477 a € 299,00

Voor het budget van ongeveer € 1.500,00 heb je het dan leuk voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Eerst en vooral wens ik jullie te bedanken voor jullie antwoorden. De Samsung is bij deze ook geschrapt. Wat die muurbeugel betreft, ik had - gelet op de vorm - al zo'n vermoeden dat dat niet erg strak ging zijn. Niet erg, een goede muurbeugel kost nu ook geen fortuin.

Nu ben ik net naar verschillende winkels geweest om wat tv's van naderbij te bekijken. Het probleem is dat er altijd wel een nummertje anders is. Zo vond ik nergens een Panasonic CX700 - wel een 710. En ik weet dan niet of dat om een miniem verschil gaat (zoals wel of geen 3D) of om een compleet ander model. Frustrerend.

Ik ben dan maar met open vizier op ontdekking gegaan. Niet naar merk en type gekeken, noch naar de prijs. Gewoon gekeken: 'Wat vind ik nu eigenlijk mooi beeld?'. Ook niet altijd zo gemakkelijk want in Mediamarkt bijvoorbeeld draaien ze op sommige tv's geen demo/film maar worden gewoon de specificaties van de televisie afgebeeld. Kom op zeg, wie verzint zoiets? Zo weet je als consument toch helemaal niets? Als je een stel speakers gaat kopen ga je toch ook geen monotone stem afspelen die de specs voorleest? In godsnaam...

Tot zover de offtopic.

Van 1 Sony was ik aardig onder de indruk. Er werd 1 of andere natuurdocumentaire afgespeeld en die tv gaf echt een zeer aangenaam, warm beeld vond ik. Volgens het kaartje ging het om de Sony KDL60W855BBAEP met de volgende specs:

- 60 inch
- Full HD
- 400 Hertz
- 4 HDMI-aansluitingen

Als ik het typenummer en de specs vergelijk vermoed ik dat het hier om de Sony Bravia KDL-60W855B gaat? De laagste prijs in de pricewatch is momenteel 1457 euro terwijl ie in de winkel voor 1299 euro stond (solden).

Wat denken jullie van deze tv voor die prijs? En vooral, gaat die niet te groot zijn? Als ik de formule gebruik van 2 tot 2,5 maal de beelddiagonaal, kom ik uit op een ideale kijkafstand van van 304 - 380 cm. Daar zit ik sowieso wel netjes tussen.

Tenzij jullie me deze tv echt afraden, ga ik morgen terug naar de winkel met mijn Bluray van Avatar. Dan kan ik een hoop scenes selecteren op kleur, donkerheid, actie,...

Nogmaals bedankt!

Edit: Nog 1 vraagje. Onlangs zag ik hier zo'n grafiekje passeren die netjes de lijn trok tussen 'Wanneer FullHD' en 'Wanneer 4k'. Iemand die me dat even kan linken want ik vind het niet meteen terug. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:07
full HD vs 4K
Ergens meer onderaan de pagina staan 2 grafieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi beeld ga je nooit aantreffen in een winkel. Staan bijna altijd op standje Dynamisch in een veel te fel verlichte omgeving. Avatar is overigens geen goede test want deze ziet er meer uit als een tekenfilm (zien er bijna altijd goed uit met die harde kleuren) dan een realitisch plaatje. Probeer eens een film te vinden met natuurbeelden met daarin ook wat donkere beelden zodat je een echt objectief beeld krijgt. Maar zoals gezegd gaat test in een winkel waarschijnlijk niet goed lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Daar heb je wel een punt. Ik zal zo meteen langs huis rijden om ook The Dark Knight ofzo op stick te zetten, dat is wellicht al een betere referentie. En ik ga ook wel achter de afstandsbediening vragen om wat met de instellingen te spelen hoor. Wat is een goede (lees: betere) instelling om te oordelen. Movie?

Wat denken jullie trouwens van de grootte van die tv, gelet op mijn zitafstand en de grootte van mijn woonkamer? Qua zitafstand zit ik volgens het bovenstaande grafiekje wel perfect op de grens voor zowel 720 als 1080.

Ervaringen met die (reeks van) Sony mogen ook nog steeds gedeeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook op zo'n 3 meter met 55 inch. Is helemaal goed. Twijfelde nog over een 65 inch en had die achteraf ook wel mooi gevonden. Voor televisie kijken is het overkill maar met films is het helemaal fantastisch. Moet wel zeggen dat ik een plasma heb en je moet met LED wel uitkijken bij een te grote maat dat je de pixels niet gaat zien waar je bij plasma geen last van hebt.

Instellingen die je in de winkel het best kan gebruiken is zoals je zegt movie of warm en dan nog een beetje spelen met helderheid/contrast en scherpte op 0 zetten (en alle beeldoptimalisatie onzin uitzetten !!!!). Ik zou sowieso als je een tv koopt hem daarna laten kalibreren, zeker een Led/Lcd want dan haal je er het beste uit.

Nog 1 tip. Weet niet of er een winkel van Plattetv.nl bij je in de buurt zit maar die gasten helpen je erg goed en daar kan je echt op je gemak spelen met instellingen. Prijs kom je daar ook wel over uit. Mediamarkt vind ik een ramp qua winkel en service, maar dat ben ik natuurlijk. http://www.plattetv.nl/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brick Top
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:24:Nog 1 tip. Weet niet of er een winkel van Plattetv.nl bij je in de buurt zit maar die gasten helpen je erg goed en daar kan je echt op je gemak spelen met instellingen. Prijs kom je daar ook wel over uit. Mediamarkt vind ik een ramp qua winkel en service, maar dat ben ik natuurlijk. http://www.plattetv.nl/
Heb net is gekeken en in Breda is er eentje. Ikzelf woon in Turnhout (België) dus dat is niet zo ver. Interessant om daar is langs te gaan? Veel tv's die ik kan bekijken? Zou goed zijn want morgen ben ik thuis dus dan kan ik gemakkelijk tot daar rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brick Top schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:12:
[...]

Heb net is gekeken en in Breda is er eentje. Ikzelf woon in Turnhout (België) dus dat is niet zo ver. Interessant om daar is langs te gaan? Veel tv's die ik kan bekijken? Zou goed zijn want morgen ben ik thuis dus dan kan ik gemakkelijk tot daar rijden.
Bel ze even dan weet je gelijk wat er hangt. Toen ik er 1,5 jaar geleden was hing er erg veel in Breda. Ik vind het een topwinkel met fijn personeel. Succes en laat even weten hoe het afloopt....altijd leuk. ;)
Pagina: 1