Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
1. Ik zal er graag me willen renderen (het hoeven niet de snelste rendertijden te zijn)
2. Ik zal er natuurlijk op willen gamen
3. Ik wil er graag de volgende spellen op spelen:
*de eerste 6 spellen zou ik graag op 60fps willen spelen.
de settings hoeven niet altijd op ultra, maar t mag ook op high
Misschien koop ik later nog wat spellen, maar dit is het voor nu
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn maximale prijs is 600 euro, inclusief verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb zelf nog:
Beeldscherm (LG 24MP55HQ)
Toetsenbord (Sharkoon Skiller Pro)
Muis (Logitech G300)
Speakers (Samsung MM D330D)
HDD (Hitachi Deskstar 7K500) (SATA2 3gbs) (500gb / 100mb/s lezen en schrijven)
DVD Drive (Samsung/Toshiba TS-H553)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik denk nodig te hebben:
Core i5 Processor
350/450 watt PSU
Een SSD voor boot? (of is de 500gb HDD wel snel genoeg?)
Ik heb een lijstje gemaakt! (ik ben al bekend met pc's bouwen...)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel Processoren
Rustige behuizingen zonder al te veel tierelantijndjes
(voor de rest maakt het mij niks uit, als het maar goed presteert en snel opstart (zoals de bios))
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Niet al te veel herrie
Stabiel systeem (denk dat t wel goed komt met een i5 en een MSI kaart met een TwinFrozr Cooler)
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee ik ga niet overklokken want
1 mijn processor is geen ''K'" versie
2 omdat ''K'' versies meer geld kosten
Standaard presteerd de i5 4460 al gewoon goed.
Dit is mijn lijstje:
Ik denk dat dit een goede samenstelling is.
De PSU moest minimaal een 20a capiciteit hebben (voor de GPU) en deze PSU heeft er een van 34a, wat goed is voor een workstation/gaming pc
en is deze Single +12v rails goed genoeg? en is alles ''compatible'' met elkaar?
Als er nog aanpassingen moeten komen hoor ik die graag!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
1. Ik zal er graag me willen renderen (het hoeven niet de snelste rendertijden te zijn)
2. Ik zal er natuurlijk op willen gamen
3. Ik wil er graag de volgende spellen op spelen:
- Grand Theft Auto IV en Grand Theft Auto V
- Battlefield 3
- Goat Simulator
- Mafia II
- Project Cars
- Minecraft
- Ghost Recon Phantoms
- Garry's Mod
- Driver San Francisco
- Ocean City Racing
- TF 2
*de eerste 6 spellen zou ik graag op 60fps willen spelen.
de settings hoeven niet altijd op ultra, maar t mag ook op high
Misschien koop ik later nog wat spellen, maar dit is het voor nu
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn maximale prijs is 600 euro, inclusief verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb zelf nog:
Beeldscherm (LG 24MP55HQ)
Toetsenbord (Sharkoon Skiller Pro)
Muis (Logitech G300)
Speakers (Samsung MM D330D)
HDD (Hitachi Deskstar 7K500) (SATA2 3gbs) (500gb / 100mb/s lezen en schrijven)
DVD Drive (Samsung/Toshiba TS-H553)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik denk nodig te hebben:
Core i5 Processor
350/450 watt PSU
Een SSD voor boot? (of is de 500gb HDD wel snel genoeg?)
Ik heb een lijstje gemaakt! (ik ben al bekend met pc's bouwen...)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel Processoren
Rustige behuizingen zonder al te veel tierelantijndjes
(voor de rest maakt het mij niks uit, als het maar goed presteert en snel opstart (zoals de bios))
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Niet al te veel herrie
Stabiel systeem (denk dat t wel goed komt met een i5 en een MSI kaart met een TwinFrozr Cooler)
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee ik ga niet overklokken want
1 mijn processor is geen ''K'" versie
2 omdat ''K'' versies meer geld kosten
Standaard presteerd de i5 4460 al gewoon goed.
Dit is mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4460 Tray | € 175,99 | € 175,99 |
| 1 | MSI H81M-E34 | € 49,50 | € 49,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 150,- | € 150,- |
| 1 | Raijintek Agos Zwart | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | EVGA 430W 80 Plus | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Sandisk Solid State Drive 128GB | € 51,50 | € 51,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 558,44 | |
Ik denk dat dit een goede samenstelling is.
De PSU moest minimaal een 20a capiciteit hebben (voor de GPU) en deze PSU heeft er een van 34a, wat goed is voor een workstation/gaming pc
en is deze Single +12v rails goed genoeg? en is alles ''compatible'' met elkaar?
Als er nog aanpassingen moeten komen hoor ik die graag!
ππΏππππ 16 πΏππ - π±7 5800π·3π£ - π·63 - π¬π²π¨ π±π³π·2070π² - 32π¦π‘-3800 - 2π³π‘ π²π²π£ - π§510 π€π πππΎ