Toon posts:

Simpel Trade Systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Handelen met aandelen. Dit aan de hand van twee schermen van 24". Ik heb nu een Samsung S24D590L, en ga hier een tweede van bijkopen. Hier ga ik dan verschillende programma's op draaien, verspreidt over beide schermen. Enkele sites plus charting en broker programmatuur. Volgens mij niet al te spannend. Wel is een betrouwbare wifi-verbinding een must.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is niet zo van belang, maar wel een beetje in de budget sferen. Volgens mij is een systeem met mijn eisen redelijk snel gefinancierd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment nog niks. Wel zou het zo kunnen zijn dat ik in de komende maand een obsolete pc van mijn werk overneem. De specs van dit ding heb ik zo even niet paraat. Deze komt zonder besturingssysteem en harde schijf, logisch.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kan ik zomaar twee schermen op HD aansluiten aan elke willekeurige videokaart?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem mag om mij best wel compact zijn. Zuiniger is ook een pre, maar niet strikt noodzakelijk

Ga je overklokken?
Nope, tenzij hier aangegeven wordt dat het echt beter is, dan ga ik mij erop inlezen.

Alvast bedank!

EDIT: Hierbij een opzetje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 35,50€ 35,50
1Gigabyte GA-H81M-H€ 42,99€ 42,99
1Sharkoon MA-M1000€ 24,99€ 24,99
1Samsung S24D590PL Zwart€ 169,11€ 169,11
1Mushkin Essentials 992030€ 27,-€ 27,-
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 40,95€ 40,95
1Sandisk Ultra Plus 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 340,54

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2015 09:33 . Reden: Opzetje met componenten toegevoegd ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kan je nu al vertellen dat men graag een lijstje van je wil zien van onderdelen die je zelf al hebt gevonden.

Daarbij: op de vraag of je zomaar 2 schermen op een videokaart aan kunt sluiten zul je toch eerst moeten weten welke kaart je wilt kiezen. Voor de zaken die jij er mee gaat doen is dat niet heel spannend. Je hoeft geen gamerskaart voor de zaken die jij er mee van plan bent te gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan me voorstellen dat een lijstje al makkelijk zou zijn om te beoordelen. Maar ik zou echt bij god niet weten wat ik bij elkaar moet zoeken. Het zegt me eigenlijk niks allemaal. Laat staan of dingen compatibel met elkaar zijn.

Dus om te voorkomen dat mensen mijn 'gegok' moeten verbeteren, leek het mij beter om helemaal niks in te vullen als voorzetje.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:30
Kijk naar de best buy guide en dan het basis systeem. Zou al makkelijk 2 schermen moeten kunnen draaien.

android since G1.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier, staan een aantal systeem voorgesteld. Maak hier eens een keuze en kijk of het je kan bekoren: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:32:

Dus om te voorkomen dat mensen mijn 'gegok' moeten verbeteren, leek het mij beter om helemaal niks in te vullen als voorzetje.
Door de band zal je hier enthousiast worden geholpen om een goed uitgekiend systeem samen te stellen, zelfs al is je basis zo standaard als maar kan zijn. Dus zet iets neer, dat valt onder 'eigen inzet' :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
Als ik je een tip mag geven.. Alternate.nl heeft een leuke PC-Builder tool. Die laat onderdelen zien die passen bij al gekozen onderdelen. Ik begin meestal bij een processor en dan het moederbord. Je zou eventueel ook met de kast kunnen beginnen. Dan heb je gelijk de goede maten moederborden in de selectie staan.

Als je bepaalde dingen niet weet, of niet duidelijk een keuze kunt maken, typ dan dit onderdeel (eventueel vs. ander model van het onderdeel) in Google. Je krijgt dan talloze testresultaten.

Zodra je een build hebt gekozen, maak je hier een Tweaker lijstje van en kunnen wij deze eventueel beoordelen. Het is toch veel leuker om je eigen build te hebben als die iemand voor je heeft uitgekozen? en zo leer je er ook nog eens van ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En weer open.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
"Betrouwbaar" en "WiFi" is nogal afhankelijk van de locatie trouwens. Sowieso is ethernet >>> PowerLine >> WiFi

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Even een voorzetje toegevoegd.

@TECHcrime: Dank, die heb ik ook inderdaad gebruikt als leidraad :)

@Aertsvijand: Ik snap dat wifi zo nu en dan wat edgy kan zijn, maar wifi is wel de enige optie eigenlijk. Een kabel trekken door het hele huis is niet mijn bedoeling.

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik zal eens een simpele NUC 847 overwegen. Ondersteund twee schermen en werk je gemakkelijk weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Dan0r op 02-07-2015 10:17 ]

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:30
als een kabel trekken geen optie is maar je wilt wel iets hebben wat betrouwbaarder is dan wifi kan ik zeer zeker een setje powerline adapters aanraden.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Verwijderd

Topicstarter
Die pc's van het bedrijf zijn wat sumier qua beschrijving. Eigenlijk alleen dat het een "Quadcore Q9400 2.66GHz met 4Gb RAm" is. Is dit wat?

Dan0r: .. Zo'n NUC 847 is ook wel een dingetje inderdaad. Ik zal me er eens wat in verdiepen.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
De CPU van dat tweedehands systeem is nog altijd een stuk sneller dan die van een NUC 847 (die overigens al sinds februari 2013 in de pricewatch staat).
Ik denk dat het tweedehands systeem qua CPU snelheid in de buurt zal komen van bijvoorbeeld deze NUC
http://tweakers.net/price...-nuc5i3ryh/specificaties/
Benchmarkvergelijking:
http://browser.primatelab...ch?utf8=%E2%9C%93&q=5010u
http://browser.primatelab...ch?utf8=%E2%9C%93&q=q9400

Echter is het onduidelijk welke videokaart er in het systeem van je werk zit, ik vermoed dat op dat punt deze NUC weer sneller is. Qua stroomverbuik is de NUC ook in het voordeel.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1