• Robotap
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-07-2025
Beste GoT,

Sinds kort heb ik een nieuwe pc-build in elkaar gezet. Echter kom ik 1 aansluiting op het moederbord tekort, waardoor toch niet alles naar wens verloopt.

Ik heb een pricewatch: ASRock B85M Pro4, met aansluiting voor 4 usb3.0 poorten. 2 aan de achterzijde en 1 header op het moederbord.
Ik heb daarnaast een pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) met 1 USB3.0 poort en de volgende geheugenkaartlezer, pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-868, ook met 1 usb3.0 poort.

In mijn onwetende enthousiasme dacht ik dat ik nog twee usb3.0 ingangen vrij had op het moederbord en dat ik beide poorten aan zou kunnen sluiten op het moederbord, echter zit ik nu met 1 ongebruikte 3.0-poort, omdat ik deze niet aan kan sluiten.

Nu mijn vraag; de aansluiting op het moederbord ondersteunt twee 3.0-poorten. Is er een mogelijkheid waarbij ik beide kabels via een omvormer (2-naar-1) aansluit op het moederbord? Of moet ik 1 poort aan de voorkant van mijn behuizing gewoonweg niet gebruiken?

Ik hoor het graag!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG. OH is het honk voor printers e.d. ;)

Let me get this straight, zoek je geen splitter? Dus 1->2? Of wil je serieus één uitgang op 2 headers knallen?

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
je zoekt iets als dit denk ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/forums/attachment.php?s=81c7c81b3d71a8f0e7e25b952b46eb20&attachmentid=121298&stc=1&d=1357252645

zoek in google op usb 3 Y-splitter

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zit ook 3x te lezen, en begrijp het dan pas (denk ik)

Maar goed, zoals ik het begrijp:
Mobo heeft aan de achterkant (niet relevant) USB aansluitingen, waarvan 2x USB3.

Op het Mobo zit slechts 1 USB3 header en je wil die van de case aansluiten en die van je cardreader.
Je hebt dus 2 headers nodig.

edit: Zie hierboven :)

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 07-07-2015 13:07 ]

Te koop....

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Die gaat niet werken, aangezien er een hub tussen moet. Deze beste oplossing is zoiets: Silverstone SST-EC01-P, dan steek je de kaartlezer e.d. in dat ding en ben je klaar. Dat werkt omdat het een extra controller is, in plaats van een splitter.

Een andere optie is een interne USB hub te vinden, maar die kan ik voor USB3 niet vinden...

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

3.0 internal splitter?????

Is er niet een manier om de case aansluiting via een van de achterste usb 3 poorten te laten lopen met een verloop die je terug de kast invoert o.i.d.?

Zoiets: http://www.amazon.com/Gin...apter-Cable/dp/B00975UUEK

Geen idee of dat werkt.
Ben je wel je achterste poorten kwijt (of het moet met 1 ook werken, dat weet ik niet).

[ Voor 93% gewijzigd door albino71 op 07-07-2015 13:19 ]

Te koop....

• Robotap
Bedankt dat mijn redelijk vage uitleg toch begrepen wordt. Zo'n USB3-y splitter lijkt mij wat ik zoek. Zo kan ik beide usb3.0 kabels aansluiten op het moederbord. Ik denk dat ik niet aan kracht inlever op de USB-poorten, aangezien het er maar om twee gaan en elke usb-header er twee van kracht kan voorzien. Of zie ik dat nu verkeerd en wordt de kracht toch voor de helft verdeeld over de beide headers?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

https://i14.photobucket.c.../usb30-usb20.jpg~original

Kijkende naar de pinout zit er op zo'n USB internal header gewoon twee usb 3.0 poorten.

Als je niet vies bent van breadboard jumpers zou dat ook een optie kunnen zijn.

• Robotap
Ik heb t besteld, ik zal wel laten weten of het naar tevredenheid werkt!

• Robotap
Beste allemaal,

Ik heb de kabel binnen via Moddiy.com en ik heb het op mijn moederbord geïnstalleerd, de beide 3.0kabels (van mijn behuizing en mijn kaartlezer) aangesloten en uitgetest. Echter loop ik nu tegen een probleem aan. USB-apparaten die ik aansluit op de poorten worden niet herkend door de computer. Er is een pop-up die weergeeft dat het usb-apparaat niet herkend wordt.
Ook in apparaatbeheer laat hij hetzelfde zien. "onbekend USB-apparaat, (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt) Code 43. Ik heb op deze foutcode gezocht, maar elke oplossing die daar wordt aangeraden werkt niet bij mij.

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?

Verwijderd

Stuurprogramma's wel geïnstalleerd? Laatste versie?

• Robotap
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 23:21:
Stuurprogramma's wel geïnstalleerd? Laatste versie?
Ik heb dat geprobeerd via apparaatbeheer, maar daar vind hij geen nieuwe stuurprogramma's.
Misschien dat de volgende info over de foutmelding helpt:

Device USB\VID_0000&PID_0002\5&1c90ebff&0&10 was configured.

Driver Name: usb.inf
Class Guid: {36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 6.3.9600.17238
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: BADDEVICE.Dev.NT
Driver Rank: 0xFF0000
Matching Device Id: USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE
Outranked Drivers: usb.inf:USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE:00FF2000
Device Updated: false

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Natuurlijk gaat het niet werken, je hebt 2 apparaten op 1 usb bus aangesloten. Zo'n Y-kabel is natuurlijk ook onzin, natuurlijk gaat dat niet werken, USB is point-to-point.

Per USB poort kan je 1 apparaat aansluiten. Een Y-kabel verandert daar niks aan, hubs bestaan niet voor de grap.

Stel dat een header voor twee USB poorten is, en je hebt twee USB stekkers voor 1 poort per stekker, dan zou het kunnen werken als ze niet allebei dezelfde pinnen gebruiken.

De beste oplossing is gewoon een USB 3 PCIe kaartje kopen met interne header. pricewatch: Delock 2 x external USB 3.0 + 1 x internal 19 pin USB 3.0 bijvoorbeeld

DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE betekent dat er niet met het USB apparaat gecommuniceerd kan worden op een bruikbare manier in dit geval.

[ Voor 14% gewijzigd door johnkeates op 25-07-2015 02:39 ]

Verwijderd

Mooie cardreader... met die kabel zou die cardreader 2 usb-poorten extra hebben, zolang je maar niet van sd-kaart naar usb of andersom kopieert.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
je cardreader gebruikt 2 usb 3 poorten, een voor de usb 3 aansluiting en een voor de geheugenkaarten.

als je usb 3 poorten aan de achterkant van je pc nog vrij zijn kan je die met deze kabel http://www.amazon.co.uk/2...apter-Cable/dp/B00975UUEK misschien aansluiten op je kast.

edit> plaatje
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTtEE3rhBnEVKOUQMAxxNzX5VJxwr064EA37zR2qv-fJ5dKDLwuyg

edit2> op ebay verzenden ze wel naar NL http://www.ebay.com/itm/2...ain_0&hash=item1c411d6738

[ Voor 36% gewijzigd door Rrob op 26-07-2015 11:56 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

djwisselink schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 21:20:
Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?
USBkabels splitsen gaat niet werken. Je zult er een hub moeten pakken wil je splitsen. Als je een USBkabel splitst dan weet je systeem natuurlijk nooit of hij data over het ene lijntje of over het andere lijntje moet sturen., want daar is gewoon geen logica voor aanwezig.

De enige reden dat zo'n splitter zinnige kan zijn is als je er meerdere dingen op aan wilt sluiten, maar nooit tegelijkertijd gebruikt, of puur de stroom wil pakken van die dingen. Maar dan nog is het vrij omslachtig en niet echt betrouwbaar in mijn ogen.

Koop gewoon een los USBcontrollerjte met header, dat is de beste mogelijkheid.
Pagina: 1