Jeroenneman schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:39:
En zie hier TS waarom dit soort topics dus niet meer worden gestart:
Heel veel N=1 verhalen, veel overdreven vergelijkingen, beschuldigingen van discriminatie en racisme (en dan vaak de verkeerde term bij het verkeerde voorbeeld), lekker veel vooroordelen en diepgewortelde overtuigingen. Quotes uit de Koran, die sowieso fout geïnterpreteerd worden (want dat worden ze altijd) en nog veel meer onzin.
Sommige dingen moet je gewoon lekker links laten liggen.
In de basis is het tuig wat een sterfgeval aangrijpt om lekker te rellen. Thats it. Ze vervelen zich, zijn oliedom en hebben geen of de verkeerde opvoeding gehad. Voor mijn part mogen ze allemaal het waterkanon een beetje voelen, maar gelukkig is de politieleiding daar wat koeler onder.
Moderators hoeven in dit geval maar de persoonlijke aanvallen aan te pakken om de discussie soepeltjes te laten verlopen. Ik vind deze discussie in ieder geval nog niet ontaarden. De discussie op voorhand sluiten om de mensen te belonen die niet willen dat hier over gediscussieerd wordt, resulteert in de afwezigheid van discussies over dit onderwerp.
Of een koranvers verkeerd geïnterpreteerd wordt, is een gemakkelijk te verifiëren claim. Tenzij het nooit toegestaan is om die richting op te gaan. Dan blijft het altijd in het midden liggen wat nou de interpretatie is.
atillicious schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:27:
[...]
Ik woon vlakbij het hele gebeuren, heb vaak genoeg ongelukken hier gezien (kruising vaillantlaan/hoefkade) en ik heb geen enkel keer gezien dat de hulpverleners in het nauw werden gedreven/hun werk niet konden doen.
Ik zei dat er boze massa's stonden. De spanning is gewoon goed zichtbaar als je het wil zien, dusdanig dat ik om mij heen heb voorspeld dat hier rellen gaan komen. Wij hebben misschien andere ervaringen, volgens jou is die spanning er niet en ik voel het wel, maar gezien ik de rellen kon voorspellen, wie heeft er dan gelijk gehad?
Vorig jaar ben ik zelf naar het bureau meegenomen omdat ze mij voor iemand anders aanzagen, nadat de wijkagent mij heeft gezien mocht ik meteen weer eruit.
Een goeie voorbeeld voor bureau de Heemstraat, maar nu een andere.
Heb voor mijn ogen een jongen van pak m beet 60 kilo naar de grond gesmeten worden door een agent van 100+ kilogram ( dikke dikke pens had ie) waarna de agent op m ging liggen totdat die jongen helemaal rood werd. De café tegenover liep leeg en daarna stond de agent pas op.
Kan dat niet beoordelen, was er niet bij. Maar het klinkt niet als iets exclusiefs voor de Schilderswijk. De politie grijpt soms gewoon hard in.
Zag een tijdje terug ook dit filmpje van een blanke reporter die door de politie neergehaald wordt.
De jongens die rellen alleen maar om tijd te doden.
Waarom zien we dit dan niet in heel Nederland?
Maar wat Tweaklol beweert is gewoon absoluut niet waar, als ie maar de kans krijgt om de moslims (waaronder ik) in een kwaad daglicht te zetten.
Waarom denk je dat ik daar kom dan, ik kom daar eten met moslimvrienden, ook tijdens ramadan eerdere jaren vaak gedaan en nu dus even mooi niet. Dus dat ik moslims zwart zou maken is een te makkelijke escape, evenals een persoonlijke beschuldiging die niet constructief is.
Snikker schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:43:
[...]
Dit soort dingen, een echt heel andere cultuur en dingen als zonder scrupules kunnen liegen tegen ongelovigen. Ik ben bang dat we soms veel te naïef zijn in wat voor rol dat speelt en dat we geen idee hebben hoe er over ons wordt gedacht.
Ik kan dit helaas beamen. Je ziet het gebeuren, en je kunt er niks aan doen omdat mensen niet willen geloven dat er misbruik gemaakt wordt van hun goede bedoelingen.
De orde wordt ondermijnd en vervolgens gaan de moskeeën en islamitische groepen zich opwerpen als reddende engel. Dan vertellen ze aan de moslimjongeren dat "rellen in reactie op institutioneel racisme en islamofobie van de Nederlandse overheid en bevolking niet de oplossing is". Hierin zit de boodschap dat de buitenwereld onrechtvaardig is en ze zelf het slachtoffer zijn. En wat leert de islam dan wat je moet doen? Maar de gemeente en de mensen die geloven dat het werkelijk om racisme draait, zien dit als een positieve wending. Dan krijg je in bepaalde periodes op tijden waarop bekend is dat er spanningen zijn, dat de moskeeën de orde handhaving over gaan nemen met goedkeuring van de gemeente.
De "buurtbewoners in de gele hesjes":
Toen dachten wij: we laten onze wijk niet kort en klein slaan”, zei Abdelhamid Taheri, bestuursvoorzitter van de as-Soennah-moskee. Die had de buurtwacht mede geregeld.
As-Soennah zal daarom tijdens de preek op vrijdagmiddag aandacht besteden aan de onrust, net als tientallen andere moskeeën uit Den Haag en omgeving.
Taheri begrijpt overigens wel waarom jongeren uit de Schilderswijk boos zijn. „Ze voelen zich gediscrimineerd. Ze komen niet aan de bak met werk en stage.” Taheri heeft dat ook doorgegeven aan gemeente en politie. „We hebben het gevoel dat het nu is doorgedrongen. De rellen hebben mensen aan het denken gezet dat het niet langer kan. Er is echt wat aan de hand, het is vijf voor twaalf.”
http://www.telegraaf.nl/b..._wijk_niet_slopen___.html
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 04-07-2015 10:56
]