Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3.0 internal splitter?????

Pagina: 1
Acties:

• arezz7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-07-2022
Beste mensen,

ik heb een MSI z87-g45 moederbord met 1 usb 3.0 interne aansluiting, deze is gevuld met de header van de usb 3.0 poorten die in mijn case zitten.
Alleen heb ik ook nog een interne card reader met 3.0.. deze kan ik dus niet aansluiten op mijn moederbord aangezien ik maar 1 aansluiting heb. Ik heb op het internet gezocht en ik heb een 20 pin usb 3.0 Y splitter gevonden, alleeen heb ik nog een vraag hierover. Ik lees dus verschillende verhalen over dat het niet zal werken omdat de usb maar 2 poorten kan onderhouden? Of dat het niet genoeg stroom kan afleveren.. of dat het dan als usb 2.0'tjes worden gebruikt aangezien er wat kracht van weg gaat.

Klopt dit? Ik heb er niet veel verstand van.. ik weet alleen dat ik graag mijn card reader in mijn behuizing zie..
En als dit waar is, wat zijn de andere mogelijkheden?

Hierbij een link naar de Y splitter; http://www.moddiy.com/pro...ter-Cable-%2812cm%29.html

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Dat moet gewoon werken...er gebeurd niets meer met het signaal over de kabel nadat het vanuit het moederbord over die kabel naar de poorten wordt gestuurd, het gebruik van zo'n splitter is in principe hetzelfde als het gebruik van een hubje... en ik ken personen die wel 10 aansluitingen op 1 poort hebben. Je kan dan idd in bepaalde gevallen wel eens uitvallende usb devices krijgen als er teveel spanning wordt gevraagd, maar dan maak je het wel erg gek... en een kaartlezer verbruikt geen donder, maak je geen zorgen.

• arezz7
Oke bedankt! ik ga het gelijk bestellen.. :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:09

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nee dat gaat niet werken!

Zo'n splitter is leuk als je alleen maar stroom af gaat tappen, maar als je er echt USB apparaten op aan gaat sluiten, dan zal het niet werken.
In de header zelf zitten maar 2 USB poorten. Zonder een hub te gebruiken zal je dus ook maar 2 apparaten er op aan kunnen sluiten. Ga je er meer op aansluiten (er komen dan 2 of meer apparaten op de zelfde data pins), dan zullen de apparaten niet gaan werken, of in het ergste geval zelfs kapot gaan.

Je kan het probleem op 2 manieren oplossen. Je kan op zoek gaan naar een interne USB 3.0 hub (geen idee of ze bestaan. Ik heb alleen maar de 2.0 interne hub van NZXT gezien tot nu toe), of je kan er een USB 3.0 PCI-E kaartje bij plaatsen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Inderdaad, het moederbord kan niet zoveel stroom leveren voor zoveel usb poorten. Ik zou gewoon gaan kijken naar een PCI kaartje, die zijn er zat.
pricewatch: Delock 2 x external USB 3.0 + 1 x internal 19 pin USB 3.0

• arezz7
Aah oke.. beetje jammer want ik heb een case met window en dat ziet er niet zo mooi uit als ik een pcie plaats mt een dikke kabel erheen.

Dus als ik die splitter gebruik, kan het dan ook dat ik er dan mee oplet dat ik maar max 2 poorten gebruik? dat er dan niks aan de hand is.. of is dit niet zo handig

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Ik denk dat je dat beter niet kunt doen in verband met ongelukjes. Een extra PCI kaartje is de enige oplossing zo ver ik weet. Je zou natuurlijk wel gewoon de cardreader vergeten qua de usb poort en een externe hub aanschaffen voor usb 3.0

• arezz7
Oke ik weet voldoende bedankt voor al jullie hulp, ik denk dat ik er wel uit ga komen.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:11
Ik heb het zelf nooit fout zien gaan, dus als het mijn pc was had ik het gewoon geprobeerd. Nu durf ik het niet meer te adviseren, maar bij mij ging het altijd goed, alleen kon hij af en toe niet genoeg stroom leveren en dus niet alles tegelijkertijd aansturen. Dus bijvoorbeeld vier 2.5" schijven die hun stroom van USB moeten hebben zal niet gaan, maar één of twee in combinatie met harde schijven met hun eigen stroomadapter zou wel moeten werken. Alleen vermindert je bandbreedte per schijf, maar de gemiddelde schijf trek je niet vol als je de halve USB 3.0-bandbreedte gebruikt.

Dus het zal liggen aan wat je aan wilt sluiten en of je het durft. Ik zou er in ieder geval geen problemen mee hebben. Vind je het toch niet prettig of loop je tegen limieten aan, koop dan een insteekkaart inderdaad.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
In de header zelf zitten maar 2 USB poorten. Zonder een hub te gebruiken zal je dus ook maar 2 apparaten er op aan kunnen sluiten. Ga je er meer op aansluiten (er komen dan 2 of meer apparaten op de zelfde data pins), dan zullen de apparaten niet gaan werken, of in het ergste geval zelfs kapot gaan.
Dat klopt niet helemaal wat je daar zegt... daar ga je echt geen apparaten mee kapot maken, dat is echt nonsens. Maar ook gelijk toegevende dat wat ik heb gezegd ook niet helemaal juist is, of beter gezegd ik ben kort door de bocht gegaan... want je hebt wel gelijk mbt het aantal poorten per header.

De vraag was dan ook eigenlijk heel simpel, werkt die kabel... en die kabel gaat gewoon werken waar het voor gemaakt is, dat is echt het probleem niet. Het probleem wat er ontstaat is dat je dmv gebruik van die kabel maar 1 van de 2 gesplitte poorten kan gebruiken, je krijgt er geen extra poorten bij, je verdeeld ze. Anders gezegd, alleen 1 poort van de kast en 1 poort van de cardreader zal werken want je hebt de kabel immers gesplitst.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 12-02-2014 19:52 ]

• arezz7
Aah oke, nou ik denk dat ik maar voor een card reader met usb 2.0 ga zoeken dan. Maakt het allemaal een stuk makkelijker. Want heb wel nog een 2.0 aansluiting over.

Bedankt voor al jullie hulp!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:11
Als je het voor een cardreader doet moet je sowieso een volledige USB 3.0 poort tot je beschikking hebben, anders hebben de USB 3.0 aansluitingen in de reader geen zin. Niet dat je het split en dat de reader het dan weer verder split.
Hoef je echter geen USB 3.0 in je cardreader, dan heb je geluk, want kan je inderdaad 2.0 gebruiken en is het aanbod 10 keer groter :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 16:54

KneoK

Not in a million lightyears

Als je huidige cardreader ook één of twee USB aansluitingen heeft dan kun je toch gewoon de USB aansluitingen op je kast afkoppelen en je cardreader aansluiten en die USB aansluitingen gebruiken?
Pagina: 1