Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik heb recentelijk de kabels van mijn speakers moeten verlengen middels een soldeerverbinding door een herinrichting van de huiskamer.

De Onkyo staat in een afgesloten kast, en wordt van tijd tot tijd best warm. Al ruim 2 jaar echter nooit problemen mee gehad (Receiver is inmiddels bijna 3 jaar oud).

Vorig weekend tijdens een verjaardag die rond 15:00 begon, viel de receiver rond 23:00 uit met de melding "CHECK SP WIRES", aanvankelijk dacht ik echter nog dat het gewoon door warmte kwam en de Receiver ging na even afkoelen ook gewoon weer aan zonder problemen.

Dit weekend viel de receiver na een uur of 18:00 opnieuw uit, maar dit keer ging hij niet meer aan. Bij het inschakelen hoor je de "gebruikelijke schakelingen", maar binnen 1 á 2 seconde valt de receiver direct weer uit. Inmiddels alle kabels verwijderd en alleen de stroomkabel nog verbonden (welke ook al een nacht van de stroom geweest is en dergelijke), maar tevergeefs.

Ik kan de receiver ook niet resetten met de VCR + Standby methode aangezien de receiver niet eens aan gaat.

Iemand nog suggesties, want ik ben de wanhoop nabij.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
"CHECK SP WIRES", Tja ik denk dat je dat te laat hebt gedaan nu...
Dat had je gelijk moeten doen waarschijnlijk ergens sluiting in the speakerkabels.
Ik denk dat de boel gesloopt is.

Ik snap niet dat je aan de kabels hebt gezeten, dan een melding krijgt over de speakerkabels en het dan negeert...

[ Voor 24% gewijzigd door h4ze op 06-07-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
"CHECK SP WIRES" komt ook voor bij uitschakeling van het apparaat als deze te warm wordt. Als er al wordt gezegd dat het apparaat normaal behoorlijk warm wordt en de receiver nu tijdens een verjaardag (veelal hoger volume en dus meer warmte) afslaat...

Als je de speakerkabel goed aan hebt gesloten en het verlengen correct en netjes is gedaan hoeft dat geen problemen te geven. Dus geen kabels die elkaar raken en zo voor kortsluiting kunnen zorgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruikt die verbrand? Heb hetzelfde gehad vorige week. Schakelt uit zichtzelf uit, werkt nadien terug maar enkele keren later wilt die niet meer aan. Bestek gehad van Onkyo, 205eur om te herstellen.. Eindtrap doorgefikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Kabels zijn na het solderen netjes ingetaped, vlak voor ik de tape aanbracht wilde ik de kabels testen en toen hebben ze inderdaad kortstondig tegen elkaar aan gelegen, maar dit resulteerde destijds enkel in "geen geluid".

@Fear: Ik heb ook stiekeme hoop dat het een warmte issue is.

@Tha Render: Hij ruikt niet verbrand, heb jij wel die 2 á 3 klikjes bij het inschakelen?

Zijn er nog meer manieren om de Onkyo te resetten / de protection mode op te heffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dat is helaas juist de methode die niet functioneert, aangezien mijn Onkyo eigenlijk nooit echt aangaat, soms zie je slechts enkele seconde de display oplichten met tekst en Audioformaat logo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 08:50:

@Tha Render: Hij ruikt niet verbrand, heb jij wel die 2 á 3 klikjes bij het inschakelen?
1 klik, waarna hij het volume aangaf en een seconde later weer uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Helaas was het inderdaad de eindtrap die het begeven had, reparatie bij deze geïntegreerde versterker zou €120,- kosten. Helaas dus maar op zoek naar een nieuwe versterker, Onkyo schijnt met de huidige lijnen niet echt progressieve stappen te maken.

Pagina: 1