Toon posts:

Compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een systeem samen te stellen maar weet niet of het RAM wel compatibel met het moederbord en de CPU.

RAM:
pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL
MB:
pricewatch: MSI A78M-E45
CPU:
pricewatch: AMD A8-7600 Boxed

BRON:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Ik weet zelf dat de CPU die snelheden ondersteund maar weet niet of het moederbord/bios het ondersteund.

In maart was er ongeveer dezelfde BBG maar heb ik er dit topic over teruggevonden:
Basissysteem BBG Maart 2015 RAM Probleem

Dit weerhoud mij ervan om dit systeem met dat type RAM samen te stellen, topic is natuurlijk al enige tijd oud dus weet niet of er inmiddels updates uit zijn gekomen die dit probleem verhelpen.

Dus bij deze vraag ik of het een risico dit geheugen te kopen en/of er een alternatief is.

Ik hoor het graag !

Groet,

Eelco

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

Daarvoor kan je prima op de productpagina van MSI terecht.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Worst case werkt je geheugen alleen op een iets lagere snelheid, en anders moet je (theoretisch) overklokken. Geen halszaken, hoewel ik me afvraag waarom je dit specifieke geheugen neemt.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
FreezeXJ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:56:
hoewel ik me afvraag waarom je dit specifieke geheugen neemt.
Dat is heel makkelijk lijkt me:
Ze zien er tof uit,
De naam G Skill klinkt heel professioneel dus dat zal wel goed zijn
Geheugensnelheid is 2133 GHz, dus het zal wel retesnel zijn,
De omschrijving van het geheugen is altijd een beetje wazig met al die letters en cijfers, maar bij deze staat wel het getal 17000 erbij, dat klinkt ook heel rap.

of zoiets.

Marketing werkt!

edit. Ik zeg hiermee niet dat het per se een verkeerde keuze is. Snel geheugen heeft zijn nut bij APU's en ik neem aan dat het de bedoeling is geen extra grafische kaart te plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Reepje op 02-07-2015 11:31 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Tja, marketing is 1, en de realiteit... is dat het amper een zak uitmaakt ;) Desnogwelteplus, als je dan toch naar specs kijkt, zou ik die CL11 er ook bij betrekken. De C9-versie is net zo duur, en is theoretisch iets sneller.

As for compatibility met moederbord: MSI vermeldt bij de V1-versie wel dat ie 2133 aan kan, maar er staan geen geheugens met die snelheid in hun lijst, dus de kans op pech blijft. Worst-kaas-scenario blijft dus dat het spul op 1866 prima werkt, en op 2133 bokt. Ga je niet dood aan, is wel jammer.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn