Toon posts:

Familie PC + Beeldscherm ~700e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Graag vraag ik hierbij jullie hulp bij het samenstellen van een budget familie PC van ~700e inclusief beeldscherm ( exclusief toetsenbord, muis, boxen ). Iets duurder mag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Office, Muziek luisteren (belangrijk), Films/ series kijken ( belangrijk ), Foto's. Er word niet op gegamed.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de ~700 inclusief beeldscherm. Exclusief toetsenbord, muis en boxen ( heb ik al ).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag een snelle SSD.
Graag een Intel processor
Beeldscherm rond de 24 INCH. Lekkere scherp en geschikt voor de hoogste kwaliteit films.
Hardeschijf rond de 2TB

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.. En weer open.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
@brooky thanks voor de tip.

Dit is ongeveer wat ik nu heb. Hier zit echter nog geen scherm bij. Wat vinden jullie ervan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,80€ 180,80
1ASRock B85M Pro4€ 64,-€ 64,-
1Seagate Barracuda STBD2000201, 2TB€ 97,01€ 97,01
1Cooler Master N200 Closed€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 47,95€ 47,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,60€ 12,60
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 52,95€ 52,95
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,21

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Ziet er goed uit, hoewel de voeding misschien iets beter kan. Hier heb ik weinig verstand van dus daar ga ik verder ook niet op in.

Als je een professionele geluidsinstallatie hebt, kun je overwegen een extra geluidskaart aan te schaffen. Dit heb je voor een setje van Logitech (no offense Logi :)) echter vrijwel niet nodig. Ook De Gigabyte G1.Sniper B6 is een mooi bordje, met een wat betere geluidschip en meer features.

Voor wat extra stilte kun je ervoor kiezen een Tranquillo Rev.2 als koeler voor de CPU te nemen. Deze koelt wat beter, maar vooral stiller. Dit zal het geheel ten goede komen.

Voor het scherm heb ik zelf een Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart. Mooi 1080p scherm met een AMVA paneel, en deze is ook verstelbaar. De niet verstelbare variant is wat goedkoper, dit is de Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart. Een IPS paneel in de vorm van een Dell Ultrasharp kan ook, alleen ik zou je hierover wat inlezen om je keuze wat makkelijker te maken.

Voor de rest een mooi systeempje zo!

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Verwijderd

Topicstarter
@Szwoar Dank voor je de tips! De Liyama lijkt me inderdaad een prima scherm.. doen we ( twijfel alleen nog welke versie )! Wegens het budget heb ik ervoor gekozen niet extra te investeren in een ander moederbord en koeler.

Ik ben tot het onderstaand systeem gekomen. Deze wil ik graag voor het eind van deze week bestellen. Kunnen jullie een check doen of alles goed samen gaat en wellicht nog opmerkingen? Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock B85M Pro4€ 61,70€ 61,70
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Cooler Master N200 Closed€ 34,80€ 34,80
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 195,-€ 195,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 46,95€ 46,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,10

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52

Tazzios

..

Prima systeem.
om nog een paar euro`s te schaven( volgens de pricewatch dan) zou je nog het volgende kunnen doen:

Je zou eventueel een lichtere voeding kunnen overwegen 430watt is zelfs voor een highend computer voldoende.
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 350W

Je zou ook 1 grote geheugen module kunnen nemen. Scheel kwa geheugen prestaties 5%
pricewatch: Crucial CT102464BA160B

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Als je er geen zware rekentaken mee gaat verrichten voldoet een i3 waarschijnlijk ook.

Dit bordje heeft een mooie geluidschip, waarschijnlijk wel interessant.
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Ga je Blueray films kijken met CD? Dan heb je ook een BlueRay speler nodig.
pricewatch: Asus BC-12D2HT Bulk Zwart

Meester in de kunsten van...

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-11 12:17
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, Office, Muziek luisteren (belangrijk), Films/ series kijken ( belangrijk ), Foto's. Er word niet op gegamed.
Dit gaat ook prima op een celeron om eerlijk te zijn. Een mooie tussenweg hierin is een I3. Je kan zonder er iets van te merken €70 besparen op die manier.

Voeding kan ook een tikkeltje eind omlaag. De pricewatch: be quiet! System Power 7 300W is een prima instapvoeding en perfect voor een systeem als dit.

Verwijderd

Budget inclusief windows en office pakkket?

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:37

Trygve

Redacteur
Voor dat soort werk kun je ook een Celeron G1840 nemen als je het mij vraagt. Dat ding heeft een hoge IPC en voldoet zeker, bespaart een hoop tov een i5.

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden!

Dank voor jullie tips!

Een paar kleine vraagjes. Welke I3 raden jullie aan voor dit systeem ipv de i5? Dit systeem moet een lange tijd mee kunnen is het dan niet beter om een i5 te nemen, zodat we langer ervan te kunnen genieten?

@daniel1951 Het budget is exclusief windows en office pakket.

Ik kom nu tot het onderstaand systeem.
Ik heb nu gekozen voor de 350W voeding ipv 430W. ( Zal de 300W ook voldoen bij een i5? )
Tevens heb ik gekozen voor de single geheugen module aangeraden door Tazzios.
Door het vrijkomen van budget heb ik nu als moederbord Gigabyte G1.Sniper B6. Zijn er nog alternatieven?
Ik twijfel over de I3. Graag jullie hulp en mening hierbij

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1Cooler Master N200 Closed€ 34,80€ 34,80
1Crucial CT102464BA160B€ 44,95€ 44,95
1be quiet! Pure Power L8 350W€ 45,50€ 45,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,90

Verwijderd

Topicstarter
Iemand help please? :$

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Een i5 is over het algemeen voor de wat zwaardere taken, mocht er op het systeem in de toekomst niet meer gedaan worden als de plannen nu zijn dat is een i3 ook ruim voldoende (een celeron/pentium zou hiervoor zelfs nog goed zijn).

Een alternatief moederbord is de pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer (ander kleurschema, maar voor de rest nagenoeg gelijk aan de Gigabyte G1.Sniper B6). Qua prijs maakt het niet veel uit, en omdat je geen raam in je kast hebt zitten zul je het verschil niet merken. Persoonlijke keuze dus :).

Nu ik het over de kast heb: dit is een micro-atx kast, dat betekent dat alleen micro-atx moederbordjes hierin passen. Ik zou voor de Coolermaster N300 gaan, deze is wel wat groter maar hier passen ATX bordjes in en is wat betreft cablemanagement wat makkelijker. Als je liever een kleine kast hebt is de N200 ook goed, maar dan zul je het moederbord moeten aanpassen.

Het scherm wat je gekozen hebt is prima, je zou nog wat kunnen besparen door deze variant te nemen: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart (verschil is dat deze niet in hoogte verstelbaar is, de door jou gekozen variant wél).

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
Ik zou een mATX mobo nemen zoals bv pricewatch: ASRock B85M Pro4

En een behuizing met stoffilters en geluidsdemping : pricewatch: Cooler Master Silencio 352

Mooi compact en stil. Dempt tevens geluid van de componenten van je pc.

De i3 : pricewatch: Intel Core i3-4160 Boxed

Als je echt alleen maar filmpies/series gaat kijken, internetten en wat office gebruikt, dan zou een zelfs een pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed al volstaan..

Wanneer je er aan denkt om in de toekomst licht te gaan photoshoppen en filmpies te bewerken dan zou de i3 voldoen. Zwaarder gebruik van bovenstaande programmas, dan een i5 nemen. Maar je zou natuurlijk altijd nog kunnen upgraden.. De Celeron kost je geen rib uit je lijf en is vrij makkelijk weer te verkopen...

Ik zou trouwens als SSD de pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB nemen. Ietsje duurder maar heeft powerloss caps. Dwz beveiliging tegen stroomuitval. Altijd prettig. Zeker als er ook kids op gaan werken..

keuzes keuzes :)

Verwijderd

Topicstarter
Keuzes keuzes krijg er hoofdpijn van :$.. Oei bijna een cruciale fout gemaakt met het mobo! Thanks!

Ik denk dat dit hem word.. Nog aanvullingen / opmerkingen hierop?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,30€ 182,30
1ASRock B85M Pro4€ 61,70€ 61,70
1Cooler Master Silencio 352€ 49,99€ 49,99
1Crucial CT102464BA160B€ 44,95€ 44,95
1be quiet! Pure Power L8 350W€ 45,50€ 45,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 746,14

Denk toch dat ik voor de I5 ga, mochten er wat zwaardere dingen op gedaan worden dan is die er klaar voor.
Gekozen voor de Cooler Master Silencio 352 ipv de n200 closed. Geluidsdemping en ziet er een stuk leuker uit!

Wat betreft de SSD. Ik heb een beetje rond lopen speuren en kan niet echt positieve reviews vinden van de mx200. Dus denk dat ik het hou bij de bx100.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:08
man..waar was ik met m'n hoofd... Goed dat je me even wakker schud...en sry voor de foute tip..

Ik bedoelde eigenlijk de MX100 versie. De MX200 performed idd minder.. Hoewel het maar de vraag is of je daar iets van gaat merken in de every day performance. Ik heb de MX100 versie notabene zelf..lekker slim van me :(

In mijn geval was de keuze voor de mx100 iig bewust vanwege de performance en de powerloss caps omdat ik geen gedonder wil hebben met verlies van bepaalde data en programmas door stroomuitval of meer van dat soort ongein..
Was voor mij iig de goede keus. Sinds ik um heb nu al 3 keer gebeurd... 2 keer essent en 1 keer kind die de stekker er uit knalde :) Niks aan het handje :) Wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij iedereen gebeurt :)

Maar qua prijs/performance is de bx100 zeker prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Haha geeft niet @Baloes! Ik ben erg blij met de tips! Ik heb alle componenten nagelopen en neem aan dat alles goed samengaat? Ik heb net een prijsvoorstel opgevraagd voor het bovenstaande systeem. Mochten er nog last minute opmerkingen/aanvullingen zijn dan kan dit nog! Bedankt iedereen!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik zou dual-channel RAM nemen, altijd wat sneller, je bordje ondersteund het en er blijft ruimte voor eventuele upgrade:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Verder niet echt op- of aanmerkingen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1