Ps4 probleem geen garantie!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-04 08:30
Beste tweakers,

Sinds paar weken doet me ps4 raar.
Hij gaat alsmaar automatisch aan en gooit me cdtjes eruit. Hij is 1,5 jaar oud en sony en intertoys willen me niet helpen omdat ik 1 jaar garantie hebt. Reparatie kosten zijn 200 euro.

Heeft iemand tips?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 18:11
Hoe kom je erbij dat de reparatie 200 euro kost? Is misschien wel zinvolle informatie.

Je hebt hem gekocht bij Intertoys. Van een console mag je verwachten dat hij langer als 1,5 jaar meegaat. Intertoys is dan ook je aanspreekpunt. Schrijf een nette brief en vraag middels de brief om reparatie. Laat de conversatie schriftelijk verlopen zodat je wat op papier hebt / krijgt.

Eventueel kun je kijken bij welke organisaties Intertoys aangesloten is waar je eventueel een klacht in kunt schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Bij gewoon gebruik met een vergelijkbaar (deugdelijk) product, mag je er zeker vanuit gaan dat deze meer dan 2 jaar mee gaat. Hopelijk heb je de kassabon nog.

Daarnaast is bovenstaande wettelijk geregeld, bij elektronische apperatuur als deze heb je min. 2 jaar garantie.

Brief schrijven met uitleg (hou het netjes) is je beste optie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals bovenstaande raad ik aan om nogmaals naar Intertoys te gaan (zij zijn je eerste aanspreekpunt) en aangeven dat je op basis van Europees Recht recht hebt op minimaal 2 jaar garantie en dat ze hem dus kostenloos moeten repareren binnen deze termijn.

Je kunt ook dit uitprinten en meenemen desnoods: http://www.rijksoverheid....ij-aankoop-in-europa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je ook al eens gekeken of het niet "gewoon" het standaard rubbertje onder ps4 issue is?

Kijk hier eens zou ik zeggen, wellicht helpt het je: http://www.ign.com/articl...ejects-discs-unexpectedly

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 08:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:19
Je heb toch gewoon 2 jaar garantie, bon opzoeken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
En mocht je die brief gaan schrijven, gebruik dan "m'n" of "mijn", in plaats van "me". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
Heb alles geprobeerd maar helaas.. Sony vraagt heletijd 200 euro. Europese wet is 2 jaar garantie maar nederland doet er niet aan mee. Moet aantonen hoe die stuk is gegaan..

Zometeen afspraak om te laten maken voor 35 euro

[ Voor 13% gewijzigd door knaldop op 09-07-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38
knaldop schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:09:
Heb alles geprobeerd maar helaas.. Sony vraagt heletijd 200 euro. Europese wet is 2 jaar garantie maar nederland doet er niet aan mee. Moet aantonen hoe die stuk is gegaan..
Je hebt niet met Sony te maken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
Nee ook niet intertoys heeft alles geprobeerd. Maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

Croga

The Unreasonable Man

knaldop schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:12:
Nee ook niet intertoys heeft alles geprobeerd. Maar helaas
Da's leuk voor Intertoys maar wat Intertoys met Sony doet heb jij helemaal niets mee te maken.

Intertoys moet zijn wettelijke verplichting nakomen. Doen ze dat niet dan ontbindt je en eis je je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

Umbrah

The Incredible MapMan

knaldop schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:09:

Zometeen afspraak om te laten maken voor 35 euro
Nogmaals, waarom praat je met Sony? En hoe kom je erbij dat Nederland hier niet aan mee doet? Nederland is hier juist strenger in dan gemiddeld.

Nogmaals, schrijf een nette brief (niet in de stijl van je posts...) naar Intertoys, articuleer duidelijk, gebruik een spellchecker, en laat hem nalezen. Leg het probleem uit, en wijs er op dat je een deugdelijk product verwacht.

Overigens, bewijslast is wel degelijk een punt hier; je hebt inderdaad een verplichting om aan te tonen dat de PS4 niet door ondeugdelijk gebruik defect is gegaan. Als je je echter aan de handleiding hebt gehouden (ventilatieruimte, stabiele ondergrond) en er geen zichtbare slijtage sporen zijn, én je hebt er niks aan verandert, dan is dat prima. Ik neem aan dat je, voor je hem opstuurt naar Intertoys (!!!), foto's gaat maken.

ALS intertoys niets wil doen na die brief, kun je altijd een 'strengere' brief sturen waar je wijst op je wettelijke recht, en pas daarna kun je stappen ondernemen. Maar nogmaals: documenteer zorgvuldig, daar kunnen wij ook wat mee namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrah op 09-07-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik zal even proberen uit te leggen, maar ik ben geen expert over garantiezaken. Ik vind het gewoon interessant :)

Europa heeft europa opgelegd om bepaalde garanties wettelijk te verplichten. Als dat meer is dan de fabrieksgarantie dan is er verplicht om langer garantie aan te bieden. Wie moet die garantie aanbieden? De winkel. Volgens de NL wet heb je een overeenkomst met de winkel gesloten, en moeten die de garantie afhandelen. Als de winkel dat verder met sony afhandeld: Prima, maar daar heb jij als consument niets mee te maken.

En dan nu de NL wetgeving: In nederland geldt de volgende situatie: IPV de standaard termijnen van europa over te nemen, hebben ze de wet aangescherpt in de volgende vorm: Producten moeten deugdelijk zijn, en moeten dus een redelijke termijn meegaan. Het probleem hiermee is dat elke winkel een andere interpretatie heeft: sommige winkels vinden een jaar redelijk, sommige consumenten vinden dat hun console de hele levensduur van wanneer er games worden released mee moeten kunnen gaan. Winkels hebben helemaal geen zin om garantie te leveren, dus gaan proberen zo kort mogelijk garantie te geven.

Wat je dus het beste kan doen is bij intertoys langs gaan wetende dat 1.5 jaar een onacceptabele tijd is voor een high end gameconsole van 400 euro, en dat je recht hebt op garantieafhandeling door intertoys. Ze mogen je niet doorsturen naar sony. Willen ze nog steeds niet leveren: neem contact op met een hoofdkantoor en probeer daar verhaal te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 14:51

D4NG3R

kiwi

:)

@ Hierboven, de regelgeving mag per lidstaat enkel worden aangepast als dit in het voordeel is van de consument; daardoor kan je dus wel stellen dat je minimaal 2 jaar recht zou mogen hebben op garantie en dat je daarna pas in aanraking komt met het idee dat je een 'deugdelijk' product moet hebben.

Voor de rest zou ik inderdaad die stappen doornemen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
Net gebeld intertoys jaa we kunnen hem kostenloos opsturen. En de kosten van sony zijn voor jou meer kunnen we niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:26

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Heb je met je lokale Intertoys gebeld? Of met het hoofdkantoor?

Als dit met het hoofdkantoor is, dan zou dat wel erg kwalijk zijn. Maar aan je antwoord te lezen maak ik min of meer op dat dit de lokale Intertoys is. Ik zou zeggen kijk eens of er in de buurt een andere zit, en informeer daar eens naar de garantie indien je een nieuwe zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:57

Umbrah

The Incredible MapMan

knaldop schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:31:
Net gebeld intertoys jaa we kunnen hem kostenloos opsturen. En de kosten van sony zijn voor jou meer kunnen we niet doen
Waarom bel je, en stuur je ze, zoals we ALLEMAAL eigenlijk zeggen, geen brief? Adres: http://www.telefoonboek.n...n/intertoys-hoofdkantoor/

Je negeert ons advies gewoon, en je taalgebruik blijft vaag. Tevens hebben we geen complete casus (schrijf eens helemaal uit wat het verhaal is). Dit is overigens ook meer een topic voor het Shopping Forum. Je bent (volgens je profiel) 21, dus volwassen, gedraag je daar dan ook naar! Als je het eng/lastig vind om een brief te schrijven, post hem rustig hier; dan kunnen wij eventueel wel spelling en inhoud controleren. ZO lief zijn wij!

Kosten moeten helemaal geen punt zijn. Sony ook niet. Heel zwart/wit: je hebt een contract met Intertoys. Doen zij lastig? Dan moet je daar iets aan doen. Een formele brief (nogmaals; dosier houden is een must hier, ik neem aan dat je foto's hebt van de PS4?) is hierbij de noodzaak. En zolang het duidelijk is dat er geen gebruikersschade is (valsporen, krassporen, gesmolten/verbleekte labels die aantonen dat je hem in een afgesloten ruimte had, etc...), dan hebben ze geen poot om op te staan: zij moeten een deugdelijk product leveren. Desnoods uit eigen zak een nieuwe betalen, desnoods laten repareren door Sony/wie dan ook. Dat hoeft jou niet eens iets uit te maken!

En omdat ik nog zo lief ben: dit is een voorbeeld van hoe het moet op dit forum:
Bol.com benadeelt mij na eerder niet nakomen levering.

Duidelijke casus, TS is goed bezig, en de discussie is erg nuttig.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 09-07-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Dit is wel erg slecht geregeld door Sony. Ja, het is volgens de wet zo dat je een contract heb met de winkel, maar in deze tijd proberen alle winkels daar onderuit te komen. Toen mijn Xbox 360 na bijna 2 jaar stuk ging, was het een kwestie van een RMA aanmaken op de website op basis van serienummer en opsturen naar MS. Vervolgens kreeg je hem gerepareerd terug, met excuses en een maandje gratis Xbox live. Zo hoort het met een dure console! Zeker als het een known issue is moeten ze dit gewoon netjes oplossen.

Ik vrees hier wel voor met mijn eigen PS4, dat ding geeft natuurlijk naar 1,1 jaar de geest. Ik heb wel gelezen dat je extra garantie kan krijgen via Sony. Dat zou natuurlijk niet nodig moeten zijn, maar als je daardoor wel 3 jaar zorgeloos kunt gamen is me dat wel 50 euro waard.

Overigens hier een voorbeeldje gevonden van iemand die via klachten kompas na 15 maanden binnen de garantie de reparatie heeft gehad bij bol.com: http://www.klachtenkompas...sony-playstation-4-500-gb

Voor toekomstige kopers is het misschien handig om van tevoren uit te zoeken waar je wel 2 jaar garantie krijgt. Blijkbaar bol.com en ik kan me voorstellen dat amazon dit ook doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Erapaz op 09-07-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 20:08
Ik zou, als je er verder niet meer uitkomt, contact opnemen met de geschillencommissie: https://www.thuiswinkel.o...en/de-geschillencommissie. De uitspraak daarvan is altijd bindend.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09

BM

Moderator Spielerij
Hoewel het een PS4 betreft gaat dit meer om garantie dan om de console zelf. Past daarom waarschijnlijk beter in ons Shopping Forum.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Fijn hoe behulpzaam iedereen reageert! Toch gooi ik je topic dicht omdat ik de eigen inzet sterk mis in dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.