Hele leuke lak...

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik kreeg van de week zo'n dik boek thuis van Hoffmann uit Zeist.
http://www.hoffmann-zeist.nl/

Daarin stond op pag. 630 wel wat leuks: RVS-spray.

Dit is lak met 100% rvs-pigment, en laat dus je PC eruit zien alsof hij van RVS is...

Best stoer dacht ik...

(Ik weet alleen niet of je die spuitbussen er ook los kan kopen, ze stonden alleen per 12 in het boek, en dan kosten ze 310,- per 12, dus bijna 26,- per stuk)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:33
Misschien iets voor gezamenlijke inkoop... Ik heb wel interesse iig 8-)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Het is natuurlijk wel metallic-spul, dus er moet (volgens mij) ook nog blanke lak overheen...

Hier de exacte text uit het boek:

RVS-Spray bevat 100% roestvrij staal pigmenten, voor maximale corrosiebestendigheid. Beschermt en geeft metaalopppervlakken het aanzien van roestvrij staal (machines, gereedschappen enz.)
Verpakkingseenheid 12 bussen.

Nu zat ik te denken: Als ik hier m'n waterblok eens mee inspuit aan de binnenkant... Zou m'n koper dan goed beschermt blijven?

Voor je case ziet het er iig wel cool uit denk ik...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• EsCo
Op maandag 18 juni 2001 10:23 schreef Skef het volgende:
...

Nu zat ik te denken: Als ik hier m'n waterblok eens mee inspuit aan de binnenkant... Zou m'n koper dan goed beschermt blijven?

...
Lijkt me wel dat het iig niet meer gaat roesten >:)
Op maandag 18 juni 2001 10:23 schreef Skef het volgende:
...

Voor je case ziet het er iig wel cool uit denk ik...
Daar doe ik het dus voor...

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Maar als ik het boek moet geloven, heb je geen blanke lak meer nodig (beschermt)...

Daar ga ik dus ff over bellen he...

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Volgens mij is RVS spray niet het goede, het heleid de warmte niet zogoed. Als je puur voor het anti-corroserie gaat dan kun je er volgens mij beter een micro laagje goud eroverheen laten galvaniseren. Volgens mij is dat niet zo duur en je zal nooit corroserie krijgen (wat is duur). Mits je geen koningswater gebruikt als koelmiddel.

• Xandrios
  • Laatst online: 23:19
heb je ook een pic ofzo van die lak?

ik zou niet weten wat ik me bij RVS-spray moet voorstellen...

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik heb geen pic (staat ook geen goeie bij in Het Boek), maar vraag anders het boek aan, heb je iig wel de volledige omschrijving, + een klein plaatje...

Ik zal vanmiddag die lui ff bellen hoe of wat met blanke lak en of het ook per stuk te krijgen is...

Verwijderd

tja.. ik kan op mijn werk misschien machinaal laten spuiten... is een machine om RVS te "stralen" met blast beads.. krijg je een zeer coole matgrijze kleur.

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 10:49 schreef Skef het volgende:
maar vraag anders het boek aan
Volgens mij is die opmerking niet zo handig... ;)

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 10:58 schreef Mannekino het volgende:
Volgens mij is die opmerking niet zo handig... ;)
Het Boek staan anders aardig leuke andere dingen in (conserveringsverf en nog meer leuke gein...)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Moet ik me hierbij een soort Hammerite voorstellen? (Hamerslag effect)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

ik heb ook wel intresse !

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Volgens mij geen hamerslag, maar gewoon helemaal glad...

Maar zoals ik al zei: ik zal zo ff bellen...

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik heb gebeld, en ik heb de volgende zaken vernomen:

- Het is alleen per 12 bussen verkrijgbaar, en kost 310,- per 12 bussen.
- Het geeft een glad oppervlak.
- Er hoeft geen blanke lak overheen, want het is beschermend opzichzelf.

Inkoopactie? (M'n pa is inkoper, en hij krijgt er vast wel wat vanaf ;) )

• EsCo
Count me in...

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Ik open ff een new topic, met als subject:

[Inkoop-Actie] RVS-Spray

Verwijderd

Dit spul aan de binnenkant van je waterblok is een slecht idee. Erg slecht zelfs.

Een eventueel goud- of platinalaagje aan de binnenkant zou nog de beste oplossing zijn. Dit is dmv elektrolyse en een goud in kaliumcyanide oplossing het beste te doen. Alleen, tsja, kaliumcyanide is geen fijn spul.

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
Koper en aluminium kunnen niet roesten omdat dat ook edel metalen zijn ze oxideren alleen.
En dat oxideren is er tegen roest.

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 16:12 schreef powerman het volgende:
Koper en aluminium kunnen niet roesten omdat dat ook edel metalen zijn ze oxideren alleen.
En dat oxideren is er tegen roest.
Je haalt volgens mij 2 dingen door elkaar. Roesten IS oxideren en aluminium is alles behalve edel. Edel wil zeggen dat er 8 elektronen in de buitenste schil zitten waardoor er geen elektronen overgedragen kunnen worden waardoor een reactie met een andere stof vermeden wordt. Bij mijn weten heeft koper juist veel vrije elektronen...vandaar dat het ook zo goed geleidt.

Het leuke is echter bij aluminum dat het laagje roest (aluminumoxide) een compact en dicht geheel wordt waar geen zuurstof meer doorheen kan dringen. Die oxidelaag (roest)beschermt dus het aluminum. Bij ijzer is dit echter niet het geval omdat daar het veroeste zooitje niet goed afdicht. Zuurstof kan weer gewoon bij het metaal komen en gaat steeds verder (wat bij aluminium dus niet het geval is)

Verwijderd

wat is RVS eigenlijk in het engels ? niet om het een of ander, maar dan kun je misschien ook andere (lees goedkopere) leveranciers vinden....

Verwijderd

Hier staat dat inkoop-topic dus :)

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Op maandag 18 juni 2001 17:36 schreef aego het volgende:
wat is RVS eigenlijk in het engels ? niet om het een of ander, maar dan kun je misschien ook andere (lees goedkopere) leveranciers vinden....
Stainless steel

Leuke lamp, overigens !!

• Hein
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-11-2025
Edel wil zeggen dat er 8 elektronen in de buitenste schil zitten waardoor er geen elektronen overgedragen kunnen worden waardoor een reactie met een andere stof vermeden wordt. Bij mijn weten heeft koper juist veel vrije elektronen...vandaar dat het ook zo goed geleidt.
1. Edel wil zeggen dat de buitenste schil volledig gevult is met electronen, het kan ook een ander getal zijn dan 8.

2. Goud geleidt ook erg goed en is toch best wel edel. Dus die theorie is ook niet waar. Ik weet het niet precies meer maar volgens mij is het zo dat als een atoom veel vrije electronen heeft het erg reactief kan zijn.

Waar is het scheikunde boek ook al weer...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 03 juli 2001 01:47 schreef Hein het volgende:

[..]

1. Edel wil zeggen dat de buitenste schil volledig gevult is met electronen, het kan ook een ander getal zijn dan 8.

2. Goud geleidt ook erg goed en is toch best wel edel. Dus die theorie is ook niet waar. Ik weet het niet precies meer maar volgens mij is het zo dat als een atoom veel vrije electronen heeft het erg reactief kan zijn.

Waar is het scheikunde boek ook al weer...
Tis eigenlijk 8, maar in de binnenste schil passen er maar 2, dus daar is het aantal 2. Voor de rest altijd 8 (8>

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1