[Afhandeling][prijsfout] Asus laptop aanbieding bcc.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
De aanbieding:

PRIJSFOUT: Asus laptop N551JB-IPS voor €449,00

Normale prijs: €1.149,00

Specs: Intel Core i7-4720HQ (2.6GHz, 6M Cache), 8GB DDR3L, 1000GB HDD, 128GB SSD, Intel HD Graphics 4600 + NVIDIA GeForce 940M, Gigabit Ethernet, WLAN 802.11 ac, WebCam, Windows 8.1
pricewatch: Asus N551JB-CN030H

Nu krijgen veel mensen die deze laptop deze laptop als alternatief aangeboden?
pricewatch: Asus N551JQ-CN020H

Geen slechte deal maar niet echt gelijkwaardig zoals wordt geschetst in de mail van bol.com:

Beste,

Afgelopen weekend is er per ongeluk op bcc.nl een Asus laptop aangeboden voor een veel te lage prijs, namelijk € 449,- in plaats van € 899,-.
Hoewel deze prijs duidelijk veel te laag is, heeft BCC toch besloten om de betreffende laptop uit te leveren voor zover dit mogelijk is.

Door de grote vraag is de gehele voorraad inmiddels op en is de laptop ook niet meer te leveren en/of na te bestellen. Daarom hebben wij voor u gekeken voor een alternatief dat de originele laptop het dichtst benaderd.
Het gaat hier om de Asus N551JQ-CN020H (geen SSD, andere videokaart) waarvan hieronder de specificaties:

CPU: i7-4710HQ, SV
RAM: 8Gb
HDD: 1TB 5400R
VGA: GT845M 2G
WIRELESS: 801.11n
BT: SM-DVD
OPTICAL: SM-DVD
WEBCAM: Intel Real Sense 3D Camera

Graag vernemen wij binnen 7 werkdagen van u of u het alternatief wenst te ontvangen of dat wij de order voor u mogen annuleren. Indien u kiest voor annulering of niet binnen 7 werkdagen reageert, storten wij het aankoopbedrag terug.
Wanneer u kiest voor het alternatief zullen wij deze voor u bestellen en verwachten wij deze binnen 2 weken aan u te kunnen leveren.

Vertrouwend u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dat lijkt me een net alternatief. Dit is in het verleden wel (heel) anders geweest.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Denk dat dat nog een net alternatief is, ik heb hem trouwens wel uitgeleverd gekregen.

Er zijn genoeg webshops die het op prijsfout gooien en je een waardebon van 10 euro aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dit lijkt me qua prijs/kwaliteit niet te overtreffen. Tenzij je hem echt niet nodig hebt, dan zou ik deze vorm van highservice aan me voorbij laten gaan;)

Klein typefout trouwens: de mail van 'Bol.com' moet zijn van BCC:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste user heeft zijn 2 (!) laptops alweer in V&A staan.

Ook besteld hier trouwens maar nog geen mail gezien. Aanbod wat ze doen is zeker netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Wat niet netjes is vind ik is dat ze nu ervan maken dat de prijs 899 euro had moeten zijn, terwijl uit hun vorige e-mail bleek dat dit 1199 euro was.

In die vorige e-mail stond trouwens ook dat iedereen het aangeboden artikel zou ontvangen. Daarnaast is het een laptop uit 2015 die bij andere aanbieders gewoon op voorraad is. Er is geen sprake van EOL zoals BCC doet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig net de mail binnen. Onderstaand mijn reactie,

Beste.................... ,

Bedankt voor de mail en het aanbod. Helaas ben ik op zoek naar een laptop met een videokaart uit de nVidia 9 serie. Stuk zuiniger in gebruik namelijk. Ik wens dan ook niet gebruik te maken van uw aanbod. Verder vind ik het vreemd dat een laptop die nog niet zolang op de markt is en ook nog wel even zal blijven, nu al niet meer leverbaar of te bestellen is.
Ik ga er dan ook vanuit dat de laptop vanaf heden niet meer op jullie site te vinden zal zijn.

Met vriendelijke groet,

ciris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Ik heb dus een mail met andere prijzen gekregen.
Geachte heer Euverman,

Afgelopen weekend is er per ongeluk op bcc.nl een Asus laptop aangeboden voor een veel te lage prijs, namelijk €449 in plaats van €1.199. Op dit moment is deze laptop niet meer te bestellen op bcc.nl.
Hoewel deze prijs duidelijk veel te laag is, heeft BCC toch besloten om de betreffende laptop uit te leveren aan alle klanten die deze laptop voor €449 hebben besteld. Een, wellicht wat extreem, geval van High Service Low Pricing!

Door het aantal bestellingen is er helaas op dit moment geen voorraad meer, wij verwachten
de artikelen binnen 2 weken weer op voorraad. Zodra de artikelen binnen zijn zullen wij deze
versturen.

Vertrouwend u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
In de mail staat betreffende laptop, als ze mij die andere aanbieden kan ik een losse ssd bijvragen?
Tegenwoordig is dat wel een must! Vind ik persoonlijk.. Het is ook een model van een jaar eerder.

Ik weet niet of ik met het 2014 model akkoord wil gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
In mijn optiek moet het van beide kanten komen, want ze proberen het tenminste en dat vind ik super! Vele zie je gewoon niet leveren, dus ben gewoon akkoord gegaan en ze hartelijk bedankt voor de service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manii schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:30:
Ik heb dus een mail met andere prijzen gekregen.

[...]

In de mail staat betreffende laptop, als ze mij die andere aanbieden kan ik een losse ssd bijvragen?
Tegenwoordig is dat wel een must! Vind ik persoonlijk.. Het is ook een model van een jaar eerder.

Ik weet niet of ik met het 2014 model akkoord wil gaan
Zucht, lekker dan. Nog maar eens contact zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:06:
[...]

Zucht, lekker dan. Nog maar eens contact zoeken dan.
ik ga geen contact zoeken, heb tot nu een bevestiging dat ze de juiste laptop gaan leveren.
Ga verder geen slapende honden wakker maken wat betreft.

Mocht ik ook de 2e mail binnen krijgen ga ik kijken wat de opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
De Lenovo laptop prijsfout is ook netjes opgelost door BCC. Ik kreeg net een brief met €25 cadeaukaart. _/-\o_

Prijsfout was:

http://nl.pepper.com/aanb...-20-voor-eur3099-bcc-8011

Brief:

http://postimg.org/image/4ykbn643b/

[ Voor 10% gewijzigd door WhySoSerious? op 04-06-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:28:
De eerste user heeft zijn 2 (!) laptops alweer in V&A staan.

Ook besteld hier trouwens maar nog geen mail gezien. Aanbod wat ze doen is zeker netjes.
Ik wens 'm succes. In mijn ervaring verkopen laptops (ook nieuw) nog niet zo heel lekker. Iig niet voor de topprijzen. Zelf twee keer zo'n 40% moeten toegeven op de winkelprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Laptops verkopen prima met deze specificaties. Maar waarom zou je hem verkopen? Een gelijk presterende CPU voor een desktop kost je al minimaal € 269,00

Overigens zou dit een beter alternatief zijn: pricewatch: Asus N551JB-CN001H. Dan laten ze alleen de SSD schieten en scheelt € 149,00 op de verkoopprijs.

[ Voor 43% gewijzigd door Jumpman op 05-06-2015 20:41 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 08:33
Ook ik heb de prijsfout vorige week vrijdag opgemerkt en heb er gelijk 2 besteld. Afgelopen woensdag een mailtje ontvangen dat ze ze gewoon gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Kjellzw schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:39:
Ook ik heb de prijsfout vorige week vrijdag opgemerkt en heb er gelijk 2 besteld. Afgelopen woensdag een mailtje ontvangen dat ze ze gewoon gaan leveren.
grote kans dat je een van de eerste bent geweest, aangezien de meesten zaterdag hebben besteld.Ik heb ook een mail gehad dat ze gaan leveren, ik denk de mensen die later hebben besteld dat die een alternatief krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hoe zit het eigenlijk bij de pricewatch: Asus N551JB-CN030H, deze heeft een 128GB SSD, een 1000GB HDD en een optische drive. Zit in deze variant soms wel een M.2 SSD slot? Of zit er een hybride harddisk in? Kan iemand dit checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit topic is niet bedoeld voor bespreken V&A of specificaties, dit gaat om de afhandeling. Dus ook geen technische vragen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Beste Gambieter, deze vraag is wel belangrijk in de overweging om het alternatief te nemen of te annuleren.

Als er geen hybride harddisk in zit, dan zit er ook verschil in het aantal interne aansluitingen. Dan heb je in het alternatief geen mSATA of M.2 slot.

De verschillen zijn nu als volgt:
Intel Core i7 4710HQ t.o.v. 4720HQ;
nVidia GeForce GT 845M t.o.v. 940M;
Wi-Fi n t.o.v. ac (5 GHz);
128GB SSD en wellicht mist er in het alternatief een mSATA of M.2 slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellzw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 08:33
@manii Ik denk inderdaad dat de kans zeer groot is dat de mensen die hem als eerste besteld hebben gewoon de laptop krijgen, dat nu de voorraad op blijkt te zijn en ze over gaan op een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Als de voorraad er al niet is voor mensen die "vroeg" hadden besteld, dan kunnen ze net zo goed het bestel aantal verhogen zodat iedereen zijn bestelde exemplaar kan ontvangen.

Dit gaven ze ook letterlijk aan tijdens de eerste mail die is verstuurt, "iedereen". De laptop is nog niet een maand op de markt en dus makkelijk te verkrijgen. Asus zelf geeft aan geen productie problemen te hebben.

BCC kan niet een groep vertellen dat de prijs 1199 euro had moeten zijn en beloven dat iedereen hem toch voor 449 euro zal krijgen, en vervolgens een andere groep mailen dat de prijs 899 euro had moeten zijn, en op die prijs ook hun alternatief baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Enerzijds begrijp ik wel dat BCC een goedkoper model wil slijten, want ze leveren in ieder geval wel (dit houdt toch de naam hoog). Anderzijds staan ze niet heel sterk, doordat ze een aantal mensen wel de bestelde laptop hebben geleverd en deze net nieuw is (waardoor nog gewoon te bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Iemand al iets ontvangen? Ik heb ook geen reactie op mijn e-mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Nog steeds in dubio wat te doen. Laptop is voor mijn moeder die nu een heel brakke Packard Bell heeft. Was ook blij dat er een SSD in zit, wil zelf ook niets anders meer. Nu is de nieuwe aanbieding natuurlijk erg okay, qua prijs, maar het bijt wel een beetje dat de een er meer heeft gekregen (en meteen verkoopt maar da's hun goed recht) en de ander opeens een "vergelijkbare" laptop krijgt van een veel lagere prijs. Dat laatste "kan" toch eigenlijk niet :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Brad Pitt schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:44:
Nog steeds in dubio wat te doen. Laptop is voor mijn moeder die nu een heel brakke Packard Bell heeft. Was ook blij dat er een SSD in zit, wil zelf ook niets anders meer. Nu is de nieuwe aanbieding natuurlijk erg okay, qua prijs, maar het bijt wel een beetje dat de een er meer heeft gekregen (en meteen verkoopt maar da's hun goed recht) en de ander opeens een "vergelijkbare" laptop krijgt van een veel lagere prijs. Dat laatste "kan" toch eigenlijk niet :)
Kan en mag niet, volgens mij. Ze proberen mensen bewust te misleiden door een andere "verkeerde" prijs te hanteren. Mocht de reactie van BCC op mijn e-mail waar ik deze kwestie aanhaal uitblijven of niet toereikend zijn ben ik best bereid om andere stappen te ondernemen. Wellicht in collectief, zoals het bij de Otto zaak het geval is.

[ Voor 3% gewijzigd door SpX op 08-06-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 03:09:
Hoe zit het eigenlijk bij de pricewatch: Asus N551JB-CN030H, deze heeft een 128GB SSD, een 1000GB HDD en een optische drive. Zit in deze variant soms wel een M.2 SSD slot? Of zit er een hybride harddisk in? Kan iemand dit checken?
Inmiddels ben ik erachter dat de oorspronkelijk aangeboden laptop naast de Toshiba MQ01ABD100 1TB harddisk deze Kingston SMSM151s3128GB M.2 SSD heeft.

Nergens kan ik vinden of het alternatief (De N551JQ) i.i.g. Wel een M.2 slot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Heeft hij niet volgens de manual op de Asus website, je kunt enkel de standard 1tb 5400rpm schijf vervangen. Bij de andere modellen zal hij dus vast gesoldeerd zitten op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Er is bar weinig te vinden over de SSD's in deze laptops. Hier nog wat informatie over de Asus GL551 ROG (de basis hiervan is hetzelfde): http://www.amazon.com/GL5...ding=UTF8&asin=B00T7XRGGC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
SpX schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Kan en mag niet, volgens mij. Ze proberen mensen bewust te misleiden door een andere "verkeerde" prijs te hanteren. Mocht de reactie van BCC op mijn e-mail waar ik deze kwestie aanhaal uitblijven of niet toereikend zijn ben ik best bereid om andere stappen te ondernemen. Wellicht in collectief, zoals het bij de Otto zaak het geval is.
Mocht dit het geval bij mij ook worden ( heb de mail niet gehad van 899 en een alternatief aangeboden gekregen ) dan doe ben ik bereid om met je hierin mee te gaan.

Ik vraag me af of er al mensen tegen het alternatieve bod zijn in gegaan en misschien al stappen dan wel een andere alternatief hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
manii schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 08:01:
Ik vraag me af of er al mensen tegen het alternatieve bod zijn in gegaan en misschien al stappen dan wel een andere alternatief hebben gekregen?
Terug geschreven niet accoord te gaan met het nieuwe voorstel maar geen enkele reactie hier op ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Ik kreeg het standaard mailtje terug die nergens inhoudelijk op in ging, maar wel aangeeft dat de 30H niet meer te bestellen is. Wat wel werd bevestigd is dat de prijs in de 2de mailing 1199 euro had moeten zijn ipv 899 euro.

Mijn reactie was dan ook; kunnen jullie het alternatief ook baseren op deze prijs? Of tenminste ruimte laten om voor een ander model te kiezen rond de 900 euro, want die zijn er genoeg. Het door hun gekozen alternatief is zeer matig voor de prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door SpX op 10-06-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het alternatief is nergens € 1199,00, maar overal zo'n € 899,00. Dus als de BCC die prijs hanteert, dan strookt dat niet met hun low price beleid.
Brad Pitt schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:29:
[...]

Terug geschreven niet accoord te gaan met het nieuwe voorstel maar geen enkele reactie hier op ontvangen :)
Ik denk dat zij dit interpreteren als een annulering.

[ Voor 49% gewijzigd door Jumpman op 10-06-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jumpman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:37:
Ik denk dat zij dit interpreteren als een annulering.
Valt mee, vanmorgen als antwoord:

"Wij krijgen de origineel bestelde Asus helaas niet meer binnen en kunnen u alleen de voorgestelde Asus (N551JQ-CN020H) als alternatief bieden.

Graag vernemen wij van u of u deze wenst te ontvangen. Indien dit niet het geval is zullen wij uw order annuleren en uw aankoopbedrag retourneren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Een copy en paste email dus. Dit was de mijne:

Bedankt voor uw e-mail.

"Wij krijgen de origineel bestelde Asus helaas niet meer binnen en kunnen u alleen de
voorgestelde Asus (N551JQ-CN020H) als alternatief bieden. (de prijs is inderdaad verkeerd
in de 2de e-mail gekomen).

Graag vernemen wij van u of u deze wenst te ontvangen. Indien dit niet het geval is zullen
wij uw order annuleren en uw aankoopbedrag retourneren.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,"

De telefonische klantenservice is trouwens echt dramatisch slecht. Vrijwel niet te bereiken, en als iemand te spreken krijgt hangen ze gewoon op. Dat dit kan in 2015. Er zullen toch ook service levels zijn die behaald moeten worden en een quality analyst zal ergens daar moeten zitten lijkt me...

Als je Facebook en Twitter leest zie je ook telkens zulke meldingen verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SpX schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:07:
De telefonische klantenservice is trouwens echt dramatisch slecht. Vrijwel niet te bereiken, en als iemand te spreken krijgt hangen ze gewoon op.
En nu? Wat is dan jouw volgende stap? Toch maar deze accepteren (niet eens in detail gekeken nog wat dit voor een apparaat is c.q. of 'ie voldoende is voor het beetje surfen dat mijn moeder doet) of verder er tegen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Ik heb inmiddels het alternatief geaccepteerd, omdat ik vrijwel zeker weet dat BCC totaal geen ruimte laat voor suggesties of veranderingen. Die hele rompslomp met je recht halen via andere wegen heb ik geen zin in. Kost alleen maar tijd.

Zelfs als BCC dit alternatief levert vind ik hun socialmedia en telefonische service echt slecht. De winkels van hun zijn een stuk beter.

De i7 die in beide laptops zit in zeer snel. Laptops met een vergelijkbare CPU beginnen altijd met een prijs van >850euro. Waarschijnlijk zal ik hem alsnog verpatsen aangezien ik een zwaardere GPU wens, en sowieso eentje met goede driver support vanuit Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SpX schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:04:
Die hele rompslomp met je recht halen via andere wegen heb ik geen zin in. Kost alleen maar tijd.
Ja precies. En dat voor een laptop. Allemaal niet zoveel zin in eigenlijk.
De i7 die in beide laptops zit in zeer snel. Laptops met een vergelijkbare CPU beginnen altijd met een prijs van >850euro.
Ja voor de prijs waarvoor 'ie online stond kan je natuurlijk nooit iets leukers kopen. Had alleen graag een SSD er in gewild. Nu zou je die er nog bij moeten rekenen. In de brakke laptop van m'n moeder toen ook meteen een SSD gezet dus ik hoop niet dat deze wat dat betreft opeens enorm tegen gaat vallen qua snelheid (openen sites).
Waarschijnlijk zal ik hem alsnog verpatsen aangezien ik een zwaardere GPU wens, en sowieso eentje met goede driver support vanuit Nvidia zelf.
Heb niet gekeken nog maar ik denk niet dat je de enige zal zijn op de bekendere verkoopsites / V&A? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

I know, op meer dan 600 euro hoef je niet te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik was van plan een goede desktop te gaan bouwen (niet voor gamen). Dus waarschijnlijk houd ik hem (heb hier ook nog Samsung EVO 840 250GB SSD liggen).

Ik hoop dat je de nVidia GeForce GT 845M helemaal uit kan zetten in de BIOS, of dat nVidia hem gaat ondersteunen. Dit doen ze nu voor alle OEM's in de 7X5M serie ook. Ik heb ook al zitten zoeken om hem naar een GT 840M te flashen, maar daar is vrij weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nogmaals ter herinnering: dit is alleen voor de afhandeling, niet voor de V&A of wat er mee gedaan wordt in de toekomst. Als dat doorgaat dan is het topic duidelijk aan zijn einde toe :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Is er al iemand die iets te horen heeft gekregen over een lever datum? heb mijn laatste mail van BCC op 3 juni. De verwachte levertijd was14 dagen, dat is nu verstreken. Ik vroeg me af of er al mensen meer weten.

Anders wil ik maandag even bellen en vragen naar een update hoe het ervoor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
manii schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:55:
Is er al iemand die iets te horen heeft gekregen over een lever datum? heb mijn laatste mail van BCC op 3 juni. De verwachte levertijd was14 dagen, dat is nu verstreken. Ik vroeg me af of er al mensen meer weten.

Anders wil ik maandag even bellen en vragen naar een update hoe het ervoor staat.
Ik had, toch maar, gekozen voor die goedkopere tweede optie en zou deze week een leverdatum doorkrijgen.
Niets gehoord echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik sta nu in de wacht om te vragen hoelang de verwachte levertijd nu nog is.

Edit Na 30 min in de wacht heb ik opgehangen. Ik bel morgen wel op het werk, daar is het gratis.
Heb net op Pepper gelezen dat er geleverd is bij iemand.

http://nl.pepper.com/aanb...bcc-8040?page=26#comments

edit 2:

Toch BCC aan de lijn gehad, de laptop wordt nogmaals binnen twee weken verwacht (uiterlijk).

Ook via social media even een berichtje geplaatst, snelle reactie gekregen maar wel de zelfde over de mail.
Hoi Denny, wij verwachten je bestelling binnen 2 weken op voorraad te hebben. Wij zullen dan ook contact met je opnemen voor een leveringsdatum. Excuses voor het lange wachten. Gr, Akar

[ Voor 66% gewijzigd door Zaratrass op 13-07-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
manii schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:59:
een tegoed kaart van 25 euro! leuk!
Da's netjes! Hier no such thing :)
Toch BCC aan de lijn gehad, de laptop wordt nogmaals binnen twee weken verwacht (uiterlijk).
Dat vind ik dan weer behoorlijk waardeloos. Plus we hebben het hier wel over het alternatief hoop ik hè, niet de laptop waar de aanbieding initiëel over ging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

Alleen mensen die de originele laptop gaan ontvangen krijgen zo'n cadeaukaart zoals het er nu uit ziet.

Tevens gaat het echt grandioos slecht met BCC voor de afgelopen weken. Als je de posts op hun Facebook pagina bekijkt zul je zien wat voor een bende dat het is. Ze verwijten het niet leveren van betaalde orders al weken op een technische storing, maar dat kun je niet blijven zeggen natuurlijk.

Die cadeaukaart is gewoon damage control die waarschijnlijk niet goed gaat uitpakken omdat niet iedereen hem krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Brad Pitt schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:42:
[...]

Da's netjes! Hier no such thing :)

[...]

Dat vind ik dan weer behoorlijk waardeloos. Plus we hebben het hier wel over het alternatief hoop ik hè, niet de laptop waar de aanbieding initiëel over ging :X
Ik heb het over de origineel niet het alternatief!
Alleen mensen die de originele laptop gaan ontvangen krijgen zo'n cadeaukaart zoals het er nu uit ziet.

Tevens gaat het echt grandioos slecht met BCC voor de afgelopen weken. Als je de posts op hun Facebook pagina bekijkt zul je zien wat voor een bende dat het is. Ze verwijten het niet leveren van betaalde orders al weken op een technische storing, maar dat kun je niet blijven zeggen natuurlijk.

Die cadeaukaart is gewoon damage control die waarschijnlijk niet goed gaat uitpakken omdat niet iedereen hem krijgt..
Hoe weet je dat over die betaalde orders?

Ik geef ze tot nu benefit of the doubt.

[ Voor 45% gewijzigd door Zaratrass op 24-06-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Dat alleen de mensen die de originele laptop krijgen een cadeaukaart hebben ontvangen is logisch. Deze bestellingen hebben hun oude ordernummer gehouden, krijg je een alternatief dan is er een nieuw ordernummer aangemaakt en het oude ordernummer gesloten. BCC heeft gewoon alle bestellingen met ordernummer voor een bepaalde datum die nog niet geleverd zijn een cadeaukaart gestuurd.

Mijn inzien hadden ze die cadeaukaart beter naar de mensen kunnen sturen die het alternatief krijgen, als tegemoetkoming voor een minder alternatief (zonder SSD, Wi-Fi IEEE 802.11AC en een 100 Mhz lagere CPU snelheid). Waarschijnlijk moeten de mensen voor het alternatief nog langer wachten op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Jumpman schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:36:
Dat alleen de mensen die de originele laptop krijgen een cadeaukaart hebben ontvangen is logisch. Deze bestellingen hebben hun oude ordernummer gehouden, krijg je een alternatief dan is er een nieuw ordernummer aangemaakt en het oude ordernummer gesloten. BCC heeft gewoon alle bestellingen met ordernummer voor een bepaalde datum die nog niet geleverd zijn een cadeaukaart gestuurd.

Mijn inzien hadden ze die cadeaukaart beter naar de mensen kunnen sturen die het alternatief krijgen, als tegemoetkoming voor een minder alternatief (zonder SSD, Wi-Fi IEEE 802.11AC en een 100 Mhz lagere CPU snelheid). Waarschijnlijk moeten de mensen voor het alternatief nog langer wachten op een laptop.
tegen die tijd zijn ze waarschijnlijk ook 450 euro waard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jumpman schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:36:
Vandaar ook maar weer een mail gestuurd. Waarom de één wel een bon krijgt en de ander niet, waarom er vorige week geen leveringsdatum bekend is gemaakt. Benieuwd wat er op gezegd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Robbie T op 25-06-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Mijn collega en ik hebben hem op 3 juni besteld (hij 30 minuten eerder) en hij heeft afgelopen vrijdag de originele geleverd gekregen. Ik heb, afgezien van de orderbevestiging en de kortingsbon van E25,-, nog geen enkel bericht ontvangen.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
its_Muppet schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:16:
Mijn collega en ik hebben hem op 3 juni besteld (hij 30 minuten eerder) en hij heeft afgelopen vrijdag de originele geleverd gekregen. Ik heb, afgezien van de orderbevestiging en de kortingsbon van E25,-, nog geen enkel bericht ontvangen.
Ongelooflijk, hier 31 mei besteld. Onder druk van annulering het alternatief gekozen, geen € 25,00 cadeaukaart en nog geen tekenen van een laptop gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
its_Muppet schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:16:
Dat is wel apart, later bestellen, eerder binnen. Denk dat ook te maken heeft met hun "technische" problemen.

Misschien nog eens facebook bericht plaatsen hoe dit kan?

Heb trouwens wel een 25 euro card van BCC gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Zaratrass op 29-06-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Mocht je een defecte ontvangen dan heb je zelfs kans dat de laptop in dat geval gratis is:
http://www.asuspromotie.nl/reliability/

Als hij nu nog verstuurd worden, dan krijg je factuur datum van die dag,
http://nl.pepper.com/aanb...bcc-8040?page=34#comments

mail van BCC gehad.. Helemaal top dus :D
Geachte heer Euverman,

Bedankt voor uw e-mail.

Onze excuses dat u nog geen laptop heeft ontvangen. Door de problemen met ons systeem zijn er helaas zaken niet gelopen zoals dat de bedoeling is.
Wij verwachten de laatste zending laptops deze week binnen. Zodra de artikelen binnen zijn zullen
wij deze naar u versturen.

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Alex Groenen
Customer Service
BCC elektro-speciaalzaken B.V.
Postbus 75513 · 1118 ZN Schiphol
Bellsingel 61 · 1119 NT Schiphol Rijk
0900-0555

[ Voor 54% gewijzigd door Zaratrass op 01-07-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De ASUS laptop is bezorgd na 32 dagen.

De communicatie vanuit BCC had wat beter gekund, wel erg netjes dat we hem geleverd hebben gekregen van BCC.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 02-07-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Nou eindelijk vorige week de laptop ontvangen. Helaas het alternatief en smerig hoe het gegaan is.

Tot vorige week maandag zou ik nog steeds het origineel krijgen(mail en telefonisch bevestigd), de laatste zending kwam net voor of na het weekend binnen. Zelfs een bevestiging mail gekregen op 06-07 dat hij vanavond verstuurd zou worden en volgende ochtend geen track en trace, heb gemaild en ze zouden het onderzoeken en opeens in de middag gebeld ja de laptop is onderweg (voor meerdere personen) maar opeens met het alternatief het origineel zou niet meer in productie zijn, nou dit wisten zeker al eerder. Ik vond dit opgezet spel.

Las ik op pepper dat ze speciaal een koerier van BCC zelf op pad hebben gestuurd om door het land te crossen om de alternatieve laptops televeren. Ik was het natuurlijk niet eens en wou het alternatief niet accepteren.

Ik zou het alternatief wel geaccepteerd hebben als ik direct vanaf het begin dat aanbod had gekregen, maar hoe ze er nu mee zijn omgegaan niet. Maar wegens prive omstandigheden en tijdgebrek heb ik toch maar het alternatief geaccepteerd. Ze zette er ook druk achter, want ik had telefonisch echt geen andere keus.

Nou ja geaccepteerd dus en dinsdag 07-07 ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zaratrass op 14-07-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Wat is nou precies het probleem? Dat je een laptop hebt besteld, voor een onwaarschijnlijke prijs en dat je uiteindelijk niet de laptop hebt gekregen die je voor een schijntje besteld had? Het kan inderdaad zo zijn dat BCC een batch van die laptops heeft gekocht en dat model nu niet meer inkoopt en niet voor een aantal mensen die voor een prikkie een laptop hebben gekocht nog ik weet niet hoeveel extra kosten gaat maken om nog een tiental van die laptops te kunnen leveren.

In plaats van zich te gaan verschuilen achter prijsfouten en dat soort dingen is BCC, voor zover ik hier op Tweakers altijd langs zie komen, zo ongeveer het enige bedrijf wat een absoluut keurig alternatief heeft geboden en zolang er nog voorraad was, de laptop ook gewoon heeft afgestuurd.

Dat je er wat langer op heb moeten wachten door de technische storing waar ze mee kampen is inderdaad niet netjes. Als compensatie hebben de meeste een giftcard gekregen van € 25,-.

Dus, hou op met janken, neem je "verlies"(alhoewel we in dit geval eerder kunnen spreken van geluk). En ga blij zijn met je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier was ook het origineel beloofd, maar heb ik het alternatief gekregen. Ik heb mijn 'verlies' geaccepteerd en ben verder blij met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:50
Hier vorige week de zelfde situatie als bij 'manii', toezegging tot laatste moment dat ik de originele zou krijgen en op het laatste moment telefonisch benaderd dat ik alternief kon accepteren of niks (ja geld terug). Belachelijke handels praktijken na 6 weken wachten.... Geef dan gewoon eerlijk toe we hebben ene X aantal en we kunnen u deze niet meer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het aparte is dat mensen die 4 dagen later besteld hebben, wel een originele gehad hebben.

De manier waarop verdiend natuurlijk verre van een schoonheidsprijs, maar als je heel kritisch naar de verschillen gaat kijken, dan valt de schade mee. De SSD is natuurlijk het grootste verschil. Uiteindelijk is de nVidia GeForce 940M ook een OEM model, dus ben je net zoals bij de nVidia GeForce 845M van ASUS of van de community afhankelijk voor echt actuele drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
manii schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:18:
Nou eindelijk vorige week de laptop ontvangen. Helaas het alternatief en smerig hoe het gegaan is.
Wat een ontzettend gejammer over iets dat door BCC op een topmanier is aangepakt. Je koopt een laptop voor een prijs waarvan je weet dat het een prijsfout betreft, dus BCC kon probleemloos de order annuleren. Dat hebben ze niet gedaan, ze hebben er werk van gemaakt om mensen het origineel of een heel goed alternatief te leveren. Meestal eindigt een scenario als deze in "kennelijke vergissing / annulering". Niet bij BCC.

Ik begrijp werkelijk niet hoe je het woord 'smerig' aan de handelswijze van BCC kunt koppelen. Oke, je hebt de SSD versie toegezegd gekregen, en krijgt de non-SSD versie: dan haal je zelf een SSD en klaar, ben je nog steeds voor een schijntje het heertje. En het duurde allemaal iets langer dan de bedoeling was. Maar wees gewoon dankbaar voor hetgeen BCC voor je geregeld heeft. Is het echt zo moeilijk om de zonnige kant van het verhaal in te zien? :/

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Amen. Precies wat ik bedoel. Alleen jij bent nog in staat het zonder frustratie te zeggen. Haha.

@manii ga je zelf de 2e laptop terug sturen of inleveren of zal ik ze even wijzen op dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Robbie T schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:09:
[...]

Amen. Precies wat ik bedoel. Alleen jij bent nog in staat het zonder frustratie te zeggen. Haha.

@manii ga je zelf de 2e laptop terug sturen of inleveren of zal ik ze even wijzen op dit topic?
Haha,,, de 2e laptop gaat gewoon terug ;) Ik heb ze nog niet aan de lijn gehad. Ga hun niet bellen aangezien ik met belbundel al redelijk op heb om naar hun te bellen. Vorige keer moest ik 40 min wachten voordat ik iemand aan de lijn had ;)

Ik vroeg me mijn vorige vragen af niet zozeer om deze laptop meer, maar in het algemeen.

2e laptop moet gewoon terug, klaar.

1e laptop hou ik ook gewoon, klaar. Ben tevreden ermee, niet met BCC. Maar dat is mijn mening.

Vroeg mij af dus in deze situatie en dat ze uiteindelijk het alternatief hadden verstuurd naar me zonder mij op de hoogte te stellen (nou ja, wel op de voicemail dat de chauffeur al onderweg was) en ik had geweigerd om vervolgens juridische stappen zou zetten, had ik dan aanspraak kunnen maken op een laptop met zelfde waarde en specs. Dit wil ik weten voor het algemeen, ben benieuwd naar mijn rechten en wat ik er verder mee kan bereiken.

Voor de rest, is het voor mij klaar, ga genieten van mijn laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Mijn reactie was misschien wat ongenuanceerd fijn dat je alsnog blij bent met de laptop :-).
Pagina: 1