VPS hosting België/Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-03-2024
Hello,

Voor een webshop gebouwd met Wordpress en Woocommerce ben ik op zoek naar een VPS hosting.
De webshop is al een tijdje getest op een shared hosting maar daar is hij te traag door het grote aantal database queries aangezien deze op shared hosting gelimiteerd zijn.

Ik ben dus op zoek naar een VPS hoster die goed aangeschreven staat in Belgie en Nederland.
Specifiek: 7/7 support - Geen database query limiet - Snel (cache) - prijs/kwaliteit

Suggesties?

Alvast bedankt.

baptist69

Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:59
Wat bedoel je met geen database query limiet? Je weet dat het bij het bij een VPS de bedoeling is dat je je eigen os en software gaat draaien waar een hoster geen zicht op heb wat je doet. (Buiten CPU, disk en netwerk gebruik)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TransIP staat simpel weg het best aangeschreven, in jouw geval hoef je dan zelfs geen rekening te houden met een query limiet want met een vPS is het de bedoeling dat je dit zelf allemaal host.

[ Voor 48% gewijzigd door ShadowBumble op 13-07-2015 13:53 . Reden: Spuit 11 zie hierboven dus ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Zoek je niet gewoon een hosting waar je een eigen machine hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
Ik zoek dus echt iets waarbij ik geen database query limiet heb: Woocommerce doet tal van database query's en hoe meer producten hoe meer query's. Als er een limiet is in query's is bijgevolg de webshop traag of timed-out.

Liefst neem ik een (gedeeltelijk) managed VPS hosting. (Linux + cpanel)

Ik neem alvast een kijkje bij TransIP

Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
Damn, die TransIP is goedkoop.. Hoe kan dit? Als je de goedkoopste VPS hosting bij Transip vergelijkt met een gelijkaardig VPS bij bijvoorbeeld Godaddy is er een immens prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:58
baptist69 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:03:
Damn, die TransIP is goedkoop.. Hoe kan dit? Als je de goedkoopste VPS hosting bij Transip vergelijkt met een gelijkaardig VPS bij bijvoorbeeld Godaddy is er een immens prijsverschil.
Ik denk dat je vergeet dat je bij Transip zelf alles moet installeren, instellen en beheren. VPS bij Transip is de kale machine (hardware) zonder iets of wat erop. Je kan een standaardinstallatie als directadmin / plesk nemen maar verwacht dat dit standaard niet goed afgestemd is op jouw behoefte en dat je shop traag blijft (optimalisatie is vaak de key en een panel als cpanel/plesk/directadmin zijn niet gemaakt voor snelheid maar voor eenvoud). Beter is een linux installatie te nemen en hier zelf alles op te installeren, eventueel met een losse VPS als MySQL database.

Je zult dus zelf aan de digitale knoppen moeten draaien. Hierdoor heb je alles onbeperkt eigenlijk zolang je binnen je hardware grenzen blijft en anders zul je je VPS weer moeten upgraden naar een duurdere VPS met meer ram/cores etc.

Heb je kennis van Linux en dan daarbij Apache, PHP, MySQL, Ningx en de finetuning daarvan of zoek je toch meer managed dat jij je alleen druk hoeft te maken om je wordpress installatie? Want dan zal de prijs namelijk flink stijgen per maand.

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2015 14:11 . Reden: kleine uitbreiding op vps gebied ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
Wel ik heb wel een basis Linux kennis maar zoek inderdaad naar iets waarbij ik me zo weinig mogelijk moet toeleggen op het beheren van de achterliggende hosting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
baptist69 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:10:
Wel ik heb wel een basis Linux kennis maar zoek inderdaad naar iets waarbij ik me zo weinig mogelijk moet toeleggen op het beheren van de achterliggende hosting..
Dan zit je denk ik bij Transip niet het beste maar beter bij een hoster die het managed doet. Meestal kun ej dit het beste bij de wat kleinere hosters doen (die wel in DC servers hebben maar vanaf zolderkamer het bedrijf runnen) Vaak zijn deze wel wat duurder en hebben grotere kans op offline / omvallen heeft de geschiedenis bewezen (al hoeft dat niet altijd zo te zijn natuurlijk :9 ).

Zoals ik hierboven al zei is denk ik de opstelling tweemaal een VPS waarbij de ene de hosting doet en uitvoering van je webshop en de andere de MySQL database is, dan kun je deze ook onafhankelijk van elkaar upgraden. Bij Transip kun je deze twee verbinden door een private network waardoor ze onbeperkt (snel) dataverkeer onderling hebben maar hier komt dan wel wat kennis op de technische achterkant bijkijken. Een standaard panel is leuk maar standaard en zal je shop niet versnellen zonder optimalisatie.

https://www.digitalocean.com/ is ook een goede hoster maar wel unmanaged maar je kunt je VPS(droplet) ook in NL plaatsen of elders in Europa / Amerika. Scherpe prijzen en timmert goed aan de weg (ook een goede community bijvoorbeeld -> https://www.digitalocean....emp-stack-on-ubuntu-14-04)

EDIT:

Vraag jezelf daarnaast af waar je je VPS wilt hosten, in Amerika of in Europa?

[ Voor 40% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
lubbertkramer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:14:
[...]

Dan zit je denk ik bij Transip niet het beste maar beter bij een hoster die het managed doet. Meestal kun ej dit het beste bij de wat kleinere hosters doen (die wel in DC servers hebben maar vanaf zolderkamer het bedrijf runnen) Vaak zijn deze wel wat duurder en hebben grotere kans op offline / omvallen heeft de geschiedenis bewezen (al hoeft dat niet altijd zo te zijn natuurlijk :9 ).

Zoals ik hierboven al zei is denk ik de opstelling tweemaal een VPS waarbij de ene de hosting doet en uitvoering van je webshop en de andere de MySQL database is, dan kun je deze ook onafhankelijk van elkaar upgraden. Bij Transip kun je deze twee verbinden door een private network waardoor ze onbeperkt (snel) dataverkeer onderling hebben maar hier komt dan wel wat kennis op de technische achterkant bijkijken. Een standaard panel is leuk maar standaard en zal je shop niet versnellen zonder optimalisatie.

https://www.digitalocean.com/ is ook een goede hoster maar wel unmanaged maar je kunt je VPS(droplet) ook in NL plaatsen of elders in Europa / Amerika. Scherpe prijzen en timmert goed aan de weg (ook een goede community bijvoorbeeld -> https://www.digitalocean....emp-stack-on-ubuntu-14-04)

EDIT:

Vraag jezelf daarnaast af waar je je VPS wilt hosten, in Amerika of in Europa?
Allereerst heel erg bedankt voor je input. Het is een grote hulp.
Ik bekijk of we toch niet de stap naar unmanaged VPS kunnen maken.. Het is meer werk maar daarvoor krijg ik wel performance en betrouwbaarheid aan lage prijzen terug.

De webshop richt zich uitsluitend tot Belgische klanten dus ik veronderstel dat ik hem bij voorkeur in Europa wil hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
baptist69 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:50:
[...]

Allereerst heel erg bedankt voor je input. Het is een grote hulp.
Ik bekijk of we toch niet de stap naar unmanaged VPS kunnen maken.. Het is meer werk maar daarvoor krijg ik wel performance en betrouwbaarheid aan lage prijzen terug.

De webshop richt zich uitsluitend tot Belgische klanten dus ik veronderstel dat ik hem bij voorkeur in Europa wil hosten.
unmanaged is met opzetten meer werk maar als het stabiel draait kost het weinig onderhoud en blijft het stabiel draaien. Denk dat als je al een basis Linux hebt je met Tweakers/community en Google je aardig uit de voeten komt met het zelf installeren, plus het geeft meer voldoening ;)

En geen dank uiteraard,daarvoor zit je op Tweakers :) Ik zal dit topic beetje in de gaten houden. Heb zelf ook tweemaal een VPS bij Transip + Big storage. Gebruik de VPS voor eigen web(projecten) maar ook als externe backup voor mijn data vanaf mijn Synology NAS door middel van Rsync / BittorrentSync. Ik draai Ubuntu 14 hierop en ondanks dat mijn kennis ook basaal is ben ik een heel eind gekomen :)

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Ik heb jaren lang een VPS gehad in de US en ik had performance problemen om de data hier aan de andere kant van de plas te krijgen. Sindsdien ik ben overgestap naar een NL VPS (hostnet) zijn die problemen weg.

US is stukken goedkoper maar de aftersales vanuit Nederland is ook wat ward. Voor mij dus alleen nog maar NL/EU providers.

PS, alles is onbeperkt bij hostnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baptist69
lubbertkramer schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:53:
[...]

unmanaged is met opzetten meer werk maar als het stabiel draait kost het weinig onderhoud en blijft het stabiel draaien. Denk dat als je al een basis Linux hebt je met Tweakers/community en Google je aardig uit de voeten komt met het zelf installeren, plus het geeft meer voldoening ;)

En geen dank uiteraard,daarvoor zit je op Tweakers :) Ik zal dit topic beetje in de gaten houden. Heb zelf ook tweemaal een VPS bij Transip + Big storage. Gebruik de VPS voor eigen web(projecten) maar ook als externe backup voor mijn data vanaf mijn Synology NAS door middel van Rsync / BittorrentSync. Ik draai Ubuntu 14 hierop en ondanks dat mijn kennis ook basaal is ben ik een heel eind gekomen :)
De standaard linux installatie en taken lijken me geen probleem aangezien ik net mijn RHCSA behaalde.Ik heb alleen geen ervaring met beheren hosting dus heb ook geen idee waaraan ik me moet verwachten maar dit zal zoals je zegt met wat hulp van de community en google wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:53
Houd in je achterhoofd dat regelmatig even een update draaien erg belangrijk is. je ziet dat er de laatste tijd erg veel OpenSSL patches komen om lekken te dichten en ook wellicht andere software dingetjes.

Zelf heb ik CentOS draaien in combinatie met Directadmin en dat draait als een trein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
Beetje verstopt in de (niet aan te bevelen) OVH thread...
OVH ~ Dedicated server voor 2,99?!

[ Voor 8% gewijzigd door kwakzalver op 15-07-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:22

samo

yo/wassup

Ik kan uit ervaring vertellen dat - zeker bij de meer ingewikkelde site - het handig kan zijn om externe kennis te hebben die jou helpt met de server goed inrichten en up to date houden. Als je zelf een server inricht houd je je vooral bezig met de applicatie te laten werken op de server, en misschien wat minder met de server goed inrichten dat de applicatie ook werkt.
Met name optimalisaties toepassen, pijnpunten vinden en serverstatistieken goed analyseren kan je heel goed uitbesteden, waardoor je zelf meer op jouw core-business kan richten. Het kost je wel wat extra, maar je kan kiezen of je die kosten waard vind.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Ik kan hieraan toevoegen dat de sites die je wil hosten eigenlijk altijd 'te veel' zijn voor shared hosting om dat shared hosting nou eenmaal een 'bijzaak' is voor veel bedrijven en geen goudmijn is ofzo. Met de budgethosters en prijzen van nu is er gewoon niks te verdienen en worden eigenlijk constant zo veel mogelijk mensen op een zo laag mogelijke hoeveelheid resources gezet om de kosten laag te houden.

Als je een VPS neemt of cloud instance of wat dan ook heb je dus niks. Geen cPanel of andere nare software, maar gewoon een 'normale' server.

Wat je nodig hebt voor een goed werkende site is een goed werkende server. Als je dat zelf niet kan betekent dat niet dat het opeens een goed idee is om alsnog managed hosting te nemen, maar dat je beter af bent met hosting waarbij je iemand anders server management laat doen. Dan kan jij je op de site richten en wordt beheer en updates door iemand anders gedaan.

Het is wel mogelijk om de hybride oplossing die je zelf in gedachten had af te nemen. Leaseweb heeft dat bijvoorbeeld:

https://www.leaseweb.com/.../20781#Software-container

Dan heb je Ubuntu LTS + Plesk, een goed OS met een control panel voor hosting. Uiteindelijk is dat het beste antwoord op je vraag, maar niet de beste oplossing voor je probleem. Je zal namelijk nog steeds zelf updates moeten installeren, en dat zit niet in een webhosting panel. Set-and-forget bestaat niet als je een beetje op niveau zit, alles moet onderhouden worden en aanvallen van buiten af zijn gewoon aan de orde van de dag. Daar moet je dus rekening mee houden als je je richting het 'echte' hosten begeeft.

[ Voor 7% gewijzigd door johnkeates op 15-07-2015 15:37 ]

Pagina: 1