Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KwikFit betrouwbaar of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.754 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 00:41
De KwikFit, grote onderneming in Nederland denk ik zo.

Ik vraag mij alleen wel iets af, zijn de prijzen bij hun nou echt zo hoog of lijkt dat maar zo?

Ik bedoel, voor een stomme uitlaat voor een oude Toyota Yaris uit 2002, wat maakt dat dan 487 euro? Zijn de uitlaten die ze bieden nou beter dan een Remus (Om maar wat te noemen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:17
Wat houdt je tegen om de lokale garageboer te bellen? Voor een volledige uitlaat klinkt het als een redelijke prijs, maar heb je een volledige uitlaat nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speakerfreak95
De lokale garage ben ik een beetje klaar mee.
Vorige week heeft de auto een APK beurt gehad plus een service beurt.
Ik vroeg of alles in orde was en dat was het, 2 dagen later valt mijn hele uitlaat uit elkaar, dan hebben ze die dus niet goed bekeken lijkt mij...

Ja, vanaf het spruitstuk moet alles vervangen worden, cat, dempters etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

Als de gasmetingen goed waren hoeft dat geen afkeur te zijn natuurlijk. Overigens een complete uitlaat met katalysator en bevestiging (uren) is een redelijk bedrag.

Je kan het natuurlijk ook zelf doen en zo'n ding online bestellen ;)
http://www.uitlaatshop.nl...RIS%20(_CP10)&usnid=15678

A.P.K. Betekent niet dat draaiende motor delen enz. na een dag niet alsnog kapot kunnen!

Do whatever you love and you'll be free (Outlandish - Warrior // Worrier)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dat klopt, maar als ik expliciet vroeg of de uitlaat in orde was (want maakte wat meer geluid dan ik dacht) en mij werd verteld dat die in perfecte staat was, dan ga je toch even achter de oren krabben.

Als ik hoor hoe ze bijvoorbeeld bij andere garages te werk gaan (even alle rubbers checken) moet het toch opvallen dat de ophaning rot is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:38

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

De KwikFit is over het algemeen best betrouwbaar maar uit eigen ervaring en verhalen van kennissen: hun prijzen zijn geschift.

Ik ben er toen ik net mijn eerste auto had eens heen gegaan omdat de uitlaat lawaai maakte. De tussendemper was rot (wist ik toen ik de auto kocht) en moest vervangen. Voorgerekend, inclusief 20 minuten aan manuren zou het 260 euro gaan kosten.

De monteur was zo aardig om op te schrijven welk onderdeel ik nodig had (typenummer en al) zodat ik dat bij het maken van een afspraak door kon geven. Toen ben ik eens gaan zoeken: exact dat onderdeel en de twee pakkingen die er nodig waren kostten samen net 110 euro. Ik was nou niet echt bereid om 150 euro aan werkplaatskosten te betalen voor iets dat volgens hen zelf maar 20 minuutjes zou duren om te fixen...

Uiteindelijk naar een andere garage gegaan die het zaakje voor 170 euro gefixt heeft. De KwikFit zal best prima monteurs in dienst hebben, maar als ik elders voor tweederde van de prijs klaar ben dan hoeft de KwikFit voor mij niet meer zo. ;)
quote:
Speakerfreak95 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:51:
Ik vroeg of alles in orde was en dat was het, 2 dagen later valt mijn hele uitlaat uit elkaar, dan hebben ze die dus niet goed bekeken lijkt mij...
Bij de APK kijken ze alleen naar de puntjes die op de checklist staan. Alle andere dingen die ze al dan niet zien zijn mooi meegenomen maar het kan best dat ze dat soort dingen over het hoofd zien.

NMe wijzigde deze reactie 05-07-2015 17:09 (20%)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

Als je dat benadrukt hebt en een service beurt dan is het wel slecht dat de keurmeester of monteur niets heeft opgemerkt.
Even alle rubbers checken om te kijken of de uitlaat in orde is..? Is mijnsinziens hetzelfde als zeggen, ik kijk even in uw ogen om te kijken of uw darmflora in orde is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft de kwitfit zelf beoordeeld dat de uitlaat vanaf het spuitstuk vernieuwd moet worden?
Slager keurt eigen vlees is het daar meestal, vooral als ze doorhebben dat de klant weinig kennis heeft van autotechniek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:09
Haha, Kwikfit.
Ik ben er een keer geweest. Het ging zo:

Ik: Wat kost ....?
K: 450 euro
Ik: Dat is inclusief alles?
K: Ja

Bij het afrekenen:
K: Dat is dan 525 euro
Ik: U zei 450 euro
K: Montage kost 75 euro

Ik heb ze ter plekke in de gelegenheid gesteld om het pinbedrag aan te passen naar 450 euro. Dat konden ze niet, en ze konden niet verklaren waarom het eerst 450 euro was. Ik ben dus weggereden en ik heb ze een brief gestuurd waarin ik ze alsnog in de gelegenheid stelde om mij een factuur te sturen met een factuurbedrag van 450 euro. Nooit meer wat van gehoord. Brief was nota bene aangetekend verstuurd met handtekening retour. Als ze overigens ter plekke hadden gezegd "excuses, wij hebben een fout gemaakt" dan had ik die 75 euro wel betaald. Als ze alsnog die factuur hadden gestuurd met 525 euro inclusief een uitleg over hun foutje, dan had ik die ook gewoon betaald.

Wat ik van anderen hoor is dat Kwikfit er altijd dingen "bij bedenkt" om het factuurbedrag omhoog te krijgen. Vreemd bedrijf.

Trommelrem wijzigde deze reactie 05-07-2015 17:14 (30%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ik vind het opzich nog wel meevallen (€487,-) voor een complete uitlaat incl. spruitstuk en katalysator + montage (en afvoer van de oude rommel).

Bij Remus heb je daar waarschijnlijk alleen de einddemper voor??

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

Volgende keer gewoon naar een Bovag of Bosch garage gaan. Prijsopgave vragen, en komen de kosten onverhoopt 10% hoger uit, laten noteren dat ze eerst overleg met je moeten plegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Kwikfit is een beetje de wallmart in Nederland wat betreft auto's. Linksom of rechtsom ben je altijd duurder uit dan een goede garage. Waarom? Ze stunten met prijzen, en vertellen je vaak niet de dingen die je weten moet (zoals ophanging, rubbers of andere 'problemen').

Ik weet niet of je beetje dichtbij de duitse grens woont, maar ga daar eens overheen, en bezoek de Atu in Duitsland eens ;)

Ik weet nog toen ik een keer met een lekke uitlaat stond ze me geholpen hadden en nog geen 17 euro in rekening hadden gebracht. 30 minuten werk (Uitlaat hier en daar vastzetten en kitten). Perfecte prijs. Echter kan je als je zakelijk rijdt geen BTW aftrekken weer in Duitsland. Maar dat maakt niet zoveel uit.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:49

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
DopdeDouwer schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:08:
Waarschijnlijk heeft de kwitfit zelf beoordeeld dat de uitlaat vanaf het spuitstuk vernieuwd moet worden?
Slager keurt eigen vlees is het daar meestal, vooral als ze doorhebben dat de klant weinig kennis heeft van autotechniek.
Voor APK geweest bij de kwikfit waar volgens de beste man mijn remmen aan vervanging toe waren.
Remmen zaten er niet bijzonder lang achter maar goed, het zou kunnen maar had dus mijn twijfels. Niet laten doen en de algehele keuring laten zitten daar. Naar een lokale garage gereden en die gaf aan dat er nog wel geruime tijd veilig (voornamelijk snelwegkm's) mee gereden kon worden

[Oo[:::|:::]oO]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

Persoonlijk heb ik de laatste jaren wel goede ervaringen met Euromaster (Hoevelaken). Pas met de V40 voor een keuring, er waren wat puntjes, keurmeester had ruim tijd en liet rustig alles zien. Crystal clear, repareren dan maar. Geraamde kosten vielen uiteindelijk 5% lager uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Jism schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:12:
... Echter kan je als je zakelijk rijdt geen BTW aftrekken weer in Duitsland. ...
Waarom niet? Ik dacht alleen dat er een drempelbedrag van 50€ per jaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
quote:
begintmeta schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:17:
[...]

Waarom niet? Ik dacht alleen dat er een drempelbedrag van 50€ per jaar is.
Geen idee,

Ik rij niet zakelijk, maar zie wel heil in een garage in duitsland :7

Onderdelen zijn ook iets goedkoper, de eindfactuur zal iets met 10 a 15% goedkoper zijn ook.

Een vriend van mij heeft zijn mercedes cabrio in onderhoud bij Mercedes dealer in Duitsland. Hij krijgt 'm compleet gepoetst retour als extra service.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Kwikfit monteurs werken op provisie, dus hoe meer er gedaan word hoe meer ze verdienen.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Ik heb persoonlijk niets dan goede ervaringen maar weet ook van slechte, het zal wel liggen aan de garage houder.

Onder meer is bij mij ooit mijn uitlaat dichtgelast voor nop omdat het "zo'n goede ervaring was voor de leerling". Is een half uur bezig geweest en kostte me niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Nou, dan zal ik wel een uitzonderlijke kwikfit in de buurt hebben zitten denk ik... Toen ik eens bij ze binnen reed (zonder afspraak) omdat er een lampje was gaan branden en de auto een beetje 'trilde', hebben ze van alles nagelopen, allerlei checks gedaan, het lampje uit weten te krijgen maar het probleem van het 'trillen' niet weten te verhelpen. Toen ik hem op kwam halen hoefde ik niets af te rekenen en kreeg ik de tip om ermee naar een dealer-garage te gaan. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:45
quote:
naitsoezn schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:04:
het lampje uit weten te krijgen maar het probleem van het 'trillen' niet weten te verhelpen.
Ze hadden het lampje eruit gehaald?

----

Ben ooit een keer bij de kwikfit geweest met mijn Citroen BX maar dat viel niet onder "alle merken". had problemen met de vering (en die werkt met veerbollen met vloeistof erin). Kan het aan de ene kant ook wel begrijpen, maar vond het wel jammer. Zeker bij een vestiging waar ze 15 bruggen hebben staan dat er niet 1 monteur er blijkbaar verstand van heeft.

jongetje wijzigde deze reactie 05-07-2015 21:08 (43%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

quote:
jongetje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Ze hadden het lampje eruit gehaald?
Nee, want de volgende ochtend brandde ie weer :+ Het trillen was immers nog niet verholpen. Punt dat ik alleen wilde maken was dat ze met me mee dachten en me dus iig zeker geen extra kosten wilden aannaaien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

Nee meneer maakt u zich maar niet druk het lampje is uit...... (veel (service) lampjes krijg je zelf ook uit met een trucje)
Alleen daar is het werkelijke probleem niet mee opgelost hè! Kwik-Reset :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:33
Verhaal van een vriend: velgen zwaarbeschadigd doordat ze er verkeerde banden op hadden gezet (na een paar km leeg).
Mijn ervaring pas: gratis apk via m'n verzekering (4,95 extra kosten natuurlijk). Goedkeur met waarschuwing: fusie-kogel <1 mm speling. Steekproef RDW (ik heb er 2 uur gezeten) er bovenop en die kwamen met hetzelfde.

Kostenschatting daar: 260 euro. Onderdeeltje online: 55 euro. Hoeveelheid werk volgens forum van liefhebbers: 30 minuten. Qua prijzen dus redelijk hoog, de goedkope apk is dan een lokkertje.

Aan de andere kant ken ik ook een merkdealer die een kwartier (!) en iedereen (!) in de werkplaats nodig had om te vertellen welke olie er in een 8 maanden oude daar gekochte auto gaat... Je hebt overal prutsers en ongetwijfeld ook overal goede garages.

Anecdote:
quote:
Een tijdje geleden dacht in dat mijn auto nogal zwabberde en ging dus even naar Flip. Flip heeft een eenmansbedrijfje en is een eerste klas automonteur, volgens Flip waren mijn schokbrekers aan vervanging toe. Ik kreeg een leenauto mee en Flip ging met mijn auto naar de Kwik-Fit om daar vier nieuwe schokbrekers te laten monteren, terug in zijn garage zet hij de auto op de brug en smeert de nieuwe schokbrekers in met een teer achtige verf...goed tegen de roest, zegt Flip. Twee weken later was ik weer bij Flip om mijn auto APK te laten keuren, weer krijg ik een leenauto mee en hij begint mijn auto na te kijken op gebreken. Als de auto in orde blijkt gaat Flip naar een ander filiaaal van Kwik-Fit om de auto te laten keuren. De Kwik-Fit monteur loopt om de auto heen en gaat op elke hoek drukken om de schokbrekers te testen, dat is niet best meneer, die zijn echt aan vervanging toe. Als u denkt dat het nodig is, dan moet dat maar, zegt Flip. Na een paar bakken koffie is de auto klaar, nieuwe schokbrekers en een nieuwe APK. Dan komt de rekening, 19,00 Euro voor de keuring en een kleine 240,00 Euro voor de schokbrekers, Flip legt een briefje van twintig op de bali en het garantiebewijs van de schokbrekers van twee weken geleden! Had u dat niet eerder kunnen zeggen!, zei de monteur. Hoezo?,ze waren toch aan vervanging toe, zegt Flip
bron

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

quote:
CH 033 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:10:
Het lampje is nu uit, maar ik zou toch naar een dealer-garage gaan die er wat dieper in kunnen duiken...... (veel (service) lampjes krijg je zelf ook uit met een trucje)
Want het werkelijke probleem is natuurlijk nog niet opgelost! Kwik-Reset :)
FTFY :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21-05 00:17
quote:
Trommelrem schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:09:
Haha, Kwikfit.
Ik ben er een keer geweest. Het ging zo:

Ik: Wat kost ....?
K: 450 euro
Ik: Dat is inclusief alles?
K: Ja

Bij het afrekenen:
K: Dat is dan 525 euro
Ik: U zei 450 euro
K: Montage kost 75 euro

Ik heb ze ter plekke in de gelegenheid gesteld om het pinbedrag aan te passen naar 450 euro. Dat konden ze niet, en ze konden niet verklaren waarom het eerst 450 euro was. Ik ben dus weggereden en ik heb ze een brief gestuurd waarin ik ze alsnog in de gelegenheid stelde om mij een factuur te sturen met een factuurbedrag van 450 euro. Nooit meer wat van gehoord. Brief was nota bene aangetekend verstuurd met handtekening retour. Als ze overigens ter plekke hadden gezegd "excuses, wij hebben een fout gemaakt" dan had ik die 75 euro wel betaald. Als ze alsnog die factuur hadden gestuurd met 525 euro inclusief een uitleg over hun foutje, dan had ik die ook gewoon betaald.

Wat ik van anderen hoor is dat Kwikfit er altijd dingen "bij bedenkt" om het factuurbedrag omhoog te krijgen. Vreemd bedrijf.
Lol. Typisch kwikfit. Zo is er ook niemand die kan vertellen hoeveel je moet afrekenen voor een apk bij de kwikfit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
quote:
pacificocean schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:19:
Lol. Typisch kwikfit. Zo is er ook niemand die kan vertellen hoeveel je moet afrekenen voor een apk bij de kwikfit.
Dat kan je gewoon online doen.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
quote:
OK dat is dan sinds kort dat dat inclusief roetmeting of rond test is. Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk 19,95 betalen.

pacificocean wijzigde deze reactie 05-07-2015 21:47 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
quote:
jongetje schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Ben ooit een keer bij de kwikfit geweest met mijn Citroen BX maar dat viel niet onder "alle merken". had problemen met de vering (en die werkt met veerbollen met vloeistof erin). Kan het aan de ene kant ook wel begrijpen, maar vond het wel jammer. Zeker bij een vestiging waar ze 15 bruggen hebben staan dat er niet 1 monteur er blijkbaar verstand van heeft.
Grotendeels bestaat het personeel uit jonge gasten (= goedkoop) die voor basistaken prima in te zetten zijn. De wat grotere opdrachten gaan echt naar ervaren monteurs.

Ik zou mijn auto nooit aan een groentje vertrouwen. Echt, dingen die mis kunnen gaan gaan gewoon mis. Een ervaren monteur zal daar niet zo snel last van hebben.

Je vraagt er overigens ook zelf wel een beetje om, om voor keuring het goedkoopste bedrag te willen betalen, en dan met onderhoud geconfronteerd te worden. Als je auto wilt rijden moet je ook realiseren dat dat geld kost, en dat elk voertuig onderhoud nodig heeft en zo op de een op andere dag stuk kan gaan.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Wat ze wel goed doen is dat ze bij het monteren van banden je aan het einde nog even erbij laten komen en ze de wielbouten dan met momentsleutel aantrekken. Tenminste dat is wat ik wel eens gehoord heb. Dat is wel een goede zaak. Beter dan dat je wegrijdt en je wiel valt eraf omdat de stagiar de wielbouten maar handvast had gedraaid bijv.

ThinkPad wijzigde deze reactie 06-07-2015 07:37 (19%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
quote:
ThinkPad schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:36:
Wat ze wel goed doen is dat ze bij het monteren van banden je aan het einde nog even erbij laten komen en ze de wielbouten dan met momentsleutel aantrekken.
Waar je naast staat bedoel je? Dat geeft wel heel weinig vertrouwen als dat nodig is...
Of bedoel je na 50 km nog even terugkomen? Dat is redelijk standaard noodzakelijk na het monteren van een wiel. Zelf even de momentsleutel pakken is trouwens sneller dan terugrijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20-05 19:43
Ik ga trouwens gewoon naar de ford dealer met mijn 10 jaar oude auto. Gratis airco bijvullen, geen kosten voor een leen auto, wisserbladen voor €20 vervangen. En niet te vergeten. Gratis een jaar lang pechhulp in heel Europa.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:17
quote:
Wat ze wel goed doen is dat ze bij het monteren van banden je aan het einde nog even erbij laten komen en ze de wielbouten dan met momentsleutel aantrekken. Tenminste dat is wat ik wel eens gehoord heb. Dat is wel een goede zaak. Beter dan dat je wegrijdt en je wiel valt eraf omdat de stagiar de wielbouten maar handvast had gedraaid bijv.
Klopt. Het verbaasde me een beetje, en vertrouwen geeft het ook niet echt. Voor mij is het hét teken dat het ergens gruwelijk fout is gegaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Laatst online: 01:12
Vroeger reed ik in een fiat uno. Bij de kwikfit kwamen ze met 7 afkeurpunten wv een deel duur.

De onafhankelijke APK kwam met twee makkelijk oplosbare...

Ik ga tegenwoordig naar een Bosch service center. Niet duur, vaklui en ze zijn transparant. Bij een APK melden wat moet vanuit de APK, maar geven ook aan wat er naast de APK ook verstandig is om te doen.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-05 21:37

Snuffel

Vroem!

Ik zweer bij de plaatselijke ' alle merken' garage.
Klein, persoonlijk, snel, goedkoop en nooit problemen. Kan ook niet, ze hebben een reputatie hoog te houden, dus ze kijken wel drie keer uit iets verkeerds te doen, dat zingt gelijk door in de buurt.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Een APK bij Kwikfit snap ik al niet. Dan is er van alles mis...nou ja, alleen de zaken die zij zelf verkopen (remmen, schokbrekers, banden). Ga liever naar een onafhankelijk keuringsstation die hooguit een lampje kan vervangen.

Mooiste was jaren geleden: olie verversen. Oliefilter in de vuilnisbak en toen kwam hij erachter dat hij dat type oliefilter niet op voorraad had. Daar kon hij ook niet aan komen. Even checken van tevoren was te veel gevraagd. Dus het oude filter uit de vuilnisbak gevist. Toen ik wegging zei hij nog: "we rekenen niets, de olie is gratis." Wat denkt hij nu, dat ik dat ga betalen. De dealer had het filter gewoon op voorraad, maar de merkvariant was natuurlijk te duur.

Over prijzen. Die zijn soms laag als je een aanbieding hebt, maar banden kun je bijvoorbeeld ook via autobandenmarkt en consorten kopen. Daarbij ben ik niet onder de indruk van de Kwikfit 'monteurs'. Als het om zaken buiten de standaard dingen gaat dan weten ze het ook niet meer.

Bel gewoon een aantal garages en kies er een die normaaal geprijsd is en waar je een goed gevoel bij hebt. Ik zit al weer jaren bij een onafhankelijke garage en iedere keer hou ik een goed gevoel aan het bezoek over. Zij denken mee en rekenen redelijke prijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

Bij alle keren dat ik bij KF ben geweest, 1x iets gehad wat niet juist was: stuur stond niet recht (geen idee meer wat er toen was gedaan, stuurbekrachtigingsolie misschien?). Maar ik ga vooral voor kleine dingen naar kwikfit. Grotere operaties doe ik bij lokale garages.

Door de jaren heen bij 3 verschillende garages afwisselend geweest en die prijzen zijn redelijk hetzelfde qua beurten/vervangingen. Allemaal Bosch Car Centers.

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Philips SHB3075

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 23:03
Afgelopen woensdag hier in Doetinchem bij KF aangeweest om mijn vermoeden dat de remmen niet helemaal goed waren te bevestigen. Was in dit geval waar, trommelrem achter nog niet of nauwelijks losgeweest bij peugeot 106 uit 2003 161.000 gelopen, de schijfrem voor wel goed, maar de stuurhoezen voor moeten ook worden vervangen.

Vervolgens bij uitrekenen een som van ruim 800,- dus online gekeken wat onderdelen kosten, maar behalve t feit dat beide onderdelen ook goedkoper zijn als 100,- is dan niet goedkoop alsnog duurkoop?

Ik ga t niet bestellen en bij een garage hier om de hoek laten maken, goeie kennis kwam ermee en adviseerde om t niet te doen omdat ie dan ook waarschijnlijk niet goed door de apk eind sept komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 20:56
Andere kant van het verhaal;

Zojuist mijn auto voor APK + grote beurt ingeleverd bij KwikFit Leiderdorp. Vorig jaar rond deze tijd hetzelfde gedaan; glansrijk geslaagd zonder ook maar iets bij te betalen (*165 euro totaal). Dit jaar is het natuurlijk even afwachten, maar tot nu toe (inflatie? 177 euro) vind ik dit soort prijzen meer dan schappelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Wat doen ze precies voor dat bedrag dan? Want een grote beurt is ook niet overal gelijk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-05 22:09
quote:
Ik ga tegenwoordig naar een Bosch service center. Niet duur, vaklui en ze zijn transparant. Bij een APK melden wat moet vanuit de APK, maar geven ook aan wat er naast de APK ook verstandig is om te doen.
Doe tegenwoordig precies hetzelfde en zelfde ervaring met Bosch service center! Afgelopen vrijdag daar weer APKtje laten doen+advies wat verstandig is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 20:56
quote:
ThinkPad schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:33:
Wat doen ze precies voor dat bedrag dan? Want een grote beurt is ook niet overal gelijk...
https://www.kwik-fit.nl/grote-beurt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

Olie + oliefilter, bougies en lucht- + interieurfilter vervangen en wat dingen bijvullen dus. Verversen van remvloeistof (wat ook bij grote beurt hoort vind ik) komt er nog apart overheen.

Opzich geen hele gekke prijs, al kan je het zelf een stuk goedkoper doen. Maarja dan moet je dat wel kunnen natuurlijk. Puur aan onderdelen was ik zelf ongeveer 6 tientjes kwijt aan zoiets (minus remvloeistof, maar wel 2x V-snaren ook nog meebesteld). Voor een Toyota Yaris 2001 overigens.

Zie ook: [DIY] Het auto klussen & vragen topic. Als je een beetje handig bent dan is het zelf uitvoeren van onderhoud aan je auto een makkelijk punt om geld op te besparen.

Valt mij ook vaak op hoeveel een Euromaster ofzo bijv. rekent voor een oliewissel + nieuw filter. Zit je vaak zo op honderd euro, terwijl je aan de olie + filter misschien 3-4 tientjes kwijt bent. En het is niet bepaald moeilijk, alleen beetje kliederwerk. Komt natuurlijk nog werkloon overheen, maar het is nog geen halfuurtje werk voor een garage. Verwijderingsbijdrage ook, maar als je het zelf doet kun je de olie gratis wegbrengen naar het milieupark.

ThinkPad wijzigde deze reactie 06-07-2015 09:48 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
quote:
ThinkPad schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:42:
Olie + oliefilter, bougies en lucht- + interieurfilter vervangen en wat dingen bijvullen dus. Verversen van remvloeistof (wat ook bij grote beurt hoort vind ik) komt er nog apart overheen.

Opzich geen hele gekke prijs, al kan je het zelf een stuk goedkoper doen. Maarja dan moet je dat wel kunnen natuurlijk. Puur aan onderdelen was ik zelf ongeveer 6 tientjes kwijt aan zoiets (minus remvloeistof, maar wel 2x V-snaren ook nog meebesteld). Voor een Toyota Yaris 2001 overigens.

Zie ook: [DIY] Het auto klussen & vragen topic. Als je een beetje handig bent dan is het zelf uitvoeren van onderhoud aan je auto een makkelijk punt om geld op te besparen.

Valt mij ook vaak op hoeveel een Euromaster ofzo bijv. rekent voor een oliewissel + nieuw filter. Zit je vaak zo op honderd euro, terwijl je aan de olie + filter misschien 3-4 tientjes kwijt bent. En het is niet bepaald moeilijk, alleen beetje kliederwerk. Komt natuurlijk nog werkloon overheen, maar het is nog geen halfuurtje werk voor een garage.
Ik heb nog nergens gezien dat de remvloeistof standaard bij de grote beurt in zat. Remvloeistof is iedere 2 jaar of iedere 60k km. Dus niet altijd nodig bij een grote beurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad

ThinkPad

L460

quote:
pacificocean schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:49:
[...]

Ik heb nog nergens gezien dat de remvloeistof standaard bij de grote beurt in zat. Remvloeistof is iedere 2 jaar of iedere 60k km. Dus niet altijd nodig bij een grote beurt.
Zie de link van MoiZie, er staat: "* De prijzen van de grote beurt zijn exclusief het verversen van de remvloeistof en het vervangen van platinum bougies, indien dit voor uw voertuig vereist is."

Er staat wel dat "Reiniging van het remsysteem" bij de prijs is inbegrepen, maar dat kan ook best zijn dat ze alleen even met de staalborstel over je remklauwen gaan om de roest eraf te halen...

ThinkPad wijzigde deze reactie 06-07-2015 09:57 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hmmm mijn ervaringen bij Kwikfit zijn ook niet geweldig.

Mijn pa heeft de oliefilter daar laten vervangen.
1 week later valt hem op dat er iets onder de auto hangt,
Er blijken dus 2 plastic bescherm platen onder de motor te zitten die je moet verwijderen voor je bij het olie filter kunt. 1 daarvan is verdwenen, de 2e hangt nog met 1.5 van de 5 moeren vast.

Bij kwikfit verhaal gehaalt, maar die ontkennen alles en weigeren ook iets te vergoeden aan de gemaakte schade..

Dus dat was zijn lesje kwa kwikfit.

Ik ben iets koppiger :)
Mijn getz klonk de dag voor de APK opeens gruwelijk sportief door een gaatje ergens midden onder de auto. Kwikfit keek niet eens, en gaf iets van 550E voor een compleet nieuwe uitlaat en die moet eerst besteld worden.

Naar de lokale garage gegaan waar hij gekeurd werd. en aangegeven dat ze maar moesten kijken of hij zo door de apk kwam. Die gaf aan er naar te willen kijken.
Kom ik terug :
Alleen de middenpijp moet vervangen worden. Kosten iets van 100E en 2 a 3 werkuren aangezien mijn uitlaat nogal iritant onder auto hangt.
Maar de monteur heeft er zolang een plaatje omheen gedaan, paardenmiddel maar dan komt ie iig door de apk heen. Dat houd het wel een minstens een aantal maanden uit. Kosten 25E
Mocht hij binnen een half jaar ophouden dan brengen we dat wel op mindering in de kosten voor het vervangen van de uitlaat.
Dat vond ik toen een prima oplossing, en ondertussen zit het er al 4 jaar onder :P
Dus dat is nu mijn standaard garage.

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speakerfreak95
Nou,

Vanochtend de Yaris bij een Toyota Dealer in Mijdrecht gebracht, en guess what, de uitlaat was inderdaad rot.
Ze hadden nog een complete uitlaat liggen (nieuw) en inclusief arbeid gaat mij dit 345 euro inclusief BTW kosten, waarom? Geen idee.

Wel uitaraard de originele T-Sport uitlaat.

Even vergeten te melden, dit is oorspronkelijk een gewone Yaris geweest, maar heeft een andere motor gekregen (1.5 i.p.v. de 1.3)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speakerfreak95
En bij mij was het geluid niet als een Harley, maar meer als een DTM ongeveer, echt snoeihard gebrom bij optrekken, en ik ben eerlijk, bij 5000 tot 6000 toeren klinkt dat best leuk.
Zodra je rustig op 2000 toeren zit ga je dood van de herrie, hele harde brom..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Niet online

Vermeulen

Dat scheelt dan wel 30%. Zo zie je dat een dealer of Bosch/Bovag punt soms voordeliger is. Wat een zekerheid is is dat ze meer know how in huis hebben in de vorm van monteurs die er al (vele) jaren werken!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:56

Darkfreak

Everybody wears a mask

Mijn eigen ervaringen met KwikFit zijn tot nu toe wel oké.
Dan moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe alleen voor band-, en airco-gerelateerde zaken daar was en altijd vooraf betaal bij het maken van de afspraak online.

1e keer KwikFit:
Net een Ford Fiesta gekocht die enorm trilde en vibreerde bij 110+ KM/h. Naar KwikFit gegaan voor het balanceren van de banden (de lokale garageboer waar ik de auto kocht heeft maar random wat nieuwe banden erop gezet toen ik deze kocht en kon ze zelf niet balanceren). Nou, afspraakje online gemaakt en betaald, auto afgeleverd, twee uurtjes later had ik hem terug en geen getril meer.

2e keer KwikFit:
Botsing gehad nadat ik een niet-oplettende fietser ontweek (ipv op de rem te gaan) waardoor mijn velg verbogen was en de auto naar links trok en niet fijn meer reed. Mijn reserveband bleek een andere maat te hebben (weer een bedankje aan de lokale garageboer), dus ik ging naar KwikFit om de velg en band om te laten wisselen. Ook hier weer zelfde verhaal: Afspraak, betaald, gedropt, even later alles in orde.

3e keer KwikFit:
Winter-, zomerbanden-wissel. Niets op aan te merken.

4e keer KwikFit:
Auto een maand geleden gekocht bij een andere lokale garageboer. Airco deed het bij de testrit niet dus ik gaf aan dat ik deze graag gefixed en bijgevuld wilde hebben als ik de auto kwam halen. Dat was geen probleem zei die en ik zou er gelijk een hele airco-beurt bij krijgen. Auto gekocht en airco deed het inderdaad, tot een week geleden. Ik vond die boer al shady genoeg en vertrouwde die gast dus al niet meer, dus de auto naar KwikFit gebracht voor een volledige airco-beurt. Ook hier weer afspraak, betalen, droppen en 3 uur later klaar. Airco ruikt frisser en koelt een stuk beter dan toen ik hem kocht.

Dus tot nu toe nog geen nare ervaringen gehad. Maar zoals gezegd nog nooit voor 'grote' zaken daar geweest.

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:58

Bonswah85

Koffie!

quote:
Darkfreak schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:57:
Mijn eigen ervaringen met KwikFit zijn tot nu toe wel oké.
Dan moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe alleen voor band-, en airco-gerelateerde zaken daar was en altijd vooraf betaal bij het maken van de afspraak online.

1e keer KwikFit:
Net een Ford Fiesta gekocht die enorm trilde en vibreerde bij 110+ KM/h. Naar KwikFit gegaan voor het balanceren van de banden (de lokale garageboer waar ik de auto kocht heeft maar random wat nieuwe banden erop gezet toen ik deze kocht en kon ze zelf niet balanceren). Nou, afspraakje online gemaakt en betaald, auto afgeleverd, twee uurtjes later had ik hem terug en geen getril meer.

2e keer KwikFit:
Botsing gehad nadat ik een niet-oplettende fietser ontweek (ipv op de rem te gaan) waardoor mijn velg verbogen was en de auto naar links trok en niet fijn meer reed. Mijn reserveband bleek een andere maat te hebben (weer een bedankje aan de lokale garageboer), dus ik ging naar KwikFit om de velg en band om te laten wisselen. Ook hier weer zelfde verhaal: Afspraak, betaald, gedropt, even later alles in orde.

3e keer KwikFit:
Winter-, zomerbanden-wissel. Niets op aan te merken.

4e keer KwikFit:
Auto een maand geleden gekocht bij een andere lokale garageboer. Airco deed het bij de testrit niet dus ik gaf aan dat ik deze graag gefixed en bijgevuld wilde hebben als ik de auto kwam halen. Dat was geen probleem zei die en ik zou er gelijk een hele airco-beurt bij krijgen. Auto gekocht en airco deed het inderdaad, tot een week geleden. Ik vond die boer al shady genoeg en vertrouwde die gast dus al niet meer, dus de auto naar KwikFit gebracht voor een volledige airco-beurt. Ook hier weer afspraak, betalen, droppen en 3 uur later klaar. Airco ruikt frisser en koelt een stuk beter dan toen ik hem kocht.

Dus tot nu toe nog geen nare ervaringen gehad. Maar zoals gezegd nog nooit voor 'grote' zaken daar geweest.
Maar dat is toch juist de formule van KwikFit; afspraak maken, fixen, betalen? Dat je vervolgens meer betaald dan elders; dát is een ander verhaal. (afgaande op wat ik allemaal lees in dit topic, zelf geen ervaring met KwikFit)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-05 10:49
quote:
Doen ze dat al lang?

Ik kan me nog herinneren dat ik een jaar of 5/6 terug een voorband heb laten monteren en na 25 kilometer over de snelweg voelde ik op een gegeven moment het wiel zwabberen. Meteen zelf met de hand de bouten aangedraaid. Zaten allemaal los. Een klein stukje verderop, waar ik waar veiliger stond, met een sleutel verder aangedraaid.

Nooit meer Kwikfit voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Nathuran schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Maar dat is toch juist de formule van KwikFit; afspraak maken, fixen, betalen? Dat je vervolgens meer betaald dan elders; dát is een ander verhaal. (afgaande op wat ik allemaal lees in dit topic, zelf geen ervaring met KwikFit)
Bij mij is het altijd: Afspraak maken, betalen, fixen.

Ik betaal altijd voordat ik de auto aflever, en krijg dus nooit extra kosten achteraf. Maar ik breng mijn auto tot nu toe alleen voor zaken waar fixed kosten aan zitten die vooraf al bepaald zijn (airco, bandenwissel, etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:37
quote:
RemcoDelft schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:47:
[...]

Waar je naast staat bedoel je? Dat geeft wel heel weinig vertrouwen als dat nodig is...
Of bedoel je na 50 km nog even terugkomen? Dat is redelijk standaard noodzakelijk na het monteren van een wiel. Zelf even de momentsleutel pakken is trouwens sneller dan terugrijden.
Inderdaad, waar je naast staat.
Het is overigens maar net hoe je er tegenaan kijkt, mij geeft het juist wel vertrouwen en het is wat mij betreft een stukje extra service samen met een kaartje plus uitleg over natrekken.
Zelf een momentsleutel pakken (als je die al hebt) is uiteraard sneller maar gelukkig staat mijn privé leven nog niet zo onder (tijds)druk dat ik me daar druk om moet maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:47
Mijn ervaring met Kwik Fit is alles behalve positief.

Mijn vriendin had vorig jaar haar Ford Ka daar laten keuren. Natuurlijk was er heel veel mis mee, alle banden moesten eigenlijk vervangen worden en daarnaast de remschijven aan beide kanten ook. Uiteindelijk alleen laten vervangen wat echt afkeurpunten waren (remschijven + voorbanden) en de auto meegekregen met een notitie voor de achterbanden.

Een jaar later, met dezelfde achterbanden, ingeleverd bij een BOSCH garage voor een APK keuring, kwam er zonder problemen door (en ook zonder notitie voor de achterbanden).

Ik hoor te vaak rare verhalen van kennissen en deze ervaring was dus ook zeker niet positief. Ik ga liever langs een goede lokale garage, jammer dan dat ik geen APK voor 19,95 krijg ;-).

Picobello B.V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
Waarom wil je voor 2 tientjes vooraan staan ? Dat vraag ik me af.. APK is een keuring dat op essentieele punten van je voertuig controleert. Met andere woorden de veiligheid, stabiliteit en bijv wegligging of remweg zijn belangrijke punten. Ook de leeftijd van de banden niet te vergeten. Ongeluk zit in een klein hoekje... juist omdat je zo goedkoop mogelijk je APK wilt kan je in een echt cruciaal moment nog wel eens bedrogen uitkomen.

Ik betaal iets meer (45 euro) maar weet dan ook zeker dat alle steekproeven gedaan zijn en mijn auto daar probleemloos uit komt.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:40
APK's zijn sowieso een grote wassenneus, en APK's zijn niet alleen bij de Kwikfit onbetrouwbaar. De uitkomst van een APK-keuring is volledig afhankelijk van de keurmeester.

Voorbeeldje: mijn vorige auto, toen 18,5 jaar oud, vorig jaar juni bij de Citroën dealer neergezet voor APK

Afgekeurd op: lekke uitlaat (waarmee hij de vorige 2 APK-keuringen bij dezelfde Citroën dealer gewoon goed gekeurd is), zichtbaar canvas op wangen van voorbanden, band rechtsachter advies, werking achterremmen, beschadigde handremkabels, draagarmen voor, fusee rechtsvoor, wiellagers achter, roest. Kosten reparatie: om en nabij € 2000,-

Vervolgens een week later bij een autodemontage bedrijf (!) geweest voor een herkeuring, aangegeven dat ze net zo lang door gaan met zoeken tot ze alle mankementen gevonden hadden, auto uiteraard opnieuw afgekeurd, maar: zichtbaar canvas op wangen van voorbanden, band rechtsachter advies, werking achterremmen, beschadidge handremkabels, draagarmen voor, fusee rechtsvoor, wiellagers achter, roest, behuizing gordeltulp bestuurder, barst in reflector achterlicht links (zat er al sinds aanschaf) en buitenste ashoes links

De verschillen dik gedrukt gemaakt, de uitkomst van een APK-keuring is volledig afhankelijk van de persoon die de keuring uitvoert en zal zelfs per Kwikfit vestiging kunnen verschillen.

Iedere Kwikfit zal daar ook anders in zijn, dat je bij één specifieke Kwikfit vestiging een slechte ervaring hebt gehad betekent niet dat iedere Kwikfit direct niet te vertrouwen is. Er zijn ook zat universele garages die je een oor aan naaien. Hell, zelfs merk-dealers.

FastFred wijzigde deze reactie 06-07-2015 18:51 (9%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 20-05 13:44

Nox

Noxiuz

Mijn mx5 zou op 372 punten afhekeurd worden volgens de kwikfit.

Ik ga naar een andere garage: 90 euro voor apk, inclusief een roestbehandelingetje voor wat beschadigde plekjes :p

Nee, geen goede toko. Al zullen er best eerlijke monteurs/filialen zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
quote:
Hammetje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:57:
Mijn vriendin had vorig jaar haar Ford Ka daar laten keuren. Natuurlijk was er heel veel mis mee, alle banden moesten eigenlijk vervangen worden en daarnaast de remschijven aan beide kanten ook. Uiteindelijk alleen laten vervangen wat echt afkeurpunten waren (remschijven + voorbanden) en de auto meegekregen met een notitie voor de achterbanden.

Een jaar later, met dezelfde achterbanden, ingeleverd bij een BOSCH garage voor een APK keuring, kwam er zonder problemen door (en ook zonder notitie voor de achterbanden).
De wettelijke minimale profieldiepte is 1,6 mm maar een redelijk standaard advies (ook van de overheid) is om ze te vervangen vanaf 2,5 mm.
Wat nu vooral mist in je verhaal is de gemeten profieldiepte bij zowel de Kwikfit als bij de BOSCH garage.
In theorie zou het zo kunnen zijn dat de gemeten profieldiepte bij BOSCH boven de wettelijke 1,6 mm zat en dat men voor het gemak maar even niets geroepen heeft omdat het geen reden tot afkeur is en de Kwikfit het voorgaande jaar geconstateerd heeft dat vervangen raadzaam is bij toen het profiel nog net op of boven de 2 mm zat ;)
Het wordt pas een vreemd verhaal als de Kwikfit een adviespunt invult voor één of meerdere banden en BOSCH het volgende jaar helemaal niets invult.

Zal overigens wel aan mij liggen maar als de auto van mijn vrouw een notitie krijgt voor de banden dan ga ik daar zeer zeker serieus naar kijken en ga ik haar niet nog een vol jaar door laten rijden om me bij de volgende APK te gaan verbazen wat er dan gemeten wordt.

ninjazx9r98 wijzigde deze reactie 06-07-2015 19:18 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:40
quote:
ninjazx9r98 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:14:

Het wordt pas een vreemd verhaal als de Kwikfit een adviespunt invult voor één of meerdere banden en BOSCH het volgende jaar helemaal niets invult.
Lees zijn post nog een keer, dat is EXACT wat er gebeurd is :P

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:47
quote:
ninjazx9r98 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:14:
[...]

De wettelijke minimale profieldiepte is 1,6 mm maar een redelijk standaard advies (ook van de overheid) is om ze te vervangen vanaf 2,5 mm.
Wat nu vooral mist in je verhaal is de gemeten profieldiepte bij zowel de Kwikfit als bij de BOSCH garage.
In theorie zou het zo kunnen zijn dat de gemeten profieldiepte bij BOSCH boven de wettelijke 1,6 mm zat en dat men voor het gemak maar even niets geroepen heeft omdat het geen reden tot afkeur is en de Kwikfit het voorgaande jaar geconstateerd heeft dat vervangen raadzaam is bij toen het profiel nog net op of boven de 2 mm zat ;)

Zal overigens wel aan mij liggen maar als de auto van mijn vrouw een notitie krijgt voor de banden dan ga ik daar zeer zeker serieus naar kijken en ga ik haar niet nog een vol jaar door laten rijden om me bij de volgende APK te gaan verbazen wat er dan gemeten wordt.
Dat was dus het geval. Kwik- Fit noemde het een aandachtspunt, terwijl de BOSCH garage er een jaar niet eens wat over zei.

Mijn vriendin rijdt max 5000km per jaar met die auto en ik vond de banden er nog goed uitzien. Als het dan geen afkeurpunt is ga ik met haar zeer geringe gebruik niet alles direct vervangen.

Picobello B.V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
ik ben een keer voor de grap naar kwikfit geweest met een gratis apk bon.
normaal ga ik altijd naar een onafhankelijke keurder die niets meer doet als een paar lampjes vervangen.

eerst langs de onafhankelijke keurder;
-banden voor te weinig profiel - afkeur
-olielekkage - advies

bij de kwikfit;
-banden achter lopen aan 8)7 - afkeur
-remmen voor niet orde - afkeur (haalde bij de onafhankelijke keurder bijna 2x minimum remkracht :9 )
-gat in bodem te groot - afkeur (opgemeten bij onafhankelijke keurder, mocht nog de helft groter zijn)
-accu niet goed vast - afkeur (is gewoon origineel BMW zoals het vastzit :+ )

nou ben ik verder ook niet in discussie gegaan bij de kwikfit en heb me een beetje opgesteld als onwetende consument, puur om te kijken wat er zou gebeuren.
en eigenlijk is alles wat ik al wist over de kwikfit bevestigd.
Namelijk; Nooit naar de kwikfit gaan als je portemonnee en je auto je lief zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
quote:
Hammetje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:51:
[...]

Dat was dus het geval. Kwik- Fit noemde het een aandachtspunt, terwijl de BOSCH garage er een jaar niet eens wat over zei.

Mijn vriendin rijdt max 5000km per jaar met die auto en ik vond de banden er nog goed uitzien. Als het dan geen afkeurpunt is ga ik met haar zeer geringe gebruik niet alles direct vervangen.
Profieldiepte is het meest vergeten aandachtspunt bij APK dus wat betreft zegt het nog steeds niets over het verschil in kwaliteit tussen Kwikfit en BOSCH.
http://www.automotive-wer...spunt-grootste-apk-misser
Nameten is de enige manier om te weten wie het bij het rechte eind heeft.
Voor wat betreft vervangen verschillen wij van mening, ook bij relatief weinig kilometers zou ik ze vervangen bij wenig profiel al zaten ze boven de afkeur grens. Ik kies wat dat betreft eerder voor veiligheid dan voor geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:09

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Denniz0229 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:06:
ik ben een keer voor de grap naar kwikfit geweest met een gratis apk bon.
normaal ga ik altijd naar een onafhankelijke keurder die niets meer doet als een paar lampjes vervangen.

eerst langs de onafhankelijke keurder;
-olielekkage - advies

bij de kwikfit;
-banden achter lopen aan 8)7 - afkeur
-remmen voor niet orde - afkeur (haalde bij de onafhankelijke keurder bijna 2x minimum remkracht :9 )
-gat in bodem te groot - afkeur (opgemeten bij onafhankelijke keurder, mocht nog de helft groter zijn)
-accu niet goed vast - afkeur (is gewoon origineel BMW zoals het vastzit :+ )

nou ben ik verder ook niet in discussie gegaan bij de kwikfit en heb me een beetje opgesteld als onwetende consument, puur om te kijken wat er zou gebeuren.
en eigenlijk is alles wat ik al wist over de kwikfit bevestigd.
Namelijk; Nooit naar de kwikfit gaan als je portemonnee en je auto je lief zijn.
Mijn vrouw is met haar 4 jaar oude Ford Fiesta naar de KF geweest voor een APK. Ze had ook ons dochter meegenomen die toen < 1 jaar oud was. Je zou zeggen 'red flag alerts' maar de enige kosten waren een tientje voor de APK :+ Verder was er niks aan de hand.

Zelf heb ik ook een goede ervaring met de KF iit een andere bandentoko die het balanceren van twee nieuwe voorbanden nogal verklootte waardoor er een onbalans optrad rond de 125km/h. Dit heeft de KF toen netjes opgelost. Ze kwamen nota bene nog met een momentsleutel aanlopen om de boel na te trekken.

Voor het grote onderhoud e.d. gaan we wel naar de dealer maar ook daar is het geen garantie op succes. Ik heb het idee dat het allemaal een beetje locatieafhankelijk is.

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:16

RvL

Get Perpendicular!!

Mijn ervaringen met KwikFit:
- een keer heen gegaan voor uitlijnen. Ondertussen even wat anders gaan doen en na een paar uur weer ophalen. Auto wil niet meer starten. Wat blijkt, de knuppels hebben de auto op het contact laten staan en de radio laten spelen want 'het was zo'n lekkere muziek'. Gevolg: nieuwe accu. Uiteraard gaf KwikFit niet thuis want de accu zou al slecht zijn. En om nou te zeggen dat het uitlijnen zo geweldig was gedaan...

- Nieuwe banden. Telefonisch navraag gedaan of de door mij gewenste banden op voorraad waren en of ze tijd hadden. Ja, op voorraad en we hebben wel even tijd. Nog geen 15 minuten later sta ik bij de betreffende vestiging: banden niet op voorraad. Uiteraard wel andere, welke een tientje per band duurder waren.

- Geen eigen ervaring, maar van een collega. Winterbanden in opslag bij KwikFit. Die winterbanden zijn het hele land door gegaan voordat ze eindelijk terecht waren. Men was ze enigzins kwijt. Ondertussen was hij 3 maanden verder en konden de zomerbanden er zo ongeveer weer onder

En dit gaat niet over 1 vestiging, maar over meerdere vestigingen.

Kortom: niet mijn toko. Geef mij de lokale garagist maar (welke in dit geval onder de vlag van Profile werkt). Goede afspraken, denken goed mee en als er dan een keer een foutje wordt gemaakt, wordt dat ook gewoon opgelost. Uiteraard verschilt dat ook per garagist en het was ook best even zoeken voor ik er een had gevonden die naar m'n zin was :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:39
Ooit een keuring bij KwitFit laten doen. Uiteindelijk bleek de auto niet in orde te zijn en dus zijn er onderdelen vervangen. De volgende dag rijd ik vrolijk in de auto rond en merk dat het weggedrag verschrikkelijk is; de auto 'zwabberde' alle kanten op. Even gebeld en vervolgens de auto weer langsgebracht. Ze waren vergeten de wielen goed uit te lijnen. :( Was ook goed te zien als je de voorkant bekeed, beide wielen stonden met de voorkant naar binnen gedraaid.

YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:24
Kwikfit is in mijn ogen echt een goeie garage voor als je je auto snel kapot wil hebben.
Hoe sterk ik het ook afraadde aan mijn vader en vriendin, beide gingen ze er heen.
Mijn vader voor zijn remmen, nieuw setje blokken en schijven.
Hadden ze eerst de verkeerde set besteld, ala kan gebeuren en is een kwestie van Nog wat langer wachten.
Toen de goede erop zaten waren ze een rem compleet vergeten te ontluchten, vervolgens bleek ook dat ze de remleiding hdaden beschadigd. Dit is uiteraard onder garantie gerepareerd maar achteraf remt de auto nogsteeds niet zoals die hoort te doen. Kosten: 700-800 euro..

Vriendin een distributieriem wissel, opzich hier kwa vakmanschap geen probleem echter hebben ze daar wel een mooie bon weten te maken.
850 euro voor de distributieriem, waterpomp en spanrollen... voor een vw lupo, daar waar ik voor mijn A3 350 kwijt was inclusief een beurt.
Wat dat betreft toch nog een klein service puntje, auto van mijn vriendin zou een "beurt" hebben gehad maar de interieur en oliefilter waren niet vervangen.. vloeistoffen en olie wel.

Ik zou zelf nooit meer naar kwikfit gaan, het kan echter per vestiging beter of nog slechter zijn.
Ik heb wel hele goede ervaringen met AD-Auto bedrijf. Mocht je die in je buurt hebben dan is dat het wellicht waard te bekijken, heb je ook nog eens vaak twee jaar garantie door Europa op non slijtage onderdelen.

m0h4life wijzigde deze reactie 07-07-2015 01:38 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05-05 18:11

Crusader

Arc Nature

Kwikfit... kom er alleen voor goedkope APK keuringen maar laat er geen reparaties uitvoeren.
Eén keer remschijven willen laten vervangen. Kostte me voor imitatie schijven (Volvo S80) meer dan 600 euro. Ter plekke gebeld met de Volvo dealer wat exact hetzelfde daar zou kosten, 425 euro. Voor originele schijven inclusief plaatsen. Kwikfit hiermee geconfronteerd, zij hebben toen die schijven bij de Volvo dealer gehaald en voor die prijs geplaatst. Maar je wordt er dus ontzettend genaaid als je niet even verder navraag doet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Heeft er iemand ervaring met het laten plaatsen van een trekhaak bij de Kwik-Fit.
Zij hebben hier zeer scherpe prijzen voor.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 15:09
quote:
pacificocean schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:19:
[...]

Ja, ach. Uiteindelijk heb ik dus 0 euro betaald. Geen 450 en geen 525. Inmiddels is de dienst ook gewoon verjaard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:26
Ik heb geen goed woord over voor de Kwikfit, een voorbeeld:

Vriend van mij is 1e automonteur en monteur aan alles wat rijd, van kranen tot tanks. Zijn eigen auto moest voor de APK en had een paar puntjes, hij heeft zelf de puntjes netjes opgelost en even snel langs de lokale Kwikfit omdat deze alleen op dat moment tijd hadden voor een APK keuring.

Hij levert zijn sleutels in en pakt een bak koffie, na een klein uur komt er een jonge vent van de Kwikfit na hem toe; Meneer er is nogal wat mis met uw Audi en hij noemt een hele lijst "technische" punten op die een leek niet zou begrijpen.

Hij wist 100% zeker dat er niets mankeerde aan zijn auto en vroeg de "monteur" te laten zien wat er precies mis was, waarop de "monteur" aangaf dat dit niet mogelijk was omdat dit voor een leek toch niet te begrijpen was.

Toen mijn vriend aangaf dat hij 1e monteur etc is brak het zweet uit bij de "monteur" van de Kwitfit, mijn vriend gaf aan met zijn leidinggevende te willen spreken. Deze zag de bui al hangen en gaf op voorhand de optie om de auto kosteloos goed te laten keuren op de voorwaarde dat mijn vriend deze situatie stil zou houden...

Een leek was ruim 1000 euro kwijt geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Hmmm...... :X

Even een schaamteloze crosspost: wimmel_1 in "Winterbanden... wie heeft ze?"
quote:
wimmel_1 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 23:52:
[...]

En dan komt alles goed?

Ik heb laatst een setje wielen van m'n "leaseblik" laten wisselen bij "Kwik-Fit" en daar werd ik er bij geroepen op het moment dat de zogenaamde monteur m'n wielen op "moment" vast zette. Ik stond er inderdaad bij op het tijdstip dat de momentsleutel "klikte", maar niet op het moment dat 'ie m'n velgen op de naaf vast sloeg met een luchtsleutel zónder beperking.

Kreeg een keurig briefje mee dat ik m'n wielen ná 250KM gratis mocht komen laten natrekken maar ik vertrok diezelfde dag naar de Franse alpen en dus heb ik ze thuis maar even gecontroleerd met een geijkte Stahlwille momentsleutel waarmee je ook bouten los kunt én mag draaien ..... Spul stond toen al op ruim 170Nm, wat best veel is gezien 't feit dat VW 120Nm als max. aandraaimoment opgeeft voor de originele set bouten.

Ik vrees dat ik maar niet moet gaan vragen naar de interesse van de monteurs bij die toko....
Eerlijkheidshalve moet ik er wél bij vermelden dat bij het terug wisselen naar de zomerbanden de procedure wél 100% netjes uitgevoerd werd door diezelfde monteur. Er lijkt dus wel degelijk iets gedaan te worden met het commentaar wat er geleverd wordt.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 07-07-2015 16:54 (7%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• peacelord
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21:21
Ik heb mijn kia carens 1.6 uit 2006 nu al 2 jaar in onderhoud bij KF en heb nog geen problemen ondervonden. Het afrekenen tovert een glimlach op de lippen en in de loop der jaren ben ik bij menig prijzige merkdealers ook regelmatig getild. Dan waren er zogenaamd werkzaamheden uitgevoerd en gefactureerd en kwam ik er vrij snel achter dat ze niet plaatsgevonden konden hebben. That is de auto industrie for ya. Louche en hoe duurder het merk des te groter de poot die ze ke proberen uit te draaien. Dan liever KF; als ze 30 % doen van wat ze beloven verslaan ze de merkdealers hands down.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• _JGC_
  • Laatst online: 22:23
KF moet je dan ook niet vergelijken met een dealer, maar met een universele garage. Je brengt het nu alsof je geld bespaart door je bij KF een poot uit te laten draaien ipv naar de dealer te gaan.

Maargoed, de ene KF is de andere niet, zullen ook vast franchise garages bij zitten die alleen marketing en inkoop bij KF doen...

• aex351
  • Laatst online: 00:57

aex351

I am the one

Mijn ervaring met KwikFit: hoge prijzen en ze proberen je van alles wijs te maken (zeker bij vrouwen). Op een auto waren de remschijven op (wist ik) en vervolgens kwam een heel verhaal over de remblokken. De opgemaakte offerte voor nieuwe onderdelen en het plaatsen vond ik te hoog. Uiteindelijk zelf naar de tussenhandel gereden, de onderdelen gekocht en een zelfstandige monteur opgezocht. Die inderdaad ook concludeerde dat de remblokken nog prima waren.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Jism
  • Niet online
quote:
aex351 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:26:
Mijn ervaring met KwikFit: hoge prijzen en ze proberen je van alles wijs te maken (zeker bij vrouwen). Op een auto waren de remschijven op (wist ik) en vervolgens kwam een heel verhaal over de remblokken. De opgemaakte offerte voor nieuwe onderdelen en het plaatsen vond ik te hoog. Uiteindelijk zelf naar de tussenhandel gereden, de onderdelen gekocht en een zelfstandige monteur opgezocht. Die inderdaad ook concludeerde dat de remblokken nog prima waren.
Als remschijven inderdaad te 'dun' worden dan kunnen deze zelfs breken bij excessief remmen.

Kwikfit kan je niet kwalijk nemen dat ze een complete set proberen aan te smeren.

Teminste, bij mijn auto zou ik echt niet willen besparen op discs of blokken alleen.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 00:57

aex351

I am the one

quote:
Jism schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:31:
[...]
Als remschijven inderdaad te 'dun' worden dan kunnen deze zelfs breken bij excessief remmen.
Kwikfit kan je niet kwalijk nemen dat ze een complete set proberen aan te smeren.
Teminste, bij mijn auto zou ik echt niet willen besparen op discs of blokken alleen.
De situatie was heel simpel. De remblokken waren nog prima. Ik vind het dan behoorlijk onlogisch om onderdelen te gaan vervangen. Dus de kwestie van besparen is niet eens aan de orde. Dit is vervolgens nog door een andere monteur bevestigd. Daarmee weet ik genoeg.

Los van dit, KwikFit doet bij mijn huidige auto de bandenwissel. Bij iedere wissel zijn de velgen smerig, handafdrukken en olie, en ze vinden het teveel moeite om even met een doekje over de velgen heen te gaan terwijl de auto op de brug staat. Heb dit een keer aangegeven na een slechte review gegeven te hebben. Toen zijn ze er wel met een doekje over heen gegaan. En heb daarbij het advies gegeven probeer het eens bij een andere vestiging, want dit is geen normale service. Hoe bedoel je: ik lever mijn auto in en ik wil het minimaal in dezelfde staat terug krijgen is geen optie.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 22:23
Het is vrij standaard om bij nieuwe schijven ook nieuwe blokken te monteren vanwege slijtagepatronen.

Bij mijn vorige auto deed ik 60.000km met remblokken en 300.000km met remschijven. Als je bij 280.000 een set nieuwe blokken monteert en je ziet dat die schijven niet heel lang meer kunnen gooi je daar ook direct nieuwe schijven op, die 20.000km eerder is ook niet zo'n probleem voor iemand die elk jaar 2x naar de garage gaat voor een onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:19
Je kan niet alle Kwik-fits over 1 kam scheren, het is net zoals met restaurantketens etc, de ervaring verschilt per filiaal omdat er andere mensen werken en ander management. Ik kan je een Kwik-fit aanwijzen waar je prima terecht kan, nette tent, net beleefd personeel en ze leggen je alles goed uit en bellen altijd wanneer er 'extra kosten' bijkomen omdat ze tijdens een controle wat constateren. Daarentegen ken ik ook filialen waar je echt nooit naar toe zou willen, alleen al de uitstraling van het gebouw zelf zegt al genoeg, maar ook de monteurs die er rondlopen zijn onfrisse en onbeleefde figuren, plus een hork van een manager...

Maar dergelijke verschillen heb je ook bij merkdealers, een aantal jaren bij een bepaald filiaal van Honda geweest en altijd goed geholpen, goede communicatie over wat er is uitgevoerd en ook altijd de auto netjes uitgezogen e.d. Door de krimpende markt moest de eigenaar een aantal filialen sluiten waaronder helaas het filiaal waar ik altijd kwam. Werd doorverwezen naar een ander filiaal en dat was echt een verschil van dag en nacht... werkzaamheden op de rekening die simpelweg niet waren uitgevoerd, ik moest bijvoorbeeld betalen voor 1,5 liter olie die niet was bijgevuld, oude aircofilter zat er nog steeds in, longlife bougies die zeker weten niet vervangen waren etc. Ik ken de hoofdmonteur uit het gesloten filiaal en die heeft dit voor mij nagekeken, die is na de sluiting eigen garage gestart en ik had dus blijkbaar al een kleine 200 euro op de rekening staan voor niet uitgevoerde werkzaamheden...

Maar zoals ik al zei ken ik dergelijke verschillen ook met bijvoorbeeld McDonals of Burgerking om twee bekende voorbeelden te noemen, ik ken van beide restaurants waar het altijd goed is, maar dat straalt de tent ansich en het personeel ook uit, maar ik ken ook filialen waar je nooit wat wil halen...

Oftewel met minder woorden: het is heel erg kort door de bocht om te zeggen dat kwik-fit slecht of onbetrouwbaar is, het is het personeel en management ter plekke wat dit bepaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:57
Ik heb hele slechte ervaring met kwik fit almere-buiten. Mijn corsa was apk afgekeurt om een hele reeks punten. Kosten ruime 800 euro. Neem het rapport mee naar een betrouwbaar turkje. En 75% van de punten waren nog prima in orde. Nieuwe keuring met reparatie. Kosten me 150 euro. Sinds dien nooit meer kwik-fit voor mij. Maar een goede garage vinden is lastig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _root
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:12
In het verleden (20 jaar geleden) hele slechte ervaringen gehad met KF (Alphen aan den Rijn).
Ze probeerde daar met een slagmoersleutel een stuk van de uitlaat vast te zetten op het spruitstuk met te lange schroeven... Resultaat dat de hele flens uit elkaar spatte, onderdelen niet op voorraad. Ik zou 2 dagen later op vakantie gaan. Ze hebben met 2 man in 4 uur tijd alles weer aan elkaar gekregen met allerlei beugeltjes en draadeinden.

15 jaar niet meer naar KF geweest, tot mijn lokale autoboer op de fles ging, de Mercedes dealer er een puinhoop van maakte en er toch een APK op moest, weer aan een KF avontuur begonnen.

Afgelopen jaren vaak een APK, kleine beurten en airco laten doen, en eigenlijk ben ik heel tevreden hoe het bij deze vestiging van KF (Brielselaan, Rotterdam) gaat. De grote dingen doe ik tegenwoordig zelf.

En ik kan bevestigen dat een APK voor een diesel voor 19 euro mogelijk is bij KF

_root wijzigde deze reactie 12-07-2015 10:55 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
quote:
aex351 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:26:
Staat helemaal los van de KF maar een monteur die bij het vervangen van schijven aangeeft dat de blokken prima zijn en niet vervangen hoeven te worden mag nooit meer in de buurt van m'n auto komen laat staan er aan sleutelen.
Iedere fatsoenlijke/goede garage/monteur zal bij vervangen van de schijven ook de blokken vervangen, andersom hoeft niet.

• Darkfreak

Darkfreak

Everybody wears a mask

Vorige maand de auto voor een Airco beurt dus gebracht en binnen 3 uur kon ik 'm ophalen en de airco deed het weer super.

Paar dagen later begon de wagen dus ineens een erg irritant loeiend geluid te maken, dacht eerst aan de multiriem, maar dat klinkt anders. Dacht vervolgens aan stuurbekrachtiging, maar toen viel mij op dat het loeiende geluid stopte als ik de airco aanzet.

Inmiddels doet de airco het ook niet meer.

KwikFit gemaild en mijn probleem omschreven. Twee uur later wordt ik door de locatie waar ik het onderhoud liet doen gebeld door de monteur die mijn auto onder handen had. Gaf aan dat ik de auto langs mag komen brengen en dat ze gaan kijken of de druk nog goed is of dat die weer leeg is. Als die weer leeg is en er dus een lekkage lijkt te zijn krijg ik sowieso mijn geld terug zegt die. Verder gaat die kosteloos kijken wat het probleem met de airco is en waar het loeiende geluid vandaan komt.

Helaas kan ik waarschijnlijk volgende week pas de auto daadwerkelijk langs gaan brengen, maar het lijkt er weer op dat alles netjes geregeld wordt.

Ik weet trouwens niet of het hier al eens genoemd is, maar KwikFit is een franchise. Dus de service en kwaliteit kan enorm per vestiging verschillen. Mijn ervaring met de twee vestigingen in Heerlen is in ieder geval uiterst goed tot nu toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• allbeertje
  • Laatst online: 18-05 11:48
Heb nooit een hoge pet van kwikfit op gehad.
Maar eens komt een keer dat je het ook echt probeert.
schroef in band, duidelijk zichtbaar recht in loopvlak met de kop er nog op.
band er zelf af gehaald. kwam zakelijk met enige toeval in de buurt van een kwikfit aan het werk. dus niet moeilijk doen, band afgeven. zou half uurtje duren. geen probleem was verderop aan het werk.
bij ophalen was niet alleen de schroef vervangen voor een 'prop', maar was ook een nieuw ventiel gemonteerd en de band van de velg geweest, en dus moeten balanceren!
wat in mijn eigen garage €10 kostte was hier €30.
voor mij een bevestiging om toch maar extra naar eigen garage te rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RemcoDelft
@allbeertje Als er een prop in zit ben je genaaid, zie https://www.kwik-fit.nl/autobanden/lekke-band

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 20:37
De band is van de velg geweest dus van binnenuit een paraplu geplakt. Van buiten lijkt het alsnog op een prop..

Ioniq EV

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Catch22
  • Laatst online: 01:12
30 euro voor dat werk inc arbeid is toch niet zo gek? Als je eigen garage dat doet, factureren ze niet de echte kosten maar matsen ze je

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Acties:
  • +4Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:48

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

allbeertje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:00:
Heb nooit een hoge pet van kwikfit op gehad.
Maar eens komt een keer dat je het ook echt probeert.
schroef in band, duidelijk zichtbaar recht in loopvlak met de kop er nog op.
band er zelf af gehaald. kwam zakelijk met enige toeval in de buurt van een kwikfit aan het werk. dus niet moeilijk doen, band afgeven. zou half uurtje duren. geen probleem was verderop aan het werk.
bij ophalen was niet alleen de schroef vervangen voor een 'prop', maar was ook een nieuw ventiel gemonteerd en de band van de velg geweest, en dus moeten balanceren!
wat in mijn eigen garage €10 kostte was hier €30.
voor mij een bevestiging om toch maar extra naar eigen garage te rijden.
Als ze
Niet de ventiel
Vervangen is het
Juist raar
Wmb goed gedaan
Door kwik
Fit :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:19
Ik zie het probleem niet. Op de site staat duidelijk wat ze doen, hoe ze het doen en wat het kost. Ze doen precies dat en dan ga je op internet klagen... 2019 logics? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Kick van 4 jaar was hier niet echt nodig/

PWM wijzigde deze reactie 13-05-2019 07:57 (3%)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True