Toon posts:

Ultra Desktop + scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ga volgend jaar naar de Universiteit en ik wou hier van ook gebruik maken om een degelijke goede PC aan te schaffen. Nu moet het geen gewone alledaagse zijn aangezien ik zelf ook veel game en mods ontwerp en dergelijke, ik ben dus redelijk wat met PC's bezig. Het is wel al een tijdje geleden daarom dat ik om hulp vraag.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Budget is ongeveer 2000 euro met scherm erbij maar mag ook meer kosten

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Het systeem moet gewoon weg alles aankunnen. Zware games draaien, recorden en renderen tegelijk noem maar op. Ook 3D bewerkingsprogramma's als Cinema 4D moeten smooth kunnen runnen. Graag zet ik ook al eens een streampje op terwijl ik game dat moet ook kunnen. Het systeem moet ook futureproof zijn, dus dat het zeker 5-6 jaar mee kan en daarna eventueel kan upgraden.

Ga je overklokken?

Ik zelf weet niet hoe het moet, maar indien je me er van kan overtuigen sta ik er zeker voor open!

Zelf had ik aan dit al gedacht :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 404,50€ 404,50
1Asus Z97-PRO GAMER€ 137,50€ 137,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 367,50€ 367,50
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 92,75€ 92,75
1NZXT S340 Zwart€ 68,50€ 68,50
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 307,30€ 307,30
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 95,51€ 95,51
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Samsung 850 EVO 500GB€ 182,-€ 182,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.692,81

Bedankt alvast voor de hulp!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
als niet zeker weet of je gaat upgraden. doe het dan maar niet. en al zeker niet de cpu/mobo combi. dat zal nooit werken(2011-3 cpu en 1150 mobo) tevens is de wd red is voor nas. zou dan eerder voor een black gaan(kwaliteit). tevens zou ik voor een crucial mx200 gaan(powerloss caps),

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Als je de pc niet direct nodig hebt zou ik even wachten op Skylake (september). Aangezien die serie cpu's een nieuwe socket "1151" krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door JT888 op 13-07-2015 22:15 ]

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

RAM misschien dit setje nemen. Deze snelheid staat ook vermeld bij de processor.
pricewatch: Kingston HyperX Beast HX321C11T3K2/16

WD Red is voor NAS, kijk eens naar Black.

Meester in de kunsten van...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik uiteindelijk niet kunnen kopen br00ky, nu wel het geld!

Ik ga zowiezo upgraden later trouwens

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2015 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snap trouwens niet echt veel van wat jullie zeggen van NAS enzo haha

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:33:
Snap trouwens niet echt veel van wat jullie zeggen van NAS enzo haha
Dan Google je het?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die WD Red schijven hebben wat specifieke voorzieningen waar je alleen voordeel van hebt in een NAS, sommige van die voorzieningen hebben gewoonweg weinig nut in een desktop maar de TLER voorziening kan zelfs tegen je werken als je die in een desktop gebruikt. Al met al kan je voor een desktop beter een gewone Seagate Desktop schijf of een WD Blue pakken, de WD Black is namelijk zijn meerprijs niet waard.

Keuze tussen high end socket 1150 (i7-4790k) of 'low end' socket 2011-3 (i7-5820k) is een beetje persoonlijk en hangt er sterk van af of je wilt gaan overklokken. De 5820k is eigenlijk vooral interessant als je gaat overklokken terwijl de i7-4790k stock al een zeer hoge single core prestatie heeft (en ook nog enigszins geschikt is om te overklokken).

Verder is een periode van 5 a 6 jaar tamelijk lang. De processor zal waarschijnlijk wel zo lang meegaan, maar tegen de tijd dat die verouderd is zal Intel wel een paar sockets verder zijn, ongeacht welke van de twee sockets je kiest. Videokaarten verouderen doorgaans nog sneller, typisch na een jaar of drie. Eventueel kan je daar rekening mee houden door je budget nu wat terug te schroeven zodat je wat geld overhoudt om tussentijds nog wat updates uit te voeren.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 20:04
Een voeding is toch ook best handig om te hebben? Als je later nog wilt upgraden lijkt mij een 650w voeding meer dan genoeg. Een 550 kan ook wel.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Cinema 4D belangrijk of voor erbij?

Zelf 3D vormgever van beroep. Ik werk echter met 3Ds Max maar dat is prima met elkaar te vergelijken. De laatste keer dat ik C4D gebruikt heb renderde dit op cpu net als max. Gezien je cpu keuze is dat ook wat je van plan bent. De markt is echter steeds meer aan het verschuiven naar gpu rendering. Net als max zul je voor c4d hier plugins voor moeten gebruiken. Ik raad je aan om even wat te bladeren in recente c4d (hardware) forums om te bekijken wat momenteel de beste setup is. Uiteraard moet je jezelf dan afvragen hoe belangrijk het c4d gebruik wordt op de pc.
Omdat je het tot nu toe alleen over ''smooth runnen'' hebt is dat geen enkel probleem met deze setup. Gebruik momenteel zelf een 4790K met een nvidia970 en dat gaat meer dan prima. Render momenteel op cpu. De viewports in tegenstelling tot renderen gebruiken wel de gpu echter is de 970 meer dan voldoende voor de viewports alleen. Het hangt er ook veel vanaf waarvoor je c4d gebruikt, animatie, architectuur, realistisch interieur etc.

Ga vooral eerst bij jezelf na op welk niveau 3D tekenen/renderen gebruikt gaat worden en wat je daarbij nodig hebt.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Pagina: 1