Toon posts:

Goede PC, crappy fps

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al eerder gepost over GTA 5, maar hier nog een keer. Ik heb nu 1 week een nieuwe PC: Intel® Core™ i7 4790 3.6 GHz, 8 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 970 4GB.

Volgens mij een prima PC om spellen als GTA 5 en DayZ mee te spelen. Beide heb ik op de 1e dag geïnstalleerd en getest. Beide liepen toen volledig soepel. Ik heb toen alleen de fps niet gemeten omdat ik toen nog niet wist hoe het moest.

Inmiddels schokken beide games. GTA 5 zit op 15-24 fps als ik rondrijd, en DayZ zit, zelfs op laagste settings, op 4-10 fps als ik rondloop. Als ik in DayZ naar de grond kijk schiet de fps wel omhoog naar 40-50.

Ik hoef beide spellen echt niet op Ultra te spelen, maar dit is toch wel heel dramatisch, met deze PC?

Bestaat er een programma om alle drivers (voor de processor en videokaart etc.) te updaten? Ik heb handmatig al wat gedaan, maar ik heb er niet heel veel verstand van.

Ik zou hulp zeer waarderen, ben al een dag bezig met van alles en nog wat uit te testen.

EDIT: ik heb ergens gelezen dat het aan het moederbord kan liggen. Dit zijn m'n volledige PC specs:

Cooler Master CM 690 III, Intel® Core™ i7 4790 3.6 GHz, Standaard koeling, MSI Z97 GAMING 3, Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600, Nvidia GTX 970 4GB, 1000 GB Sata III Harde schijf, Standaard geluidskaart, 1Gbit netwerkkaart, 600 Watt Cooler Master voeding, Windows 8.1.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarmee check je je fps?
Moederbord zou gewoon goed moeten zijn of je zou de bios eens kunnen updaten..

Mag ik ook weten op hoeveel load je cpu draait tijdens dayz en GTA5
En hoeveel load je GPU draait vergeleken met je cpu, en is dit alleen met deze 2 spellen of meerdere?
Offtopic:
Check je wel eens je temp van je cpu? Standaard koeler.. lijkt mij dat je CPU temp aardig hoog zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:27:
Waarmee check je je fps?
Moederbord zou gewoon goed moeten zijn of je zou de bios eens kunnen updaten..

Mag ik ook weten op hoeveel load je cpu draait tijdens dayz en GTA5
En hoeveel load je GPU draait vergeleken met je cpu, en is dit alleen met deze 2 spellen of meerdere?
Offtopic:
Check je wel eens je temp van je cpu? Standaard koeler.. lijkt mij dat je CPU temp aardig hoog zit?
Fps check ik met fraps. Maar ook zonder dat fraps een lage fps aangeeft zie ik dat ie een lage fps heeft, want hij schokt als de neten. Bios updaten? Heeft dat ook zin als de PC maar een week oud is?

Hij doet het vooralsnog slecht met DayZ en GTA 5, maar Minecraft bijv. draait gewoon met 60 fps.

Hoe zou ik de load van m'n GPU en CPU kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 17:46:
[...]

Fps check ik met fraps. Maar ook zonder dat fraps een lage fps aangeeft zie ik dat ie een lage fps heeft, want hij schokt als de neten. Bios updaten? Heeft dat ook zin als de PC maar een week oud is?

Hij doet het vooralsnog slecht met DayZ en GTA 5, maar Minecraft bijv. draait gewoon met 60 fps.

Hoe zou ik de load van m'n GPU en CPU kunnen checken?
Rivatunerstatic.. Krijg je bij msi afterburner gewoon even naar de settings gaan, Daarna OSD En daar kan je alles instellen CPU load en GPU Load, fan control, etc etc

Ik weet van dayz dat het een CPU Based game is..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Omdat je aangaf dat hij eerst wel soepel liep, controleer je temperaturen eens met HWMonitor of anders MSI Afterburner. Het kan zijn dat door het warme weer je PC te warm wordt en dat daardoor de performance achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Misschien een kabel verwisseld? Kabel in je videokaart naar je monitor zodat je niet je CPU gebruikt. Misschien dat je in de Nvidia hub wat settings kan aanpassen zoals het type Anti Aliasing. Zorg ook dat je in-game Anti Aliasing op x2 laat en niet op x4 of x8 want dat vreet frames.

Als je op low settings 10 frames haalt heb ik toch sterk het vermoeden dat je Videokaart niets doet en je op de een of andere manier op je CPU games aan het spelen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Heb je toevallig ook de intel drivers geïnstalleerd? Zo ja probeer dan eens gta 5 op te starten door er rechts op te klikken en daarna te klikken op start met krachtige nvidia processor. En is je beeldscherm aangesloten op je gpu?

Het kan ook zijn dat windows updates de intel drivers(GPU) voor je heeft geïnstalleerd, als je dat hebt probeer dat eens te verwijderen en probeer het opnieuw.
En je kan de volgende programma's gebruiken om je drivers etc te updaten:
Het is niet echt aan te raden maar je kan het uitproberen als niks anders lukt.

1. Driverpack solution (laat soms je pc crashen)
2. Driver booster

Ik heb zelf de intel igpu drivers niet geinstalleerd en heb zelf ook de gtx 970 en ik krijg gewoon 45-90fps op bijna alles op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is er mis met je topic van zaterdag (de dag voordat je deze startte)? :? GTA 5 schokkerig, dit topic loopt immers ook nog. :)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 06-07-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Dit kan prima in je vorige topic. Deze gaat dan ook dicht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.