Mechanisch toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:28
even een copy uit het mechanisch toetsenbord topic, aangezine die nogal dood is en ik hem wel graag voor het weekend wil bestellen.

Wie o wie kan mij even advies geven, ik wil een mechanisch toetsenbord aanschaffen.

Ik heb geen flauw idee welke switches mij het beste liggen, ik twijfel heel erg tussen rood en bruin, het liefst een beetje gelijk aan mijn cheap ass 9 euro microsoft toetsenbord, dus ik neig toch sterk naar rood.

ben een voorstander van een klein toetsenbord hou er niet van als er teveel afstand tussen mijn handen zit.

Welke lay-out wil je?
qwerty.
Wil je met of zonder numpad?
met
Wil je backlight?
zou leuk zijn maar is geen vereiste
Welke MX Switch prefereer je
rood/bruin
Wat je is je budget?
100 euro is toch wel de max denk ik
Wil je macro toetsen?
als het binnen het budget past sure
Doel van het keyboard?
voornamelijk FPS games (CS:GO) en typen
Wat weet je al?
zelf had ik deze in gedachte
pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch)

maar twijfel dus heel erg tussen de rode en bruine switches, ben bang dat ik met rood amper kan typen of dat ze te gevoelig zijn, maar ik met bruine in cs go weer smoothness miss, ugh help me? _/-\o_

als iemand een betere suggestie heeft please let me know!

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 09-07-2015 16:23 ]

• Brandonvds
  • Laatst online: 16-02 15:17
Ik heb erg weinig verstand van (mechanische) toetsenborden, en dit is toch vooral eigen smaak.
Kan je niet naar een computerwinkel in de buurt gaan om er een paar uit te testen?
En als je hem online besteld kan je hem altijd binnen 14 dagen terugsturen onder de wet "koop op afstand" mocht je er niet tevreden over zijn.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Het grote mechanische toetsenborden topic al doorgenomen? Daarbij wat Brandonvds zegt, proberen, proberen, proberen!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

MX Bruin vind ik zelf (recent overgestapt van cheapo chiclet naar CM Storm QF XT) al gevoelig genoeg, ik raak regelmatig een toets teveel, en vind mijn laptop-toetsenbord nu opeens zwaar typen... alsnog blijft het testen geblazen, eventueel kun je dan bij een winkel die wat planken in de showroom heeft gaan typen.

Over het algemeen sla je met beide geen flater, en kun je nog best wennen aan een iets andere ramplank. Heck, ooit kon ik ook goed met de oude IBM's overweg...

@br00ky: ik weet niet of het er net al stond maar hij heeft em al gepost in het mechanische topic ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Ambition88
ah okay ja ik ben gister naar de media markt geweest, hadden ze 4/5 plankjes staan maar er stond niet bij wat voor switches het waren, en die medewerker wist het ook niet dus was ook verspilde tijd.

ik denk dat ik het liefst bij mn oude vertrouwde 9 euro switches wilt blijven, dus dan zou ik eerder voor bruin gaan, denk dat ik er gewoon 1 ga bestellen en als ie niet bevalt stuur ik hem terug, maarja voel me dan altijd zo lullig zo blijf je aan de gang.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 19:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ambition88 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:17:
Ik heb geen flauw idee welke switches mij het beste liggen,
Met dat probleem heb ik ook een tijdje gezeten. Enige manier om erachter te komen is toch gokken óf ergens wat uitproberen.
ik twijfel heel erg tussen rood en bruin, het liefst een beetje gelijk aan mijn cheap ass 9 euro microsoft toetsenbord, dus ik neig toch sterk naar rood.
Tja, sorry maar je moet geen mechanisch toetsenbord kopen als je er één wilt die aanvoelt zoals je brakke rubberdome van €9. Reds lijken trouwens totaal niet op rubberdomes; rubberdomes zijn sterk tactile (maar mushy) terwijl reds juist linear zijn.
ben een voorstander van een klein toetsenbord hou er niet van als er teveel afstand tussen mijn handen zit.
Dat kan; genoeg TKL, 75% en 60% toetsenborden te vinden.
Welke lay-out wil je?
qwerty.
Als je een toetsenbord koopt is het vooral handig welke mechanische layout je wilt. Je kunt van een Qwerty-toetsenbord zo een Qwertz of een Dvorak maken door wat keycaps om te wisselen.

Heb je liever ISO of ANSI?
Wil je met of zonder numpad?
met
Je wilt een compact toetsenbord, maar mét numpad? Dat is dus eigenlijk gewoon het normale formaat? :+
maar twijfel dus heel erg tussen de rode en bruine switches, ben bang dat ik met rood amper kan typen of dat ze te gevoelig zijn, maar ik met bruine in cs go weer smoothness miss, ugh help me? _/-\o_
als iemand een betere suggestie heeft please let me know!
Misschien dat dit wat helpt met het kiezen van switches: http://www.keyboardlover.com/switchanimations.php

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Ambition88
hey thanks voor je reactie ja dat van die numpad is een beetje onlogisch, het komt er eigenlijk op neer dat ik het toetsenbord uit mn beginpost wil, kan niet echt een betere vinden voor die prijs die zo compact is, maar ik twijfel tussen red en bruin zo irritant, joh.

wat betreft die rubberdomes heb je gelijk, ik bedoel meer qua hoe ze aanvoelen moeilijk uit te leggen.

iso ansi zegt me niks.. zal eens googlen ANSI layout :)

is het echt zo persoonlijk dan?

hoe moeilijk doet een leverancier als je bijv red switches besteld, die retourneerd voor een bruine? en dan blijkt die rode toch beter te zijn.. ik heb echt zoiets van op een gegeve moment nemen ze je niet meer serieus :P

*EDIT*

heb uiteindelijk de versie besteld met brown switches denk dat het toch wat fijner is dat je wat feedback krijgt aangezien je in csgo toch niet dubbel tapped en ik ook wel LoL speel. :) ben heel erg benieuwd hoop dat ik de goeie keuze heb gemaakt bedankt allemaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Ambition88 op 09-07-2015 18:44 ]

Pagina: 1