wat is mijn recht betreft terug sturen product

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Van het bedrijf X heb ik een laptop besteld op 31-05-2015 door een prijsfout, ze gaan toch leveren! Na een maand “aan het lijntje gehouden” was nog steeds deze laptop beloofd. Hij zou op 06-07-2015 verstuurd worden, volgende dag niets ontvangen. Ze hadden weer een fout gemaakt en in de middag kreeg ik een telefoon dat de laptop maar toch een alternatieve geleverd gaat worden. Op 07-07-2015 alternatieve laptop geleverd gekregen.

Volgens het bedrijf is de originele laptop niet meer leverbaar en is niet meer in productie.
Ik had geen keuze, wel netjes dat ze dit doen. Maar de manier op niet netjes. Ik had totaal geen keus of het alternatieve of geld terug. Nou ik dacht kan wel juridische stappen zetten, maar wegens druk van het bedrijf en prive omstandigheden heb ik geen tijd en andere dingen aan mijn hoofd.
Op 10-07-2015 van DHL briefje ontvangen van pakket gemist van het bedrijf. Op 11-07-2015 is de laptop voor 2e keer geleverd.

Nou vroeg ik mij af in hoeverre ik verplicht ben dit pakket terug te sturen? Of kan ik het origineel alsnog eisen, ook al heb ik toch het alternatieve geaccepteerd.

Als ik geld naar een verkeerde rekening overmaak is die persoon ook niet verplicht om iets terug te sturen, je kan de bank vragen om een brief te sturen met het verzoek of die persoon het terug zou willen storten.

Normaal gesproken heb ik geen problemen om iets terug te sturen, maar ze hebben me aan het lijntje gehouden, dingen beloofd, fouten gemaakt en meer dan een maand laten wachten.

Ik ben niet bekend wat hierin mijn rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

m.a.w.
Ze hebben geheel uit eigen beweging een andere laptop toegestuurd dan dat je besteld had, zonder ruggespraak/overleg?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 16:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Je verhaal lijkt incompleet, heb je nou op 07-07 en op 11-07 een laptop geleverd gekregen?

Vraag is of er op een zeker moment een overeenkomst is geweest. De verkopende partij had je de keuze moeten geven tussen het ontbinden van de verkoop (geld terug) of een alternatief. Of dat gedaan is, blijft een beetje onduidelijk in je verhaal.

Wat jij wel hebt gedaan is, wellicht impliciet, akkoord gegaan met het alternatief door af te spreken wanneer het geleverd zou worden, en daarmee heb je de overeenkomst in stand gehouden. Jij hebt dus recht op 1 laptop (het alternatief). Alles wat ze anders hebben opgestuurd moet je uiteraard terug sturen, daar hoef jij geen kosten voor te maken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik je verhaal goed interpreteer heb je volgens mij twee opties. Of je accepteert wat je gekregen hebt als alternatief voor je geld (of het netjes is dat ze het zo doen is een tweede), of je stuurt het alsnog terug (iets met wet koop op afstand) om daarmee ook je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:27
Je hebt wettelijk gezien minimaal 14 dagen bedenktijd, je kan dus gewoon terugsturen en dan krijg je je geld retour. Als de betreffende laptop echt niet meer leverbaar is, dan kunnen zij daar nu weinig aan doen, en moeten ze je een gelijkwaardig alternatief voorstellen. Echter is het raar dat dit niet met jou is overlegd.

Overigens, als jij geld naar de verkeerde rekening overmaakt, dan is die persoon wel verplicht om het terug te storten. De bank mag echter niet zomaar zijn gegevens delen met jou, dat doen ze pas nadat de betreffende persoon geen gehoor heeft gegeven aan het verzoek van de bank. Vervolgens mag jij zelf uitzoeken hoe je het terug gaat krijgen, de bank is hierin geen partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:29
manii schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:21:Ze hadden weer een fout gemaakt en in de middag kreeg ik een telefoon dat de laptop maar toch een alternatieve geleverd gaat worden. Op 07-07-2015 alternatieve laptop geleverd gekregen.
Volgens mij is nu meer de vraag wat is jou antwoord geweest op dat ze vertelden dat je een alternatieve laptop zou gaan krijgen? Als je hier mee akkoord bent gegaan dan is het klaar.
Als je hier niet mee akkoord bent gegaan, dan sturen ze je een product zonder afspraak. De vraag zou dan kunnen zijn of je deze wettelijk mag houden of niet. Een betere vraag zou zijn, wil je in dat geval hen een poot uit draaien? (wetende hoe veel moeite je hier voor zal moeten doen. Ze zullen je geen geld terug geven of de juiste laptop leveren zonder slag of stoot.)

Edit: Tevens even de vraag is dit als consument besteld of als bedrijf?

[ Voor 4% gewijzigd door acemoo op 14-07-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 15:54
Gezien je reactie in het eerdere topic over prijsfout van BCC betreft het de
Asus laptop N551JB-IPS voor €449,00, normale prijs: €1.149,00

Als alternatief is daarop aangeboden de: Asus N551JQ-CN020H (geen SSD, andere videokaart), alternatief wat destijds ook een € 899,- kostte. Een € 400,- duurder dan de door jou betaalde prijs.

Wat ik in het andere topic ook heb getypt:
Wat is nou precies het probleem? Dat je een laptop hebt besteld, voor een onwaarschijnlijke prijs en dat je uiteindelijk niet de laptop hebt gekregen die je voor een schijntje besteld had? Het kan inderdaad zo zijn dat BCC een batch van die laptops heeft gekocht en dat model nu niet meer inkoopt en niet voor een aantal mensen die voor een prikkie een laptop hebben gekocht nog ik weet niet hoeveel extra kosten gaat maken om nog een tiental van die laptops te kunnen leveren.

In plaats van zich te gaan verschuilen achter prijsfouten en dat soort dingen is BCC, voor zover ik hier op Tweakers altijd langs zie komen, zo ongeveer het enige bedrijf wat een absoluut keurig alternatief heeft geboden en zolang er nog voorraad was, de laptop ook gewoon heeft afgestuurd.

Dat je er wat langer op heb moeten wachten door de technische storing waar ze mee kampen is inderdaad niet netjes. Als compensatie hebben de meeste een giftcard gekregen van € 25,-.

Dus, hou op met janken, neem je "verlies"(alhoewel we in dit geval eerder kunnen spreken van geluk). En ga blij zijn met je laptop.
Wil je er niet blij mee zijn, stuur hem dan lekker terug (allebei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even samengevat:

Je hebt een laptop besteld die niet meer leverbaar bleek te zijn (volgens de leverancier), daar komt bovenop dat deze voor een te lage prijs aangeboden was. De leverancier levert vervolgens een andere laptop, wat je kennelijk geaccepteerd hebt. Dit hele traject duurt ongeveer vijf weken.

Een paar dagen later levert men de alternatieve laptop nogmaals uit, en je vraag is nu of je deze extra laptop zomaar mag houden? Wat denk je zelf?
manii schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:21:
Als ik geld naar een verkeerde rekening overmaak is die persoon ook niet verplicht om iets terug te sturen, je kan de bank vragen om een brief te sturen met het verzoek of die persoon het terug zou willen storten.
Zoek eens op onverschuldige betaling, je bent wel degelijk verplicht het terug te storten.

[ Voor 32% gewijzigd door Question Mark op 14-07-2015 14:22 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Excuus dat mijn bericht onduidelijk was, had een beetje haast en mijn bericht niet doorgelezen.
Voordat mensen denken dat ik het alternatieve laptop niet wil accepteren, dit wil ik wel. Ik ben er ook blij mee, ik vraag mij af wat mijn rechten hierin zijn mocht zoiets nog een keer gebeuren. Verder wil ik niemand aftroggelen of oplichten. Ik ken dit niet, wil gewoon weten wat mijn rechten zijn.

Om het even duidelijk te maken.
In het weekend op 31 mei was er een laptop te koop voor 449,- die eigenlijk rond de 1200,- kost.
Ik met vele andere hebben deze laptop besteld, sommige mensen hebben vanaf het begin een alternatieve laptop aangeboden gekregen omdat ze het origineel niet genoeg op voorraad hadden of meer konden krijgen.
Dit was bij mij niet het geval, ik zou nog steeds het origineel krijgen. Heb een aantal keer contact met het bedrijf gehad mail/telefoon/facebook. Dat ik het origineel zou krijgen. Op 06-07-2015 een mail gehad de originele laptop is vrijgegeven en diezelfde avond verstuurd zou worden en ik later op de avond een track en trace code zou krijgen.

Op 07-07-2015 een mail gestuurd wat er aan de hand is, ze zouden het onderzoeken. Krijg ik die dag rond het middag uur een telefoon dat er een courier onderweg is mijn laptop te brengen, maar wel het alternatief want de originele laptop zou niet meer leverbaar/ in productie zijn, OPEENS??
Ik wou hier eerst niet mee akkoord gaan, reden: staat in mijn eerste bericht. Dus ik heb ze gemaild en kreeg een telefoon, ik heb geen andere keuze. Ik denk ik ga juridische stappen zetten want ik wordt nu gewoon gedwongen tot dingen en vind echt slecht hoe ze met mensen omgaan. (Als ze me gewoon op de hoogte hadden gehouden, eerlijk zijn geweest of het alternatief vanaf het begin aan mij hadden aangeboden had ik het gewoon geaccepteerd)
Uiteindelijk wegens prive redenen en erg druk heb ik ondanks dat ik het er niet mee eens ben erbij neergelegd en een mail gestuurd dat ik geaccepteerd heb. En de laptop is 07-07-2015 geleverd.

Vrijdag 10-07-2015 DHL kaartje ontvangen van pakket gemist. 11-07-2015 is de laptop nog een keer geleverd, voor beide is getekend.

Als ik niet geaccepteerd zou hebben, ook omdat ik dus onaangekondigd een alternatieve laptop krijg met minder waarde / specs ondanks de prijsfout en enorme chaos aan hun kant. Had ik dan een betere laptop kunnen eisen dan het alternatief?
Is dit het wel waard om juridische stappen te zetten? Hoe lang ben je bezig hier mee tegenover de waarde vermindering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier is al een topic over: [Afhandeling][prijsfout] Asus laptop aanbieding bcc.nl

Verder gaan we je niet helpen met verzinnen van redenen om het niet terug te hoeven sturen.

[ Voor 77% gewijzigd door gambieter op 14-07-2015 17:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.