Daar ben ik het gans en geheel mee eens. Ik hou er alleen rekening mee dat TS nog wel eens wil upgraden. Als hij er van overtuigd is dat dat niet gaat gebeuren staat het hem natuurlijk vrij om alsnog dat moederbord te nemen, ik geef alleen advies.

[...]
Hoezo niet werken? Het is misschien minder mooi, maar als TS zo graag een raampje wil, wie zijn wij om dat af te kraken?
Precies, het is minder, (of eigenlijk gewoon helemaal niet) mooi, en sinds dit DAA (Desktop Aankoop
Advies) heet geven we advies. En dat is precies wat ik doe.
[...]
Maar butt ugly voor wat betreft kabeltjes en als TS een raampje wil zeker geen aanbevelenswaardige voeding...
Ik geef advies als geheel, en aangezien ik TS aanraad om geen raampje te nemen kan die modulaire (verouderde) voeding gelijk omgeruild worden voor een niet-modulaire, recente voeding van hoge kwaliteit. Als TS echter besluit dat hij tegen zo'n butt-ugly build aan wil kijken, dan mag dat natuurlijk ook. Het zou echter niet mijn keuze zijn.
Er blijft natuurlijk nog een andere optie: verder sparen. Voor €80-100 extra kun je een mooie fancy kast kopen, een leuk moederbord (met allemaal coole kleurtjes enzo

) en misschien zelfs een efficiëntere voeding. Dat zou al zorgen voor een stuk mooier geheel. Deze optie raad ik ten zeerste aan, omdat je er achteraf blij mee zult zijn. Bovendien is het gelijk een mooie geduld-oefening.

Ja voor basis internet-activiteiten is het prima. Dat klopt. Multiplayer gamen heeft echter behoefte aan hoge stabiliteit van je verbinding en een lage ping, en dat zijn twee dingen die je met een powerline veel beter voor elkaar krijgt dan met wifi. Als je dus echt van plan bent om online te gaan gamen, dan is een powerline ten zeerste aan te raden.
Zie stuk hier boven, betere stabiliteit en lagere ping. En minder gevoelig voor EMI (ElectroMagnetic Interference).
Heb vroeger ook zoiets gehad maar werkte voor geen ene meter... Het huis komt wel uit 1990
Dat ligt dan vooral aan de bedrading in je huis, of aan de crappy kwaliteit van de powerline-adapters. Welke van de twee het is, dat kan ik vanaf hier echter niet beoordelen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Pwuts op 12-07-2015 15:03
]