Toon posts:

Feature request: webshop ignore

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een nieuwe feature zien in de PriceWatch.
Een webshop "op ignore zetten".

Soms heb je een slechte ervaring met een webshop. En wil je daar nooit meer iets kopen.

Of, in mijn geval, een bepaalde webshop injecteert extreem lage prijzen voor een of een aantal producten. Terwijl ze al die producten niet kunnen leveren. Als je de website checkt, zie je "levertijd onbekend" of "levertijd 4-10 dagen" bij al die producten.

Voorbeeld:
Ik hou nu al een tijdje de gtx980ti's in de gaten.
Daar heb ik een PriceWatch link voor gebookmarked.
http://tweakers.net/categ...gsS8xRsopWsrC0MFeKra2tBQA

Er is een webshop (ik zal de naam niet noemen, omdat het SiComputers is), die alle gtx980ti's zou kunnen leveren voor prijzen die 50 to 150 euro goedkoper zijn dan *alle* andere webshops in Nederland. Behalve dat als je bestelt, ze uiteindelijk toch nooit kunnen leveren. (Er zijn verschillende comments van tweakers links en rechts op fora die aangeven dat hen dit overkomen is). Ze zouden zgn. 14 van de 19 gtx980ti's kunnen leveren. Toevallig dat ze de 4 van de 5 reference-kaarten helemaal niet in hun assortiment hebben. Toevallig zijn dat net kaarten die wel op normale schaal leverbaar zijn.

Ik zou dus graag *nooit* meer prijzen van die webshop zien in tweakers.
Net zoals iedere forum-gebruikers soms nooit meer posts wil zien van een bepaalde andere gebruiker.
Een persoonlijk ignore dus.

Zou dat mogelijk zijn ?
Ben ik de enige die dit zou willen ?
Bij voorbaat dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, je bent niet de enige. Ik vermoed alleen dat dat filter er nooit zal komen gezien dat het verdienmodel van T.net in gevaar brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Denk dat je al zelf aan het klussen moet met custom CSS / GreaseMonkey o.i.d. dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Je weet toch welk product je wilt hebben? Dan kijk je daarna of een webshop naar voorkeur deze heeft.

Wil je er meer vergelijken, maak dan een wenslijst en negeer een bepaalde webshop(is een optie voor).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:22:
Denk dat je al zelf aan het klussen moet met custom CSS / GreaseMonkey o.i.d. dan.
Dat kun je wel tekst weglaten, denk ik zo. Maar je kunt de minimum prijs die je ziet in de prijs-lijst niet aanpassen.
LED-Maniak schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:24:
Je weet toch welk product je wilt hebben? Dan kijk je daarna of een webshop naar voorkeur deze heeft.
Nee. Die keuze hangt af van prijs, beschikbaarheid, performance en nog een paar andere factoren. Met PriceWatch kun je mooi overzicht houden over de prijzen. Zie de link in my post. Maar als alle webshops producten gaan vermelden die ze toch niet leveren, dan wordt het compleet zinloos om een specifieke search te doen.
Wil je er meer vergelijken, maak dan een wenslijst en negeer een bepaalde webshop(is een optie voor).
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat alleen werkt voor een product. Niet voor een lijst van producten. (Tenzij je die allemaal 1 voor 1 in je wenslijst op neemt).

Goed om te weten dat je in de wenslijst webshops kunt ignoren. Dan zou het niet al te moeilijk/onmogelijk moeten zijn om het ook in de PriceWatch te krijgen.

Ik wil graag geloven dat SiComputers liever geen webshop-ignore heeft. Maar aan de andere kant wordt Tweaker's tool minder waardevol. SiComputers krijgt nu een hoop gratis publiciteit voor haar naam. Ik zou denken, negatieve publiciteit. Maar je weet wat de paarse broeken zeggen: "liever negatieve publiciteit dan helemaal geen publiciteit".

Misschien dat Tweakers bang is dat gebruikers een webshop ignoren om een akkefietje. En daarna nooit meer die webshop zien. Geen probleem voor mij, ik ben erg rancuneus, en als ik het gehad heb met een bedrijf, dan zal ik daar nooit meer iets kopen, als is het gratis. Echter, voor anderen, kan ik me allerlei verfijningen voorstellen. Bv dat zo'n webshop-ignore vanzelf na 3 maanden weer verwijderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jouw aannames kloppen niet, voor elke gebruiker een eigen ijst van shops gebruiken is veel lastiger dan voor iedereen dezelfde lijst gebruiken. Zie ook ACM in "[Pricewatch] Prijzen bij een webshop" en het topic wat NMe hierboven linkt.

Aangezien dit topic dus effectief dubbel is, zet ik hier ook slotje op. Als je nieuwe argumenten hebt, kun je eventueel verder gaan in een van de oudere topics. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.