Hallo,
ik heb al weer een tijdje ene pv installatie 6 panelen 1140Wp op het oosten.
Nu wil ik gaan uitbreiden en een paar panelen op het westen er bij leggen.
Kan ik die panelen gewoon bij de bestaande panelen er bij prikken op de omvormer ?
Ik kan geen 6 panelen kwijt op het westen dus het zullen er minder worden, maar misschien
wel hetzelfde Wp.
Zelf dacht ik ze gewoon parralel te zetten aan de bestaande string, maar ik kan natuurlijk ook een paar panelen paralel zetten aan sommige bestaande panelen.
Mijn omvormer is een sunnyboy 1100E
Ik haal haast nooit de 1100Wp wat ze kunnen opbrengen, heel af een toe een piekje.
Een paar panelen op het westen zou er dan voor zorgen dat ik over de hele dag meer opbrengst heb dacht ik.
De panelen die ik nu heb zijn titan panelen, die doen het prima sind ik de dc zijde van de sunnyboy aan aarde heb gehangen.
Zou dit kunnen werken ?
Andere dingen die ik over het hoofd zie ?
TIA Sprokkie
ik heb al weer een tijdje ene pv installatie 6 panelen 1140Wp op het oosten.
Nu wil ik gaan uitbreiden en een paar panelen op het westen er bij leggen.
Kan ik die panelen gewoon bij de bestaande panelen er bij prikken op de omvormer ?
Ik kan geen 6 panelen kwijt op het westen dus het zullen er minder worden, maar misschien
wel hetzelfde Wp.
Zelf dacht ik ze gewoon parralel te zetten aan de bestaande string, maar ik kan natuurlijk ook een paar panelen paralel zetten aan sommige bestaande panelen.
Mijn omvormer is een sunnyboy 1100E
Ik haal haast nooit de 1100Wp wat ze kunnen opbrengen, heel af een toe een piekje.
Een paar panelen op het westen zou er dan voor zorgen dat ik over de hele dag meer opbrengst heb dacht ik.
De panelen die ik nu heb zijn titan panelen, die doen het prima sind ik de dc zijde van de sunnyboy aan aarde heb gehangen.
Zou dit kunnen werken ?
Andere dingen die ik over het hoofd zie ?
TIA Sprokkie
[ Voor 7% gewijzigd door Sprokkie4 op 02-07-2015 13:18 ]