Nieuwe TV aan adsl verbinding (zonder tuner ?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08 21:57
Na meer dan 25 jaar trouwe dienst gaan we onze oude Philips tv vervangen (hij is niet kapot te krijgen !). Ik heb daarom geen ervaring met moderne lc-tv's en zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Er is domweg te veel aanbod. Ik heb inmiddels wel tv via internet (xs4all) met een losse controller per tv die via een ethernet kabel is aangesloten.
Om mijn zoektocht te beperken heb ik onderstaande vragen.

Ik zoek een?
lcd tv 40 inch. HD of UHD. 3d niet noodzakelijk. ik twijfel nog of het een SMART tv moet zijn

Wat is je budget?
600 tot 800 €. Meer kan maar boven de 1000 € gaat het echt niet worden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdfunctie TV kijken (films, series, documentaires, sport). Indien mogelijk ook films bekijken door vanaf een pc te streamen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nog geen specifieke tv op het oog. Ben wel zeer tevreden over de Samsung monitoren die ik aan onze pc's heb hangen.

Welke vragen heb je hier nog over?
- Kun je met een SMART tv de extra console van xs4all omzeilen ?
- Alle tv's hebben tuners die ik niet nodig heb (denk ik). Bestaan er ook tv's zonder tuner ?
- Kun je streamen vanaf een pc naar een SMART tv of is daar meer voor nodig

Verder jullie persoonlijke mening over beeldkwaliteit. Kan ik ook in reviews vinden maar ben wel benieuwd.
- 100 Hz vs 50 Hz
- HD vs UHD

Alvast bedankt voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 16:25

FlyEragon

Alien Monkeys

- Decoder kan je niet omzeilen met een smart tv. Tenzij xs4all een cam/CI+ module of iets levert die je in de tv kan prikken.

Volgens http://www.televisies.nl/digitale-tv-aanbieders/xs4all/ zou het moeten kunnen, maar je moet dus dan de tv module (insteekkaart) hebben ipv een los kastje. Even xs4all bellen dus of je potentiele tv daarmee werkt.

update: WebTV is gewoon tv over internet, en werkt met telefoons, tablets etc maar niet op je tv. Je hebt dus toch een los kastje nodig wat je nu al hebt.

- TV's zonder tuner bestaan niet, dan zijn het monitoren en dan betaal je voor hetzelfde formaat een stuk meer, en bovendien heb je dan zeker weten geen slot voor een decoder module.

- Streamen naar smart tv is mogelijk, maar de ervaringen met smart tv's zijn dusdanig negatief over het algemeen (traag, veel bugs, beperkte ondersteuning apps, traag, veel bugs, nog meer bugs, nog trager etc.) dat je volgens mij beter af bent met een domme tv en eventueel een win 8.1 stick'je die je in de hdmi inprikt. Kan je veel meer mee en ben je niet zo afhankelijk van het platform/updates etc.

[ Voor 8% gewijzigd door FlyEragon op 08-07-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is naar mijn weten niet mogelijk om op de jouw geschetste wijze de ethernetkabel rechtstreeks in je tv te steken en vervolgens te gaan kijken. Je zal toch echt de decoder moeten gaan gebruiken.

Het gericht zoeken naar een televisie zonder smart-functionaliteit en 3D heeft geen enkele zin. Het is zo'n beetje standaard op elke tv aanwezig en het is gewoonweg een feature die je al dan niet gebruikt. Fabrikanten zijn waarschijnlijk duurder uit om speciaal een productielijn te draaien die deze zaken niet aan boord hebben.

Met behulp van DLNA kun je inderdaad streamen met een een smart-tv. Stel je hier ook weer niet te veel van voor want dit kan de nodige haken en ogen hebben. In mijn ogen ben je altijd beter af met een losse mediaspeler of htpc.

Een tv is om naar te kijken dus leg de focus op de beeldkwaliteit en staar je niet blind op de features die je er bij cadeau krijgt en mogelijk niet of weinig zult gebruiken.

Over 50Hz en 100Hz zijn pagina's vol geschreven op het forum. Lees nog eens een aantal adviestopics door zou ik zeggen en deze blog van een mede-Tweaker.

De discussie full-hd en 4K is ook al talloze keren gevoerd. Zie bijvoorbeeld Full-HD of 4K televisie en diverse andere topics.

Er zijn vele modellen die in de buurt van je wensen komen; zie deze eerste selectie uit de Pricewatch. Verdiep jezelf er eens in en stel een aantal modellen voor die jou interessant lijken en waarom. Dan komt er vanzelf wat discussie op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuipzeiler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08 21:57
Mijn belangrijkste vragen zijn beantwoord.
- de decoder van xs4all kan niet vervangen worden
- streamen kan alleen goed via een externe pc
- beeldkwaliteit is belangrijker dan allerlei features zoals smart of 3d

Helpt mij om mijn zoektocht verder in te perken

Dank voor de linkjes naar extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

S1NN3D schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 11:04:
Het gericht zoeken naar een televisie zonder smart-functionaliteit en 3D heeft geen enkele zin. Het is zo'n beetje standaard op elke tv aanwezig en het is gewoonweg een feature die je al dan niet gebruikt. Fabrikanten zijn waarschijnlijk duurder uit om speciaal een productielijn te draaien die deze zaken niet aan boord hebben.
Niet mee eens, er zijn nog zat tv's zonder smart en 3D rommel. Dus aan smart/3D rommel hoef je nog lang niet aan te beginnen.

Hier een Sony b.v binnen 2 sec gevonden.

Potentiele kandidaten zonder Smart tv:
Pricewatch Smartloos 40" Tv's

[ Voor 14% gewijzigd door FlyEragon op 09-07-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-10 15:35
Wat ik zelf zou kiezen op basis van goede reviews:
pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart

En deze er bij als HTPC om al je series/films met openelec oid via het netwerk af te spelen:
pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ
pricewatch: Kingston SSDNow V300 60GB

Totaal: €831,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FlyEragon schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:29:
[...]

Niet mee eens, er zijn nog zat tv's zonder smart en 3D rommel. Dus aan smart/3D rommel hoef je nog lang niet aan te beginnen.

Hier een Sony b.v binnen 2 sec gevonden.

Potentiele kandidaten zonder Smart tv:
Pricewatch Smartloos 40" Tv's
Een mooi lijstje aan bagger tv's dus ja ;) . Voor een beetje goede tv ontkom je niet aan Smart en in de meeste gevallen 3D ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Hahahaha, bagger tv's. Enig onderbouwing daarvoor? Kijk je niet blind op kleurmetingen en pixelperfectie. Heb zelf nog een vrij oude samsung 42" 50hz smartloos tv.

Op papier vast heel erg bagger, maar werkt perfect, is snel en als de film content goed is merk je niet eens meer wat voor tv je aan het kijken bent.

Een tv is bagger als rood paars wordt, of als zwart heel erg lichtgrijs is of de resolutie geen full hd is. Aangezien we die tijd achter de rug hebben durf ik te beweren dat er geen slechte tv's meer zijn. Net zoals we met smartphones ook op een bepaald niveau zitten dat je niet meer 700 hoeft te betalen voor een high end ervaring. Prijs performance is laatste jaren steeds gunstiger geworden.
Maar een beetje ouder model tv, joh dat kan echt niet meer. Is poep! Alsof je gaat beeldbewerken met 10bits kleuren achter je tv.
Pagina: 1