Invoering van Junior member etc.

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Kan er onder de gebruikersnaam niet weer "Newbie" (<50 techposts),
"Junior Member" (>49 <150 techposts).
en "Member" (>149 techposts <500 techposts) en "Advanced Member" (>499 techposts).
komen te staan?
Zodoende kun je makkelijk zien of diegene ook recht heeft in diverse fora te schrijven.
(Ik heb zelf 2400 tech-posts gedaan >:) )

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dan gaan mensen een hoop onzin posten om van die junior-status af te komen. Lijkt me geen goed idee.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Precies, sommige mensen zijn status-geil.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Mastermind
Welnee ze kunnen geen onzin posten in hardware forums toch?

Verwijderd

Onzin zal je altijd houden. Je kan het wel doen dat enkel de post in de tech-fora bij je totaal wordt opgetelt. En wat je het de HK en SG (en W&L??) post niet.

[tiep kurzus zou nied gek zyn]

• Palomar
  • Niet online
lijkt mij wel een goed idee.. of dat je alleen mensen met bijv. >1000 techposts pas een status geeft (advanced member bijv.).. verschil moet er wezen toch :P

• Mastermind
Op maandag 18 juni 2001 12:26 schreef rick_h het volgende:
lijkt mij wel een goed idee.. of dat je alleen mensen met bijv. >1000 techposts pas een status geeft (advanced member bijv.).. verschil moet er wezen toch :P
Daar gaat het niet om, het gaat er om dat men kan zien van: "Hey, ik ben nu een volwaardige GoTTer, ik kan nu ook de relaxhoek in".
En je kunt makkelijk zien of je bep. mensen daar ook kunt aantreffen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat hebben we (lang geleden) al eens gehad (bok, terminale bok etc), en dat werd één grote 'hoe scoor ik z.s.m. 5000 posts'-race.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ikzelf kan het ook denk ik niet aan met statussen. Aangezien dat ik nogal post geil was.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op maandag 18 juni 2001 12:26 schreef rick_h het volgende:
dumbest-member-with-the-most-questions bedoel je? :P

iets waaran zichtbaar is in welke fora men kan zou inderdaad wel eens handig zijn

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 18 juni 2001 12:45 schreef insoft het volgende:
Ikzelf kan het ook denk ik niet aan met statussen. Aangezien dat ik nogal post geil was.
was ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 13:07 schreef chem het volgende:

[..]

was ?
Ja

• Mastermind
't Is wel goed als mensen gemotiveerd worden meer in de Tech-fora te posten vind ik. Daar kan een status aan bijdragen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34

Floor-is

5.2

Een status zou inderdaad kunnen bijdragen, maar het heeft ook een bij-effect waar we heel wat minder happy mee zijn en daarom doen we het niet.

Mensen zijn over het algemeen status-geil en gaan dus om een andere status te krijgen meer posten. Helaas zijn deze posts niet altijd van dezelfde kwaliteit als wanneer ze niet (met name) voor de status zouden zijn geplaatst. Dus krijg je wederom een verslechtering (is dat wel een woord? Wel een leuke voor scrabble :P ) van de kwaliteit...

Bericht hierboven

• Thunder
  • Niet online
Status stond toch altijd onder de naam zijn toen uitgevoerd, nu kun je ze veranderen ,dingie onder je naam, zet daar dan n00b in ofzow :)

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 13:44 schreef Thunder het volgende:
Status stond toch altijd onder de naam zijn toen uitgevoerd, nu kun je ze veranderen ,dingie onder je naam, zet daar dan n00b in ofzow :)
Volgens mij toen er nog statussen waren kon je dat (net zoals nu bij de mods/ads) zien aan het naast de naam boven de reply de status met het aantal posts. Als er nu nog statussen waren zou er zoiets staan als
code:
1
Webgoodie (Member - 964 posts)

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op maandag 18 juni 2001 15:10 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

Volgens mij toen er nog statussen waren kon je dat (net zoals nu bij de mods/ads) zien aan het naast de naam boven de reply de status met het aantal posts. Als er nu nog statussen waren zou er zoiets staan als
code:
1
Webgoodie (Member - 964 posts)
Nee joh.. stond gewoon onder je nick, ondertitels hadden we toen nog niet :P

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hoe kun jij zien hoeveel techposts je hebt? je kunt toch alleen het totale aantal zien

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:57
Op dinsdag 19 juni 2001 15:50 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

Nee joh.. stond gewoon onder je nick, ondertitels hadden we toen nog niet :P
idd ondertitels kwamen pas later. Volgensmij was dat zo rond de afschafing van ubb! (Correct me if im wrong)

Ik vindt het wel een goed plan. En mensen die status probeeren te krijgen door veel onzin posts in tech forums te plaatsen een extra status geven loozer of prutser ofziets dergelijks!! waarbij gelijk een ontzegging van de SG en HK aan vast zit ofzo....

Advanced sheep-counting strategies

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

En wie gaat dat bijhouden, al die statusjes?
Nog meer modjes, adjes of de users die een vote kunnen plaatsen?

Gaat niet echt werken denk ik.

? weet jij wat.

Verwijderd

Er is hier weinig vertrouwen in de mede forum ge/mis-bruikers.
Een hoop forums hebben een rating systeem. En daar is niets mis mee. Naar mijn mening.
Er zullen altijd mensen zijn die een status willen krijgen. Maar als je enkel die post op de tech fora mee telt. Je kan zelfs nog uitgebreider gaan en de post van de verschillende tech fora splitsen.
En een status verlenen aan het forum waar ze het meeste posten. Naar mijn idee krijg je dan ook een goed beeld wie er bijv. reply'ed op je post.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Ik heb al een status achter m'n naam :P .. maar laten we dit alstjeblieft niet weer invoeren.....anyone remembers "junior member"? Iedereen ging toen als een gek posten om geen junior member meer te zijn....was nogal ehm....niet positieve ontwikkeling.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:53 schreef McVirusS het volgende:
Ik heb al een status achter m'n naam :P .. maar laten we dit alstjeblieft niet weer invoeren.....anyone remembers "junior member"? Iedereen ging toen als een gek posten om geen junior member meer te zijn....was nogal ehm....niet positieve ontwikkeling.
Klopt. Je had toen 2 statussen. Junior Member en Member.

Maar wat als je nou meerdere niveau's in bouwt?? Je kan mij niet vertellen dan iemand 500 post kan halen met onzin zonder dat daar ooit iets van gezegt is.

HK niet mee reken uiteraard dan.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 16:19 schreef AtomicShockwave het volgende:
hoe kun jij zien hoeveel techposts je hebt? je kunt toch alleen het totale aantal zien
Ja, moet je een search doen in de techfora en kijken hoeveel posts je hebt, dus niet topics :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ALH
  • Laatst online: 19:49

ALH

Tja, het heeft z'n voordelen en nadelen he :)

Ik weet alleen nogwel uit de tijd van de Junior Member status dat er af en toe wel een paar irritante tussen waren die zo snel mogelijk die 100 posts wilden halen, maar over het algemeen viel dat best mee...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik denk wel dat er een aantal mensen zijn die er een posts wedstrijdje van maken, Maar dat zullen er niet zo veel zijn. Bovendien kun je dan gelijk al zien wie eigenlijk niet geschikt zijn om op dit forum te zitten.

Advanced sheep-counting strategies

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

An sich, het zou wel handig zijn als je kon zien of mensen al aan de HK termijn voldoen. kan je er ook meteen diegenen uitvissen die enkel staan te posten om daar toegang te krijgen.

En als de mods daar nu een rate balkje bij krijgen zoals op tweakers.net ? Lijkt mij een aardig plan want volgens miij hebben de mods ook niet in de gaten of iemand die af en toe onzin post in de tech forums of dat gewoon een HK toegang user is die wat loopt te dollen of dat het iemand is die toegang wil krijgen. want als je je lollige/ domme posts verspreid over de fora, krijg je er zo wel 5 pd door en dat valt niemand op.

Want ik zie welleens vragen staan waarvan ik denk; "Kom op zeg zo dom kan iemand toch niet zijn?"
Dan denk ik welleens die post enkel een vraag om weer wat posts te kunnen scoren.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op woensdag 20 juni 2001 11:02 schreef bombadil het volgende:
[lap tekst].......
.... denk ik weleens die post enkel een vraag om weer wat posts te kunnen scoren.
En dan willen we het over sommige reply's maar niet hebben. Misschien van dezelfde users....?

Een statusje als JuniorMember, Member en/of GoudenKip zijn IMHO ook niet zo belangrijk, ben hier regelmatig aanwezig en weet de gouden kippen, daarmee bedoel ik de users die een goede reply geven (verstand van zaken), echt wel te scheiden van de junioren.
Hierbij is het niet van belang hoelang er al geregistreerd is op GoT.

Voor de nieuwkomers zou het een indicatie kunnen zijn welke user een betrouwbare, goede reply geeft. Maar als die nu eens een day-off heeft en een stuk onzin dropt?

Eerdere reply's maakten al melding van het kicken op status door veel ? GoT gebruikers.

* PokkeNoise ziet er geen toegevoegde waarde in.

? weet jij wat.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 19 juni 2001 16:19 schreef AtomicShockwave het volgende:
DB rulez :)
code:
1
2
3
4
5
6
Aantal SG-posts: 136 
Aantal HK-posts: 6 
Aantal NSTM-posts: 25 
Aantal LA/SU-posts: 45 
Aantal tech-posts: 154 
Totaal posts: 366

Bericht hierboven

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

misschien kan je best het aantal posts voor iedereen onzichtbaar maken, enkel adjes kunnen hem bvb nog zien, en de info kan gebruikt worden om te zien wanneer hij in andere fora mag.

tenzij je op een blaadje bij elke post een streepje zet geraak je de tel wel kwijt :)

en als hij echt te hard gaat (=onzin posten) een ban :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 23:56 schreef Xaran het volgende:

[..]

Je kan mij niet vertellen dan iemand 500 post kan halen met onzin zonder dat daar ooit iets van gezegt is.
Denk je ??
Mij is het gelukt tot iets van de 700 en 50 per dag.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163150 hier wordt ik al iets van legendarisch genoemd als voorbeeld. Maar ik heb nu me post gedrag aangepast na een waarschuwing. En nu is gotten ook veel leuker.
Het kan dus wel, maar normaal gotten is echt leuker.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op woensdag 20 juni 2001 21:16 schreef insoft het volgende:
Denk je ??
Mij is het gelukt tot iets van de 700 en 50 per dag.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/163150 hier wordt ik al iets van legendarisch genoemd als voorbeeld. Maar ik heb nu me post gedrag aangepast na een waarschuwing. En nu is gotten ook veel leuker.
Het kan dus wel, maar normaal gotten is echt leuker.
ut kan ook normaal hoor. als jij je beperkt tot max 5 posts per dag en verspreid over verschillende fora dan valt niemand dat op hoor.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Of een systeem maken dat ook bijhoud hoeveel je aan het GoTten bent, netzo als op T.net. Dan kan je wel gaan spammen, maar dat zal niet helpen. :)

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 15:10

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op woensdag 20 juni 2001 19:19 schreef PokkeNoise het volgende:
Voor de nieuwkomers zou het een indicatie kunnen zijn welke user een betrouwbare, goede reply geeft.
Goede reply's geven hangt niet af van hte aantal postst wat je doet meer van welk onderwerp en wat de vraagstelling is en hoeveel dat je er van af weet.

Heb je trouwens ook al gedacht aan diegene die vrij weinig posten maar wel veel lezen, die kunnen ook een zinnige reply geven maar zouden dan doordat ze te weinig posts hebben voor Memberstatus niet serieus genomen worden. Dat lijkt me niet echt de bedoeling

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 22:23 schreef Christus het volgende:
Heb je trouwens ook al gedacht aan diegene die vrij weinig posten maar wel veel lezen, die kunnen ook een zinnige reply geven maar zouden dan doordat ze te weinig posts hebben voor Memberstatus niet serieus genomen worden. Dat lijkt me niet echt de bedoeling
Daarom dit, ik post zelden en lees heel veel (90% van mijn vrije tijd :) )
Op woensdag 20 juni 2001 22:01 schreef SauronII het volgende:
Of een systeem maken dat ook bijhoud hoeveel je aan het GoTten bent, netzo als op T.net. Dan kan je wel gaan spammen, maar dat zal niet helpen. :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

GEEN status.

Stel nou, er komt hier iemand op het forum die al jaren ervaring heeft met bijvoorbeeld opslag en 28 is. Hij/zij heeft een it studie gedaan en werkt er al 4 jaar in. En dan een junior status ??????? |:( |:( |:( |:(

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op woensdag 20 juni 2001 22:30 schreef JT het volgende:
GEEN status.

Stel nou, er komt hier iemand op het forum die al jaren ervaring heeft met bijvoorbeeld opslag en 28 is. Hij/zij heeft een it studie gedaan en werkt er al 4 jaar in. En dan een junior status ??????? |:( |:( |:( |:(
juist daarom een rate systeem; zo `n iemand maakt vast snel enkele zeer zinnige posts en dan wordt hij vast heel hoog "gerate" nietwaar?

En ik bedoelde het om duidelijk onderscheid te kunnen maken tussen degenen met hk toegang en degenen zonder; dan kan je veel makkelijker de onzinposters eruit vissen. Weet je daar dan een betere oplossing voor?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 23:44 schreef bombadil het volgende:

[..]

juist daarom een rate systeem; zo `n iemand maakt vast snel enkele zeer zinnige posts en dan wordt hij vast heel hoog "gerate" nietwaar?
Lekker werk om die paar posts te gaan beoordelen. Ik denk dat de mods al wel genoeg aan hun hoofdjes hebben.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 20 juni 2001 23:44 schreef bombadil het volgende:

[..]

En ik bedoelde het om duidelijk onderscheid te kunnen maken tussen degenen met hk toegang en degenen zonder; dan kan je veel makkelijker de onzinposters eruit vissen. Weet je daar dan een betere oplossing voor?
Ja, of iemand die nix weet gaat veel onzin posten om z'n status omhoog te krikken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 21 juni 2001 00:32 schreef JT het volgende:
Ja, of iemand die nix weet gaat veel onzin posten om z'n status omhoog te krikken.
Goed lezen
Ik zeg toch raten dwz: een inhouds waardering geven zoals op t.net ook gebeurd. zo`n mooi balkje met [offtopic][inzichtvol][troll] e.d. Snappie?
Op woensdag 20 juni 2001 23:50 schreef stokkie het volgende:
Lekker werk om die paar posts te gaan beoordelen. Ik denk dat de mods al wel genoeg aan hun hoofdjes hebben.
Nu moeten ze ook opletten of er niet door sommige users enkel onzin gepost wordt om HK toegang te krijgen, zo`n status geeft dan mooi aan of ze in die categorie vallen of niet. Lijkt me hun werk juist vergemakkelijken. En trouwens wie zegt dat enkel mods die rechten zouden moeten krijgen, misschien is daar wel animo onder verstandige users voor.

• Floor-is

Floor-is

5.2

[No flame intended]

Bombadil: Zie je ze vliegen ofzo?

Op T.net worden op een hele drukke dag misschien 1000 posts neergezet, die lang niet allemaal beoordeeld worden en vaak zelfs helemaal niet zo goed als eigenlijk zou moeten. Er zijn zo'n 5000 mensen met modpunten die dus ook potentiele moderators zijn... (Waar overigens goed over nagedacht is en wordt, omdat er toch nog wel een paar veranderingen moeten komen.)

Op GoT worden _ruim_ 10.000 posts per dag neergezet, die je enkel door een groepje van 30 man wilt laten beoordelen? Ik denk niet dat dat haalbaar is. Hetzelfde met statussen, mensen gaan ppuur posten voor de status, waardoor wij het dus niet willen hebben op GoT.

Dus mijn input: No chance, tenzij je met revolutionaire mod-bots aankomt en andere geweldige plannen.

Bericht hierboven

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 21 juni 2001 10:56 schreef Floris Diemel het volgende:
[No flame intended]

Bombadil: Zie je ze vliegen ofzo?
niet dat ik weet :)
Op T.net worden op een hele drukke dag misschien 1000 posts neergezet, die lang niet allemaal beoordeeld worden en vaak zelfs helemaal niet zo goed als eigenlijk zou moeten. Er zijn zo'n 5000 mensen met modpunten die dus ook potentiele moderators zijn... (Waar overigens goed over nagedacht is en wordt, omdat er toch nog wel een paar veranderingen moeten komen.)

Op GoT worden _ruim_ 10.000 posts per dag neergezet, die je enkel door een groepje van 30 man wilt laten beoordelen? Ik denk niet dat dat haalbaar is.
Ik ga lees cursussen geven denk ik. :P
Op donderdag 21 juni 2001 10:50 schreef bombadil het volgende:
En trouwens wie zegt dat enkel mods die rechten zouden moeten krijgen, misschien is daar wel animo onder verstandige users voor.
Heb je wel heel wat meer dan 30. dat zeg ik toch!
edit:

en ik wilde enkel de newbies beoordelen, die maken veel minder posts.
Dus mijn input: No chance, tenzij je met revolutionaire mod-bots aankomt en andere geweldige plannen.
zie boven
Hetzelfde met statussen, mensen gaan ppuur posten voor de status, waardoor wij het dus niet willen hebben op GoT.
Dat zou toch schitterend zijn? Ik heb het over statussen die afhankelijk zijn van de inhoud (=kwaliteit) niet over de hoeveelheid (=kwantiteit). Prachtig toch als mensen hun best zouden doen om hun posts zo kwalitatief hoog mogelijk te doen?

Maar ut hoeft niet hoor, het was maar een idee, weliswaar een goed idee maar toch..

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik zie het gewoon nog niet gebeuren, niet alleen omdat er haken en ogen aan zitten op gebruikers en beheersniveau, maar ook omdat Topix er helemaaaaal niet geschikt voor is, dan zou Arjen _weer_ half Topix om moeten proggen omdat wij iets anders hebben willen.

Dat duurt dan weer een maand of 3-4, nee sorry, ik zie gewoon te veel nadelen.

Bericht hierboven

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 21 juni 2001 11:10 schreef Floris Diemel het volgende:
Ik zie het gewoon nog niet gebeuren, niet alleen omdat er haken en ogen aan zitten op gebruikers en beheersniveau, maar ook omdat Topix er helemaaaaal niet geschikt voor is, dan zou Arjen _weer_ half Topix om moeten proggen omdat wij iets anders hebben willen.

Dat duurt dan weer een maand of 3-4, nee sorry, ik zie gewoon te veel nadelen.
nou ja jammer, het was maar een idee.

Is het forum dan technisch gezien zoveel anders dan tweakers.net? Ik dacht dat dat niet zo heel veel werk zou zijn. Verloren van de techniek :(

Pagina: 1