[ADV] KPN musicbox testpanel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 23:02
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lIOyqgla2ZUdjJmwFcTwDiH1/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0QVHpEHFZ71qdG6HPIYTuZmj/medium.png
KPN heeft de Music Box door 10 Tweakers laten testen. Het testpanel bestaat uit 5 tweakers met een KPN abonnement en 5 tweakers zonder KPN abonnement (maar wel in het bezit van Spotify premium). Om te zorgen voor een optimale werking van de musicbox hebben alle testers een KPN dualband WiFi versterker erbij gekregen.

In dit topic doen de testers van de KPN Musicbox verslag van hun bevindingen. Jij kan ook een vraag aan ze stellen over de KPN Musicbox. Natuurlijk is KPN zelf ook aanwezig met tips, tricks en antwoorden op alle vragen.

Het topic over de test van de WiFi versterker staat hier.

[ Voor 84% gewijzigd door zeef op 28-08-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-05 16:46
Ik heb een tweede Music Box, omdat ik graag multi-room wil testen. Als ik naar de firmware kijk bevat deze Music Box de Venice 6.5 chipset (FS2026) van Frontier Silicon. Volgens een persbericht van Frontier Silicon uit januari 2015 (zie hier) is de Venice 6.5 geupgrade met multi-room ondersteuning. Via de Undok app (op Nexus 5) kan ik multi-room support niet kiezen of configureren.

[Aan allen] Iemand hier wel succes mee?

[Aan KPN] Gaat multi-room support nog komen? Als multi-room ondersteund wordt is dat imho een huge selling-point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:12
Ik heb de music box ontvangen en aangesloten, werkt allemaal prima.

Alleen 1 vraag, kan je de music box alleen uitzetten/standby zetten via de Undok applicatie? Apparaat zelf heeft daar geen knop voor zover ik gezien heb. Nu zal hij niet gigantisch veel stroom verbruiken maar zet hem liever uit als hij niet gebruikt wordt en om dat via de undok app te doen vind ik nogal omslachtig, weer 1 handeling extra. Iedereen in het huis die hem dus wilt gebruiken zal die undok app moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Laatst online: 19-03 07:47
Erik070 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:20:
Ik heb de music box ontvangen en aangesloten, werkt allemaal prima.

Alleen 1 vraag, kan je de music box alleen uitzetten/standby zetten via de Undok applicatie? Apparaat zelf heeft daar geen knop voor zover ik gezien heb. Nu zal hij niet gigantisch veel stroom verbruiken maar zet hem liever uit als hij niet gebruikt wordt en om dat via de undok app te doen vind ik nogal omslachtig, weer 1 handeling extra. Iedereen in het huis die hem dus wilt gebruiken zal die undok app moeten downloaden.
Voor zover ik heb gezien kan het inderdaad alleen via de app. Andere oplossing die ik tot nu toe gebruik is stekkertje er uit trekken :+

Zeer te spreken over de functionaliteit van het apparaat tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Ja stekker eruit is een oplossing, alleen wilde ik de box in mijn tv meubel zetten waardoor de achterkant niet makkelijk bereikbaar is.

Denk dat ik hem maar aan laat staan, zal toch elke dag gebruikt worden.

De vrouw des huizes is er trouwens ook erg blij mij. Die vindt het wel lekker makkelijk zo via haar telefoon de muziek regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Al langere tijd was ik een toegankelijke manier aan het zoeken om spotify te gebruiken in de huiskamer. Meerdere zaken geprobeerd met o.a. een raspberry Pi, de software via Onkyo versterker of streamen middels DLNA. Echter geen van de mogelijkheden boden voor mij een toegankelijke manier zodat het ook voor mijn vriending te gebruiken is.

Vervolgens kwam deze actie voorbij en mag mij als één van de tien gelukkigen noemen die de Music Box van KPN mag testen!

Ik heb mijn review in een aantal onderdelen opgesplitst, te weten:
  • Algemeen
  • Gebruik
  • Het apparaat
  • Prijs en aanbod
  • Suggesties
Mochten jullie vragen hebben naar aanleiding van de review, hoor ik het natuurlijk graag! Ik zal de vragen zo snel mogelijk beantwoorden.

Algemeen

Het apparaat komt in nette doos met de volgende inhoud:
  • De music Box
  • Adapter
  • Audiokabel van jack aansluiting naar stereo tulp
  • Handleiding “Je Music Box snel installeren”
  • Handleiding Spotify “How to use Connect”
Afbeeldingslocatie: http://got.econline.nl/MusicBox/front.jpg
Bovenkant van de Music Box

Afbeeldingslocatie: http://got.econline.nl/MusicBox/back.jpg
Onderkant van de Music Box

Afbeeldingslocatie: http://got.econline.nl/MusicBox/aansluitingen.jpg
De verschillende aansluitingen. v.l.n.r.: Jack, tulp rechter kanaal, tulp linker kanaal, coaxial, optical en stroom

Eenmaal uit de doos gehaald is de installatie gemakkelijk. Je zet de Music Box neer waar je hem wilt hebben staan. Sluit het apparaat aan op een receiver/luidsprekers/etc. en als laatste sluit je hem aan op het stroomnet middels de meegeleverd adapter. Nadat de Music Box aangesloten is op het stroomnet, start het apparaat op. Dit duurt een korte dertig seconden. Hierna is het apparaat klaar om te worden geconfigureerd.

Het apparaat riep tijdens de installatie bij mij geen vragen op. Het is allemaal erg simpel en straight forward. Eventuele vragen die andere zouden kunnen hebben, worden naar mijn inziens beantwoord in de handleiding “Je Music Box snel installeren”.

Ik heb de Music Box getest met de volgende spullenboel:
  • Onkyo NR-TX509
  • Jamo S628 HCS3
  • Logitech Z323
  • iPhone 4S (iOS)
  • Samsung Galaxy Nexus (Android)
  • Sony Xperia Z1 (Android)

Gebruik

Less is more! En daar ligt de kracht van de Music Box. Het apparaat is erg gebruiksvriendelijk, ook voor mensen die niets met gadgets/techniek hebben. Middels de bijgevoegde handleiding is het installeren van de Music Box een fluitje van een cent. Gewoon de stappen doorlopen en binnen 10 minuten heb je muziek in je woonkamer of waar je het apparaat hebt neergezet! Enige “nadeel” is dat een App nodig is voor de installatie. Ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen als nadeel gezien wordt. Echter bedenk ik me ook weer dat, dat niet de doelgroep van het apparaat is.

Wij wonen in een nieuwbouw woning (Opgeleverd in 2012). Nadeel van nieuwere woningen tegenover oudere woningen is dat het bereik van WiFi klein is. Binnenshuis heb ik een accesspoint (2.4 Ghz) van Ubiquiti hangen op de begaande vloer, die de toegang tot het internet regelt voor onder andere de Music Box. Prima bereik op de begaande grond en zelfs begin van de tuin, mits de deur openstaat.
Als ik de Music Box aansluit op de eerste verdieping blijft er een mager bereik over van plus minus 20%. Echter heeft dat geen impact op de performance van het apparaat. Zelfs met een magere verbindingskwaliteit weet het apparaat snel te starten met afspelen van Spotify of internet radio (lees: seconden werk).

De Undok app werkt vrij intuïtief. Na de installatie zijn er drie tabbladen binnen de app, namelijk Source, Now playing en Browse.
Onder het tabblad Source kan je aangeven of je naar internet radio wilt luisteren, spotify wilt gebruiken of local van de telefoon music wilt streamen. Tevens zit er op dit tabblad een on/off (eigenlijk standby) knop.
Now playing geeft weer wat je op dat moment aan het afspelen bent. Bijvoorbeeld het radio station of de playlist als Spotify Connect wordt gebruikt. De mogelijkheid bestaat om je favorieten op de slaan in een lijst. Hierdoor kan je snel schakelen tussen je favoriete radiostations
Als je kiest voor een radio station, kan je onder het tabblad Browse zoeken naar je favoriete radiostation en podcast.

De internetradio werkt goed en alle populaire (nederlandse) radiostations zijn vindbaar. Er is zelfs een apart regel met Local Netherlands waar de grote nederlandse radiostations zijn opgenomen.

De functionaliteit waar ik het apparaat voor wilde testen was Spotify Connect. Ik vind dit een erg toegankelijk functionaliteit om spotify te luisteren op een fatsoenlijke geluidsinstallatie in plaats van laptop of telefoon. Op het moment dat de spotify app geopend wordt, komt er een extra icoontje waarmee de muziek afspeelt wordt op de music box. Mooie van deze functionaliteit is dat de playlist geopend wordt op de Music Box. Hierdoor is het niet noodzakelijk om continu je telefoon aan te hebben staan als de muziek gestart is! Erg prettig!

Apparaat

In eerste instantie had ik de Music Box aangesloten met de bijgeleverde audio kabel (Van jack naar tulp). Gebruik makende van deze kabel vond ik het geluid vrij “plat”. Ik heb geen idee of dit aan mijn instellingen lag, maar nadat ik een optical kabel had geïnstalleerd was het geluid vele malen beter!

De bijgeleverde audio kabel is op twee manieren te gebruiken. In mijn situatie als volgt:
Jack in de Music Box, tulp in receiver
Tulp in Music box, jack in Logitech Z323.
Het gemak hierbij is dat je vrijwel alle apparaten kan voorzien.

Voor mij had er geen coaxiale aansluiting op hoeven zitten, maar dat is een persoonlijke mening. Aangezien het een audio apparaat is, mis ik verder geen aansluitingen op gebied van audio.

Voor wat betreft networking had er voor mij wel een ethernet aansluiting op mogen zitten naast de bestaande WiFi. Ik hanteer thuis de vuistregel als een apparaat niet verplaatst wordt, dat ik bekabeld prefereer boven draadloos. Zeker met het steeds drukker wordende 2.4 Ghz kanaal, is de kans op ruis zeker aanwezig! Ik kan me daarom voorstellen dat als je dit apparaat in een flat gebruikt, dat interferentie roet in het eten kan gooien.

Het instellen van WiFi gaat vrij makkelijk middels de app, echter zou het een pro geweest zijn als een WPS knop aanwezig was. Zeker voor mensen die niks met techniek hebben, is het een toegankelijk manier om de Music Box aan te sluiten op het WiFi netwerk.

Prijs en aanbod

De retail prijs van de Music bedraagt op moment van schrijven €55,-. Ik vind het zelf net teveel geld voor alleen afspelen van audio.

Daarnaast is er een alternatief, namelijk gramofon. Dit doosje biedt dezelfde functionaliteit (en meer) en kost nu €4,- meer, ten opzicht van de Music Box. Als ik dan geld uit zou geven, zou Gramofon op nummer 1 staan. Met name omdat het uiterlijk van dit apparaat mooier is.
De Music Box is een apparaat dat ik weg wil stoppen in een kastje en puur gebruik vanwege de functionaliteit. Gramofon zou ik in het zicht laten staan.

Suggesties

Om het product te verbeteren, zou ik de volgende wijzigingen toepassen;
Toevoegen van een ethernet aansluiting,
Esthetisch de box aantrekkelijker maken,
Fysieke standby knop.

Conclusie

Ik (en mijn vriending) ben erg te spreken over de functionaliteit. Het apparaat in makkelijk in gebruik te nemen en doet wat het moet doen, muziek afspelen!

Het missen van een aantal fysieke mogelijkheden, valt voor mij in het niet met de dingen die de Music Box wel goed doet. Ik geef het apparaat dan ook een:
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Gramafon zet ook een niet uit te schakelen open wifi netwerk aan.

Ondersteunt de music box airplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
lowfi schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:27:

Ondersteunt de music box airplay?
Dat van het open netwerk bij gramofon wist ik niet, zeker een erg(!) groot nadeel!

Nee, de Music Box snapt AirPlay niet. Het ondersteunt wel DLNA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 13:15
En hoe verhoud het zich tot bv een Sonos Connect? beetje hetzelfde idee zo te zien, maar geen multi-room?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:53:
En hoe verhoud het zich tot bv een Sonos Connect? beetje hetzelfde idee zo te zien, maar geen multi-room?
Binnen de app wordt wel gesproken over multiroom, maar begreep uit een eerdere comment dat dit niet werkt..?
Afbeeldingslocatie: http://got.econline.nl/MusicBox/app.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Op zich interessant, zeker gezien het prijsverschil met de Sonos producten (al hebben die dan weer kant & klare speakers die je alleen ff in hoeft te prikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 06-05 16:56

SED

Dat extra accespoint in de gramofon kan blijkbaar gewoon uitgezet worden
Networking features
Because Gramofon is made by Fon, the device also doubles as a wireless access point and wireless repeater. That means you can extend your home network using a Gramofon. The network settings are accessible through a Web interface. A dedicated access point or repeater can cost as much as a Gramofon, and they probably don't directly stream music. For those who do not wish to use the networking feature, it can be turned off quite easily in the Gramofon setup app.
http://www.cnet.com/products/fon-gramofon/2/

[ Voor 3% gewijzigd door SED op 19-07-2015 18:31 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
lowfi schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:27:
Dat was alleen voor de Kickstarter exemplaren. Het open netwerk staat al zeker sinds november 2014 uit (heb zelf drie Gramofons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 07:07
Ok fair enough. Liet me leiden door amazon reviews 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 22:42
Het grote nadeel van de Gramofon vind ik het gebrek aan een digitale uitgang. Daarom lijkt mij de Musicbox erg interessant.
Inderdaad wel jammer dat er geen ethernet poortje opzit.

Een vraagje, just to be sure; als je de Musicbox aanzet moet je dan via de undok app eerst aangeven dat je Spotify wilt gebruiken of kun je direct vanuit de Spotify app Connect gebruiken?
M'n Onkyo receiver moet ik altijd eerst op DLNA zetten voordat hij als DLNA renderer actief is en ik hem vanaf m'n telefoon kan bedienen (BubbleUPnP) en dat is best irritant.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Je hebt de Undok app niet nodig om muziek via Spotify af te spelen. Voorwaarde is wel dat Music Box niet op standby staat, mocht je hem namelijk via de Undok app op standby hebben gezet moet je hem ook weer via de Undok app uit standby halen.

Moet de userreview trouwens hier geplaatst worden? Ik had namelijk het idee dat deze in de review sectie van Tweakers.net moest komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Erik070 op 20-07-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Erik070 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:21:
Moet de userreview trouwens hier geplaatst worden? Ik had namelijk het idee dat deze in de review sectie van Tweakers.net moest komen.
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar aangezien het product niet te vinden in (Dus ook niet te koppelen) heb ik de review hier geplaatst... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Nu je het zegt, staat er idd niet in de pricewatch. Is natuurlijk ook alleen van KPN, dus zal wellicht ook niet via andere kanalen verkocht worden in zijn huidige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 06-05 16:56

SED

Hoort hier natuurlijk niet echt thuis. Maar heb naar aanleiding van deze berichten mijn oude raspberry nog eens afgestoft.

1x raspberry ( 27 euro)

1x picoreplayer ( gratis en super simple complete install zonder enige config al werkend)

En een Sdram kaartje van 1GB (had ik liggen)

en de LMS op de Syno zorgt voor alle denkbare opties.
Analoog, HDMI en Digitaal..
Niet zo mooi als de andere hier genoemde opties om te zien dan ..wel ultieme flexibiliteit.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Een van de fijnste mogelijkheden die je krijgt met de Music Box is de Spotify Connect functionaliteit. En die heb je (denk ik) niet met jouw oplossing.

Het klopt daarentegen dan weer wel dat je meer flexibiliteit er voor terugkrijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:59:
Op zich interessant, zeker gezien het prijsverschil met de Sonos producten (al hebben die dan weer kant & klare speakers die je alleen ff in hoeft te prikken)
Die kant en klare speakers vind ik juist het grote nadeel van oplossingen als Sonos. Apparaatjes als de Music Box, maar ook de Gramofon of Beep sluit je op een willekeurige speaker aan. Dat kunnen powered luidsprekers zijn of een versterker/receiver. Maakt niet uit. Je bent veel flexibeler in je speakerkeuze. Als de speaker/versterker maar 3,5 jack (music box/gramofon/beep) , RCA (music box/gramofon/beep) of optical (music box/beep) ondersteunt, werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:50
Ik heb inmiddels de Music Box geinstalleerd nadat ik het pakketje afgelopen zaterdag heb ontvangen. De eerste indrukken zijn prima, de installatie een makkie. Ik heb de installatie eerst zelf gedaan, daarna gereset en m'n vriendin de installatie laten doen. Zij is allesbehalve een Tweaker, maar ook bij haar ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
gigi71 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:19:
[...]

Die kant en klare speakers vind ik juist het grote nadeel van oplossingen als Sonos. Apparaatjes als de Music Box, maar ook de Gramofon of Beep sluit je op een willekeurige speaker aan. Dat kunnen powered luidsprekers zijn of een versterker/receiver. Maakt niet uit. Je bent veel flexibeler in je speakerkeuze. Als de speaker/versterker maar 3,5 jack (music box/gramofon/beep) , RCA (music box/gramofon/beep) of optical (music box/beep) ondersteunt, werkt het.
Ik snap wat je bedoeld, het heeft allemaal zijn eigen doel. Voor mij persoonlijk is een play 1 in de badkamer veel praktischer dan gedoe met losse speakers en versterkers, in de woonkamer daarintegen staat weer een losse connect op de home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:42
Gezien de samenwerking van KPN met FON, wilde ik graag weten of de KPN Music Box en de Grammofon iets met elkaar gemeen hadden. Dus direct het pakketje helemaal opengemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00001.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00003.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00004.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00005.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00006.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00007.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00008.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00009.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00010.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00011.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00012.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00013.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00014.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00015.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00016.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/KPN_MB_th00017.jpg

De musicbox bestaat uit twee bordjes:
De Venice 6.5 module

Afbeeldingslocatie: http://www.frontier-silicon.net/products/modules/images/Venice6-montage-200.jpg

Ook wel logisch, want het engelse Frontier Silicon is ook de maker van de Undok app. Het bordje geeft direct hoop voor de toekomst, want deze module zou ook een DAB+ en ethernet verbinding kunnen maken. Ook geeft het de mogelijkheid om een display op aan te sluiten. Wellicht een optie voor een toekomstige "KPN DAB+ radio Music box"?

De Venice 6.5 kan in principe de volgende standaarden aan: DAB, DAB+, DMB-Radio, FM-RDS, 802.11a/b/g/n, UPnP, USB 2.0, MP3. WMA, AAC+
De KPN Music Box beperkt zich tot DAB, DAB+, DMB-Radio, FM-RDS, 802.11a/b/g/n, UPnP, USB 2.0, MP3. WMA, AAC+

Het andere bordje verzorgt de audio output en bediening en heetf als opschrift: "Spotify Device rev v2.0 2014-12-15". De componenten die te onderscheiden zijn op dit onderste bordje:** tot zover, ik zal de post later bijwerken met meer informatie **

Conclusie: de KPN Music Box en Grammofon / FON hebben niks met elkaar te maken. Het zijn gewoon twee concurrende producten.

[ Voor 8% gewijzigd door voorstad op 21-07-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684834

Beste Tweakers,

Wat gaaf om te zien dat jullie al vol enthousiasme zijn gestart met het testen van de Music Box.
De meeste vragen/opmerkingen van jullie zullen we inhoudelijk behandelen op het Tweakers Event volgende week.

Een vraag die we nu wel vast graag zouden willen beantwoorden is die van gigi71:

[Aan KPN] Gaat multi-room support nog komen? Als multi-room ondersteund wordt is dat imho een huge selling-point.

Antwoord: Technisch is dit mogelijk, het is alleen nog niet voor de massa toegankelijk gemaakt vanuit Frontier Silicon. Als je de beide MAC adressen van de Music Boxen toestuurt naar mark.cm.dereuver@kpn.com dan zorgen wij ervoor dat de functionaliteit voor je beschikbaar komt.

Dit geldt uiteraard ook voor andere Tweakers die over 2 Music Boxen beschikken en de multiroom functionaliteit willen testen.

Erg benieuwd wat de bevindingen zijn tav deze optie.

Mvg,

KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Anoniem: 684834 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:26:
Beste Tweakers,

Wat gaaf om te zien dat jullie al vol enthousiasme zijn gestart met het testen van de Music Box.
De meeste vragen/opmerkingen van jullie zullen we inhoudelijk behandelen op het Tweakers Event volgende week.

Een vraag die we nu wel vast graag zouden willen beantwoorden is die van gigi71:

Antwoord: Technisch is dit mogelijk, het is alleen nog niet voor de massa toegankelijk gemaakt vanuit Frontier Silicon. Als je de beide MAC adressen van de Music Boxen toestuurt naar mark.cm.dereuver@kpn.com dan zorgen wij ervoor dat de functionaliteit voor je beschikbaar komt.

Dit geldt uiteraard ook voor andere Tweakers die over 2 Music Boxen beschikken en de multiroom functionaliteit willen testen.

Erg benieuwd wat de bevindingen zijn tav deze optie.

Mvg,

KPN
Ik wil de multi-room mogelijkheden heel graag testen, maar kom een music box te kort... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mocht helaas niet zelf testen, daarom mijn vraag aan de testers:
Hoe werkt internet radio, en hoe zet je er je voorkeurstations in? Gaat dat (net als bij bijv mijn Denon) met een aparte website, of moet je die er bijvoorbeeld zelf in copy/pasten? Zou het persoonlijk leuk vinden als ie vtuner.com ondersteunt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad

Een aantal observaties:

vtuner ondersteuning:
The Eagle schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:23:
Ik mocht helaas niet zelf testen, daarom mijn vraag aan de testers:
Hoe werkt internet radio, en hoe zet je er je voorkeurstations in? Gaat dat (net als bij bijv mijn Denon) met een aparte website, of moet je die er bijvoorbeeld zelf in copy/pasten? Zou het persoonlijk leuk vinden als ie vtuner.com ondersteunt :)
Op de verpakking van de KPN Music Box staat het VTUNER logo
Afbeeldingslocatie: http://www.voorstadslaan.com/kpnmb/vtuner_musicbox.jpg

Ik heb de vtuner app gedownload op mijn Android smartphone, maar zie geen enkele optie om de vtuner app te verbinden met de KPN Music Box. Ook zie ik in de handleiding geen aanwijzing.

@KPN: kunnnen jullie aangeven wat het "Ondersteunde diensten - vtuner" inhoudt?

De UNDOK app van Frontier Silicon maakt wellicht gebruik van de vtuner database....?

Frontier Silicon is inderdaad een chipset partner van vTuner en maken dus gebruik van hun database.

@ The Eagle: Vraag beantwoord?

remote beheer radio
De KPN Music Box is ook te benaderen via het ip-adres. Je komt dan in een beheersachtige Frontier Silicon omgeving waar je e.e.a. kunt aanpassen (pincode, wifi toegang etc.) Maar geen radiozender omgeving.

Wat je wel kunt doen is je radiozenders zoeken en indelen via:

http://www.wifiradio-frontier.com/

Je moet hier een account aanmaken, die gekoppeld is aan je KPN Music Box. Je Radio_ID kun je opvragen via de UNDOK app:

Help, Get access code, Access code

Wanneer je een account aangemaakt hebt, kun je browsen in een werelwijde database (net als in de app zelf) en je favorieten aanleggen....

(mmmmm, mijn KPN Music Box is dus verbonden met een server van Frontier Silicone, wil ik dat wel?)

openhab
De KPN Music Box zou ook verbonden moeten kunnen worden met OPENHAB.

Wanneer ik deze check uitvoer:

https://github.com/openha...ier-Silicon-Radio-Binding

Krijg ik een FS_OK terug. Ik heb dit verder niet getest met OPENHAB.

[ Voor 6% gewijzigd door voorstad op 24-07-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
Anoniem: 684834 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:26:
Mail gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02-2024
De eerste zending van de music box is nooit bij me binnen gekomen(is nu nog onderweg) , na gemaild te hebben met Tweakers heb ik nu sinds afgelopen donderdag een andere music box per koerier toegestuurd gekregen.
vandaag kon ik hem dan aansluiten, eerst even zonder meegeleverde Wi-Fi versterker .

De eerste stappen van mijn installatie via een iPad:

1 de handleiding legt alles duidelijk uit wat je moet doen.
2 had van tevoren de app undok al geinstalleerd. (had ik toevallig gelezen bij een andere review)
3 aan de hand van de handleiding moest de app music box (music box app was eerst niet te vinden via de appstore, moest via google zoeken.)geinstalleerd worden, meteen bij installatie kwam de melding om de vernieuwde app undok te installeren.
4 het verbinding maken via de undok app werkte niet , toen via de music box setup app verbinding gemaakt. . daarna omgeschakeld naar de app undok.
5 dit was even een snelle test met een Sony SRS-BTM8 - Bluetooth-speaker, alles werkte goed.(moest het even proberen op deze speaker)
6 eerste indruk over het model : ik vind m niet erg mooi , ik zou m niet in het zicht zetten en de stekker is in mijn ogen veel te groot.
7 mogelijkheid om m op te hangen mis ik
8 heel erg makkelijk in gebruik als alles aangesloten is .
9 knoppen op music box lijken mij niet nodig
10 display met informatie over nummer wat gespeeld wordt , als de box aan de muur zou hangen, lijkt me wel wat

ik ga verder met de music box op andere apparaten te testen en zal de Wi-Fi versterker ook gaan gebruiken

verdere bevindingen bij mijn andere apparaten zal ik binnenkort vermelden

update 2
thnx Voorstad voor de link http://www.wifiradio-frontier.com/ , even geprobeerd werkt makkelijk zo.

idd jammer dat er geen Airplay mogelijkheid is

Update 3.
verbinding valt vaak spontaan weg , alles geprobeerd maar vindt de music box niet meer , hij geeft m wel aan in de undok app ,blijft zoeken . verbinding met netwerk is ook goed

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IhwhVaagxairshadQJKNfG9N/thumb.jpg

dit wordt dus de eerste reset .

Update 4
na 20 resets vandaag krijg ik op een of andere manier geen goede verbinding meer , alles al gereset zelfs de apple extreme , werkt bij mij tot nu toe nog niet echt met apple producten , ik ga weer verder proberen

Update 5
music box nou getest op de navolgende apparaten;

Sony HT-CT370
Sony SRS-BTX500
Sony BTM8
Sony ICF-C717PJ
Sony HT-AF5
Logitech Z5500

Het valt me op dat ik met mijn Sony Xperia Z3+ veel makkelijker met de app undok werk als met dezelfde app op mijn iPad 4,(app die vastliep , resetten )
waar de app op mijn iPad vaak vastloopt is bij het switchen tussen internet radio en spotify,
De installatie via de Sony xperia verliep vlekkenloos , eigenlijk alle apparaten met een audio ingang of een optical ingang zijn bruikbaar met de music box , dit maakt de music box in mijn ogen aantrekkelijk , eenmaal geinstalleerd op je netwerk kan je er eigenlijk alle kanten mee op .

bij een muziekspeler op je mobiele device die dlna ondersteund ,is het ook heel makkelijk om je music box te vinden en om van daar af je content af te spelen, waardoor je dus niet speciaal de undok app hoeft te gebruiken, zoals de muziekspeler van mijn sony xperia z3+ van daaruit kan ik via spotify connect streamen naar mijn music box,

[ Voor 36% gewijzigd door rajrob op 29-07-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 22:02

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik loop tegen een klein probleempje aan met de Music Box. Soms valt de connectie weg. Als de connectie dan weer terug is, kan ik hem niet terug vinden in de applicatie. Ondanks dat de music box nog aan het spelen is. De enige manier om het op te lossen is de Undock applicatie te killen en opnieuw op te starten. Ik heb eerder een soortgelijk iets gehad met de Hi app die alleen op mijn Z1 niet werkte. Zat hem in de update en de tweaking die Sony doet.. Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen? Of is het misschien een telefoonspecifiek probleem (Sony Z1 compact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
Gisteravond de update die multi-room mogelijk maakt op de music boxen gezet. Spotify aangezet en wat met de knoppen op het apparaat gespeeld (vorige/volgende/pauze). Na ca. 1,5 uur begonnen beide boxen te stotteren en haperen. Waren daarna ook met de app niet echt meer te beheren. Beide boxen gereset. Vanavond zowel internet radio als spotify gebruikt. Tot nu toe nog geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
@Tweakers : waar verwachten jullie de volledige review? In dit forum, op de avond met KPN of als Product Review? Bij die laatste optie: ik zie geen Produkt bij de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

voorstad schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:28:
@Tweakers : waar verwachten jullie de volledige review? In dit forum, op de avond met KPN of als Product Review? Bij die laatste optie: ik zie geen Produkt bij de Pricewatch.
Er stond volgens mij binnen twee weken. Aangezien ik hem iets later heb gehad, hou ik even een slag om de arm. Ik denk dat ik de avond nog wel in mijn review laat meewegen.Puur omdat het een mooie kans is even sommige dingen te kunnen spiegelen aan KPN en de medetesters. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
Mijn idee is om hem ook van het weekend te maken en te plaatsen. Ik heb nog wat vragen morgenavond.Er zijn ook mensen vsn Frontier Silicon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:50
Inderdaad, ik wil sowieso morgenavond meenemen in de review - ik plaats 'm dan in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
De Music Box nu inmiddels iets meer dan een week in gebruik, tijd voor een kleine review.

De review wil ik in de volgende onderdelen uiteenzetten.

- Introductie
- Installatie
- Algemeen gebruik
- Verbeterpunten
- Conclusie

Introductie

De volgende apparatuur wordt gebruikt i.c.m. de Music Box:

- Onkyo TX-NR609 AV Receiver
- T + A front speakers (model is helaas onbekend)
- Sony Xperia Z3
- Samsung Galaxy S4
- Harmony One remote

Zonder de Music Box was muziek afspelen altijd een beetje behelpen. De Onkyo receiver heeft een aantal muziek functies (Radio, Spotify, DLNA) maar die stellen eigenlijk allemaal teleur. Het komt er op neer dat een degelijk muziek speler ontbrak bij ons in huis. Geen cd speler (of überhaupt Cd's) in huis, laptop verbinden met receiver vond ik altijd maar zeer omslachtig/onhandig.

Enige echte mogelijkheden in mijn optiek waren de HTPC (Kodi) of Spotify via Spoticast met Chromecast verbinden. De eerste optie (HTPC met Kodi) werkt maar heeft wat beperkingen aangezien Spotfiy niet op een handige manier te gebruiken is. Lokale muziek afspelen werkt op zich prima maar sinds ik 1,5 Spotify premium heb is de behoefte om Spotify te gebruiken groter dan lokale muziek bibliotheek te gebruiken. Lokale muziek vergt toch enig onderhoud (correct tagen etc) en muziek zoeken ging niet erg makkelijk. Zodoende maakte we voornamelijk gebruik va Spoticast optie, als nadeel heeft dit dat je een extra App moet open en verbinden met Chromecast en dat de muziek direct wegvalt zodra je Wifi verbinding even hapert/weg valt. Dat laatste kwam bij mij al voor als ik op het balkon ging staan of naar de voordeur liep.

Eigenlijk was ik altijd nog opzoek naar een betaalbare en erg makkelijke manier om muziek af te spelen in huis. En ja, een lange audio kabel van receiver naar laptop had gekund maar dan knaagt
het in mijn hoofd dat het energie gebruik van een laptop wat veel is om alleen muziek af te spelen. Zelfde geldt eigenlijk ook voor de HTPC.

Installatie

Installatie ging eigenlijk erg vlekkeloos en snel, meegeleverde handleiding verwees dan wel nog naar de oude App (Music Box Setup) maar bij het starten van deze App werd ik gelijk doorverwezen naar de Undok App. Music Box werd direct gevonden door de Unbox App, Wifi gegevens ingevoerd en naam aangepast. Dat is eigenlijk het enige wat er moest gebeuren.

Aansluiten op de receiver gaat ook eenvoudig, erg mooi dat er zoveel verschillende connectoren op zitten waarmee je hem kan aansluiten (Tulp, 3.5mm Jack, Optische & Coaxiale SP/DIF). Met al deze aansluiting zou het voor iedereen mogelijk moeten zijn om de Music Box aan te sluiten op wat voor installatie dan ook. Op mijn vorige receiver had ik bijvoorbeeld geen optische aansluitingen meer over en dan is zo'n coaxiale aansluiting best handig, is zeker niet iets wat standaard op elke mediaspeler zit. Pluspunt in mijn ogen.

Wat me wel opviel is dat de optische uitgang wat voller geluid geeft dan de 3.5mm jack aansluiting. Kan mogelijk met instellingen op de receiver te maken hebben, maar aangezien ik hem toch liever optisch aansluit is dat verder geen probleem.

Algemeen gebruik

Het apparaat is makkelijk in gebruik wanneer je via Spotify muziek afspeelt. Spotify herkend dat er nog een Spotify connect apparaat aanwezig is in het netwerk (moet je dus wel op hetzelfde netwerk verbonden zijn) en verbindt zonder problemen.

Internet Radio is via de Undok app beschikbaar, via source kan je voor Internet radio kiezen en daarna via Browse kan je de kanalen selecteren. Undok springt echter bij het selecteren van een source altijd direct naar now playing, je zou (als er niets afspeelt) verwachten dat je direct naar Browse wordt gestuurd. Ook reageert de Browse functie niet bijzonder snel, duurt enkele seconden voordat een lijst geladen is. Ook meegemaakt dat er niets verscheen wanneer ik Browse openen, bleef laden maar er gebeurde niets. Opnieuw de Internet Radio source kiezen verhielp dit probleem.

De vrouw des huizes is trouwens ook erg blij met de Music Box. Misschien zelfs blijer dan ik. Ze vindt het allemaal heerlijk makkelijk werken (alhoewel ze 1 keer belde omdat ze het niet aan de praat kreeg, volume bleek heel zacht te staan :) ).

Verbeterpunten

Wat ik wel mis is een fysieke aan/uit knop op het apparaat. Je kan de Music Box op standy by zetten via de Undok App, maar dat is wat omslachtig als je op dat moment niet de Undok App gebruikt om muziek te luisteren. In mijn geval gebruik ik voornamelijk de Spotify App, gevolg is dat de Music Box nu eigenlijk bijna altijd aan staat. Nou verbruikt de Music Box niet heel veel energie (5V 1000mA voeding) maar ik zou het wel prettig vinden als ik hem met een fysieke knop kan uitzetten.

De fysieke knoppen die erop zitten (play/pause, skip track forward/backward) zal ik bijna niet tot nooit gebruiken. De Music Box staat nu in mijn tv meubel en dan zijn de knoppen niet makkelijk bereikbaar.

Daarnaast, maar dit is misschien heel persoonlijk, zou het ook fijn zijn geweest als er een IR ontvanger op zat met een kleine afstandsbediening meegeleverd. Afstandbediening met play, pause, stop, skip track forward/backward en natuurlijk een aan/uit knop. Zelf zou ik hem dan met mijn universele afstandbediening kunnen bedienen. Het is absoluut geen must, maar niets is zo handig om even via je afstandbediening een track te skippen.

Conclusie

De eenvoudige setup en gebruik maken dit een apparaat dat ik wellicht zelf wel had gekocht. De prijs van 50 euro is misschien net aan de hoge kant voor een dergelijk apparaat. Wat betreft de toekomst heb ik wel 1 twijfel: zodra Spotify de aangekondigde Chromecast functie aan hun App toevoegd zal dit apparaat wat minder interessant worden voor een aantal doelgroepen.

Pluspunten:
- Redelijk klein apparaat
- Eenvoudig in gebruik
- Eenvoudige setup
- Voegt Spotify functie toe aan elke audio setup
- Prima geluid (optische SP/DIF wel iets beter dan 3.5mm jack)
- Heel veel (internet) radio stations

Minpunten:
- Geen fysieke aan/uit knop
- Undok App reageert niet altijd vlot
- Geen IR ontvanger/geen afstandbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686856

Hi, speciaal een account gemaakt voor mijn vraagje :)

Is de optical een ingang of een uitgang? Ik zou mijn tv, zonder tulp uitgang, willen aansluiten op de music box. Ik heb actieve speakers (met ingebouwde versterker dus) aangesloten op een mengpaneel. Dit mengpaneel heeft alleen geen optische ingang..

Op deze manier zou ik mijn muziek 'probleem' oplossen en direct tv kunnen kijken met geluid over de speakers

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad

Review KPN Music Box

De review is ondertussen hier te vinden:

http://tweakers.net/productreview/116348/kpn-music-box.html

[ Voor 198% gewijzigd door voorstad op 25-08-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Anoniem: 686856 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:57:

Is de optical een ingang of een uitgang? Ik zou mijn tv, zonder tulp uitgang, willen aansluiten op de music box. Ik heb actieve speakers (met ingebouwde versterker dus) aangesloten op een mengpaneel. Dit mengpaneel heeft alleen geen optische ingang..

Op deze manier zou ik mijn muziek 'probleem' oplossen en direct tv kunnen kijken met geluid over de speakers

Is alleen een uitgang. De Music Box biedt geen mogelijkheden voor de oplossing die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Wie o wie van de testers heeft er al de links gekregen voor het plaatsen van de review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Anoniem: 686856 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:57:

Welke uitgangen heeft je TV beschikbaar voor audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
Point.Flare schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:03:
Wie o wie van de testers heeft er al de links gekregen voor het plaatsen van de review?
Nope. Hier nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Review staat online trouwens! productreview: KPN Music Box review door Point.Flare

Ik blijf trouw de Music Box testen en ik loop nog tegen wat dingetjes aan. Frontier Silicon lijkt niet direct te reageren op feedback. Iemand van KPN die me even kan helpen. Ik loop tegen wat connectieproblemen aan, door gebruik van de DLNA functie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ pointflare, stuur even je mail in het engels naar mark.cm.dereuver@kpn.com, dan brengen we je even in contact met Frontier Silicon.

Beste Tweakers,

Nogmaals, leuk om met jullie kennisgemaakt te hebben en super om jullie enthousiasme te zien tijdens het review event in Amsterdam.

Zoals gemeld tijdens het event, willen KPN en Frontier Silicon jullie uitnodigen om beta testers van de music box te worden om samen met ons het product nog beter te maken. Frontier Silicon en KPN zijn constant bezig met vernieuwing van de toepassingen en software en kunnen jullie kritische blik daar goed bij gebruiken.

Mocht je je willen aanmelden als beta tester, stuur dan even een berichtje naar mark.cm.dereuver@kpn.com met daarin je naam en adres dan sturen we je nog een extra music box toe, zodat je ook de multiroom functionaliteit kunt testen. Stuur na ontvangst een nieuwe mail met daarin de mac adressen van je music boxen, dan zorgen wij dat je als tester toegang krijgt tot de multiroom optie.

Als beta tester verwachten we uiteraard van je dat je je ervaringen deelt met ons en je mede Tweakers in dit forum topic.

We zien jullie reacties graag tegemoet.

Mvg,

Robert en Mark (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Mail gestuurd!

@Zeef: Wanneer komt het filmpje eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
Point.Flare schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:36:
Mail gestuurd!

@Zeef: Wanneer komt het filmpje eigenlijk? :)
idem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Anoniem: 684834 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:59:
Beste Tweakers,

Nogmaals, leuk om met jullie kennisgemaakt te hebben en super om jullie enthousiasme te zien tijdens het review event in Amsterdam.
idem!
Zoals gemeld tijdens het event, willen KPN en Frontier Silicon jullie uitnodigen om beta testers van de music box te worden om samen met ons het product nog beter te maken. Frontier Silicon en KPN zijn constant bezig met vernieuwing van de toepassingen en software en kunnen jullie kritische blik daar goed bij gebruiken.

Mocht je je willen aanmelden als beta tester, stuur dan even een berichtje naar mark.cm.dereuver@kpn.com met daarin je naam en adres dan sturen we je nog een extra music box toe, zodat je ook de multiroom functionaliteit kunt testen. Stuur na ontvangst een nieuwe mail met daarin de mac adressen van je music boxen, dan zorgen wij dat je als tester toegang krijgt tot de multiroom optie.
Multiroom... daar ben ik wel benieuwd naar. Mail gestuurd!
Als beta tester verwachten we uiteraard van je dat je je ervaringen deelt met ons en je mede Tweakers in dit forum topic.
Ga binnenkort met coax aansluiting testen op een high-end systeem. Ik zal mijn review aanvullen met de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor jullie aanmeldingen! Inmiddels hebben we voldoende beta testers en zijn de boxen verstuurd. Graag ontvangen wij de mac adressen van jullie music boxen, zodat we multiroom kunnen laten activeren door Frontier Silicon.

Zodra er nieuwe functionaliteiten of software updates beschikbaar komen brengen wij jullie hiervan op de hoogte.

Mvg,

Robert en Mark (KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:31
Het lijkt mij een ideaal kastje als het Google Cast for audio ondersteunt.

• chriskuijpers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
Even wat eerste indrukken van de multi-room beta (met reguliere android undok app).
  • het werkt ;)
  • Ik had het iets anders verwacht. Je maakt nu een group, maar daarna zie je losse boxen niet meer. In de group kan je wel de losse boxen bedienen (volume hard/zacht/uit, eq). Maar je kan dus niet op een box iets anders afspelen dan op een group als die box in een group zit
  • de boxen binnen een group zie ik soms niet (volumebediening); wel als ik dan opnieuw de volumebediening open
  • spotify: in undok telt de tijdlijn tot 3 en start opnieuw. Muziek gaat gewoon door. Maar je kan niet pauzeren of volgende/vorige nummer. In spotify zelf wel.
  • In spotify zie je (soms?) ook de losse boxen, maar als je daarmee connect raakt ie 'in de war'
  • als je het mastervolume bedient gaan de boxen waarvan je geluid hebt uitgezet ook weer aan
  • radio heeft nu ook een pauze stand (heeft wel niks met multiroom-test te maken maar toch fijn)
  • de boxen spelen niet helemaal gelijk af. Geeft een ruimtelijk effect. Vind ik zelf niet erg.
Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523008

Heeft iemand ervaring met 2 spotify accounts binnen 1 gezin met 1 music box. Als de een heeft geluisterd met zijn account kan de ander de verbinding niet meer maken met de music box. Doe ik iets fout? Is er een slimme manier om hier mee om te gaan?

• ErikCornelissen
Is er eigenlijk nog nieuws of ontwikkelingen vanuit KPN te melden m.b.t. deze producten?

Ik heb nu geruime tijd de multiroom functionaliteit in gebruik en bevalt me goed. Soms/te vaak komt het alleen voor dat de "slave" na powerup niet terug komt in de group waardoor deze geen muziek afspeelt. Daarnaast is de MusicBox dan ook niet meer te bereiken en moet ik de Box resetten. Groot minpunt mijn inziens, aangezien ik een fire-and-forget oplossing wil. :)
Pagina: 1