Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ultrAslan187
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb mij een Samsung Galaxy S6 Edge gekocht eind vorig maand (Juni)
Batterij van deze Gsm gaat snel leeg, bvb. tussen 45-60minuten verliest hij 20%.
Als ik er amper mee bezig ben, gaat het max. 7-8u mee en daarna valt hij uit.
Paar vrienden van mij hebben ook een S6/S6Edge, bij hun S6/S6Edge gaat batterij 1 dag mee terwijl zij continu spellen er op spelen.
Ik heb het Donerdag 09/07 binnengebracht voor herstel (Essec).

Ligt het aan dat batterij ? Moederbord ? etc.

• ijzere-rinus
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2024
hmmm, ik heb hetzelfde. Ik doe er niet veel mee, maar toch is de batterij s'avonds al leeg. Als ik hem om 9 uur van de lader af haal en dan niks mee doe, dan istie om 11 uur al op 75% ofzo.

Als ik dan kijk naar het batterij verbruik zit er niks tussen wat enorm veel energie verbruikt....

Ik heb ook het vermoeden dat de batterij gewoon niet helemaal lekker is. Ik ga nog ff verder snuffelen om te kijken of ik er iets over kan vinden.

• Smooth-J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-11 23:03
Was bij mij ook het geval.
Heb een aantal standaard apps van Samsung zelf uitgeschakeld. Vooral S voice schijnt energie te slurpen.
En nog wat andere zaken:

http://www.androidauthori...rove-battery-life-608151/

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 22:34
Hoogstwaarschijnlijk is er één of meerdere apps die ervoor zorgen dat je telefoon niet in de rustmodus gaat.
Mocht je je telefoon geroot hebben, kun je dit controleren door de volgende app te installeren:
Google Play: Wakelock Detector [ROOT]

Verwijderd

Ik krijg vandaag mijn Edge. Wat raden jullie mij aan om te doen kwa opladen zodra ik hem heb? Er worden tegenwoordig verschillende adviezen gegeven:

1. De eerste keer helemaal leeg laten lopen en dan volledig opladen.
2. De eerste keer tot 10% laten leeglopen en dan volledig opladen.
3. Gewoon opladen wanneer je zin hebt :)

Sommigen zeggen dat het kalibreren van de batterij niet nodig is, anderen zeggen van wel. Maar er wordt ook gezegd dat kalibreren niet eens mogelijk is, blablabla. Wat is wijsheid? Ik wil gewoon het allerbeste doen voor mijn batterij, aangezien dat ding niet zomaar vervangen kan worden in dit toestel...

Verwijderd

heb net een galaxy s6 128GB gekocht dit weekend. Prijs iets scherper dan de S7, dus ik dacht dat dat voor mij beste keus was. Maar batterij gaat inderdaad bizar snel leeg.

Al veel meldingen uitgeschakeld
connectivity uitgeschakeld
Samsung bloatware uitgeschakeld
standaard apps die ik niet gebruik verwijderd of uitgeschakeld
wat functionaliteit uitgeschakeld waarvan ik het vermoeden heb dat dit batterij slurpt, ook in wake stand
desondanks, na 8 uur is de batterij bij mij op 52% en ik heb welgeteld 1 belletje ermee gedaan vandaag en verder niets bijzonders.

Enige wat ik wel gebruik is Avast VPN en Avast antivirus, dat slurpt wel wat weg, maar VPN staat uit als de tel in standby is. Ik gebruik (nog) geen disk encryptie, want ik wil niet weten hoe snel de batterij dan leeg is.

Wellicht is dit verbruik normaal en doe je max. 1 dag met je batterij op een drukke dag, maar het valt mij toch wel erg tegen. Mijn lumia ging langer mee. Wat zijn jullie ervaringen? Heb al aardig wat tips op internet er bij gepakt om batterij verbruik te verbeteren, maar hij slurpt nog steeds!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:33:

Wellicht is dit verbruik normaal en doe je max. 1 dag met je batterij op een drukke dag, maar het valt mij toch wel erg tegen. Mijn lumia ging langer mee. Wat zijn jullie ervaringen? Heb al aardig wat tips op internet er bij gepakt om batterij verbruik te verbeteren, maar hij slurpt nog steeds!
Een oud topic kicken is niet nodig. Wil je verdere ervaringen delen plaats dat dan in: [Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.