Welke videokaart aanschaffen??

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views

• DannySan1985
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-06-2025
Ik zoek een?
Een videokaart voor mijn gaming pc die ik net heb samengesteld en in elkaar gezet. Het zou leuk zijn de meeste spellen op ultra settings te kunnen spelen maar dit is zeker geen must. Vind het belangrijk dat spellen soepel draaien.

Wat is je budget?
Max 250,- euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Gigabyte Z97X-Gaming 3
- i5 4460
- Crucial Ballistix Tactical 8GB 1600Mhz LP
- Samsung 850 Evo SSD 250GB
- 550 watt Voeding Cooler Master
- Cooler Master CM 690 behuizing
- Scherm is momenteel een kleine tv. Een nieuwe monitor moet nog worden aangeschaft.

Ik hoor graag welke kaart jullie me aanraden en alvast bedankt voor de moeite!

p.s. als je me toch wil helpen, wat vinden jullie van mijn PC opstelling?

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:28
Welke opties heb je zelf al bekeken? Eigen onderzoek is verplicht.

• DannySan1985
Ik heb al aardig wat tijd besteed in mijn zoektocht naar een videokaart. Normaal gesproken zoek ik alles zelf uit bij het samenstellen van een PC, echter zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Vandaar ook mijn hulp via Tweakers.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Dan moet je alsnog zelf wat onderzoek doen, minstens met een paar modelnummers komen en anders jezelf er iets verder in verdiepen. Er zijn hier op Tweakers ook al zat mensen die hierom vroegen (wellicht met eigen onderzoek) en daar kan je ook je antwoord uithalen.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Wat voor spellen speel je zoal? Op welke resolutie wie je spelen? Wat versta jij onder een soepel draaiend spel?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En welke voeding precies? CM heeft erg goede voedingen, en behoorlijk slechte voedingen. Aan de eerste kun je makkelijk iedere singlegpu kaart hangen, bij de tweede heb je toch wel een probleempje.

People as things, that’s where it starts.

• DannySan1985
Het is niet dat ik er geen verstand van heb alleen het aanbod is zo omvangrijk. Ik weet zo even niet welke voeding ik precies heb. Laten we zeggen dat de voeding die ik momenteel heb geen bottleneck is voor de videokaart. Met andere woorden, als het nodig is om een andere voeding te kopen, dan geen probleem.

Qua spellen moet je meer denken aan Watch Dogs, GTA 5, de nieuwe Dragon Age, Battlefield etc. Mijn spellen keuze is zeer divers. Voor mij is een resolutie van 1920x1080 voor nu meer dan voldoende.
Onder soepel draaien versta ik dat een spel vloeiend verloopt zonder te stotteren of freezes etc

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Upgrade VideoKaart

Budget is 250/300 euro. Kijk bv eens wat we daar aanraden. En kijk eens in de best buy guide's. En het aanbod lijkt HEEL groot. Maar eigenlijk is het best klein. Het geen waar je op moet letten is de chipset. En daar zoek je reviews van op. En dan kan je daarna eventueel nog finetunen op verbruik warmte en geluids productie. Maakt voor eigen onderzoek niet uit of je een 980ti van msi of gigabyte selecteert. Dus gewoon ddr5 selecteren en budget 200-250 selecteren. En kjjken welke chips er uit komen. En dan reviews bekijken.

• DannySan1985
Bedankt loki504! Zal ik zeker eens mee aan de slag gaan.
Mocht iemand zelf een soortgelijke videokaart hebben waar ie tevreden over is, hoor ik dat graag.

p.s. nog iemand op- of aanmerkingen omtrent mijn PC opstelling

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Als je de laatste titels en toekomstige echt soepel op 1080p ultra wilt draaien, dan moet je voor dit budget denk ik toch tweedehands overwegen, en wel een R9 290(X). Zie hier.

Ik heb zelf een R9 280X en die kan GTA V net niet soepel ultra draaien en Battlefield 4 net wel.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat dacht je van eerst wat effort stoppen in een fatsoenlijke TS en zelf kijken welke kaarten in je budget passen...Dan kan men je verder helpen om de keuze te beperken.

• DannySan1985
Snap niet waarom mensen zich druk maken om het feit dat ik blijkbaar niet gekeken heb welke kaarten er in mijn budget passen terwijl ik eerder al heb gezegd dat ik dit wel heb gedaan. Mocht je geen interesse hebben om mijn van advies te voorzien, dan onnodig om te reageren, toch?
In ieder geval bedankt voor de mensen die wel graag advies willen geven!

Iemand die mij kan vertellen waarom Radeon of waarom GTX? Of is dit puur persoonlijke voorkeur?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Eentje die beeld geeft. Je toont gewoonweg niet genoeg inzet om hier een serieus topic te starten, neem het beleid eens door; daar staat duidelijk aangegeven dat vooronderzoek een must is.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen
CAA beleid

Wil je met deze TS een videokaart kopen kan je beter bij de lokale computerboer langs gaan. Die helpt je graag aan een dure kaart maar dan hoef je zelf verder niks te doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:28

Esumontere

Floep, banaan.

V&A aangeboden: Asus ENGTX260/HTDP/896M (kaart + voedingsplitter) geeft beeld en heeft een grote koeler, die voldoet wel toch? :+

Alle gekheid op een stokje, hierboven staat al aangegeven dat je wellicht vooronderzoek hebt gedaan, maar gezien je daar totaal geen informatie over geeft, kunnen we ook weinig aanraden.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

OB1

Je hebt een ruime voeding, tenzij het budget het echt niet toelaat raad ik je een Asus R9 290 aan.
Anders zou je de MSI R9 280X kunnen nemen.
Je zou even kunnen wachten op eventuele prijsdalingen vanwege de R9 3xx kaarten die net uit zijn,.

[ Voor 14% gewijzigd door OB1 op 29-06-2015 16:49 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:28

Esumontere

Floep, banaan.

Trouwens, over je pc:
  • Voeding kan goed zijn, kan ook matig zijn.
  • Moederbord is overkill. Een B85 bordje voor 2/3 van de prijs had ook gekund, gezien je geen overklokbare processor hebt.
  • SSD is duur. Had ook een Crucial BX100 kunnen zijn. Kost een stuk minder.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Beste mensen,
Ja de topic-opening ontbeert de nodige eigen inzet en input, maar user-modden zoals hier gebeurt is erg vervelend en werkt vaak niet productief. Laat sturing aan de modforce over en hanteer dat mooie handjes bovenin nou eens.

Beste DannySan1985,
Welkom op Tweakers! Je ziet, we hebben een erg actieve en welwillende community, echter hanteren we hier ook een wat strenger beleid dan je misschien van andere fora gewend bent. We gaan hier altijd uit van eigen onderzoek en kennis, zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Een aankoopadviestopic is dan ook nooit compleet zonder een eigen idee van wat er mogelijk is, zie ook CAA beleid. Dit hoeft geen finaal artikel te zijn, je vraagt immers om advies, maar wel dat je een educated guess doet wat mogelijk interessant zou kunnen zijn.

Er zijn hier vele andere topics (zowel overzichtstopics als persoonlijke topics van andere users) waar je vrij eenvoudig ideeën kan opdoen.

Aangezien dit topic inmiddels dermate vervuild is, gooi ik er een slotje op. Het staat je uiteraard vrij om een nieuw topic te openen. We verwachten dan wel dat je inmiddels 1 of enkele videokaarten hebt geselecteerd. Neus bijvoorbeeld eens in de laatste Best-buy-guides!

Laat je niet afschrikken, we willen je graag helpen, maar pas als jíj er eerst moeite in stopt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.