Muziek produce (650-800 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-11 01:24
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe computer aangezien mijn 7 jaar oude machine het niet meer zo trekt, en ik wel toe ben aan wat nieuws. Hier de ingevulde vragenlijst, alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een grote hobby van mij is electronice muziek (house, etc) produce. Een beetje een fatsoenlijke geluidskaart is dus wel een must, maar het is een hobby, (nog) geen werk. Dus ik wil niet dat de geluidskaart in verhouding met de rest van de onderdelen veel hoger in prijs ligt. Maar het liefste zou ik wel een dedicated geluidkaart willen en geen onboard. Daarnaast geloof ik dat wat RAM ook wel nodig is om de DAW zonder problemen te draaien. (Jullie mogen mij verbeteren).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken tussen de 650 en 800 euro. Het maakt mij dan niet zo veel uit als het iets duurder of goedkoper uitkomt, maar ik wil wel een beetje een systeem, en dus liever niet onder de 650 euro tenzij het een hele goeie deal is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua hardware van mijn oude PC ben ik niet vanplan iets mee te nemen, dat is allemaal oude meuk. Wel heb ik qua randapparatuur alles wat ik nodig heb. Muis, monitor, toetsenbord, speakers, sub, etc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een compact systeem, redelijk wat RAM, fatsoenlijke geluidskaart en een beetje videokaart zou niet mis zijn (ik werk af en toe ook met programma's als Photoshop en Adobe After Effects. Maar dat is niet echt iets professioneels. Maar soms een flyer of poster voor werk, en maak covers en animation clips voor m'n tracks.Verder denk ik dat derest gewoon bijbehorend moet zijn.Wel zou ik het liefste minimaal 1TB aan ruimte hebben. En als het binnen het budget valt het lefst zelf wat meer (1,5 tot 2TB). Een SSD heb ik echter niet nodig, deze kom er wel in te zitten. Maar dit staat los van het 650-800 euro budget en die koop ik wat later.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefste ga ik qua CPU voor intel. Eigenlijk puur omdat ik dit mijn hele leven heb gebruikt en het goed vertrouw. Nooit echt problemen mee gehad. Daarnaast ben ik ook vertrouwd met het merk Asus, heeft me nooit teleurgesteld (misschien iets voor moederbord) maar het maakt me verder niet zoveel uit welke merken erin komen. Wel zou ik echt het liefste bij Intel blijven voor de CPU's.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte en het energieverbruik is niet zo heel er van belang. Wel denk ik dat dit moet lukken met een midi tower achtige behuizing. Verwacht geen server behuizing o.i.d. Daarnaast is zo min mogelijk energie verbruik natuurlijk altijd het beste, maar als dit van prestatie afgaat, kies ik voor prestatie.Daarnaast verwacht ik natuurlijk dat het geluid goed is.

Ga je overklokken?
Dit weet ik nog niet. Als jullie met een systeem komen die me aanspreekt is dat een beetje de vraag aan jullie. Heb er persoonlijk geen ervaring mee. Het overclocken zelf word geen probleem, ICT ervaring genoeg in de mensen om mij heen, dus dat moet goed komen. Maar heb zelf nooit op overgeklokte PC"s gewerkt.

Ik hoop hierbij genoeg informatie te hebben gegeven. Zoniet, wijs me er even op en dan probeer ik dat zsm te verbeteren.

Alvast bedankt,

Sustain

• MrChillax
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Zet nog even de componenten die je zelf al hebt gevonden in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies wat je al zelf hebt gezien. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen.

[ Voor 10% gewijzigd door MrChillax op 05-07-2015 15:42 ]

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Met dit budget is het gewenst om meteen een SSD in het systeem te plaatsen. Als je dit later doet, ben je weer een hoop tijd kwijt om alles om te zetten, windows opnieuw te installeren en moet de HDD weer opgeschoond worden.

Volg verder even bovenstaande reactie op, en zoek even verder. Ik kan je alvast vertellen dat een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed een veelgebruikte CPU is, voor de SSD kan je de pricewatch: Crucial BX100 250GB nemen, en je kan voor de kast deze nemen: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)

-

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:26
Als externe geluidskaart kan ik de volgende aanraden: pricewatch: Focusrite Scarlett 2i2. Hele mooie geluidskaart voor een niet al te dure prijs (een goedkopere geluidskaart heeft meestal een mindere kwaliteit). Ik heb zelf de M-Audio Fast Track C400, ook ongeveer in dezelfde prijsrange (+/- 150 euro), echter is deze niet meer leverbaar (alleen bij Thomann in Duitsland nog).

Voor wat betreft de PC is het zoals MrChillax al aangeeft zelfs verplicht om een eigen lijstje te posten, eigen onderzoek heet dat (aan je startpost te zien heb je dit al wel gedaan).

• Sustain
Bedankt in iedergeval alvast voor de reactie's. Over de SSD, dat weet ik. Maar met later bedoel ik niet een jaar later. Maar ik heb al iemand waarvan ik er een kan kopen voor een goedkope prijs. Vriend van me heeft er eentje gewonnen op een veiling maar hij heeft al een 250GB. Dus de Samsung Evo 120GB komt er sowieso al in voor 35 euro's. Wat ik bedoelde was dat ik los an de SSD een budget van 650-800 euro heb, die hoeft dus niet meegerekent te worden.

En over de geluidskaart, die zag ik ook voorbij komen op bax-shop.nl , zag er wat goeie reviews over dus heb er ook over na zitten denken. Nu jij dit ook zo zegt, begin ik er steeds meer over te denken om inderdaad die aan te schaffen. Maargoed, ik wacht eerst mijn uiteindelijke systeem af natuurlijk :)

En over het "eigen onderzoek" gedeelte, ik heb vanalles zitten bekijken. Heb erg veel producten voorbij zien komen die me wel wat leken, maar heb daar echter niet echt een lijstje van gemaakt. Daarom ging ik dus naar Tweakers ;)

Maargoed, ik zat te denken aan een Intel i5. Ik denk dat de serie die PEHvandam ook al noemde geen slechte keuze is. Ik zit erg te twijfelen tussen 8 en 12 GB ram. Ik denk dat 16 GB een beetje veel is voor mijn budget (jullie mogen me verbeteren) en Als het 4 slots zijn, kan ik er dan altijd nog 4 bij gooien. Dan ben maakt het mij niet zo veel uit of het nou van Corsair of Kingston of wat dan ook is, maar deze twee merken heb ik persoonlijk nooit problemen mee gehad, dus word het waarschijnlijk dus ook 1 van die 2 tenzij jullie een beter alternatief hebben. Daarnaast maakt me het merk HDD ook niet zo super veel uit, zit zo rond de 1TB 7.2k RPM te kijken en vind dit bijvoorbeeld wel wat: pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB
Dan de voeding, daar kan ik nu niet zo over oordelen, dat lijkt me meer iets voor het laatste na het uitrekenen van de gemiddelde verbruikte wattage door het systeem en dan nog wat extra watt voor de zekerheid als ik nog eventueel wat upgrade.
Moederbord ben ik nog niet zo zeker over. Heb wel wat dingen van Asus voorbij zien komen die me opzicht wel geschikt leken, maar dit laat ik een beetje aan jullie over.

Dan denk ik dat ik de belangrijkste punten zo wel een beetje gehad heb. De behuizing zelf maak ik me niet al te druk om, denk dat ik gewoon bij Coolermaster blijf, een beetje leuk design vind ik dan wel altijd tof natuurlijk. :)

Ik hoop nu dan wel genoeg informatie te hebben gegeven. Zelf ga ik ook nog wel even verder kijken, maar ben ook druk aan het kijken voor wat studio equipment upgrades, dus hoop dat ik qua systeem wat hulp van jullie kan krijgen!

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:13

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• Sustain
Ik heb nu een wenslijstje gemaakt en kom op zo'n €900,- uit.
Nu denk ik dat ik wel wat kan besparen op het moederbord en de videokaart.
Daarnaast heb ik mijn budget van 650-800 verhoogt naar 750-900 zodat ik toch net die 16GB RAM kan pakken ipv de 12 GB en toch die SSD erin kan zetten, enzovoort. En natuurlijk omdat dit financieël toch wel te realiseren valt.

Dus hier de RML output van mijn wenslijst. Graag hoor ik tips, en vooral over het moederbord en de videokaart. Ook ben ik benieuwd of de behuizing een goede keuze is aangezien ik geen fans aan de bovenkant zie. Maargoed, de kast is niet zo belangrijk, en ik ruil hem gerust om. Edit: ook vraag ik me af of een 750watt voeding geen overkill is? Ik wil natuurlijk wel safe spelen met wat extra watt voor eventuele toekomstige upgrades. Als ik bij alle onderdelen kijk naar wat ze verbruiken kom ik toch wel dichtbij, maar ik vraag me af of dit wel realistisch is (of het niet de max watt is).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1ASRock Z97 Extreme6/3.1€ 211,95€ 211,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 150,-€ 150,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Sharkoon T28€ 56,95€ 56,95
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10€ 97,01€ 97,01
1Corsair CX750M€ 79,90€ 79,90
1Samsung 850 EVO 120GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 896,71

Als dit niet genoeg informatie is hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Sustain op 11-07-2015 00:31 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bordje is echt véél te duur, top off the line bordjes voor non-OC (zoals jij) kosten nog geen €100! Meer als de pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 heb je niet nodig. Deze beschikt tevens over een aardige audiochip onboard (ALC1150 is eigenlijk de beste die je kan krijgen). Als je toch een aparte geluidskaart neemt (ik weet niet hoe professioneel je bent, en of je het verschil merkt met je luidsprekers), maar anders kan je de nóg goedkopere pricewatch: ASRock B85M Pro4 nemen.

GPU, GTX750Ti is nu in verhouding duur. Aangezien je het niet erg veel gebruikt als ik het goed begrijp, is het misschien niet handig dat je hem simpelweg weg laat? Ik weet niet welk programma je exact gebruikt, anders zou ik een i7 erin gooien en de GPU eruit.

HDD, eventueel gewoon voor 2 tientjes meer de dubbele hoeveelheid aan opslag?
pricewatch: Toshiba DT01ACA200, 2TB
Zelfde voor de SSD:
pricewatch: Crucial BX100 250GB

Kast, tsjah, Sharkoon is niet echt veel bijzonders. Fans aan de bovenkant maken niet uit, hij heeft er 3 en dat is voldoende. De kast is echter aardig veroudert en tegenwoordig zijn er betere kasten te krijgen. Voor bijvoorbeeld hetzelfde bedrag kan je een pricewatch: Cooler Master Silencio 452 krijgen. Deze heeft zelfs geluidsdempend materiaal aan de binnenzijde, wat de PC stiller maakt.

RAM kan goedkoper:
pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16

Voeding, gigantisch overkill. Neem je enkel een i5+GTX750Ti of een i7, dan is een simpele 300W al méér dan genoeg:
pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Wil je ruimte houden voor een upgrade, dan is 450W voldoende:
pricewatch: Antec VPF Series 450W
Sterk genoeg om een GTX970/R9 290 aan te drijven. Eventueel kan je een efficiënter exemplaar nemen:
pricewatch: Seasonic S12G 450W

Verder geen op of aanmerkingen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Sustain
@MK1998NL als eerst hartstikke bedankt voor de reactie! Ik kan zien dat je mijn topic gelezen hebt, daar hou ik van :)

En ja, in principe heb je de punten verbeterd die ik zelf ook zei. De voeding, moederbord, behuizing en GPU. De GPU en moederbord was ik ook al vrij zeker van dat ik een andere zou halen, maar had geen flauw idee welke. Ben zelf ook totaal niet up-to-date met computer hardware. Vandaar dat ik het hier poste natuurlijk. Over de voeding heb ik ook al wat gezegd in mijn vorige post, en ik keek een beetje bij de hardware hoeveel wattage ze verbruiken maar ik denk dat dat het maximale wattage is wat ze kunnen verbruiken. Ik kwam toen toch redelijk hoog uit. Voor de GPU, ik zou het liefste wel een GPU erin hebben aangezien ik opzicht wel gebruik maak van Photoshop maar ook van Adobe After Effects & Sony Vegas Pro. Over de HDD, ik heb opzicht niet zo veel opslag nodig. Ik ga liever voor wat meer kwaliteit als een grotere capaciteit. Ik heb nogal vaak problemen gehad met harde schijven (meestal gaat de hdd als eerste dood, bij mij tenminste). De SSD komt Windows op te staan, een DAW en een paar andere grootte applicaties. Hoef er verder niet echt data op, dus 120GB is voldoende voor mij.

Maargoed, ik heb de lijst een beetje aangepast met behulp van jou post:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Sharkoon T28€ 56,95€ 56,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 91,50€ 91,50
1Antec VPF Series 450W€ 51,61€ 51,61
1Samsung 850 EVO 120GB€ 66,95€ 66,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,91

Maar ik heb nu eigenlijk 900euro hier apart liggen voor de PC dus hij mag best tussen de 750-800euro kosten zoals ik in mijn vorige post ook al had gezegd. En nu zit ik op de 583euro. Wat denken jullie dat het slimste is om te verbeteren? Al is 16GB al behoorlijk wat, zou meer RAM nuttig zijn? De meeste programma's die ik gebruik zijn redelijk zwaar in RAM gebruik als ik bij taakbeheer kijk. Verder heb ik het zelf nooit zo gehad met de i7 dusja. Ik ben in ieder geval al hartstikke blij dat ik nu bijna evengoed, maar een stuk goedkoper zit. Maar vergeet niet, er zit nu geen GPU in. Die wil ik er denk ik toch wel in gaan zetten. Ik ga zelf nog even verder kijken voor een degelijke GPU van rond de 85-100euro ofzo (?). En ik hoop natuurlijk dat ik nog wat goed advies van jullie kan krijgen!

En nogmaals, alvast bedankt!

EDIT: misschien is dit een leukere CPU voor mijn budget? pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed
En ik zat te denken, is zo'n videokaartje niet iets? pricewatch: Asus GeForce GT 730 2GB LP niet zo duur, maar dan heb je in iedergeval wat beters als de standaard onboard kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Sustain op 11-07-2015 22:52 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Opslag mag je zelf weten :)

16GB RAM is ruim voldoende, meer zal je denk ik niet nodig hebben. Anders kan je altijd nog upgraden :)

Een GT730, dan kan je net zogoed niks nemen :) Zorgt ook niet voor grafische acceleratie o.i.d. Enige voordeel is dat je je RAM niet hoeft te delen. Neem da voor een paar tientjes meer een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 1GB (v1) , meer zal je niet nodig hebben. Upgraden kan eventueel later nog.

Dan is er nog €200 vrij in je budget >:) Ik zou dan een i7 4790k erop gooien, HT is sneller in Adobe, net als de singlecore. Geen idee of je muzieksoftware dat ook ondersteund :)

Verder zou ik toch nog eens kijken naar je kast, een €30 Cooler Master N300 is nog kwalitatief beter.

[ Voor 12% gewijzigd door MK_ op 11-07-2015 23:58 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Sustain
Nogmaals bedankt voor je reactie. Als eerste wil ik even zeggen dat ik de kast helemaal vergeten was. Had het wel gelezen in een van je vorige posts, dus die zal ik zo even editen. Maar als ik naar de reviews van de i7-4790K kijk zie ik wel erg veel negatieve punten over het warm worden. Dit was echter ook de dood van mijn vorige PC :p

Verder over de GPU. Ik denk dat ik anders gewoon geen GPU neem om te beginnen. Kijk hoe alles gaat, en mits nodig ik deze later nog toevoeg. Lijkt dat je een goed idee?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Met een aftermarket koeler van 2 tientjes blijft die prima - stil - koel hoor :).

• MK_
  • Niet online

MK_

Sustain schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:26:
Nogmaals bedankt voor je reactie. Als eerste wil ik even zeggen dat ik de kast helemaal vergeten was. Had het wel gelezen in een van je vorige posts, dus die zal ik zo even editen. Maar als ik naar de reviews van de i7-4790K kijk zie ik wel erg veel negatieve punten over het warm worden. Dit was echter ook de dood van mijn vorige PC :p
Gooi dan een Gelid Tranquillo Rev. 2 erop, meer heb je niet nodig :)
Verder over de GPU. Ik denk dat ik anders gewoon geen GPU neem om te beginnen. Kijk hoe alles gaat, en mits nodig ik deze later nog toevoeg. Lijkt dat je een goed idee?
Normaal stel ik dat ook voor, dus prima idee :)

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:52
Ik heb zelf de FocusRite Scarlett Solo thuis staan, heel leuk apparaatje. Zeer goede kwaliteit. De 2i2 zal het ook goed doen, alleen heb je die daadwerkelijk ook nodig? ;) .

Voor de case, heb je gekeken naar een pricewatch: Fractal Design Define Mini? De naam zegt mini, heel mini is hij in het echt niet, maar wel een stuk kleiner dan een Sharkoon T28. Dan past de Gigabyte G1 Sniper niet meer, maar dit moederbordje is ook prima, en heb ik zelf goede ervaringen mee: pricewatch: ASRock H81M-HDS .
Alles gewoon net wat kleiner, stiller, en werkt even goed :)

Edit:
Ik ben het trouwens eens met MK1998NL, de pricewatch: Crucial BX100 250GB krijg je meer waar voor je geld. Slechts 2 tientjes duurder, dubbele opslag.

[ Voor 21% gewijzigd door Sandert98 op 12-07-2015 17:29 ]

• Sustain
@Sandert98, voor de geluidskaart ga ik denk ik pas later kijken als ik mijn systeem in elkaar heb. Ik zal je tip wel meenemen, en zal er dan naar kijken.

De behuizing die jij aanbeveelt is niet zo nodig voor mij. Ik heb alle ruimte, dus klein hoeft niet echt. Ik heb liever dat het wat koeler blijft, en dan wat groter. Daarnaast is het moederbord die je erbij gaf €50,- met maar 2 RAM sloten, minder goeie audio en weinig sata kabels. Ik zit op het moment met een wat beter moederbord eigenlijk al best laag in mijn budget, dus nog goedkoper hoeft het zeker niet als dit van de performance afneemt.

Daarnaast ben ik het best met jullie eens, dat de Crucial SSD misschien wat beter is in prijs/opslag maar ik heb echt niet zo veel opslag nodig. Dus dan ga ik toch liever voor die net iets betere lees&schrijf snelheid.

Ik heb wel nog een vraag betreft de i7 4790K CPU. Is het het geld waard in vergelijking met de niet-K versie? Ik bedoel, ik denk dat overclocken toch niet gaat met het moederbord, dus is de K versie niet overbodig? Graag advies hiervoor :)

Verder denk ik dat we een heel eind zijn, ik zou hem het liefste Donderdag willen bestellen. Of in iedergeval dan een eind conclusie hebben. Dus ander advies is ook nog altijd welkom!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:17
De K versie is alleen wel hoger geclocked @4ghz en met boost 4,4ghz. Dus het is het sowiezo wel waard ook al ga je niet overlocken

• Sustain
Hmja, dat is waar. Dat had ik ook gezien, maar ik heb me laten vertellen dat dat verschil nihil is. Maar mijn antwoord daarop was ook dat ik dan netzogoed toch de i5 kan nemen, wat die is ook maar 0,X Ghz slomer. Maar dan kan ik toch netzogoed met die i3 gan die maar 0,X Ghz slomer is. Zo eindig ik alsnog met een Intel Pentium II. Ik weet alleen nog niet echt of ik 2e hands CPU's vertrouw. Heb hier eerlijk gezegt geen ervaring mee.

• MK_
  • Niet online

MK_

Een i3 is een dualcore met HT (hypertreading) (2 fysieke cores, 4 threads), een i5 is een quadcore (4 fysieke cores en threads), een i7 is een quadcore met HT (4 fysieke cores, 8 threads). Quadcore wil je voor zo'n taken toch wel hebben, hypertreading versnelt de taken bij Adobe ook weer. Niet alleen kijken naar de kloksnelheid dus :p

• Sustain
Nee, dat snap ik. Als ik alleen naar de kloksnelheid had gekeken was ik wel voor een i3 gegaan :p
Maar wat ik bedoel is of het het waard is om voor de K versie te gaan ipv de niet overklokbare versie die iets minder kloksnelheid heeft. Want ik denk dat overklokken toch niet gaat lukken met deze componenten.

Maargoed, ik heb nog een vraag. Stel nou als ik zodrekt alles bij elkaar heb. Hoe kan ik het dan het beste bestellen? Tweakers pakt bij elk product de goedkoopste prijs. Maar ik kan natuurlijk niet elk onderdeel bij een andere webshop gaan bestellen. Gewoon met de "in het algemeen goedkoopste" webshop gaan, of wat s het handigste? Ik zie bij veel producten Afuture en Azerty bovenaan staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Sustain op 13-07-2015 23:01 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Klik onder je wenslijstje op bestelkosten berekenen en de PW berekent automatisch de goedkoopste combinatie winkels inclusief verzendkosten. Enige wat jij dan nog hoeft te doen is je winkelmandjes in die winkels te vullen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Sustain schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:59:
Nee, dat snap ik. Als ik alleen naar de kloksnelheid had gekeken was ik wel voor een i3 gegaan :p
Maar wat ik bedoel is of het het waard is om voor de K versie te gaan ipv de niet overklokbare versie die iets minder kloksnelheid heeft. Want ik denk dat overklokken toch niet gaat lukken met deze componenten.
Met je huidige moederbord kan je inderdaad niet overclocken, de hogere baseclock is meegenomen. Moet je zelf kijken of je het waard vindt.
Maargoed, ik heb nog een vraag. Stel nou als ik zodrekt alles bij elkaar heb. Hoe kan ik het dan het beste bestellen? Tweakers pakt bij elk product de goedkoopste prijs. Maar ik kan natuurlijk niet elk onderdeel bij een andere webshop gaan bestellen. Gewoon met de "in het algemeen goedkoopste" webshop gaan, of wat s het handigste? Ik zie bij veel producten Afuture en Azerty bovenaan staan.
Afuture en Azerty zijn prima shops, Megekko is vaak ook zéér goedkoop al kan de service (net als bij SiComputers) minder zijn. Tweakers heeft iets handigs imgebouwd, bestelkosten berekenen :) Rechtonder bij je wenslijstje op je profiel.

• Sustain
Hmja, ik ga gewoon met de K versie. En ik koop gewoon een nieuwe. Ik hou persoonlijk niet zo van 2e hands spullen kopen. Natuurlijk is het in sommige gevallen veel goedkoper en merk je er niks van, maar toch ga ik gewoon voor een nieuwe CPU aangezien ik toch wel binnen mijn budget zit, en ik van plan ben aardig wat jaartjes met deze kast door te brengen.

Nu nog een klein dingetje, de behuizing. Ik vroeg me af of deze kasten een beetje goed zouden zijn.

pricewatch: BitFenix Shadow
pricewatch: NZXT S340 Zwart

Ik lees best wat goeie reviews (ook op Youtube reviews bekeken) en vind ze er ook wel strak uitzien. Aangezien ik meteen mijn kamer wat wil gaan verbouwen, en er ook een nieuwe speaker set in komt etc etc vind ik het wel leuk dat het er ook een beetje strak uit ziet natuurlijk ;)

Maar nogmaals, hoe strak het er ook uit ziet, als ze echt een herrie maken en nog belangrijker, voor geen meter koel blijven doe ik het niet.

EDIT: Denk dat de Tweakers vandaag even aan het genieten waren van de zon, maar dat maakt natuurlijk niet uit ;)

Maargoed, hier nog wat kastjes die ik gevonden had.

pricewatch: Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)
pricewatch: Corsair Carbide SPEC-03 Red Led
pricewatch: BitFenix Comrade Window Zwart
pricewatch: BitFenix Colossus Venom Window (green LED)

Ze kunnen nogal verschillen kwa prijs, maar ik weet niet echt aan welke prijs vergelijking ik moet denken als ik naar mijn specs en de behuizingen kijk. Als er iets goeds tussen staat wat aan mijn "eisen" zal voldoen, ofwel, wat mijn onderdelen koel houd en niet teveel lawaai maakt hoor ik het graag :)

[ Voor 32% gewijzigd door Sustain op 16-07-2015 23:53 ]

• Sustain
bump

Als ik een bijpassende kast heb ga ik hem bestellen :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Stilste die er tussen staat is (zoals de naam al zegt) de Silencio. Eventueel zou je kunnen kijken voor een Fractal Design R5 als je maximale stilte wil. De S340 is ook een prima kast (allemaal zijn ze wel aardig), ik denk dat de S340 perfect is voor jouw eisen. Spec03 is aardig maar niet ultra stevig als ik me niet vergis, de windowed Comrade is niet leverbaar. Colossus ziet er aardig uit, maar naar mijn mening erg duur. Hangt er maar van af wat jíj het waard vind. Shadow is ook een aardige kast, voldoet maar verwacht er ook niet teveel van. En anders een NZXT H440? Lijkt me ook wel iets voor jou ;)

• Sustain
Nogmaals bedankt voor je reacties, je helpt me enorm!

De NZXT lijkt me wel wat na wat Youtube video's en Tweakers reviews bekeken te hebben.

Dus dit is nou mij wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,90€ 348,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT H440 Zwart/Groen€ 117,90€ 117,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 93,95€ 93,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 120GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 865,85

Denken jullie dat dit een goeie deal zou zijn die mijn eisen voldoen? Als er nog iets verbeterd kan worden ofzo hoor ik dat natuurlijk graag. Zo niet, dan bestel ik hem morgen!

• MK_
  • Niet online

MK_

Je hebt nu een zwart/rode kast, dan zou ik ook nog een bordje nemen in dezelfde kleuren:
pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
Mooier dan dst groene dan,.dan heb je alle kleuren in je build (tenzij je dst mooi vind natuurlijk :p)

Voeding heeft trouwens geen gesleeved kabels, ook niet echt zo mooi door een window. Ik zou dan (persoonlijk) een ietsjes duurdere maar efficiëntere voeding nemen met gesleevde kabels:

• Sustain
MK1998NL schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:03:
Je hebt nu een zwart/rode kast, dan zou ik ook nog een bordje nemen in dezelfde kleuren:
pricewatch: ASRock Fatal1ty B85 Killer
Mooier dan dst groene dan,.dan heb je alle kleuren in je build (tenzij je dst mooi vind natuurlijk :p)

Voeding heeft trouwens geen gesleeved kabels, ook niet echt zo mooi door een window. Ik zou dan (persoonlijk) een ietsjes duurdere maar efficiëntere voeding nemen met gesleevde kabels:
Ik wil eigenlijk juist wel het groene thema aanhouden aangezien mijn logo's en banners ook veel (gif)groen bevatten :p Maar ik kan de kast ook gewoon in het groen bestellen toch? pricewatch: NZXT H440 Zwart/Groen ik vind de kast in zijn eentje er mooier uitzien in het rood/zwart maar groen zwart past goed bij mijn mobo en is een beetje mijn thema vandaar.

De voeding heb ik omgewisseld en ik zit nu op de 865 euro. Ik denk dat dat wel een redelijke prijs is die ik wel over heb voor een degelijke PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 348,90€ 348,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1NZXT H440 Zwart/Groen€ 117,90€ 117,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,-€ 25,-
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 93,95€ 93,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,25€ 12,25
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 120GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 865,85

Zo is het nu, toevallig nog iets op aan te merken? :o

• MK_
  • Niet online

MK_

Andere kast kan natuurlijk ook :p

Lijkt me prima zo! :D

Pagina: 1