Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie. Mijn oude is veel te groot, traag en onhandig.
Mijn budget is 600 euro en ik ga de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor schoolzaken, streamen van films en browsen.

Nu ben ik naar lang zoeken uitgekomen bij de Acer Aspire V3-371-39JC en de HP Pavilion 13-b230nd

De Acer heeft een i3 4030 processor (intel Haswell), een SSD en een full HD beeldscherm
De HP heeft een i5 5200 processor (inter Broadwell), een hybrid, maar helaas geen full HD scherm.

Dit zijn de zaken waar ik voornamelijk naar heb gekeken. Nu weet ik niet wat sneller is. De i3 icm met de SSD of de i5 icm de Hybrid. Daarbij komt de Acer uit oktober 2014 en de HP uit januari 2015.

Daarnaast zou ik ook graag willen weten of het verschil in resolutie ( 1920x1080 VS1366x768 (WXGA Wide)) een dusdanig verschil is dat het belangrijk is om mee te nemen in het maken van een keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2015 01:00 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 21:56
Persoonlijk zou ik niet op lager dan fullHD willen werken.

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Je zal de SSD toch wel erg vernemen daarin. Voor standaard taken als browsen, full-hd films & "schoolzaken" is een i3 ook wel voldoende.

Enige nadeel is de grootte van SSD's, deze vallen tegen tov HDD's.
Als je films wil kijken zou ik zeker voor het full-hd scherm gaan.

Welke opleiding ga je doen? En heeft je opleiding speciale vereisten voor hardware / programma's?

Gestoord word je toch...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Misschien kan je hier vast wat spieken: [LBBG] Basislaptop augustus 2015

De Yoga 2 die daar gelijk genoemd wordt lijkt mij een hele fijne: lekker klein dus makkelijk mee te nemen, fullHD scherm. Harde schijf is wel een stuk minder snel dan een SSD, maar voor dat budget moet je ergens een compromis maken denk ik. Ik heb zelf een Yoga 2 13 met i5 en SSD, en daar ben ik in ieder geval erg tevreden over. Als je de goedkopere versie koopt met HDD kan je hem wellicht later als je wat geld over heb vervangen door een SSD en is hij alsnog lekker vlot.

Ik krijg altijd jeuk bij de naam Acer vanwege verschillende ervaringen in het verleden. Ik weet niet of ze inmiddels beter zijn, maar ik sla ze over. De HP die je noemt lijkt me dan een stuk beter, maar zoals DG al zegt is een fullHD scherm wel fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reacties.

Ik studeer rechten, dus heb hem voornamelijk nodig voor tekstverwerking. De opslag van ssd is minder belangrijk voor mij omdat ik een externe harde schijf heb waar ik films op heb gezet.

Ik begrijp dat full hd echt aan te raden is dus dat zal ik zeker meenemen in mijn beslissing!

Is de hybrid opslag van de HP die ik heb genoemd niet te vervangen voor een ssd?

Ik heb inderdaad ook veel slechte dingen gelezen over Acer maar mijn vriendin heeft er 1 aangeschaft voor haar opleiding (veel grafische shit...) en zij is er heel tevreden over.

Weet iemand nog of er verschil is in toetsenbord? Een voorkeur voor een merk daarbij?

Verwijderd

Wel eens aan een Chromebook gedacht? Bijvoorbeeld een HP Chromebook 14, Toshiba Chromebook 2 of de Dell Chromebook 2. Een Chromebook is bedacht door Google en goedkoop, compleet en razendsnel. In Amerika al de best verkopende laptops voor studenten en ook hier gaat het steeds harder nu want overal te koop.

Het is niet alleen Google wat erop werkt. Word, Excel, Onedrive is ook geen probleem, ze zijn alleen niet geschikt om zwaar op te gamen: https://www.google.com/chromebook/

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Zelf in het bezit van de Asus Zenbook ux305fa. Wel boven jou budget (749E) maar man, wat een mooi dingetje. Licht (slechts 1.2kg full alu body), zeer lange accuduur en goed toetsenbord. Ook een mooi FHD mat ips paneeltje. Ben er zeer tevreden mee. (ook een rechtenstudent ;) )

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-11 17:45
Wouter lucassen schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:22:
Zelf in het bezit van de Asus Zenbook ux305fa. Wel boven jou budget (749E) maar man, wat een mooi dingetje. Licht (slechts 1.2kg full alu body), zeer lange accuduur en goed toetsenbord. Ook een mooi FHD mat ips paneeltje. Ben er zeer tevreden mee. (ook een rechtenstudent ;) )
Sorry dat ik het topic overneem, maar ik twijfel tussen de Asus ux305fa en andere lenovo yoga's. Dus even een vraagje, welke configuratie heb je qua werkgeheugen en ssd? En hoe is de performance qua dagelijkse bezigheden, office programma's, browsen, videos en browsen?

• WouterL
headphoneguy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:52:
[...]

Sorry dat ik het topic overneem, maar ik twijfel tussen de Asus ux305fa en andere lenovo yoga's. Dus even een vraagje, welke configuratie heb je qua werkgeheugen en ssd? En hoe is de performance qua dagelijkse bezigheden, office programma's, browsen, videos en browsen?
Ik heb de 256GB Ssd uitvoering met 4GB ram. Ik ben echt aangenaam verrast. Ik kan prima zeer vlot werken met spotify open, (muziek aan) en meerdere tabs. Ik ben meer dan tevreden. (ik was misschien bang dat ik de beperking van 4GB ram en de relatief langzame CPU zou gaan merken.) Ik speel er zelfs league of legends op, Worms revolutions en age of empires 2 HD bleek ook geen probleem.

Het zal geen verrassing zijn dat FHD playback ook geen probleem is. Ik kwam van de macbook pro retina 2015 en ik moet zeggen dat kwa gebruiksgemak deze laptop niet onder doet.
Mocht je nog andere vragen hebben dan kun je deze gerust stellen. Ik vond voordat ik hem kocht dat er erg weinig gebruiksreviews te vinden waren. Wat ik wat minder vond aan de yoga is de tegenvallende accuduur en het wat matige scherm. Dit is bij de zenbook toch wat beter geregeld. Uitstekend contract/helderheid en ook nog mat! +zeer goede accuduur.

Nu was de aantrekkelijke prijs van 720euro natuurlijk ook aanwezig als doorslaggevende factor.

[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 13-07-2015 19:09 ]

• headphoneguy
Fijn om eens ervaringen van een gebruiker te horen. Op internet is dat weinig te vinden. Ik zit zelf te denken aan een 8gb versie. Dit omdat ik veel multitask. Ik ga van de week even kijken in een winkel om de algemene build quality te testen. Hoor dat het toetsenbord en paneel wat veert als je in het midden licht drukt?

Tweakers geeft zelf aan in de pricewatch dat de goedkoopste 739 euro is, dat is de 128gb versie. 8gb werkgeheugen versie
is dan weer duurder. Ik ga weer verder het internet doorspitten.

• WouterL
De buildquality is naar mijn mening uitstekend. Nergens voelt de laptop frigide aan. Ik heb ook altijd veel tabs open maar merkte de beperking van de 4gb niet. Ik heb inderdaad de wat duurdere versie. Via coolblue op te kop kunnen tikken. (tweedekansjes, beschadigde doos). Erg fijne toetsaanslag verder. Als je buiten huis tuin en keuken gebruik niets anders doet is 4gb voldoende voor het door jou beschreven werk.

• WouterL
headphoneguy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:46:
Fijn om eens ervaringen van een gebruiker te horen. Op internet is dat weinig te vinden. Ik zit zelf te denken aan een 8gb versie. Dit omdat ik veel multitask. Ik ga van de week even kijken in een winkel om de algemene build quality te testen. Hoor dat het toetsenbord en paneel wat veert als je in het midden licht drukt?

Tweakers geeft zelf aan in de pricewatch dat de goedkoopste 739 euro is, dat is de 128gb versie. 8gb werkgeheugen versie
is dan weer duurder. Ik ga weer verder het internet doorspitten.
Toevallig is de variant die ik ook heb gekocht opnieuw beschikbaar bij cooblue als tweedekansje :)
Mooie deal zou ik zeggen.

• headphoneguy
Wouter lucassen schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Toevallig is de variant die ik ook heb gekocht opnieuw beschikbaar bij cooblue als tweedekansje :)
Mooie deal zou ik zeggen.
Heb voor 783 euro de 8gb versie besteld via campusshop.nl, ik geloof dat dat onderdeel is van paradigit.
Er waren nog maar 5 stuks over omdat er al een korting was van 70 euro. Het is echter wel de 128 gb versie.
Dit vond ik geen probleem aangezien ik zelf dan nog de kans heb om de ssd te upgraden.
Ik ben benieuwd, hij komt morgen binnen! :9~

• WouterL
Zeer mooie laptop.(: je zult er vast geen spijt van krijgen.

Verwijderd

Ik zoek een pc voor mijn dochter nu zag een laptop een Dell M4600 met een i7 processor en 8 gb en een losse video kaart. De opleiding die ze gaat volgen is multimedia en design en ze wil absoluut geen apple laptop.
Eisenpakket: Losse en sterke videokaart, minimaal i7, minimaal 8gb, hd scherm, usb en dvd brander.
Budget maximaal 800 euro inclusief btw. Het is voor de opleiding multimedia en design.

Dit is de laptop die ik heb gevonden:

http://www.laptop-kopen.nl/dell-precision-m4600

Is die goed?

• WouterL
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:31:
Ik zoek een pc voor mijn dochter nu zag een laptop een Dell M4600 met een i7 processor en 8 gb en een losse video kaart. De opleiding die ze gaat volgen is multimedia en design en ze wil absoluut geen apple laptop.
Eisenpakket: Losse en sterke videokaart, minimaal i7, minimaal 8gb, hd scherm, usb en dvd brander.
Budget maximaal 800 euro inclusief btw. Het is voor de opleiding multimedia en design.

Dit is de laptop die ik heb gevonden:

http://www.laptop-kopen.nl/dell-precision-m4600

Is die goed?
Waarom maak je niet je eigen topic op dit forum ;)
? Nogal een ongegeneerde hijack dit :p
Pagina: 1