Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osirius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-02 13:01

Osirius

Life is a one time offer

Topicstarter
Goedemorgen iedereen,

Na zoeken op internet en handleidingen te hebben gelezen zonder het gewenste resultaat, wil ik toch graag om hulp vragen van jullie.

Het gaat om het volgende;

Receiver: Pioneer VSX-923K, 5 x B&W speakers welke allemaal bi-Amping ondersteunen.

Als ik op pagina 20 kijk van de Pioneer handleiding (LINK) dan staat er bij de front speakers dat de High op de normalen poort moet. Maarrr de low op de speakers, moet op de poort van de receiver op ''Surround Back / Zone 2'' ?? 8)7 |:(
https://www.dropbox.com/s...un.%2029%2010.42.jpg?dl=0

Als dat echt zo is, hoe sluit ik dan de surround speakers met Bi-Amping aan? Op de '' Front Height / Wide/ B'' Poort?

Heeft iemand een idee of nog beter een oplossing?

Details matter, it's worth waiting to get it right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:04
Bi-amp werkt alleen voor front links en rechts. Van de 4 surround uitgangen moet je er 2 opgeven. Met een 5.1 set (ipv 7.1) is dat echter geen probleem.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Kauw
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-09 15:54
Wat ShittyOldMan zegt klopt. Ook het plaatje klopt.
Volgens mij wordt er echter wel vanuit gegaan dat de dubbel versterkte speakers voorzien zijn van de juiste scheidingsfilters.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet dat je er iets mee opschiet btw. Die Pioneer heeft echt geen aparte versterkercircuits per kanaal. Intern sluit je alsnog alles aan op de zelfde versterkersunit. Dat je kunt bi-ampen of bi-wiren (dat ziet er in die handleiding helemaal niet uit, twee draadjes in de zelfde aansluiting frotten :X) is meer een marketing gimmick dan effectief.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat nu weer voor onzin?! Natuurlijk heeft die Pioneer aparte versterker circuits per kanaal. Het is onmogelijk om meerdere kanalen op hetzelfde circuit te zetten... dan komt er immers hetzelfde geluid uit.

Wanneer de bi-amp van de fronts via de surround uitgangen gaat, dan is het per definitie daadwerkelijke bi-amping. Als de front meerdere aansluitingen hebben, dan is het bi-wiring, hetgeen wél over hetzelfde circuit gaat.

Uiteraard zitten alle kanalen wél allemaal op één voeding. Maar dat is een heel andere kwestie.