Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu 1 week een nieuwe pc (Intel® Core™ i7 4790 3.6 GHz, 8 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX 970 4GB).

GTA 5 draaide de eerste dag helemaal soepel, maar nu schokt ie om de paar seconden. Ik heb de instellingen gevarieerd van vrijwel alles op very high tot vrijwel alles op normal, maar veel verschil maakt het niet. Met de huidige instellingen staat 'video memory' op 1410 MB/4095 MB. Met die instellingen meet ie een 17-24 fps als ik rondrijd. 35-40 fps als ik in een gebouw sta.

Dat is blijkbaar te laag, want met 17-24 fps schokt ie. Misschien overbodige info, maar ik heb op m'n harde schijf nog 778 van de 931 GB beschikbaar.

Ik snap er dus niks van, hij zou toch soepel moeten draaien, ook omdat ie bij video memory 1410 MB/4095 MB aangeeft? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe vol je video memory is beinvloedt de performance alleen als je geheugen te vol is.
Wat zijn je settings (exact)? Bepaalde instellingen als Anti Aliasing en Grass Quality e.d. kunnen je performance hard naar beneden trekken.

PS. 60FPS als minimum FPS is je doel. 10 - 20 FPS is véél te weinig en gaat altijd schokkerig aanvoelen.

Oh, en misschien ook handig om even je temps te controleren ingame. Brakke koeling kan ook performance-problemen veroorzaken.

[ Voor 35% gewijzigd door Mavamaarten op 04-07-2015 20:13 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-10 09:46
Updaten/Herinstalleren:

Drivers
DirectX
Etc.

Welke software heb je in die dagen ook nog erop geïnstalleerd?
Werkt het beter met systeemherstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

60FPS als minimum? Over het algemeen zijn de meeste games relatief stottervrij te spelen boven de 30FPS, zelf heb ik liever boven de 45FPS.

Hoe warm worden je processor en je videokaart? Je zegt het systeem een week te hebben, het is nu 2 a 3 dagen goed warm wat overeen komt met je problemen. ;)

Temps kan je uitlezen met http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html, wil je wat specifieker de temps hebben pak je http://www.techpowerup.com/gpuz/ voor de videokaart en http://www.alcpu.com/CoreTemp/ voor de processor.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:16:
60FPS als minimum? Over het algemeen zijn de meeste games relatief stottervrij te spelen boven de 30FPS, zelf heb ik liever boven de 45FPS.

Hoe warm worden je processor en je videokaart? Je zegt het systeem een week te hebben, het is nu 2 a 3 dagen goed warm wat overeen komt met je problemen. ;)

Temps kan je uitlezen met http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html, wil je wat specifieker de temps hebben pak je http://www.techpowerup.com/gpuz/ voor de videokaart en http://www.alcpu.com/CoreTemp/ voor de processor.
Thnx, ook voor de andere replies. Ik heb de hwmonitor gedownload. De temperaturen variëren van 30-39 graden. Is dat te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Het lijkt mij ontzettend stug dat je CPU en GPU zo koel blijven onder load met het huidige weer.

Het is de bedoeling dat je het programma aanzet en dan GTA IV even gaat spelen, je kan vervolgens bij de Max value zijn hoe hoog je processor en GPU komen qua temperatuur.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:33:
Het lijkt mij ontzettend stug dat je CPU en GPU zo koel blijven onder load met het huidige weer.

Het is de bedoeling dat je het programma aanzet en dan GTA IV even gaat spelen, je kan vervolgens bij de Max value zijn hoe hoog je processor en GPU komen qua temperatuur.
Ah ok, ga ik doen, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:33:

Even spelen brengt het naar 40-46 graden. Maar schokken deed ie vanaf begin, dus toen ie nog koeler was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 12:27
Heb je toevallig ook de intel drivers geïnstalleerd? Zo ja probeer dan eens gta 5 op te starten door er rechts op te klikken en daarna te klikken op start met krachtige nvidia processor. En is je beeldscherm aangesloten op je gpu?

Het kan ook zijn dat windows updates de intel drivers(GPU) voor je heeft geïnstalleerd, als je dat hebt probeer dat eens te verwijderen en probeer het opnieuw.
En je kan de volgende programma's gebruiken om je drivers etc te updaten:
Het is niet echt aan te raden maar je kan het uitproberen als niks anders lukt.

1. Driverpack solution (laat soms je pc crashen)
2. Driver booster

Ik heb zelf de intel igpu drivers niet geinstalleerd en heb zelf ook de gtx 970 en ik krijg gewoon 45-90fps op bijna alles op max.

[ Voor 35% gewijzigd door Inenting op 06-07-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:12
Het klinkt net alsof je via windows update een nieuwe driver hebt gekregen voor je videokaart, dit zijn microsoft drivers en presteren niet zo best.
Installeer eens de laatste nvidia driver vanaf de website van nvidia.

Ik ga er even vanuit dat je windows 8.1X64 hebt dan is dit de juiste driver:
http://www.geforce.com/drivers/results/86504

[ Voor 8% gewijzigd door Axewi op 06-07-2015 14:27 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Heb dit ook gehad, toen heb ik uurtje singleplayer gespeeld en was t opgelost :+ weet niet of t zo simpel kan zijn, maar toen ik offline speelde was er geen schokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:19
Ik heb bij GTA5 regelmatig dat mijn GTX780 op een te lage energiestand blijft staan, dan haalt hij met moeite 30fps terwijl hij normaal makkelijk 60 haalt. Één van de eerder genoemde programma's kunnen volgens mij grafieken van de graphics kloksnelheid bijhouden (ander kan msi afterburner dat).

Ik had sowieso veel problemen (crashes) met de laatste driver voor mijn vakantie (3 weken geleden) toen terug gegaan naar de GTA5 ready driver en niks geen problemen meer, er is ondertussen echter wel weer een nieuwe whql driver uitgekomen volgens mij.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:08
Speel je GTA van een SSD of een normale harddisk? Misschien dat het hier ook wel in zit omdat de map geladen word terwijl je speelt? Volgens mij laad hij telkens een stukje.

Edit: las in je andere topic dat je een 1 TB sata schijf gebruikt. Misschien een idee om er een 128 of 256 gb SSD in te zetten en daar je games vanaf te spelen?
De rest van je pc is prima. M'n cpu is vergelijkbaar en bij mij draait het niet schokkerig. Alleen ik heb 2 SSD's. 1 voor windows en 1 voor games.

[ Voor 47% gewijzigd door mike30 op 19-07-2015 03:32 ]

Pagina: 1