Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik erger me op dit moment kapot aan mijn huidige PC en zou graag jullie advies willen voor een nieuwe.

Ik wil een desktop die langere tijd mee kan (vijf jaar). Ik twijfel om er zelf een te gaan bouwen, omdat ik het nog nooit met succes gedaan heb. Ik heb het in mijn jeugd een keer geprobeerd met wat hulp van een computerexpert, maar die pc presteerde onder de maat en maakte vooral veel geluid.
Ik gebruik de PC voornamelijk voor tekstverwerking, surfen, muziek luisteren, films kijken en af en toe een spelletje ( Leaugue of Legends bijvoorbeeld). Ik heb erg veel data op mijn PC (vooral muziek, ik maak soms zelf muziek via audacity).

-Ik gebruik voor mijn werk het praatprogramma Dragon, dat gebruikt best veel geheugen/rekenkracht en mijn huidige PC trekt het slecht. Ik erger me kapot aan het lange wachten voordat mijn tekst op het scherm verschijnt.
-Ik wil tussen de 500 en de € 800 uitgeven.
-Ik heb op dit moment een Dell computer, die wil ik intact houden en ik wil dus geen randapparatuur meenemen.
-Ik denk dat ik minimaal een i5 processor nodig heb en flink wat geheugen (2TB). Verder een redelijke videokaart, uiteraard niet te goed want ik ben geen hardcore gamer meer.
-Ik heb gehoord dat SSD erg goed is, dus dat wil ik er denk ik wel in hebben. Ik heb geen verstand van voedingen, behuizing enzovoort omdat ik nog nooit zelfstandig een pc in elkaar gezet heb.
-Ik heb geen merkvoorkeuren.
-Ik heb genoeg ruimte voor een grote kast, liever niet teveel geluid, energiezuinig is natuurlijk altijd goed.
-Ik weet niet wat over klokken is,dat ga ik waarschijnlijk dus ook niet doen.

Verder vraag ik me af of jullie een betrouwbare site met een goede handleiding voor het bouwen weten, omdat ik dit nooit eerder gedaan heb.

Hier een opzetje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock H81M-HDS€ 44,95€ 44,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 149,90€ 149,90
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,95€ 47,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,60€ 12,60
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,80

Ik heb maar wat gedaan naar aanleiding van de Best Buy Guide en het aankoopadvies topic.ik vraag me af of dit goed zal draaien samen, is het in balans? Met name wat betreft moederbord, koeler en vooral voeding ben ik onzeker.

Dankuwel voor een advies,

Jorrit :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

- wat zijn de specs van je huidige PC ?
- wat bedoel je met 2TB geheugen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Je beantwoordt in dat proces dan ook automatisch alle vragen die je hier stelt :).

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van januari, maart en juli.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:39:
- wat zijn de specs van je huidige PC ?
- wat bedoel je met 2TB geheugen ?
-Dell studio XPS 7100 uit 2009. 4gb ram, AMD phenom 2.8 ghz processor
-2TB=2000 GB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal het lijkt me leuk om een keer zelf een pc te bouwen, maar ik heb het nooit met succes gedaan, dus vandaar dat ik jullie om advies vraag.

-Ik gebruik voor mijn werk/studie het praatprogramma Dragon, dat gebruikt best veel geheugen/rekenkracht en mijn huidige PC trekt het slecht. Daarnaast voornamelijk simpele tekstverwerking, surfen, muziek luisteren, films kijken en af en toe een spelletje ( Leaugue of Legends bijvoorbeeld). Ik heb erg veel data op mijn PC, vandaar 2 TB geheugen.
-pc moet lang meegaan en ik kan erg slecht tegen trage pc's.
-Ik wil tussen de 500 en de € 800 uitgeven.
-Ik heb geen verstand van voedingen, behuizing enzovoort omdat ik nog nooit zelfstandig een pc in elkaar gezet heb, dus daar heb ik maar wat gedaan.
-Ik heb genoeg ruimte voor een grote kast,
-overklokken niet denk ik, geen idee wat dat is ook.

Verder vraag ik me af of jullie een betrouwbare site met een goede handleiding voor het bouwen weten of wat tips, omdat ik dit nooit eerder gedaan heb.

Hier mijn opzetje, benieuwd wat jullie ervan vinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock H81M-HDS€ 44,95€ 44,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 150,-€ 150,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 32,-€ 32,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,-€ 47,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,60€ 12,60
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten